Uitgerekend 23 tm 30 september 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaaa30, 13 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    @Mamaaa30 Wat leuk dat jullie een vakantie hebben geboekt. Alvast een mooi vooruitzicht. Ik ben benieuwd wat de stedentrip zal gaan worden.
    Wel lekker dat je al af kunt tellen tot de echo. Kunnen wij ook meegenieten van de foto's!:)
    Voor ons is de echo nog een eindje weg. Ik heb even gekeken, nog 42 nachten;).
    Dan kunnen we het de kinderen gaan vertellen. Daar kijk ik ook zo naar uit.
    Rot dat je in de middag zo misselijk bent. Hopelijk hebben de collega's nog niets door.

Bij mij is het vooral vroeg in de ochtend, ik wil altijd eerst opknappen en dan eten, maar nu weet ik niet hoe snel ik iets moet eten om me weer een beetje normaal te voelen.

@ Elrange: Lang leve de jurkjes!

@Marinda83: FIjn dat je niet te veel kwaaltjes hebt. Volop genieten dus:). De eerste echo is al lekker snel:thumup:.

@Wolky84: Lastig zo in het openbaar vervoer. Haha en groeiende borsten, yeay!

@Meliflua Ibiza klinkt zalig! En ook nog een nieuw huis. Mooie dingen! Wat leuk dat jullie een gender revealparty gaan geven. Al een idee hoe jullie het willen doen?

@Femmeke4 : Leuk dat je mee kletst. Gefeliciteerd:)! Een strakkere broek hoort er inderdaad bij, volgens mij zijn dat nu nog de darmen, maar toch grappig dat je buik al opzet. Ieder lichaam reageert anders ja. Bijzonder toch he?!

@Desse : Haha nog een chococruesli fan, wat toevallig. Ik eet het echt nooit. Ik ben meer een boterham met chocoladehagelslag eter of havermout met honing en kaneel. Daar heb ik nu echt geen zin meer in. Tussen de middag eet ik nu graag een kaastosti:p.
    Snoep, chips, chocolade en koekjes (ik was altijd erg verslaafd) hoef ik nu ook niet meer. Dat komt vast wel weer.
    Vorige twee zwangerschappen had ik eerst ook weinig eetlust. Daarna had ik echt zin in snoepjes met colasmaak. Bij de eerste moest ik spugen van paprikachips en bij de tweede wilde ik echt niets met bloemkool te maken hebben. Verder niets geks:D.
    Rot dat je je zo grieperig voelt als je opstaat. Gaat het weg als je gegeten hebt?

@Elraange Erg lief hoe je over je kinderen praat. Supermama!
    Haha moest erg lachen om je nieuwe verslaving. Vooral het berichtje daarna. Wel balen dat je moest spugen. Had je dat bij de anderen ook? En hadden je collega's iets in de gaten?

Wij hebben een grote moestuin. Net nieuwe zaden besteld. Dat wordt handschoenenwerk:p.
    Ik denk dat we gewoon even op de thee gaan bij de ouders en de nieuwe zaden laten zien. Ze zijn erg enthousiast over de moestuin. Dan stop ik er een zakje tussen met daarin roze en blauwe muisjes. Ik heb er al 1 gemaakt. En daarop staat: (groeit als) kool, met een tekening van bloemen, bijtjes en een zwangere dame. Haha lastig uitleggen, is met handlettering.
    De vorige keer hadden we sokjes tussen het kerstcadeaupakket gedaan en de tweede keer hadden we ze een agenda voor het nieuwe jaar gedaan met het touwtje op de uitgerekende datum en op die datum wat geschreven.

Vanmorgen met berichtjes contact gehad met moeders voor moeders om een datum in te plannen. Ik hoop snel een berichtje te krijgen wanneer ze komt. Het blijkt een bekende van mij te zijn:roflmao:.

Mamaaa30 vindt dit leuk.
  2. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    moonchild thnx voor je mooie woorden

nee ik heb het op moeheid gegooid hihi. Het was laden en lossen.
    ja heerlijk he die verslaving

wat leuk zeg van die zaadjes en ook van de andere keren dat je het hebt verteld.
    benieuwd naar de reacties hihi
    toevallig van mvm vind je het vervelend?

Mamaaa30 vindt dit leuk.
  3. Marinda83

Marinda83 Actief lid

10 mei 2012
    222
    197
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    NULL
    Ik had blijkbaar gister een redelijke dag haha...en daar genieten we dan maar van. Hoewel dagje weinig klachten kan mij ook onzeker maken, hoewel ik weet dat het niets zegt.
    @Desse ik herken dat grieperige gevoel wel...had gisteravond een temp van 37,9...bijna 1,5 graad hoger dan normaal. Heb overigens niet getempt tijdens cyclus.
    @Mamaaa30 Hier hele dag door met vlagen misselijk...stond vanmorgen te kokhalzen voordat ik de meiden naar school moest brengen hihi.

@Elraange haha heb moeten lachen om je eetgedachten. Heerlijk om dat te lezen!
    @Femmeke4 welkom, leuk dat je mee kletst.
    @Meliflua ik vind het er altijd leuk uit zien van die over the top gender reveals...maar is niks voor mij denk ik. Ik ga nog even denken hoe wij het bekend gaan maken. We maken het sowieso bekend...scheelt ons een boel opletten haha.
    @moonchild leuk een gehandletterd iets...ik handletter ook zo af en toe. Wij gaan het na de 1e echo bekend maken...kan bijna niet meer wachten. We vinden het nu ook wel wat hebben zo met zn tweetjes weten wat er gaande is. Bij vorige zwangerschappen wisten mensen die dichtbij stonden dat we groen licht hadden en er een eisprong aan kwam na alle hormooninjecties haha. Dus dit heeft wel wat intiems, zo samen. Maar aan de andere kant kan die echo niet snel genoeg komen om ons geluk te kunnen delen.

moonchild en Mamaaa30 vinden dit leuk.
  4. Mamaaa30

Mamaaa30 Niet meer actief

@Elraange ja, kan gelukkig wat meer genieten nu! Het voelt alsof het goed zit deze keer, al zegt dat misschien niet zoveel. Toch probeer ik maar op m’n lijf te vertrouwen. :rolleyes:

Hebben jullie ook zo’n blij maar misselijk, pips gezicht? Ik voel me echt op een wolkje van stille blijdschap en tegelijkertijd kotsmisselijk haha. :p

@moonchild wat een mooie ideeën voor het aankondigen! Wij hebben geen moestuin, maar wel een grote voor- en achtertuin bij ons huis sinds de zomer. Voor die tijd woonden we nog in een flat. Vind het tuinieren heerlijk! Nu ligt het wat stil natuurlijk, maar ben zo benieuwd wat er gebeurt als de lente losbarst. :o:

Volgende week krijg ik een klusjesman over de vloer voor allerlei kleine klusjes (wij zijn zelf niet zo handig hihi). Heerlijk om wat “home improvements” te doen! We krijgen mooie jaloezieën in de woonkamer voor extra privacy, verheug me daar wel op. Kan me nu al helemaal inbeelden met het geven van borstvoeding beneden dat zoiets fijn is. :D

Oh wat loop ik te ratelen! Ik schiet echt meteen in de nestelmodus als ik zwanger ben! :roflmao:

Elraange, moonchild en Marinda83 vinden dit leuk.
  5. Mamaaa30

Hebben jullie misschien nog een idee voor het aankondigen aan schoonouders op afstand? Ze wonen best ver weg en we waren er heel recent nog. We willen het ze graag wel vertellen na de vroege echo, zeker aangezien mijn ouders het al weten. Leuk idee voor een brief/mail/telefoontje/app...?

6. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    @Elraange het is wel leuk dat het een bekende is. Moeder van mijn oude oppaskindjes van jaaaren terug.
    Fijn dat je snel kon spugen hahaha.

@Marinda83
    Het heeft wel iets ja om nog even samen een geheimpje te hebben. Wij wachten ook nog even met vertellen aan de familie en vrienden.

@Mamaaa30 wat zalig om te tuinieren. Ik had nooit groene vingers, maar moestuinieren is zo leuk. Ik ben benieuwd hoe lang ik het dit jaar goed kan doen. Gelukkig vindt mijn man het ook erg leuk om te doen. De moestuin ligt op een volstuincomplex, maar ook in mijn achtertuin staat in de zomer vol komkommers aardbeien en tomaten.

Net al even een paar meerekjurkjes en shirtjes gekocht. Helemaal blij mee.

Marinda83 en Mamaaa30 vinden dit leuk.
  7. Femmeke4

Femmeke4 Actief lid

18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Tips van ervaringsdeskundigen zijn gewenst wat betreft ondergoed en broeken. Jurkjes en meerektshirtjes daar zit ik al naar te gluren (dat komt wel goed) maar ik denk dat die broeken eerst gehaald moeten worden. Ik las iets over H&M? Waar moet ik op letten tzt? De knoop gaat dan onder je buik zitten? Of zit er liever geen knoop?

Mamaaa30 vindt dit leuk.
  8. Mamaaa30

Gewoon bij de Mama afdeling van H&M kijken voor broeken en leggings. Die zijn wel prima. Fijn is een grote band voor over je buik en de broekrand zelf zit dan wat lager dan normaal, beetje onder je buik. Ze hebben ook leuke positiejurkjes daar of van Mamalicious en Noppies (zalando). Basic shirts koop ik ook bij H&M Mama. Verder wil ik zoveel mogelijk losse bloesjes en zo dragen die ik normaal ook wel draag.

9. Mamaaa30

En ondergoed kocht ik niet anders dan normaal. Alleen strings vond ik toen opeens vreselijk zitten (en nu nog steeds), dus die heb ik maar weggedaan. :roflmao: Voor later met de kraamtijd zijn grote onderbroeken (lees: oma-model) wel handig, van Zeeman of zo. Maar dat duurt nog even. ;)

moonchild en Marinda83 vinden dit leuk.
  10. Marinda83

Marinda83 Actief lid

10 mei 2012
    222
    197
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    NULL
    Hahaha dit dus :roflmao: love it al die reacties!!
    Idd gewoon bij H&M, Prénatal enz positiekleding passen en kijken wat voor jouw prettig is.

Mamaaa30 vindt dit leuk.
  11. Mamaaa30

Wat ik een superleuke combi vond in de zomer met een grote buik: zo’n aansluitende stretchy maxi jurk met een dun bloesje erover en die dan dichtmaken in een knoop boven de buik.

Verder droeg ik veel luchtige tuniekjurken met leggings. Veel vesten voor erbij, want die kun je later ook nog gebruiken. Truien vond ik onhandig.

12. Desse

Desse Bekend lid

11 okt 2017
    842
    920
    93
    Hoi meiden,

Wat voel ik me vreselijk belabberd. Hele dag ontzettend moe geweest, terwijl ik vannacht echt goed heb geslapen, slechts 1x naar de wc (al om 2:30, dan slaap ik ook direct weer). En in de ochtend een partij misselijk! Ik vind mezelf ook zo lelijk op het moment haha. In de middag wat minder misselijk maar kon gewoon niet wakker blijven! Gelukkig viel m'n laatste afspraak uit, ben gewoon eerder naar huis gegaan en heb daar op de bank met een dekentje nog verder gewerkt. En val nu echt om maar ga toch even bijlezen en reageren:

Top dat sommige meiden de 3+ al hebben gezien! En ook lekker op termijn he? Allemaal 5 weken en 1 of 2 dagen? Ik heb nog 3 digitale liggen (ietsie teveel gekocht per ongeluk, dacht dat ik 2 had gekocht maar waren 2x2 xd), heb afgelopen maandag eentje gedaan die 2-3 zei. Wilde maandag ook pas testen voor 3+, maar aangezien ik toch over heb ga ik zaterdag al testen. Dan hoef ik ook niet te wanhopen als het geen 3+ is want dat zou een vroege 3+ zijn (zaterdag ben ik 5 weken precies of 5.1). Dus bedacht dat ik het dan misschien minder eng vind.

@Wolky84 vreselijk zo'n treinreis nu lijkt me! Heb zelf ook snel last van m'n onderrug bij lang staan/lopen, moet je vaak met de trein?

@ Geslacht: JAAAAAA wij willen het heeeeeel graag weten! Had de vorige keer al een afspraak gemaakt voor een pretecho/geslachtsbepaling met 14 weken. Wil het gewoon weten omdat ik belachelijk nieuwsgierig ben en wil gaan shoppen/babykamer inrichten, waar ik nu al zoveel inspiratieplaatjes van heb. Zou het geweldig vinden om ooit zowel een zoon als een dochter te mogen krijgen en aangezien dit ons eerste kindje is, maakt het me dus echt niet uit. Ik denk dat het me nooit echt gaat uitmaken overigens, want 3 jongens en 3 meiden lijkt me ook te gek. Een dochter zou echter wel heel speciaal zijn in de schoonfamilie: mijn schoonmoeder heeft 3 zoons en 3 kleinzoons. Dus dat zou wel heel bijzonder zijn om aan te mogen kondigen. Maar voor mezelf maakt het me niet uit en hoop ik alleen maar dat het gezond is!

@Mamaaa30 @Wolky84 @ Vakantie USA: ja ik ben ook verliefd op de USA, ben al eens in New York geweest en ook 4 staten aan de West-Coast gedaan. Zal er voorlopig niet meer in zitten, dus misschien idd juist gaan. Maar: zwanger en 8 uur vliegen is mijn angst. Die verhoogde kans op trombose vind ik niet zo leuk (met zwangerschap heb je een hogere kans op trombose op lange vluchten en ik heb natuurlijk ook gerookt). Geen idee hoe groot die kans is of dat ik van te voren iets kan laten checken wat dat betreft. En ook bang dat mijn stress nare gevolgen heeft voor de baby. Ik wil gewoon ineens 'geen' risico meer nemen ofzo.

@Marinda83 Weet jij al hoe je het wel doen? Aankondigen binnen de schoonfamilie zal niet heel speciaal worden. De vorige keer was het speciaal met Sinterklaas, een gedicht en dan de chocoladeletters 'baby'. Ze weten nu dat we ermee bezig zijn en denk dat ze na afgelopen weekend al weten dat ik weer zwanger ben. Ik denk dat we de schoonfamilie (gezin) in 1x gaan uitnodigen voor een borrel. Zit ook te denken dat één van de neefjes jarig is in maart en dan zouden we een t-shirt kunnen geven met 'ik krijg een neefje of nichtje' (naast een echt leuk cadeautje ;)). Maar ik wil eigenlijk niet op zijn verjaardagsfeestje de aandacht naar ons toe trekken...
    Mijn moeder heeft nog geen aankondiging gehad, die gaan we wel echt verrassen. Zij is in maart ook jarig en dan ben ik 11 weken. Ik zit te denken aan een foto-album met als laatste foto de echo of gewoon een cadeautje met 'voor de liefste oma' oid. Voor haar wel het eerste kleinkind!
    Op het werk wil ik gaan trakteren tijdens een vergadering :)

@Femmeke4 Ja die cruesly is fantastisch. Eerlijk gezegd had ik dat ook zonder zwangerschap maar bij mij begon het tijdens m'n vorige zwangerschap. Hoe dan ook niet heel ongezond en vooral heel lekker!

@moonchild Wat handig dat jij al die lekkere dingen niet meer lust! En haha, als je al die etenswaren noemt, merk ik hele sterke reacties bij mezelf (honing+kaneel en bloemkool IEHHHH, terwijl ik best fan van bloemkool ben normaal). Weet je wat ik nu echt niet kan hebben? Pindakaas! Ik at altijd pindakaas. Pindakaas op een rijstwafel: heerlijk. Maar moet er nu niet aan denken! Idd kaastosti, lekkerrr en sinds zondag eet ik dus alles met UI en NOG MEER UI! Zondag: bolletje met kaas en rode ui. Maandag: friet speciaal (wij eten nooit friet, vriend stelde het ineens voor en ik dacht.... oh lekker, ui :roflmao::roflmao::roflmao:). Dinsdag: weet ik niet meer. Woensdag: kaas-ui broodje van de bakker en salade met heel veel rode ui. Zo grappig die dingen :p Gister ook ineens zin in haring (met ui :D) en ik dacht: jaaaa dat mag ik eten! Dus gelijk 3 gehaald van de Jumbo. Nog ff googlen voor de zekerheid: alleen verse haring. Boos dat ik was, kon de verleiding bijna niet weerstaan. Helaas lust vriend geen haring dus ze liggen nog te zwaaien. Vandaag vooral heul misselijk dus ff geen ui. :roflmao:

Wat fijn om te lezen dat dat grieperige gevoel wel normaal is! Ik heb het vooral zodra ik wakker word en dan zakt het na een uur of twee uurtjes weer af. Al moet je me niet in een warme ruimte zetten :eek:

Ik was Hart van Nederland aan het kijken, over koe Hermien. Heb zitten janken, vond het zo mooi :rolleyes::D

Mamaaa30 en Marinda83 vinden dit leuk.
  13. Marinda83

Marinda83 Actief lid

10 mei 2012
    222
    197
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    NULL
    Haha heerlijk @Desse huilen om koe Hermien. Love it:D

Wij hebben 8 feb de 1e echo en daarna willen we het onze meiden, ouders en schoonouders, broers/zus en wie dan ook gaan vertellen. Zijn er nog niet uit hoe...
    Onze oudste wordt 13 feb 7 jaar en we vieren het de 17e...misschien daar nog iets mee...we zijn er nog niet uit eigenlijk. Denk niet dat ik het na de echo nog lang voor mij kan houden :roflmao:

Mamaaa30 en Desse vinden dit leuk.
  14. Lovebabys

Lovebabys Actief lid

13 nov 2009
    462
    383
    63
    Vrouw
    Dag dames, hier vandaag in de middag voor het eerst misselijk geweest. Kwam echt uit het niets, was aan het rijden en neens moest ik zowat kokhalzen. Hahahaha die meneer links van mij zat me echt aan te staren zo gênant .

Ook ik begin steeds meer hoop te krijgen dat het wel eens goed kan gaan. Begin al stiekem aan namen te denken. Het liefs begin ik nu al aan de babykamer. Moet me echt gaan inhouden. Zo onwerkelijk.

15. Desse

Desse Bekend lid

11 okt 2017
    842
    920
    93
    @Lovebabys Herkenbaar hoor :) Wij hebben het gister over namen gehad... Voor we gingen proberen ook al over gehad maar nu is het toch ineens 'echt'. Voor een meisje zijn we er eigenlijk wel uit, alleen voor een jongen is het nog moeilijk... Wel gevaarlijk misschien maarja, je komt de weken tot de echo makkelijker door als je het ook een beetje leuk maakt denk ik dan... Ik heb ook veel momenten dat ik me zorgen maak, als het dan even lukt om te genieten probeer ik dat ook te doen ;)

16. Marinda83

Marinda83 Actief lid

10 mei 2012
    222
    197
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    NULL
    Zo herkenbaar @Lovebabys...zit soms al stiekem op marktplaats en allerlei webshops te neuzen. Wij moeten alles weer aanschaffen...we zouden geen kinderen meer kunnen krijgen dus alles is inmiddels weg haha.

17. Lovebabys

Lovebabys Actief lid

13 nov 2009
    462
    383
    63
    Vrouw
    Bij ons andersom. Betreft een jongensnaam zijn we eruit. Nu nog een meisjesnaam. Zo spannend. Ik tel af naar 6 Februari. Hopelijk zie ik dan een kloppend ❤

Desse vindt dit leuk.
  18. Lovebabys

Lovebabys Actief lid

13 nov 2009
    462
    383
    63
    Vrouw

Wat leuk zeg. Wat een verassing lijkt mij dat. Ik word voor het eerst mama dus moet echt alles kopen. Kan niet wachten. Zat net ook te denken aan de bevalling. Ik ben nu al bang. Zoveel bevallingen mee gemaakt maar ik weet werkelijk waar niet wat me te wachten staat.

19. Mamaaa30

MvM is geweest en wat een heerlijke knaltest! :D Ik kreeg net als vorige keer een witte omslagdoek, schattig. Die van vorige keer heb ik weggegeven omdat het me teveel deed denken aan het verlies. Deze nieuwe ga ik wel bewaren voor hopelijk onze september spruit. :rolleyes:

Marinda83 vindt dit leuk.
  20. capturethemoment

capturethemoment Bekend lid

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Wat een verhalen alweer hihi:)
    Hier nog steeds weinig klachten .. maakt me af en toe wel onzeker!
    Wij moeten ook weer wat spullen opnieuw aanschaffen. Hadden sommige spullen al verkocht of weggeven , maar de belangrijkste dingen hadden we nog gelukkig.

Deel Deze Pagina