Uitgerekend 23 tm 30 september 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaaa30, 13 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meliflua

Meliflua Actief lid

8 mrt 2017
    492
    482
    63
    Vrouw
    Ja zo is het! Stap voor stap en positief blijven denken! Jammer dat je die ervaringen zo meeneemt hoe logisch ook zorgt het er wel voor dat alles lang niet meer zo onbevangen is helaas.. :$

Elraange, Mamaaa30 en Marinda83 vinden dit leuk.
  2. Lovebabys

Lovebabys Actief lid

13 nov 2009
    462
    383
    63
    Vrouw
    Goede avond dames,

Hoe is het met iedereen. Ik heb besloten toch mee te doen met MVM, maar wel pas na de echo van a.s dinsdag. Hopelijk is alles dan goed.

Ik heb me vandaag toch een gekke trek in watermeloen. Ik ben meteen naar jumbo gegaan om het te halen. Heb al 3 bakjes op. Jamieee

3. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    @Mamaaa30 Ik had een koelkasje van Medela.die heeft een groot koelelement in het midden. Ik ga zeker de dubbele kolf weer kopen. Wat een verschil met de avent was dat. De avent was een enkele elektrisch, maar van ellende maar als handpomp gebruikt.

@Femmeke4 hier 2 katten. Allebei erg aanhankelijk, dus wat dat betreft is er geen verschil met voor het zwanger zijn.

Slaap lekker allemaal!

Mamaaa30 vindt dit leuk.
  4. Mmbro

Mmbro Actief lid

25 jan 2018
    101
    164
    43
    Vrouw
    Heb nog niet veel gezegd, maar voel me toch al helemaal welkom hier!

Wij hebben twee katten in huis en sinds dat ik zwanger ben zit één van de katten constant op schoot. Ik zit soms nog geen drie seconden of mevrouw komt al kroelen bij me. Die andere kat komt regelmatig even een aai halen wat ze normaal ook niet zo vaak deed!

Ik twijfel nog over BV, heb het bij de oudste wel gedaan ( korte duur ivm niet willen en kunnen kolfen en eenmaal aan het werk is BV dan niet handig meer) en bij de jongste geprobeerd maar is toen helaas niet gelukt en toen beviel het mij uiteindelijk toch wel erg goed dat er ook wel eens een voeding door manlief gegeven kon worden en ik dus even niet hoefde. ☺️

Slaap lekker voor nu!

Ps: ik zal morgen eens kijken of het mij lukt om mijn naam nog aan de lijst toe te voegen!

Marinda83 en moonchild vinden dit leuk.
  5. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Even mijn wekelijkse buikfoto spammen. Het is nog lucht, maar hij gaat al boller staan.:)

Bijgevoegde bestanden:

Elraange, Marinda83 en Mamaaa30 vinden dit leuk.
  6. Mamaaa30

Mamaaa30 Niet meer actief

@moonchild mooi bolletje!
    Ik gebruikte een dubbele elektrische pomp van Ardo, vond ik heel fijn. Ook heel hygiënisch vond ik hem omdat er geen melk in het apparaat en amper in de slangetjes komt. Moet ‘m alleen flink schoonmaken tzt. De flesjes schoon opgeborgen, maar die slangetjes niet echt geloof ik... Denk dat ik die slangetjes vervang. Koeltas van Medela klinkt goed! Ga ik onthouden! Ik had destijds een simpel kinderkoeltasje, maar toen hoefde ik alleen een kwartier te fietsen. Inmiddels verhuisd en een uur deur tot deur reistijd.

moonchild vindt dit leuk.
  7. Desse

Desse Bekend lid

11 okt 2017
    842
    920
    93
    #327 Desse, 30 jan 2018
    Laatst bewerkt: 30 jan 2018
    Hoi lieve meiden en @Wolky84 die er naar vroeg...

Ik ben afgelopen dagen nogal egoïstisch en chagrijnig geweest. Ik werd heel onzeker van de positieve berichten. Ik voelde me zo rot en onzeker door die test. 2 dagen wat minder pijnlijke borsten, niet misselijk en wat meer ongi krampen/lage rugpijn zorgden ervoor dat ik me aan het voorbereiden was op weer een miskraam. Ook mn kruidvat test leek iets lichter. Ik moet zeggen dat de afgelopen week mijn ochtendurine bijna transparant is, nog niet licht geel te noemen. En ik drink niet eens veel in de avond. Maar vroeg me af of dat misschien de reden was dat m'n CB test niet goed was...

Vanavond dacht ik, ik ga eens opvangen hoe donker m'n avondurine is. En toen ik zag hoe donker het was, nog eens een CB digital gedaan. 3+!!! Ik ben nog steeds wat bang met mn lichte lage rugpijn en lichte ongi krampjes. Maar dit voelt zo belangrijk voor me, een mijlpaal, dat ik het geloof dat het goed zit weer terug heb nu :)

Lieve meiden, ik ga morgen bijlezen en op iedereen reageren, ik las dat er meer meiden super onzeker zijn op het moment... Sorry voor mijn afwezigheid maar werd zo onzeker van anderen met symptomen en 3+ testen dat ik even niet gelezen heb...

IMG-20180130-WA0001.jpeg

Elraange, Mmbro, Meliflua en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Meliflua ah sorry; blijkbaar toch overheen gelezen! Vind het vervelend dat je zo’n zorgen hebt. Hopelijk snel geruststelling!

@Desse Fijn om van je te horen! Gewoon lekker even terugtrekken als dat beter voelt inderdaad; snap ik helemaal! En die test; super fijne mijlpaal! Rugpijn en krampjes heb ik ook. Hoop dat je langzaam beetje kunt gaan genieten.

Misschien dat ik juist daarom ook wilde weten hoe het met jullie was nu. Leef toch echt met jullie mee....

Kan niet wachten tot al die echo’s dadelijk. Gaat iedereen zoveel rust geven. Maar ook spannend tegelijk.

Take care ladies! Slaap lekker.

Elraange en Meliflua vinden dit leuk.
  9. Desse

Desse Bekend lid

11 okt 2017
    842
    920
    93
    @Wolky84 nou idd, volgende week mogen we met een heleboel meiden! Super fijn (en zooo spannend!)!

Dit was ook mijn laatste test, nu is het nog even 8 dagen doorbijten tot de echo. Nu ik de 3+ heb gehad, voelt het een beetje alsof ik 'verder ben dan ooit' dus de kansen op een positieve echo beter zijn. Hoop dus dat ik nu wat meer kan gaan genieten, goed om te lezen dat jij ook die menstruatie achtige krampjes hebt. Ben de hele tijd naar de wc aan het rennen hehe... doe mij dan de misselijkheid en pijnlijke borsten maar ;)

10. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    @Desse yes, wat een mooie test! Hoop dat je snel volop kan gaan genieten.
    Fijn dat je er weer bent! :)

Desse vindt dit leuk.
  11. Marinda83

Marinda83 Actief lid

10 mei 2012
    222
    197
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    NULL
    Mooie test Desse!
    Moonchild al een lief bolletje! Ik zal ook eens buikfoto gaan maken.

Ik heb enorme last van obstipatie...herkennen anderen dat? Ik tik de 6 weken vandaag aan...jeeej.
    Vandaag zal ik hier niet veel zijn...lange werkdag met als klapper vanavond vergadering van 20.00 tot 22.00. Vanmiddag nog wel even naar huis om een uurtje te kunnen liggen. Fijne dag allemaal...laat het maar snel volgende week zijn!

Desse en moonchild vinden dit leuk.
  12. capturethemoment

capturethemoment Bekend lid

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    @Desse helemaal niet erg. Vind t meer vervelend voor jou! Gelukkig heb je nu wat meer zekerheid voor je gevoel :)
    Hier ook af en aan menstruatie kraampjes.
    Lig nu in bed en voel dat ik misselijk wordt dus durf niet op te staan hihi

Desse vindt dit leuk.
  13. Mamaaa30

@Desse mooie test!

@Marinda83 heb ik ook last van, zo vervelend... Alsof je lijf ieder vitamientje wil bewaren. Sterkte vandaag met de lange dag!

Hier ook een zes wekendansje!

moonchild en Marinda83 vinden dit leuk.
  14. capturethemoment

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Hoe werkt dat ook alweer met die banner? Mijn banner is weg?? Geen idee wat ik heb gedaan:D

15. capturethemoment

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Gelukt:thumup:

moonchild vindt dit leuk.
  16. Desse

Desse Bekend lid

11 okt 2017
    842
    920
    93
    #336 Desse, 31 jan 2018
    Laatst bewerkt: 31 jan 2018
    @Meliflua he wat een schrik heb jij gehad, gelukkig een mooie test en geen krampen! Is het nog teruggekomen of rustig sindsdien?

@moonchild haha wat leuk, al bezig met de babykamer! Hier zijn we maandag ook naar de stort geweest met een aantal spullen, heb toen toch al wat spul uit de toekomstige babykamer verzameld waar ik erg graag vanaf wilde xD Ook inspiratie te over voor de babykamer maar durf er nog niet mee te beginnen. Ik heb de laatste week van maart vrij, in principe gaan we dan op vakantie maar wie weet heb ik nog wel wat tijd over om te beginnen, zoveel zin in...

@Elraange Hahaha met traplopen aan de zuurstof. Ik voel me idd ook Koos conditieloos, ben dus ook niet meer gaan sporten sinds ik weet dat ik zwanger ben. Hier gaat dit wel een groot probleem worden trouwens: we hebben alleen een WC beneden, beetje bang voor als ik met 40 weken zwangerschap 5x per nacht moet plassen hehe.

@Rica gefeliciteerd met je nieuwe baan! Spannend! Snap wel dat het even lastig is nu je zwanger bent maar komt vast goed :)

@Lovebabys dus dat wordt ook een vroege geslachtsbepaling bij jullie? ;)

@moonchild ik vind het altijd zo knap als mensen voor een verrassing kunnen gaan, ben daar veeeeel te nieuwsgierig voor, ook al maakt het me niet uit!

@Nahlatje hoe gaat het met jou nu? Kan me voorstellen dat je flink bent geschrokken... Maar gelukkig kan het heel veel andere verklaringen hebben nu je baarmoeder zo goed doorbloed is!

@capturethemoment Ghehe als je ze in de winkel koopt zijn die CB digitals heel duur. Op Bol.com vind je zo'n DUO pak daarvan, dan zijn ze 7,50 per stuk en als je 2 van die pakken koopt ongeveer 6,50 per stuk. Maargoed, volgens mij is iedereen hier wel uitgetest haha. Rotdingen.

@Mamaaa30 klinkt goed toch die misselijkheid? :) Eten met iets zouts is heel herkenbaar :)

@Wolky84 wat goed dat je al nieuwe BH's hebt gekocht! Zou ik eigenlijk ook moeten doen, de beugel van m'n huidige BH's steken nu ín de zijkant van m'n borsten en dat voelt zo rot. Maar op de een of andere manier is energie maken daarvoor een hindernis haha. Stemmingswisselingen zijn heeeel herkenbaar ook hier.

@moonchild Hahaha wat fijn om te lezen dat je ook chaotisch wordt van zwanger zijn. Ik stopte laatst cashewnoten in de koelkast ipv in de gewone kast en zo had ik nog wat rare dingen. En dan nog aan m'n vriend vragen ook he 'huh, heb je nou cashewnoten in de koelkast gestopt?' 'Hoezo, heb ik gedaan?'

@Lovebabys jouw arme man haha. Maar het hoort er wel een beetje bij. Ik ben ook al een paar keer bloedchagrijnig en onredelijk geweest. Hij doet alleen nog niet aan meeveren dus dat is een beetje jammer, moet ik toch toegeven dat ik onredelijk ben, shit haha.

@moonchild hier geen tweelingen in de familie, ook niet in de schoonfamilie... Lijkt me ontzettend heftig om als 'eerste kindje' ineens twee te krijgen. Aan de andere kant heb ik altijd graag een groot gezin gewild en ben ik nu ouder dan ik had willen zijn om aan kinderen te beginnen. Als ik een tweeling zou krijgen, hebben we toch nog twee kinderen op m'n 30e, dat was altijd een beetje hoe ik het in mijn hoofd had, haha. Dus na de schok zouden we denk ik heel blij zijn, maar het lijkt me ook wel erg zwaar! Ik lees hier dames die zwanger zijn van nummer drie en vier, kan me goed voorstellen dat je dan niet hoopt op een tweeling haha!

@Mamaaa30 ik weet niet waarom maar wie weet krijg je wel een tweeling. Je was zo snel met de oploop van je testen en kwaaltjes, dan zit het ook nog eens in je familie! Ik weet niet, als ik m'n geld op iemand uit dit groepje zou moeten zetten, zet ik t op jou haha.

@capturethemoment: je kunt opzich nog wachten tot je 12 weken bent en hen dan vertellen dat je helaas toch moet afzeggen voor de bruiloft? Dan hebben zij nog tijd om iemand anders te regelen. Of iig om de keuze aan hen te laten wat ze doen. Misschien kunnen ze wel een soort 'back up' regelen, voor het geval het jou niet lukt.

@Elraange wat fijn om te lezen dat jij ook wacht met meedoen tot na je eerste echo met MvM. Same here. In december heel enthousiast direct van week 5 tot week 7,5 meegedaan. Toen helaas een slechte echo en MVM afgezegd. Het nare is dat we nergens de flessen onopvallend kunnen neerzetten en we (toen het al mis was) regelmatig vragen of felicitaties uit de buurt kregen over 'de gezinsuitbreiding'. Was natuurlijk erg rot en verdrietig om dat in die periode te krijgen. Dit keer ga ik dus ook even wachten tot na die eerste echo. Aangezien ik de echo met 6.5 dagen heb, hoop ik met 7,5 week MVM te kunnen hervatten en dan heb ik toch nog een 'hele' zwangerschap meegedaan :)

@borstvoeding: ik hoop heel erg dat het lukt!!! Maar daar heb je niet de volledige keuzevrijheid in natuurlijk. Ik zou het in elk geval erg graag willen, maar moet me er niet op vastpinnen, anders wordt het zo'n teleurstelling als het niet lukt. Ik zou er in elk geval alles aan doen om het te proberen :)

@capturethemoment ow shit, zo'n borstontsteking klinkt ook niet bepaald fijn!

@Meliflua ik snap je wisselende gevoelens over de zwangerschap. Blijft ook onzeker. Hopelijk hebben we allemaal prachtige echo's volgende week! Oef wat zie ik er tegenop en kijk ik er tegelijkertijd naar uit!

@Nahlatje: Wow dat is behoorlijk hoog volgens mij voor je termijn! Fijn hoor! Zeker na die bloeding een fijne geruststelling lijkt me?

@Femmeke4 wij hebben twee katten en een hond. De kat gedraagt zich anders: neemt juist meer afstand. Eergister begon ze tegen me te grommen, echt bizar dat heeft ze nooit gedaan! Aan de hond en de andere kat merk ik nu nog niet veel. Was de vorige keer ook niet. Hoe ga je dat doen met jullie hond? Wij hebben een oudere hond van 10 jaar. Ze gaat super goed met mijn neefjes van 2 en 3. Soms is het wat te druk voor haar, dan gaat ze ze uit de weg, maar over het algemeen heeft ze een gezonde interesse en ze is van zichzelf heel rustig dus wij maken ons daar geen zorgen om :) Over de katten maak ik me ook geen zorgen, zijn super zachtaardig, hebben nog nooit gekrabd oid. Ik maak me wel een beetje zorgen om het haar. We hebben een langharige kat die ontzettend haart. Ik hoop dat ik het hoogzwanger/na de bevalling een beetje kan bijhouden.

@Marinda83 Hier nog geen obstipatie, eerder andersom... Maar obstipatie hoort er zeker bij :)

Ik vind dit ook een hele fijne groep meiden!

Vraagje trouwens: ik moet urine meenemen naar de intake volgende week. Maar lijkt me niet dat ik dit in een normaal kopje moet meenemen toch?. Zou ik bij de HA zo'n plastic ding kunnen halen?

Elraange, Mamaaa30 en Marinda83 vinden dit leuk.
  17. Mamaaa30

@Desse urine zou ik meenemen in een leeg en schoon jampotje of zo. Of je haalt bij de huisarts of kruidvat een plastic bekertje met deksel. :thumup: OMG ik zou me echt rot schrikken als we een tweeling krijgen. :eek: Helemaal welkom, uiteraard :D, maar ik zou enorm moeten wennen (m'n man ook, maar die schakelt wat sneller geloof ik). Ik vind het al zo'n enorme verandering voor m'n dochter straks een baby erbij en als het er dan ook nog eens 2 zijn. :| We zien het wel!

Oooh ik ben zo misselijk als ik niet de hele dag door kleine beetjes eet. Vanochtend dronk ik wat water en ging ik ontbijt maken. Toen rende ik naar de wc omdat ik dat water moest overgeven. Echt nog nooit zo erg gehad, valt wel op deze keer. Vandaag thuis aan het werk omdat m'n directe collega's vrij zijn. Wel fijn even zo'n rustige dag, beetje bijkomen en rustig werken. Nog 7 nachtjes slapen tot de echo, kan niet wachten...! :o:

Elraange vindt dit leuk.
  18. capturethemoment

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    @Desse , haha wat een verhaal;) super leuk dat je op iedereen hebt gereageerd!!!:thumup:

Ik kan het helaas niet pas na de termijnecho vertellen omdat het bruidspaar bekenden zijn van ons . Wij hebben dinsdag onze echo en vertellen het daarna aan iedereen omdat we hier met carnaval zitten. Aangezien wij bij een carnavalsclub zitten krijg ik het hier echt niet voor elkaar om het te verbergen. Het gevalletje ik ben de BOB en antibiotica gaat hem hier niet worden denk ik haha.

19. capturethemoment

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Hier vanmorgen ook zo misselijk! Net ook als ik iets te lang niets eet, krijg ik ook zon misselijk gevoel in mijn maag en keel. Hier dinsdag echo, hopelijk is het niet te vroeg. Ben dan 6 weken en 5 dagen . Maar omdat ik voor carnaval wilde was dit de enige optie.
    We zitten al een beetje te bedenken hoe we het iedereen gaan vertellen mocht het goed zijn
    Vind het nu allemaal zo spannend worden, maar af en toe bekruipt me ook nog steeds die angst. Kunnen we het wel aan 3 kinderen, redden we dat financieel? We willen graag groter gaan wonen, is dit nog wel mogelijk qua inkomen dadelijk? wat als het kindje iets mankeert?

Die vragen stelde ik me bij de eerste 2 helemaal niet, want dat was voor ons vanzelfsprekend, nu lijkt het op 1 of andere manier allemaal een stuk ernstiger..

Elraange, Marinda83 en Mamaaa30 vinden dit leuk.
  20. Desse

Desse Bekend lid

11 okt 2017
    842
    920
    93
    @capturethemoment Oh nou nog beter, weten ze het nog sneller ;)

Ja carnaval... Ik zit niet bij een CV maar hou er wel onwijs van! Weet alleen niet hoe ik het dit jaar vorm ga geven haha. Bovendien is de beste plek om 's nachts carnaval te vieren afgelopen jaar gesloten, da's dan weer een troost ;)

Deel Deze Pagina