Ik ben donderdag om 10.15 aan de beurt voor een echo. Ik hou het even in de gaten, maar het blijft hoe dan ook afwachten. Merk dat ik bijna niet naar het toilet durf nu. Naja even proberen zinnen te verzetten, zal vast oud bloed zijn en biks betekenen, heb geen heel erge krampen gelukkig. Dus dat is positief en hou ik mij maar aan vast.
Het aftellen is hier ook begonnen.. dinsdag 10.30. @Marinda83 snap dat je onzeker wordt hopelijk/waarschijnlijk kan het geen kwaad @Nahlatje hoe is het bij jou? Nog meer bruin verlies gehad? Hier s nachts vaak wakker door misselijkheid en buikpijn. Ben ook heerlijk lui en moe. Vanavond lekker met toastje op de bank .
Is weer even plots gestopt als het begonnen was, net zoals vorige keer.. heb pas 12 februari een echo maar ga toch ook tot dan proberen te wachten... Ik denk zelf dat ik veel te veel hooi op mijn vork neem de laatste weken
Heh gatverdarrie...net klein beetje helderrood vermengd met slijm geveegd. Dit voelt niet oke...ook lichte menstruatie pijn.
Oh wat naar hopen dat t snel stopt! Even niet gereageerd in t topic ivm onze verhuizing.. zit nu lekker op de bank in ons nieuwe huis! Dus eindelijk weer even relax, ben kapot! Maar voel me verder goed gelukkig
Eng als er bloedverlies is maar je hoort het vaak hoor! Meer dan gezond eten en voldoen aan de juiste vit&min. kunnen we niet doen. Ik heb het mijn ouders gisteren verteld en het was een hele mooie avond! Ze hadden het nog niet verwacht bij ons dus het was echt een verrassing. Het is echt zo: je denkt zelf dat het duidelijk is, maar ze hadden niets door... Ik ben wel wat opgelucht nu want ik zat ook met hun vakantieplannen in mijn maag. In ieder geval boeken ze voorlopig niet En eerst maar eens zien hoe die echo uitpakt.. Klachten: vallen mee... hooguit bij honger licht misselijk.. vroeg wakker.. vaker plassen... verder niets.. nou zei mijn moeder dat ze dat bij 2 vd 3 dus net zo had.. dus hopelijk blijft het zo Liefs Femmeke4
Nog steeds licht bloedverlies (bij afvegen) Doodmoe en mijn gedachten schieten alle kanten op. Ik hoop dat het niks is en dat het komt omdat mn baarmoeder zo hard aan het werk is. Ik tel af tot donderdag en hoop dat het zo minimaal blijft. Weltrusten!
Ooowww.... @Marinda83 en @Nahlatje .... Wat onzeker dat bloedverlies. Ik duim net als de rest voor jullie dat het gewoon goed zit. Bij mij begint de misselijkheid echt de overhand te nemen de laatste dagen. Met name de ochtenduren en na het avondeten is het heel heftig. Ik heb het gevoel dat het zelfs heftiger aanwezig is nu, dan dat ik bij mijn andere zwangerschappen heb gehad..... Het is wel iedere keer een teken dat mijn lijf bezig is met hopelijk een mooi gezond wondertje, maar het zou toch een stuk fijner zijn als we dat op een andere manier zouden kunnen voelen ipv die misselijkheid..... Verder morgen een lekkere rustige zondag gepland dus moet goedkomen. Zie alleen nu al op tegen die maandag, als ik weer naar mn werk moet..... Ik zie al een aantal meiden op de lijst voor een echo volgende week! Spannend, heel leuk..... Stiekem wel een beetje (positief) jaloers dat ik nog een weekje moet wachten, maar voor ik het weet is het valentijnsdag en mag ik die dag superverliefd worden op het echt zien van een wondertje in mijn buik! Slaap lekker meiden en fijne zondag morgen!
gatsie marinde als t bij afvegen blijft is het niets. Anders gewoon bellen hoor. nahlatje dat klinkt weer goed. pfff wat een onrust zeg.
@Marinda83 hoe gaat het nu? Wat rot zeg, ik snap dat je je toch zorgen maakt dan. Hier nog steeds flink ziek, alleen sinds gistermiddag minder misselijk. En daar maak ik me dan ook zorgen om... We moeten het maar afwachten.
Blijft hetzelfde...geen hele inlegkruisjes vol, maar wel helderrood vermengd met slijm. Ik wordt heen en weer geslingerd in gedachten, emoties en onzekerheid. Aan de ene kant hoor ik mezelf heel verstandelijk denken: Het zal wel meevallen, zijn veel vrouwen die dit hebben, zijn nog geen stolsels en veel bloed, de kramp kan ook groeiende baarmoeder zijn enz enz. Maar het volgende moment komt dat toch de onzekerheid: ja maar het is wel bloed en menstruatie krampen, rugpijn enz enz. Ik merk dat ik af en toe toch ook al verder denk en dan toch ook uit ga van een slecht scenario. Mijn man en ik hebben een vreemd soort rust (of is het onbewuste zelfbescherming?). Gaat het fout, dan gaat het fout en hebben we het geprobeerd en is het goed zo. Pfff en dan op hetzelfde moment wil ik dit niet denken....want het is nog niet fout, ik wil niet bij voorbaat dit al opgeven. Goed beetje rommelig verhaal misschien, maar zo gaat het in mijn hoofd dus ook.
Ik had bij mijn eerste ook weleens helder bloedverlies. Was waarschijnlijk een adertje. Was altijd wel heel weinig en snel over.
Ik snap je onzekerheid heel goed! Maar het hoeft niet altijd te betekenen dat het mis gaat. Ik zou morgen gewoon even contact opnemen met je verloskundige. Ik hoop dat het bloedverlies stopt en dat het gewoon allemaal goed gaat.
Pfff @Marinda83 wat naar allemaal! Snap dat je daar super onzeker van wordt....het hoeft niks te betekenen maar je hebt dit gewoon liever niet. Sterkte meid, hoop dat de dagen voorbij vliegen! @Nahlatje fijn dat het bruinverlies gestopt is. Ik heb dat ook af en toe, meestal na het vrijen; kan dat bij jou ook het geval zijn? @Meliflua Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Verhuizen blijft pittig; rust lekker uit en ik hoop dat je snel mag wennen aan je nieuwe huisje! @Mamaaa30 Balen dat je zo ziek bent geweest maar langzaam iets beter zo te horen? Hier kan ik de klok er bijna op gelijk zetten. Ochtenden gaan heel goed, begin middag ook en dan einde middag tot een uur of 23.00 heb ik veel buikpijn en ben ik kapot. En na 23.00 wordt het rustig en ben ik klaarwakker haha. Mijn borsten blijven nog steeds groeien echt verbazingwekkend; benieuwd waar dit heen gaat. Gisteren waren mijn ouders hier weer; ook met mama gehad over haar zwangerschappen en dat stelde me wel gerust omdat ik veel herken. Vandaag gaan we het oma vertellen en daarna feestje bij vrienden! Veel zin in en blij dat ik me nu fit voel. Gisteren ook nog leuk nieuw jurkje gekocht dat ik nog wel ff door kan dragen met een klein buikje zo. Dus ik ga even genieten vandaag!
Hallo allemaal, @Marinda83 ik hoop oprecht voor je dat het niks is en dat het bloeden stopt. Als het bloeden niet stopt zou ik toch wel vragen of je morgen niet tussen door voor een echo mag komen. Ze begrijpen je angst vast wel. Hier gaat het wel Oké, ochtenden vallen mee. Vanaf de middag begint alle ellende. Heb al 3 dagen niet warm kunnen eten. Het komt meteen weer terug. Hoop dat het niet schadelijk is. Welke vitamine slikken jullie trouwens? Ik neem gravitamon en vitamine D 1 pil per dag.
Ik slik van Orthica prena fem. Schijnt stuk beter te zijn dan die pillen die je bij de kruidvat etc kan kopen. Zitten veel verschillende vitamines en mineralen in met hoge dosis.
Ik slik Davitamon foliumzuur + D3, beetje om de 1 a 2 dagen wisselen met Kruidvat vrouw multi Zwanger dat naast D3 en foliumzuur ook ijzer e.d. bevat. Dus niet elke dag alle extra vitamines en mineralen maar wel elke dag foliumzuur en D3. Naast redelijk gezonde voeding. Ach ja en verder eten waar je zin in krijgt..(mits niet alleen ongezond) ik merk dat ik zin krijg in ijzerrijke producten als ik boodschappen doe (gedroogde mango... appelstroop, spinazie...andijvie), dus blijkbaar wil mijn lichaam meer daarvan. Ik heb ook juist eind vd dag lichte ongemakken van moeheid of licht misselijk. Niet in de ochtend gelukkig!
@Nahlatje @Marinda83 He wat een onzekerheid weer, gelukkig heb je volgende week de echo toch Marinda? En jij Nahlatje? Hier gisteren een aantal uur een stekend/kloppend gevoel aan m'n linker eierstok. Ik hoop dat het met obstipatie te maken heeft, mijn linker eierstok is namelijk altijd gevoelig.. Ook niet helemaal gerust op, maar na een paar uur was het weg, dus hoop dat het niks was. Ik ging gister even naar de carnavalswinkel en op een bepaald stukje rook het heel bitter naar nieuwe kleding. Echt super misselijk door die winkel gelopen, elke keer als ik weer bij de geur in de buurt kwam, brrr... Dan voel ik me wel even echt zwanger Hoewel mijn misselijkheid echt beperkt is. Nu wel dagelijks dat ik misselijkheidsvlagen heb, maar qua tijdsduur en intensiteit wisselt het enorm... Vooral een warm hoofd, constant rode wangen, beetje koortsig gevoel en moeeee. Heb gister naast de winkel en boodschappen de hele middag op de bank gelegen en van 0:30-10:15 geslapen (uiteraard wel vroeg wakker geworden maar uiteindelijk weer verder kunnen slapen) en kan het de hele dag vol houden, onder een dekentje, jaaa... Las dat er meer meiden zo lusteloos zijn, hier ook, ook weinig zin in andere dingen... Ook ik zie echt op tegen de nieuwe werkweek. Heb een drukke week voor de boeg en normaal ben ik altijd woensdag vrij (vind ik heerlijk, 2 dagen werken, 1 vrij, 2 dagen werken) maar nu werk ik 3 dagen achter elkaar (ivm de echo) en daar zie ik onwijs tegenop met deze vermoeidheid... Heb gelukkig wel elke dag thuiswerk ingepland in het eerste uur of de eerste 2 uur van de ochtend, super fijn dat ik dat zo kan doen met mijn baan.