Wat een hoop updates! Tot nu toe mag ik afkloppen; nog geen striae te bekennen. Wel meer cellulitis op mijn bovenbenen/heupen heb ik gemerkt. Maar ook die striae kan nog komen. Vriendin van mij kreeg het ineens met 38 weken overal dus ik waan me nog niet veilig. En eerlijk gezegd boeit het me ook niet echt; als die kleine er maar heelhuids uitkomt! Ik ben enorm opgeknapt van de koelte. Tien keer meer energie. Vrolijker. Uitgeruster. Heb weer zin om dingen te doen. Heerlijk gewoon! Vandaag controle gehad. Alles prima in orde! Bloeddruk nog steeds laag maar dat is al hele zwangerschap zo en heb er nu geen last meer van. Ons mannetje ligt nog steeds hetzelfde. Over indalen heb ik het niet gehad. Vergeten. Heb zelf idee dat buik nog hoog zit dus ik denk het niet, ondanks regelmatige steken down there. Ik merk dat de kleine soms ook even wat rustiger is nu. Verschilt beetje per dag. Hij krijgt toch ook steeds minder ruimte. Maar zijn altijd momenten op de dag dat ie mega druk is dus ik vind het ook wel fijn dat ie s nachts wat rustiger is nu haha @Femmeke4 Ik ben ook smal maar heb begrepen in Dr cursus dat dit allemaal niks zegt. Er zijn hele smalle dames die een 10 pond kindje prima op de wereld zetten terwijl een dame met bredere heupen mogelijk een 7 pond baby niet kan baren. Ligt allemaal aan hoe ver je bekken meewerkt en ook aan het schedeltje en ligging van de baby. Dus zou me daar geen zorgen om maken; heb vertrouwen in je lichaam en de natuur. Of je nu bij 38 weken of 42 bevalt; het komt echt goed!
Ohhhh wat is dat koelere weer toch heerlijk! Weer helemaal bijgeslapen en uitgerust. Voel me een ander mens haha. Volop energie weer. Zin om dingen te doen. Meer eetlust. Genieten!! Merk nu eigenlijk pas dat die hitte toch wel zwaarder was en meer met me deed dan ik dacht. Flink 33 weken dansje dus. Vandaag weer even babyshoppen met moeders en naar een verjaardag. Plus mijn man komt eindelijk weer thuis na zijn laatste zakenreis voor de bevalling. Dat wordt heeeeel de dag genieten! Hoe is het met jullie dames?
Wat heerlijk wolky! Ja hier ook weer heel anders mens. Lig wel nog op tijd in bed om bij te tanken en Dl is toch ook tussen 6 en 7 wakker dus m'n slaap wel nodig. M'n lontje is wel weer wat langer dan afgelopen weken hihi. Hier rustig weekend. Ben even setjes kleren voor de kleine man in zakjes aan het doen voor de vluchttas haha
hier ook goed. Ben gister met spoed in zh gezien omdat ik bloedverlies had eerst bruin daarna helder rood. Niet veel en ik kreeg later wat krampen. Dus ma overleg moest ik direct komen. Ze spraken eerst van een opname, maar was afhankelijk van de onderzoeken. Gelukkig waren die allemaal goed en was het bloedverlies ook over. Ik moest wel terug bij opnieuw bloedverlies of onrustige buik. Ik heb gister nog 2x een harde buik die langer dan 60sec heeft geduurd gekregen en bruin verlies. Maar daarna en nu nog rustig. Enige is dat ik nu enorm veel pijn in liezen en schaamstreek/bot. Lopen is amper te doen. Maar ff afwachten dus. maar tot nu toe geen paniek hihi Verder ben k ook blij met het weer. Alleen die regen bleghhhh hihi
Jeetje @Elraange dat is schrikken. Gelukkig waren alle controles goed. @Wolky84 @Hinti echt heerlijk he dat koelere weer! Ben er echt blij mee! Die regen vind ik ook geen eens zo erg geeft ook wel weer beetje herfst gevoel. En de herfst vind ik altijd een prachtig seizoen. @hier vandaag een emotioneel dagje. Moet snel huilen om dingen en merk dat vandaag dingen doen erg zwaar is. Ben namelijk bezig met het organiseren van een baby shower voor me schoonzus en moest even naar de winkels wat spullen halen. Dacht ik ben zo weer terug heb het me 1,5 uur gekost. En daarna ontzettend veel pijn in me lichaam. Ook s'nachts door het lang liggen op 1 zij erg veel pijn in heupen en schaambot bij omdraaien en opstaan. Maar goed de laatste loodjes wegen altijd het zwaarst. Hebben jullie je bevalplan al klaar en al geboorte kaartje uitgezocht? Ik ben van plan volgende week op zoek te gaan naar een mooi geboorte kaartje. Geboorte plan heb ik wel al klaar. Vluchttas moet ik ook nog inpakken dat ga ik denk ik ook volgende week even doen.
jeetje @Bezige bij dat klinkt ook heftig de stapje terug doen hoor. Wel leuk dat je dit organiseert. bevalplan al ingeleverd en klaar kaartje heb ik al Wel mn oog op maar nog niets zeker. Wel iig iets sprookjesachtigs. Ik zal ff kijken of ik er een vb kaartje kan toevoegen
@Elraange Jeeh! Schrikken! Hebben ze wel gezegd waar het door kan komen dat bloedverlies? Fijn dat verder wel alles goed is! @Bezige bij Die dagen herken ik! Had ik vaak op zaterdag omdat ik dan kapot was van week werken. Goed op jezelf passen hoor! Bevalplan is af en besproken. Bij laatste controle nog aangevuld. Geboortekaartje maken wij zelf. Mijn man kan dat heel goed, is zijn werk. Eerste opzet is af maar heb ik nog niet gezien hihi Vandaag lakentjes bijgekocht en nog wat hebbendingen, vooral aanbiedingen hihi. En nu lekker met manlief thuis rustig avondje! Was een fijne leuke dag!
@Hinti Dat is trouwens wel slim; kleertjes in zakjes. Goede tip! Ik heb 2 setje maat 50 en 1 setje maat 56 voor in de vluchttas. Is dat voldoende? Wat nemen jullie allemaal Mee voor de baby?
Heb ik ook idd! Als we moeten blijven mag manlief in de kast goochelen haha. Ik neem verder voor de zekerheid een flesje mee en speen. En hydrofiel en spuugdoekje. Heb zelfs op zakje geschreven 1e pakje maat 50, reserve pakje maat 50 en pakje maat 56. Als ik bevallen ben wil ik niet ook nog eens mee in de tas moeten duiken zodat het goed gaat hihi
Hi meiden, Hier ook weer een update. Zit nu in mijn derde vakantieweek en daarna lekker meteen verlof dus zit al lekker thuis. Onze verbouwing zit er eindelijk op dus kunnen nu met de baby kamer aan de slag! Kinderen hebben nog 1 week vakantie dus daarna kan ik mooi losgaan met inrichten , opruimen en kleertjes wassen etc. Snak wel naar die dagen alleen haha .. merk dat ik rustig aan een beetje last begin te krijgen van nesteldrang . Probeer het rustig aan te doen want manlief wordt helemaal gek haha .. zo net na die verbouwing . Lichamelijk gaat het vrij goed. Merk dat ik weer meer energie krijg na die warmen dagen gelukkig. Nu wel vaak last van steken down under en weer vaker overgeven doordat mijn buik nu best vol begint te raken en de kleine fanatiek aan het bergwegen is. Zodra ik ga zitten of liggen is het raak. En dan heb ik nog geluk dat mijn placenta voor ligt en het dus nog een redelijk stootkussen is. Begin ook echt naar de bevalling en de baby uit te kijken . Deze laatste weken voor die uitgerekende datum duren altijd zo lang vind ik wat jullie?
Ter info; ik heb de kinkhoestvaccinatie vergoed gekregen door mijn zorgverzekeraar. Het zetten werd door de huisarts gedaan dus dat viel sowieso onder de basisverzekering. De rekening van de apotheek voor het vaccin zelf heb ik uiteindelijk gewoon ingediend. Want ik dacht; waarom zou ik wel een vaccinatie voor een reis vergoed krijgen naar dit niet? En hij is dus vergoed! Uiteraard wel door aanvullende verzekering maar zou het dus altijd proberen als je (reis)vaccinaties in je pakket hebt. Het is maar paar tientjes maar toch! Verder weinig nieuws onder de zon hier. Alles rustig en druk bezig met proberen en leren loslaten van mijn werk over 2,5 week
Fijn dat het vergoed is @Wolky84 Hier gaat ook alles zijn gangetje. Ene dag voel ik me beter dan de andere dag. Heb wel een stuk minder energie en dingen doen kost gewoon echt meer energie. Dus probeer het veelal rustig aan te doen. Gister heb ik voor een heel groot gedeelte de vluchtkoffer ingepakt en de maxi cosi staat helemaal klaar. Ook heb ik een proefdruk van het geboortekaartje besteld ik hoop dat die snel binnen is. Ik merk wel aan mezelf dat ik steeds meer in een soort baby bubbel kom en echt niet kan wachten tot ik haar eindelijk ontmoet. Herkennen jullie dit gevoel?
Ja hier ook dat gevoel.. betrap me er stiekem al op dat ik af en toe hoop dat ik al aan de gang ga... maar dat is nog te vroeg.. ben gewoon zo benieuwd hoe,wat , waar en wanneer? Hihi
@Bezige bij Dat van die energie herken ik! Ik werk inmiddels op woensdag niet meer op kantoor omdat ik dan gewoon echt ff bij moet tanken om de andere 4 dagen te kunnen knallen. Nog twee weken tot mijn officiële verlof en dan moet ik in de eerste week van mijn verlof ook nog werken om dingen over te dragen. Merk dat ik er echt aan toe begin te raken, wordt nu toch wel pittig om alles voor elkaar te krijgen. En dan heb ik nog niets eens kids! Alles gaat ook echt trager en die kleine is zoooo mega druk in mijn buik dat ik me vaak ook echt niet kan concentreren. Gisteren op mijn vrije ochtend was het dan ook even huilen huilen; dan komen echt even de hormonsters om de hoek kijken omdat ik gewoon even OP ben. Maar na dagje bijtanken kan ik er dan weer prima tegenaan. Dus van mij mag het juist nog wel even duren.....hoop dat ik de kans krijg om straks nog wel even van mijn verlof te genieten. Al is het maar een weekje of twee weekjes. Daar teken ik voor! En verder gaat het qua gezondheid nog steeds super dus ik mag helemaal niet klagen. Vanavond weer lekker sporten!
Vanmorgen controle gehad bij vk... ongelofelijk maar waar.. kleine is weer in stuut gaan liggen!! Nu woensdag over een week uitwendige versie. Hopelijk draait dat eigenwijze kleintje zich vantevoren nog goed.
Wat een geschuif in mijn buik. Nog steeds erg bijzonder maar ondertussen wordt het ook wel minder handig allemaal. Het is toch een beetje aftellen vanaf nu vind ik. Het kan maar zo zijn dat je over een paar weken al in de luiers en voedingen zit.... (of je loopt er in week 41 nog haha... ) Het komt nu wel echt dichtbij. De zhs tas is zo goed als klaar. De kraamintake gehad. Nou.. ik geloof dat we op schema liggen...
Wat een boeffie dat hij of zij gedraaid is. Hoop dat de kleine inderdaad nog van tevoren terug draait. Hier vandaag ook controle gehad en alles was helemaal goed. Baby is iets verder ingedaald en bloeddruk was goed. De verwachting is dat waarschijnlijk deze baby ook iets eerder geboren word. Dit omdat mijn zoontje ook 10 dagen eerder was en vaak zien ze dan dat 2de kindje ongeveer hetzelfde patroon volgt. Maar niks is gegarandeerd. Hoop stiekem wel dat ze wat eerder komt.
@capturethemoment oh nee! Eigenwijs ding! Maar je hoort best vaak dat ze alsnog draaien dus hoop houden en wie weet is de versie niet nodig! En zelfs als die mislukt is er nog kans dat de kleine draait. Afwachten! Hier ligt ie zeker nog met koppie naar beneden. Want man, man, mijn ribben moeten eraan geloven. Vandaag echt veel pijn gehad omdat ie zich heerlijk tegen mijn onderste ribben aanschuurde en daar druk bleef uitoefenen. Kon er niet meer om lachen. Maar ja doe je ook helemaal niks aan. Incasseren dus maar....maar dan merk ik wel meer en meer hoe groot en sterk dat ie al is. Bizar! Ik vind het namelijk nog steeds heel gek en link die bewegingen nog steeds niet aan een baby. Gek hè? Verstandelijk weet ik het maar gevoelsmatig kan ik er gewoon niet bij haha. Ik heb nog twee belangrijke dingen op mijn lijstje. Maxi cosi en vluchtkoffertje....Maxi cosi gaan we morgen voor op pad en vluchtkoffertje doe ik ook vast snel haha.
Bleh.. lig op bed maar zit helemaal niet lekker in m’n vel.. baal nog steeds van die stuitligging.. al kan ik er niets aan veranderen. De kleine is ook ontzettend druk en zit hoog. Krijg bijna geen adem en misselijkheid is weer helemaal terug. Kan ook niet slapen.. Zooo ik heb even gespuid zeg, mijn excuses! Haha