Hier ook de laatste 2 dagen ontzettend slecht in me vel. Ben het af en toe zo spuug zat! Door hormonen en vermoeidheid kan ik heel weinig hebben en huil ik om alles. Slapen is de grootste ramp op aarde op het moment. En me maag zit af en toe op het achterste van me tong En als ik dan eindelijk een rust moment heb dan begint mevrouwtje in me buik flink te bewegen. Ik hoop echt dat ze eerder komt. Zo ik heb mijn beklag ook weer gedaan
Hoi meiden, Ik kreeg helemaal geen meldingen meer! Iedereen begint het wat zwaarder te krijgen zo te lezen en @capturethemoment wat een bijdehand ding om nu nog te draaien! Hopelijk draait ie ook gewoon weer terug. Hier een bewogen weekje gehad. Vorig weekend me heel ziek gevoel, maandag voelde ik de baby minder dus naar het ziekenhuis: gecheckt op ijzer, suiker, symptomen zwangerschapsvergiftiging had ik verder niet, CTG was goed, echo was goed (lag met haar hoofdje al laag maar nog niet ingedaald). Beweging van de kleine is echt wisselend, de ene dag voel ik haar veel en de andere dag weinig. Merk nu wel dat ze minder ruimte krijgt want het is nu vooral veel geduw. Maargoed: dinsdag voelde ik me nog steeds ziek en woensdag ben ik altijd al vrij, dus ik 2 dagen niks gedaan en vooral geslapen. Donderdag vol goede moed aan het werk, maar ik kreeg weer die symptomen (opvliegers, zweten, trillen, slap voelen, maar eten helpt er niet tegen). Kon ook bellen voor de uitslagen en die waren allemaal goed. IJzer, CMV, suiker allemaal prima. Dus er was maar 1 verklaring: ik moest een tandje terug doen... Maar ik was al 34 weken dus met personeelszaken besproken en besloten dat ik de volgende dag (34 weken) mijn laatste werkdag zou hebben. Helaas dus heel snel alles moeten overdragen, maar wel gelukt. Uiteraard dat nare gevoel dat je gefaald hebt en collega's met extra werk opzadelt, maar iedereen die ik er over gesproken heb op mijn werk zei dat het de enige juiste keuze was voor mijn baby en mezelf die ik kon maken. Voor mezelf was ik wel een week op m'n tandvlees doorgegaan, maar mijn baby... Dat geeft de doorslag natuurlijk. Vandaag nog een telefonische afspraak en donderdag ga ik nog 1 uurtje naar mijn werk en dan ben ik klaar. Erg opgelucht! Gelukkig neemt mijn vriend heel veel over in het huishouden en wordt hij ook boos als ik teveel doe, dan word ik richting bank gedirigeerd haha. Wat lastig is, is dat zitten ook niet heel comfortabel is met een baby achter m'n ribben haha. Sinds een paar dagen krijg ik veel meer lucht, heb ik een raar gevoel met lopen en continue het gevoel dat ik moet plassen. Hoorde van collega's al dat mijn buik is veranderd. Ik denk dus dat de baby is ingedaald inmiddels! Helaas betekent dat, waar ik eerst echt heerlijk sliep, nu om de 1,5 a 2 uur mijn bed uit om te plassen. Ik heb straks controle bij de VK dus dan zullen we het wel horen Ik merk dat ik soms ook erg emotioneel word en de afgelopen week ook een ultiem verlangen had naar de baby, dat ik haar zo graag wil vasthouden en nieuwsgierig ben hoe ze is. Mijn vriend begint ook steeds vaker over hoeveel zin hij er in heeft als ze er straks is, we verheugen ons er zo op! Maar ook de onzekerheid stijgt daarmee... De dagen dat ik haar minder voel of als ze niet reageert op mijn pogingen contact te zoeken, vind ik mentaal zo zwaar. Ik zou het liefst hebben dat ze haar nu (of met 37 weken) gaan halen, zodat ik kan zien hoe het met haar gaat. Ik vind het zo onzeker als ik af moet gaan op haar bewegingen. Ik heb ook 4 mensen in mijn omgeving die hun kindje zijn verloren rond week 38/39 van de zwangerschap, dat helpt denk ik ook niet echt mee. Ik ga dit wel even met de VK bespreken straks denk ik, ze zal er wel niks mee kunnen maar toch... Loslaten en vertrouwen hebben in je lichaam: het is allemaal zo makkelijk gezegd...
@capturethemoment jeetje meid je mag hier altijd spuien hoor. Dat gevoel zou ik ook hebben gehad als de kleine in stuit zou liggen. Wanneer moet je weer voor controle? Heb je evt nog iets overwogen zoals hapnotherapie of ik weet eigenlijk helemaal niet hoe het heet maar dacht dat het zoiets heette. @Desse goed dat je niet meer werkt. Ik zou het indd bespreken met de vk. Misschien kan je vragen of je nu al wekelijks mag komen voor controle ipv vanaf 36wkn. Als ik hier de beeb een dag minder voel dan ga ik op mijn zijde liggen of op mn rug. Ik geef get vaak een half uur spreek ik met mezelf af ( is nooit nodig.) dan ga ik ontspannen muziekje aan en handen op mijn buik en wachten. Vaak voel ik binnen een kwartier al wat. Soms moet ik ff wat harder drukken om de beeb wakker te maken. hier slaap ik echt heerlijk. Uiteraard sta ik ook 2 a 3x bij get toilet in de nacht maar kan daarna weer direct in diep slaap vallen. Hier meer moeite met het huishouden. stofzuigen ed is helll haha Dan neem ik ventilator mee. kan ik 10min stofzuigen gauw zitten voor de ventilator en enorm benauwd dan. gauw drinken en bij bijkomen weer hetzelfde ritueel. Dan heb ik ook enorm last van frustratiehormonen. Maargoed nog ff dames en heb al wel zoiets van huishouden komt wel weer hoor. Wat ik kan doe ik en anders maar niet. Als de wc's maar schoon zijn en de was gedaan is en dweilen.
Hi dames! Weer even bijgelezen @Bezige bij ik herken je gevoel heel erg hoor soms.. vannacht weer bijna niet geslapen en dan ben ik ook echt een emotioneel wrak. Zie gewoon op tegen de nachten.. misselijk en maagzuur Maar heb ook nog wel echt geniet momenten hoor! Gisteren box neergezet en verrast met wen babyshower heel lief! Verder nog drie dagen (thuis)werken en dan eindelijk verlof. Kijk er echt zo naar uit Donderdag weer naar de verloskundige en liggingsecho. Ben benieuwd want heb echt het idee dat hij in stuit ligt.. Succes iedereen met de laatste loodjes!
Hallo allemaal! Wat naar zeg dat er zoveel allemaal klachten hebben. Hier is het maagzuur in volle glorie aanwezig. Ben ook erg moe en vorige week een mega stressvolle week gehad... Deze week nog paar uurtjes werken en dan verlof. Kijk er echt naar uit maar ben echt nog niet klaar voor de bevalling en zo. Komt denk ik wel als ik echt lekker thuis ben
Dinsdag heb ik controle echo bij de vk. Dan kijken ze of hij nog steeds in stuit ligt. Als dat zo is dan heb ik woensdag draaipoging. Hartkloppingen etc heb ik hier ook...
Ik heb volgende week de liggingsecho maar ze ligt altijd eigenlijk met het kopje naar beneden en dat voel ik ook heel goed als ze de hik heeft. Gelukkig vanochtend beetje slaap in kunnen halen. Ik ben wel echt heel snel buiten adem en kortademig. Maar wat zijn de laatste loodjes dit keer pittig met een bijna peuter die alle aandacht wilt. Hier nog even een buikfoto van bijna 35 weken. Bekijk bijlage 585738
@Bezige bij gewoon even nieuwsgierig, waar voel je de hik dan precies? Altijd onderin? Ik voel de hik echt 90% van de tijd helemaal bovenin.. daarom vetrouw ik de vk niet helemaal toen ze zei dat hij met zn koppie naar beneden ligt. Ohhh heb ook weer naamtwijfels echt vreselijk.. maar een poll aangemaakt in t namenforum om wat meningen te verzamelen haha
Ik voel inderdaad wel de hik onderin en het ligt er ook aan waar haar rug ligt. Voel het dan ongeveer ter hoogte van me navel en iets eronder maar dus of aan de linker of rechterkant. Is net waar haar rug dan ligt.
Ik heb ook het idee dat mijn buik groeispurten maakt. Dat het soms even flink trekt en strak staat en dan weer een paar dagen oke is. Ik vind het nog steeds moeilijk voor te stellen dat er straks echt een mensje uit mijzelf komt... Dat die verschuivingen in mijn buik echt een baby is.. Ik zou wel even willen spieken hoe ze er dan bij ligt nu. Gisteren had ik ook wat maagzuur. Verder vandaag rustig aan gedaan en rug-, bil-, bekkenbodem-klachtjes zijn dan gelijk weer weg. Het is nu echt een kwestie van meer rust nemen als het nodig is. Ben ook zo benieuwd wanneer ze komt. Van mij mag het ook eerder hoor haha. Lijkt mij wel prettig om iets van 4 dagen voor de uitgerekende datum te zitten.
Ik voel de hik links, daar ligt haar ruggetje. Mevrouw ligt met haar hoofdje al tegen/licht in mn bekken. Kwestie van nog wat verder zakken nu! @Femmeke4 dat onwerkelijke gevoel is herkenbaar hoor, ook het hele concept dat er straks een baby is, blijft vaag. Maar hoor dus van iedereen dat als ze er eenmaal is, je je ook niet meer voor kunt stellen dat ze er niet is poeh wat heb ik er zin in, mij lijkt alles tussen de 38 en 40 weken ideaal. Maagzuur hier ook erg aanwezig idd, maar kan wel goed slapen als ik een Rennie pak en dan vaak na het eerste wc bezoek nog een keer. Hier staat de vluchtkoffer nog niet. Had blijkbaar bij de Zeeman alsnog te klein ondergoed gehaald. Maat L leek zo groot maar daar heb ik me flink in vergist. Ik heb nu geen ondergoed meer wat ik aan kan zonder rolletjes en het zit zooo vervelend... morgen dus maar met spoed weer naar de Zeeman. Dit keer zo groot als maar kan. Hier ook nog een buikfoto. Ik hoop zo dat de striae weg blijft!
Oh echt @Desse? Hier gewoon nog ondergoed maat 'm. Maar heb altijd laag ondergoed dus valt onder m'n buik. Normaal heb ik ook altijd maat 'm. Dat gevoel van meteen niet meer voor kunnen stellen dat ze er niet zou zijn had ik ook helemaal ingesteld maar dat duurde toch echt wel even bij mij. Maar naarmate de tijd voorbij ging en we elkaar beter leerde kennen groeide dat ook echt hoor. Wil eigenlijk alleen maar aangeven als je dat gevoel niet meteen hebt dat er niks aan de hand is. Je leven veranderd zoveel en je lijf heeft hoop moeten doorstaan. Komt ook dan echt goed en die echte liefde komt echt snel.
@Hinti ja ik had boxers met een bovenband en die band zit te strak. En de andere broekjes gaan wel maar ook niet echt fijn ofzo. Ben nu ook gewoon aan het aankomen, vooral rond mn billen/heupen geloof ik heb zelf altijd wat kleiner ondergoed aan en zulke grote lappen kunnen ook meer knellen xD Wat betreft dat gevoel, hoop dat dat er meteen is, dat is er nu al heel sterk. Zoveel liefde en nieuwsgierigheid naar dat mini-mensje en hoe ze is en hoe ze er uit ziet... en toch blijft t onwerkelijk dag er straks een baby uit mij gaat komen en wat je dan voelt en hoe het gaat zijn Jij weer een beetje bijgekomen na je heftige week? Ik had op FB nog niet gereageerd maar wat zul je geschrokken zijn! Alles weer een beetje tot rust gekomen nu? Of doen ze verder nog onderzoeken? Doe rustig aan he!
@Desse Ik heb maanden gezocht naar ondergoed vooral voor de nacht. Meestal resulteerde het in midden in de nacht onderbroek uit trekken omdat het irriteerde. De hema.. zeeman.. allerlei broekjes en grotere maten gehaald en of de elastieken knelde of stofjes zweette (liefst heb ik katoen) en ik werd helemaal gek vooral s nachts. Ik heb mijn broekjes gevonden, gewoon in mijn eigen maat M ze zijn alleen wat duur maar ik slaap weer stukken beter! Geen naar zweetstofje.. geen knellende elastiekjes om benen of buik.. echt een opluchting. Ze zijn van Noppies.
Wat een hoop updates! Heerlijk herkenbaar allemaal. Begint nu pittiger te worden he? Hier afgelopen weekend voor het eerst maagzuur. Dacht altijd dat dat voelde alsof je bijna moet overgeven dus ik herkende het helamaal niet. Voelde heel anders. Tot huilens toe wakker gelegen. Toch maar gaan googlen en een Rennie geprobeerd. Kwartier later; over.....haha Werken is nu ook echt pittig. Het lijkt wel extra druk nu ik bijna ga. En volgende week ook nog collega op vakantie. Laatste twee werkweken is gewoon afzien en daar probeer ik me maar bij neer te leggen. Het is wat het is. Kan toch echt niet eerder stoppen. Harde buiken inmiddels ook kennis mee gemaakt. Gebeurt bij mij toch vaak in combinatie met opgeblazen gevoel. Zo naar! Al met al kan ik me steeds beter voorstellen dat je er bij 40 weken ook echt klaar mee bent en dat ik dan gewoon mijn lijf weer terugwil. Maar goed, positief blijven want het einde nadert nu snel! Ik heb trouwens hele fijne zwangerschapsslips bij H&M besteld. Lekker tot over de buik. 2 voor 20 euro. Aanrader! Geen snijdende randen bij mij en ik loop in de avond vaak in zo'n onderbroek en dan alleen meegroei bh erop. Heerlijk haha. Overdag draag ik nog gewoon lage strings in maatje groter; gaat prima onder de buik. Ga ik nu ook snel die onderbroek aantrekken (en de gordijnen snel dichtdoen). Klaar voor vandaag haha. Fijne avond meiden!
Ik draag gewoon van de zeeman van die sport boxershorts en heb ze lekker in grote maat gekocht was in de opruiming. Xl en xxl zodat het niet knelt En zodat er straks ook nog van die dikke kraamverbanden in kunnen. Wat ik trouwens ook deed toen ik de eerste week die dikke kraamverbanden in me onderbroek had was gewoon mannen boxershorts dragen. Want daar zit ook zo een handig uitsparing in voor hun happie en daar kan dan mooi die kraamverband in. Dus ook een kleine tip van mij als je straks niet meer weet wat je aan moet met die lappen in je broek
@Desse ik regeer morgen even op fb. Anders wordt het alles samen wel heel herkenbaar en dat wil ik niet hihi
Niet echt... het enige wat bij mij nog weleens wil helpen is een massage van mijn man waardoor ik ontspan en lekker slaap.
Goedemorgen dames, Even een vraagje herkennen jullie dit? Vannacht om 1 uur werd ik plotseling wakker omdat ik misselijk werd de baby druk was en ik echt een soort gevoel van weeën kreeg die van buik doorstraalde naar rug. Alleen er zat geen ritme in. Even later ben ik weer in slaap gevallen en niets meer gemerkt. Zullen dit indalingsweeen zijn? Ik herken het namelijk niet van mijn eerste zwangerschap. Daar heb ik nooit echt iets gemerkt van het indalen en toen ik weeën kreeg begon de bevalling ook echt. Dacht namelijk vannacht wel even dat het ging beginnen.