@Bezige bij geloof dat bij een 2e je veel meer last kunt hebben van voor weeën..kan me nog dames uit het vorige groepje herinneren die het weken hebben gehad en echt tot puffen toe. Vriendin is zelfs 2 of 3x naar het zh gegaan omdat ze dacht dat het begonnen was en uiteindelijk na een uur weer naar huis omdat het gestopt was. Hier soms ook ineens dat ik echt ff moet zuchten maar het typische weeën gevoel heb ik nog niet gehad
Ik heb vanochtend ook een menstruatieachtig gevoel onderin.. 'zeurderig'. De kleine is ook druk. Ik denk dat het iets met indalen te maken zal hebben. Niets regelmatigs.. Ben benieuwd of het straks stopt.
@Bezige bij ja ik herken dat wel. Als er regelmaat in zit en het ongeveer minuut aanhoud en toch wel enkele uren duurt zijn t weeen en moet je ook bellen. Dan willen ze met ctg meekijken. Als er geen regelmaat in zit en t duurt nog geen minuut dan zijn het vaak oefenweeen of indalingsweeen Dat kan je rustig aankijken is mij verteld. Hier rommelt het ook steeds met die " weeen". Iedere x denk je zou t nu... haha
Jep... hier bij de tweede vanaf 33 weken gehad.. zat geregeld s nachts een paar ur beneden ... ook aantal keer al met timer. Voorweeen .. vervelend He!!
Hier nog niks van dat eigenlijk.....ja nog steeds vaak steken "down under"...maar kan niet zeggen dat het menstruatie-achtige pijn is. En soms blaas ik dus zo erg op (maar eigenlijk altijd na eten) dan ik echt crepeer van de pijn. Maar dat is puur omdat er geen ruimte is denk ik. Ik heb gelukkig geen moeite met inslapen. Wordt wel elk uur zo'n beetje wakker (ene keer moet ik plassen, dan weer draait de baby om, dan weer heb ik jeuk van een mug, dan weer slaapt mijn hand en arm) maar val daarna weer snel in slaap. Eerst was dat niet zo maar dan was ik teveel aan het malen dat ik niet kon slapen. En toen heb ik tegen mezelf gezegd: als ik lig, rust ik ook, dit gaat wel weer over. Sinds toen slaap ik "beter". Maar het blijft een ding he
Blegh ik weet gewoon niet meer hoe ik moet liggen zonder een kickboxer te activeren. Fijn dat ze goed beweegt.. maar: - Ik vind het ook wel een beetje eng ofzo die uitsteeksels aan de zijkanten van mijn buik... brr -ik vind verschuiven niet zo erg maar ik vind het soms erg onprettig aanvoelen als ik van die kleine armphes of voetjes voel porren... - ik word er echt een beetje moe van nu, het gaat maar door.
@Femmeke4 Bizar af en toe hè? Heb ik ook wel soms hoor. Dat ik echt denk; ho, ho, gaat dit wel goed? Zo mega druk issie dan. En hij is sowieso al heel druk; altijd al geweest. Ik probeer me nu meer en meer echt een baby’tje voor te stellen want tot die tijd vond ik het maar alienachtig. En ik moet zeggen dat dat goed helpt. Dacht dat ik het nooit zou doen maar ben zo ook meer en meer tegen de kleine / mijn buik gaan praten en doordat ik echt reactie begon te merken wordt het allemaal veel minder eng/vervelend. Misschien heb je daar iets aan? Hier vannacht eindelijk eens goed geslapen! Zo enorm fijn!
Ja ik denk dat ik na de bevalling ook een ander beeld heb en dat schoppen nog ga missen. Ik heb nu steeds meer moeite met slapen dus dat maakt het gewoon vermoeiender. Het slechte slapen begint dus al ver voordat je de gebroken nachten hebt met een baby!
@Femmeke4 Komt vast helemaal goed meid! Ik snap het helemaal; slecht slapen put je enorm uit. Want ik ben zo enorm opgeknapt van 1 nacht super goed slapen....dan denk ik ineens: "oh ja, zo was het leven, zo kon het ook" haha. Heb je al wel verlof? Zojuist controle gehad bij de vk; alles prima in orde! Kleine ligt nog steeds hetzelfde als altijd. Volgende week liggingsecho. Maar het zou me echt verbazen als ie nu nog gaat draaien.
Fijn dat alles goed was. Hier doen ze geen liggingsecho tenzij ze iets vermoeden. Ik ben al lekker thuis, mijn vakantie (onderwijs) wordt ook direct gevolgd door verlof. Dat is echt luxe. Deze weken nog veel leuke dingen gedaan maar je merkt dat het nu iets pittiger begint te worden. Ik wandel nog wel elke dag 1.5 uur met de hond. Ik merk dat teveel doen klachten geeft.. maar te weinig maakt ook stijf en stram. Vorige week gezwommen en dat heeft mijn spieren en bekken goed gedaan. Deze week maar weer. Volgende week heb ik weer controle en dan ook het geboorteplan bespreken. Ik zit ook te denken om de matrasbeschermer er onder te gaan leggen. Bij mijn moeder was het nodig haha.
Hi dames Allemaal fijn weekend gehad? Gaat nog steeds alles goed? Hier gaat het prima mits ik gewoon rustig aan doe. Merk als ik veel gedaan heb qua huishouden dat me lichaam echt een halt toe roept. Meisje is super druk in me buik en ook echt sterk. Gelukkig gaat het slapen iets beter de laatste 3 dagen daardoor voel je je echt wat meer mens en heb ik minder emotionele huilbuien... Vandaag een hele leuke verassing gehad, we werden gevraagd om naar me schoonmoeder te komen om daar te eten, was daar mijn baby shower georganiseerd. Was echt super leuk! En hele mooie cadeaus ontvangen voor de baby en voor mezelf.
Nog een week en dan zitten we in de normale bevallingsperiode van 37weken! Niet te geloven... het komt nu wel echt dichtbij! Ik zit er aan de ene kant erg op te wachten en aan de andere kant is dit zo spannend dat je denkt ben ik er wel klaar voor!? Alles gaat nog goed, ik slaap alleen wel echt slecht..
Hoi dames! Hier sinds deze week ook verlof! En wat is het allemaal snel voorbij gevlogen! Volgende week 37 weken maar ik verwacht nog niks hoor. Het gaat op zich allemaal nog prima maar merk wel dat m'n heupen het zwaar hebben soms. Zeker de dagen dat dochter en ik alleen zijn. Spannende tijd voor iedereen!
Hier ook slechte nachten.. maar gelukkig niet voor niets. Baby is weer goed gedraaid en ingedaald Jeej!
Yes wat een geluk! Zaterdag hebben wij de liggingsecho maar weet eigenlijk zeker dat ze volledig ingedaald is want dit voel ik aan alles. Ben momenteel alleen ziek. Me zoontje heeft me aangestoken en door de lage weerstand in de zwangerschap heb ik het flink te pakken. Dus mijn dagen breng ik zoveel mogelijk in bed door.
@capturethemoment jaaaaa wat goed en fijn! Dat is echt super nieuws! Ik tel de dagen af tot verlof....ben eraan toe! Maar komt nu heel dichtbij gelukkig. Bijslapen hoop ik dan. Want slaap weer zo slecht met mega drukke beeb. Gaat de hele dag maar door, wordt er debiel van soms. Hoop stiekem dat als ik meer rust heb, beeb harder gaat groeien en dus minder beweeglijk is. Beweging is fijn maar oh boy, die uitstekende ledematen daar kan ik toch niet aan wennen. Hoe is dat nu bij jou @Femmeke4 ? Donderdag laatste echo..... @Bezige bij Beterschap; hopelijk knap je snel op!
@Wolky84 ja snap ik, heel goed gedaan tot die 36 weken en ik begrijp de druk erachter vanwege je eigen zaak. Merk dat ook bij mezelf en ik heb niet eens personeel in dienst. Hier heel euforisch vanmiddag dat de kleine gedraaid is, maar man hoe slecht voel ik me nu.. door de indalingsweeen voel ik me zo klote! Slaap heel slecht s nachts en op het moment dat ik rustig op de bank wil gaan liggen of zitten begint beeb te gymnastieken en krijg ik meteen harde buiken. Echt te gek! Heb ook een heel onrustig gevoel in al mijn ledematen overdag en s nachts. Alsof mijn lichaam gewoon protesteert om te ontspannen. Sorry voor het ego bericht haha. Het enige voordeel aan die stuit was dat als het een geplande keizersnede zou worden ik in ieder geval een einddatum zou hebben. Nu is het maar weer afwachten tot een max van 5 weken. ( vanwege grootte van de beeb laten ze me in ieder geval niet langer dan 41 weken lopen.) Mijn verloskundige zei wel dat mijn voordeel is dat dit mijn derde kindje is, al ingedaald is en dat ze waarschijnlijk dan niet moeilijk doen om op een vroege termijn evt te strippen. Dus we proberen maar weer in relax modus te gaan en toch proberen ergens wat rust te pakken. ( met 2 jongens haha!)
@Wolky84 Ik heb rust en een gemiddelde baby. Dat schoppen wordt bij mij niet minder maar juist meer en krachtiger. Dat gedraai/geschuif is wel gestopt. Van de week voelde ik 1 dag op allerlei plaatsen vanalles, zelfs mijn placenta voor waar ik normaal nooit wat voelde.. maar meestal is het schoppen op rechts. Afgelopen nacht goed geslapen dus dat scheelt wel, ook voor mijn humeur. Als je dan zo slecht slaapt omdat je niet lekker kunt liggen en vaak moet plassen is dat erg frustrerend. Nu gaan we echt de laatste weken in. Spannend hoor. Ze ligt er goed bij maar nog niet helemaal ingedaald, nog niet 'vast'. Wat nog te doen: autostoeltje keer oefenen... box nog neerzetten tzt zodat de hond ook kan wennen. Huis beetje netjes houden.. Ik doe elke dag kleine beetjes huishouden..te veel is niet haalbaar. Mijn huis is door mijn dagelijkse poetsdrang netter dan ooit
@Femmeke4 Dat belooft nog wat voor mij dan zodra ik rust heb... Ik geloof dat ik blij mag zijn dat mijn placenta aan de voorkant ligt. Anders was ie door mijn buik naar buiten gekomen Al moet ik zeggen dat mini vandaag weer iets rustiger was! Morgen liggingsecho; zin in! Hopelijk zien we nog iets van ons manneke want dat is waarschijnlijk echt de laatste keer tot we heb in het echt mogen bewonderen!
Liggingsecho was helemaal goed! Mini is ingedaald en ligt "vast"! We hebben zijn gezichtje nog een klein beetje kunnen zien. Geen goede foto van maar was toch een heel mooi moment want dit keer was Oma erbij. Hij was lekker aan het smekken en slikken; te cute! Nog 1 weekje en alle seinen staan op groen. Vet spannend!!