Uitgerekend 23 tm 30 september 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaaa30, 13 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desse

Desse Bekend lid

11 okt 2017
    842
    920
    93
    Die slikte ik ook in hett begin van m'n zwangerschap, inmiddels ben ik daar doorheen en heb ik de Davitamon Compleet Mama met omega 3 visolie aangeschaft. Een week geleden waren de Davitamon 1+1 gratis bij het KV.

2. capturethemoment

capturethemoment Bekend lid

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Ik slik nu alleen foliumzuur tot 10 weken en daarna ga ik over op vitamine. Heb dat zo bij mijn 2 vorige zwangerschappen ook gedaan

3. Lovebabys

Lovebabys Actief lid

13 nov 2009
    462
    383
    63
    Vrouw
    Ik heb vandaag enorme last van witte afscheiding. Hoort dat erbij?

4. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.955
    1.716
    113
    Vrouw
    Ja witte afscheiding hoort er zeker bij omdat je vagina beter doorbloed is.
    Moet alleen even opletten dat het niet erg ruikt want je bent in de zwangerschap ook vatbaarder voor vaginale schimmel.

5. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.955
    1.716
    113
    Vrouw
    Ja klopt ik zat ook te twijfelen over die met vis olie maar had bij een vorige aanbieding bij AH al doosjes compleet mama ingeslagen.

6. Mamaaa30

Mamaaa30 Niet meer actief

Sorry dat ik niet op iedereen reageer. Ben nog steeds ziek. :( Als ik weer beter ben, houd ik het hier weer netjes bij.

Ik neem afwisselend VSM Mama en Davitamon Compleet Mama met visolie. VSM heeft meer van alle vitamines erin zitten, maar de visolie van die andere vind ik ook belangrijk. Bij m’n dochter en vlinderkindje nam ik VSM. Voor de borstvoedingsperiode vond ik Davitamon Mama Fit erg fijn.

Pfff ben zo klaar met dat ziek zijn. Lig al 4 dagen op de bank niks te doen. Ik word daar zo down van na een tijdje. Ik heb sinds vanmiddag het idee dat er ietsje verbetering in zit omdat ik minder hoef te hoesten. Ik ben nogal vatbaar voor luchtweginfecties en heb al 4x een longontsteking gehad de afgelopen jaren. M’n longen zijn daardoor wat beschadigd geraakt en zodra ik flink verkouden ben, slaat het door naar m’n luchtwegen. Als ik dan gelijk met 2 inhalators start, ben ik meestal wel op tijd en voorkom ik erger. Gelukkig zijn die veilig bij zwangerschap en borstvoeding (goed nagevraagd natuurlijk).

7. capturethemoment

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Jeetje @Mamaaa30 dat is wel pittig idd!! Hopelijk komende week weer snel fit..

Hier vandaag de laatste non alcohol uitdaging gehad voor we het bekend gaan maken met carnaval ( mits de echo goed is) vind het nu echt spannen worden! Morgen een dagje werken en dan is het dinsdag zover. Heb helemaal geen zin om te gaan werken . Het liefst lig ik morgen lekker de hele dag op de bank of in huis hihi! Ben ook zo benieuwd hoe mijn jongens gaan reageren ..
    @Marinda83 hopelijk is het bloeden bij jou gestopt?? @Meliflua heerlijk genieten in jullie nieuwe huis! Dat lijkt me zon fijn gevoel !!

8. Marinda83

Marinda83 Actief lid

10 mei 2012
    222
    197
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    NULL
    Hi, het gaat hier helaas nog niet goed. Blijf bloed verliezen, en ziet er niet naar uit dat het oud bloed is. Ook flink last van mijn buik en rug.
    Mijn man en ik kunnen goed praten en ondanks dat we natuurlijk echt nog niet weten wat dit gaat doen en te betekenen heeft, zijn we er rustiger onder dan gister. Het lijkt wel of het een beetje aan het landen is en we ons al beetje voorbereiden op wat gaat komen.
    Heb zelf eigenlijk wel zoiets van of het moet nu stoppen en anders moet het maar goed door zetten, dan weten we wat meer waar wij aan toe zijn.
    Buiten dat kwam vandaag, na goed praten, ook nog maar eens extra het besef dat we het super hebben met onze 2 meiden. Dat we onwijs dankbaar voor hen zijn...aangezien artsen niet wisten of dat wel ging lukken. Dat maakt dan ook wel een beetje dat mocht het echt mis zijn, we er op onze manier iets van vrede mee kunnen hebbem denk ik. Klinkt misschien heel simpel, misschien wel hard, maar het is ook echt niet dat het makkelijk is. Goed ik krijg het niet helemaal lekker onder woorden, maar misschien begrijpen jullie mij wel.
    Morgen, dinsdag en woensdag werken, maar als ik nog steeds bloed heb, bel ik toch even met de gyn en anders is het geduld hebben tot donderdag.

9. capturethemoment

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Jeetje, dat is flink klote! Ja kan het wel begrijpen wat je beschrijft. Ik hoop echt dat het onschuldig is , fijn dat jullie zo goed kunnen praten en elkaar steunen in jullie gevoelens . Dat helpt veel denk ik! Hopelijk donderdag toch een mooie echo met een kloppend hartje :rolleyes:

Marinda83 vindt dit leuk.
  10. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    Goedeavond allemaal
    Mag ik me nog aansluiten bij deze groep? Of is het al te vol?

Wij verwachten op 23 sep ons 4e wondertje.

Mmbro en moonchild vinden dit leuk.
  11. Mamaaa30

Mamaaa30 Niet meer actief

Sterkte @Marinda83. Ik begrijp goed wat je bedoelt. Ik hoop natuurlijk dat jullie toch een mooi hartje zien donderdag of eerder.

12. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    @Marinda83 jeetje ik leef heel erg met je mee. Ik ga heel hard duimen dat het stopt!

@Desse is de pijn nu weggebleven?

@Nahlatje is het bij jou nu weg gebleven vandaag?

@tasha gefeliciteerd! Welkom. Hoe oud zijn jouw kinderen?

@Mamaaa30 snap heel goed dat je er klaar mee bent! Konden we maar resistent zijn he als mama zijnde.

@Meliflua gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. Erg fijn dat de verhuizing achter de rug is. Nu lekker genieten!

@Mmbro 14 februari is een prachtige dag voor de echo. Hoe bijzonder! Ik moet nog langer wachten...dat verzacht de pijn misschien.

@capturethemoment heerlijk dat het bijna zo ver is. Hoef je geen smoesjes meer te verzinnen..

@Femmeke4 wat leuk dat de ouders op de hoogte zijn!

@Wolky84 hoe reageerde jouw oma?

Ik slik davitamon mama compleet omega 3 met visolie.
    Verder probeer ik zo gezond mogelijk te eten om alles binnen te krijgen.

Zijn er toevallig al anderen met een buikjesfoto en deze willen laten zien?:)

Vandaag een dagje spoorwegmuseum. Daarna nog even voor 2 dagen gekookt. Nu is de energie weer op.
    We wachten tot de echo voordat we de kinderen vertellen dat ze grote broer en zus worden. Toen ze sliepen in de auto hebben we hier samen lekker over kunnen brainstormen.

Sorry als ik nog mensen mis met reageren.

13. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    Ik zal me even voorstellen. Ik ben dus tasha 39 jaar oud en heb 1 dochter van 16 een dochter van bijna 10 en een zoon van bijna 5. En nu dus zwanger van ons 4e wonder. We waren eigenlijk al compleet maar dit wondertje is niet minder welkom!!!
    Ik werk op dit moment door andere omstandigheden niet maar is ook niet erg -:) heb vorige week al mijn eerste echo gehad en we konden het mooiste vlekje van de wereld zien!!! Met een kloppend hartje.

Liefs tasha

Elraange, Mmbro en moonchild vinden dit leuk.
  14. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    @moonchild ik slik zwangerschap totaal eet ook heel erg gezond al moet ik bekennen dat ik savonds vaak zo'n honger heb dat ik chips en andere ongezonde dingen pak.

Ik zal morgen even een buik foto maken . Had vanmiddag al zitten denken dat ik elke week een buikfoto ga maken. Zo leuk om dat later terug te zien.

Liefs tasha

15. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Hier ook af en toe een bak chips in de avond en winegums hoor. ;) Gelukkig lig ik vaak vroeg op bed, dat scheelt weer wat uren kastjes doorzoeken.

16. Nahlatje

Nahlatje Bekend lid

12 jun 2013
    866
    419
    63
    Vrouw
    Leerkracht
    België
    @moonchild ja is sinds gisterennamiddag weer gestopt.. Ik vind het echt zo vaag.. al de 2de keer een 12uur bloedverlies, al was het de eerste keer rood en nu bruin... achja zullen wel zien zeker, nog een weekje geduld

17. Femmeke4

Femmeke4 Actief lid

18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Ik maak wel buikfoto's maar je ziet echt niets haha! Ik wilde wel een paar weken overslaan maar vriendlief niet

Wat spannend allemaal zeg. Ene moment probeer ik een beetje te genieten, andere moment ben ik bang dat het niet goed zal gaan en weer een ander momemt denk ik wow wat gaat er nog komen de komende maanden alles onbekend!

18. Lovebabys

Lovebabys Actief lid

13 nov 2009
    462
    383
    63
    Vrouw
    Hoi dames,

Ik ben net thuis, kapot. Jeetje normaal kon ik echt dagen lang actief zijn en nu val ik zowat om. Ondanks alles natuurlijk super dankbaar. Nog 1 dag dan is het zover, hoef alleen morgen nog geduld te hebben en dinsdag hoop ik dan eindelijk het hartje van mijn hartje te zien kloppen. Bizar hoeveel ik nu al van hem/haar hou zonder het ooit gezien of gevoeld te hebben. Als mn echo goed is ga ik toch beetje bij beetje beginnen met rond kijken naar positie kleding en baby spulletjes.

Geven jullie trouwens ook babyfeesten of niet? Ik ga dat wel doen, in een zaaltje met dj, catering, fotograaf etc. Dat is een beetje de gang van zaken bij ons.

19. capturethemoment

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Pffff lig al anderhalf uur op bed en ben me toch misselijk :confused:

20. capturethemoment

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    @Lovebabys spannend He.. hier ook dinsdag echo. Wij hebben altijd gewoon kraamvisite gedaan.. werd bij de 2de al minder merkte ik en zal bij de 3de ook wel zijn. Vinden het zelf wel fijn het klassieke kraambezoek , maar heb wel geleerd echt zelf te bepalen wanneer en genoeg rust tussendoor nemen . Hoewel ik waarschijnlijk ivm de 2 oudste zsm weer in het normale ritme wil zitten denk ik

Deel Deze Pagina