lovebabys ik ben in shock ik heb geen woorden. Dit is onbegrijpelijk. wat er nu door je heen gaat kan ik niet bevatten. ik hoop dat je steun hebt/ krijgt van je omgeving.. lieverd dikke knuffel en denk aan je baby en jezelf die zijn nu prioriteit. Met de gevoelens of meningen van je omgeving heb jij nu niets te maken...
Lieve @Lovebabys ik heb hier gewoon letterlijk geen woorden voor! Wat verschrikkelijk voor je meid! Je verhaal ontroerd mij ontzettend. Wat verschrikkelijk dat je man dit jou en de baby aan doet! Ik wens jou heel veel sterkte en kracht toe! Dikke knuffel!
@Lovebabys Schrik me rot! Wat een vreselijke situatie. Ben er helemaal stil van....weet ook niet goed wat ik verder moet zeggen behalve dat ik je veel kracht en wijsheid toewens.
Bah wat vreselijk!! Weet ook echt niet wat te zeggen! Heel veel sterkte en probeer je zo rustig mogelijk te houden ik denk aan je
@Lovebabys Jeetje wat heftig! Kies voor je eigen geluk en dat van je nieuwste en kleinste liefde op dit moment; dat is het allerbelangrijkste! Sterkte met dit alles en ondanks dat je niet meer zo actief wil reageren op t forum denk ik dat ik namens alle meiden hier spreek als ik zeg: als je even wil spuien, kom dan maar op! Wij staan daar zeker voor open en zullen je steunen waar je dat nodig hebt! Dikke knuffel voor jou en de kleine in je buik!
@Lovebabys wat een vreselijke situatie! Dat mensen dit elkaar aan kunnen doen heb ik inderdaad nooit begrepen. Laat het even zinken en denk goed na over wat je wilt en welke stappen je gaat nemen. Je komt er altijd sterker uit! Heel veel kracht gewenst om de juiste keuzes en beslissingen te maken
Meiden, voel me vandaag een beetje onzeker.. heb een aantal dagen geleden de baby een aantal dagen gevoeld zachtjes ( placenta zit aan de voorkant , dus het is al eat gedempt) maar nu voel ik al een dag of 3 helemaal niets meer en wordt daar een beetje bang van.. voelen jullie de kleine al dagelijks?
Ik zou proberen je niet te druk te maken. Bij mij zit mijn placenta ook aan de voorkant en voel soms ook een paar dagen niets. Of ik voel wel wat maar dat voelt heel lichtjes. Toevallig vanmorgen heb ik voor het eerst 3 schopjes gevoeld die echt wat krachtiger waren. Maar hier dus ook wel hetzelfde als jou dat ik soms een paar dagen eigenlijk niet echt iets voel.
Lovebabys.. verschrikkelijk! Kan je niet gebruiken nu. Zou er niets van vertrouwen... Je kunt altijd over een poosje je nog bedenken maar als dit niet goed voelt dan ben je beter af zonder hem en dan zou ik dat ook doorzetten. Don't mess with the pregnant lady....
Hier denk ik dat ik hem nu paar x gevoeld heb maar niet eens 100% zeker. Placenta ligt voor de uitgang dus zal ook wel deels voor zijn. En dan denk ik dat iets voel en dan weer paar dagen niet Maar als het niet goed voelt kun je altijd vragen om hartje te luisteren bij vk
Heb geen idee waar bij mij de placenta ligt. Is me ook nooit verteld eigenlijk. Maar ik voel soms op een dag heel veel (zoals vrijdag) en dan dagen niks (gisteren en vandaag bijvoorbeeld). Blijkbaar allemaal heel normaal! Maar herken die onzekerheid wel hoor. Kan niet wachten tot ik donderdag weer ff hartje mag luiedereen!
Met de 20 weken echo kijken ze er goed naar geloof ik. Ook voor als deze verkeerd ligt dat ze het extra opvolgen. Bij mij zagen ze het bij de punctie om te bepalen waar ze gingen prikken.
lieve @Lovebabys jeetje wat erg voor je.... geen woorden voor. vreselijk dat hij je zoiets aan kan doen, zorg wel goed voor je zelf en voor je kleintje! jullie zijn nu belangrijk. ik hoop dat je met iemand kan praten! heel veel sterkte!!!
@Lovebabys Ik kan je alleen maar heel veel wijsheid en sterkte toewensen. Denk goed aan jezelf en je kindje op dit moment, jullie zijn het belangrijkste! Dat iemand zoiets kan doen... Veel sterkte en het is hier al eerder gezegd, maar nogmaals: als je er hier wél over wilt spuien dan zijn we er voor je! Hier ook geen idee waar de placenta ligt, maar ik voel de baby ook niet dagelijks. Ik ben echt blij om te lezen dat jullie dit ook zo hebben! Soms voel ik haar op een dag zo veel en zo duidelijk dat ik me niet kan voorstellen dat ik dan een paar dagen (bijna) niks voel. Daar word ik ook onzeker van. Gelukkig heb ik dan de Angel Sound om even te luisteren dat ze nog leeft. Het zal wel zo horen op deze manier zo te lezen Wij zijn even bezig gegaan met de baby uitzetlijst he... En nu zie ik er een aantal dingen opstaan waarvan ik me afvraag of het nodig is en waarom. Misschien heel stom hoor maar ik vind het zo moeilijk in te schatten hoe het straks gaat zijn met een baby en ik weet sommige dingen echt nog niet. Ik heb een kant en klare lijst van internet geplukt en toen vroeg ik mij het volgende af: - Hydrofiele luiers. Vaak over gehoord. Waarom moet je die in huis hebben en wanneer gebruik je die dingen ipv gewone luiers? - Zelfde vraag voor flanellen luiers - Bij de babyverzorgingsproducten zie ik staan: body lotion en haarolie (naast de babyshampoo, babyzeep, babyzalf en babyolie, die mij wel logisch klinken). Is dat gewoon leuk en extra of echt een must? - Vitamine D. Lijkt me heel stug dat je hiermee moet beginnen zodra ze geboren zijn. Maar wanneer begin je daar wel mee? Lijkt me ook nog vrij lastig als ze wel fruithapjes etc eten. Of is het niet in pilvorm maar in vloeibare vorm bijvoorbeeld? - Kolfapparaat. Wacht je daarmee totdat je zeker weet dat de borstvoeding überhaupt op gang komt? Schaf je dat van te voren aan? - Dekentjes in het ledikant. Ik lees er zoveel verschillende dingen over. Van verstikkingsgevaar tot wel een deken. Bij mij is het sowieso even een brei aan informatie van hoe ze moeten slapen: in pyjama, slaapzak (met of zonder mouwen?) of inbakenen? Of in hun slaapzak ingebakend? Dan 2 kruiken erbij en dan? Laken erover? Dun deken? Dik deken? Snap dat dit deels van het seizoen afhangt maar ik vind het zo lastig. Weet niet goed welke dekens ik moet kopen. Bij Van Asten zijn die Koeka dekens nu in de aanbieding (ik vind ze wat duur maar ik moet er gewoon één hebben, ze zijn zo mooi!). Maar die zijn vrij dik. Dus ik wilde nog een dunner deken erbij halen voor de wat warmere dagen. En dan vraag ik me weer af of ze überhaupt wel een deken mogen. Dus alsjeblieft brand los haha. Wat ik vind ontbreken op de lijst: Baby aspirine oid? Stel dat ze ziek worden? Wij bevallen vlak voor het griepseizoen, vind ik best eng met zo'n kleintje. Moet je voor de zekerheid iets in huis hebben en zo ja wat? Wij gaan maandag de kinderwagenshoppen en 22 mei na de 20 weken echo (als alles goed is) direct door om de kinderkamer te bestellen en ook alvast wat andere zaken te halen zoals badspulletjes, autostoeltje, bestellen van de kinderstoel (als ik bij Van Asten kijk zie ik van die dure trip trap stoelen, terwijl ze bij Prenatal maar 50 euro kosten, de triptrap van Stokke, ziet er ook nog mooier en stabieler uit!). En misschien ook vast wat leukere spullen. Volgende week maandag komt mijn moeder en gaan we de kinderwagen uitzoeken. Ik denk dat mijn moeder het toch niet kan laten om samen ook wat 'leuke' dingetjes te kopen Zo en nu ga ik werken. Nog 4 dagen werken en dan heb ik bijna 3 weken vakantie, zoooo fijn! Btw, kloppen die banners van ons wel? Ik vind het zo raar, de baby groeit de afgelopen weken nauwelijks, staat nu met 18.3 week op 14,6 cm. Als ik bij @tasha kijk, is de baby 25,8 cm bij 20.1 week! Dan zou de baby in nog geen twee weken tijd ruim 10 cm groeien. Klopt niet lijkt me...
Hydrofiele en flanellen luiers gebruik je voor ze op te leggen zodat lakentjes en waskussen niet onmiddellijk vuil is bij het spugen en om ze in het begin af te drogen, want dat is zachter dan een badcape of handdoek. Bodylotion en haarolie hier nooit gebruikt. Haarolie wordt wel gebruikt als ze melkkorstjes hebben, maar is natuurlijk ook snel gekocht nadien... Vitamine D moet bij borstvoeding bijgegeven worden vanaf de geboorte en zijn druppeltjes om in de mond te doen. Ook vitamine K zijn druppels en die moeten altijd, zowel bij bv als flesvoeding Kolfapparaat zou ik mee wachten... Ik heb bij mijn dochter (geboren in november) lakentje en dekentje van koeka gebruikt in het begin, maar je moet die helemaal onderaan leggen, als je kraamzorg neemt leggen zij dat wel uit.. daarna inbakerslaapzak gebruikt omdat ze zichzelf wakker maakte met haar armpjes en pas daarna gewone slaapzak, maar hangt ook echt van kind tot kind af Voor baby’s is er paracetamol in zetpil En volgens mij kloppen de banners wel, ze groeien nu eventjes echt hard, en in gewicht nog niet echt, dat komt pas de laatste maanden en dan groeien ze in lengte niet zo veel meer
Hey desse ik ga proberen om al je vragen over je lijstje te beantwoorden. de Hydrofiele luiers: Ja die heb je echt nodig, ik zou bijna zeggen je kan er in het begin niet genoeg van hebben. je gebruikts ze voor het afdrogen na het badje, je legt ze in het bedje waar het hoofdje van je baby ligt zodat je niet elke keer als de kleine een beetje melk spugd het hele hebdje moet verschonen, je legt er dus ook 1 in de kinderwagen,ook op het aankleedkussen ligt er vaak 1 zodat je die dus ook niet elke dag hoeft te wassen, en ik gebruikte ze ook echt heel vaak om om na de voeding over mijn schouder te leggen voor het boertje. Misschien vergeet ik nog iets maar ze zijn echt onmisbaar body lotion en haarolie: ik gebruiks altijd, de body lotion. baby's kunnen en droog huidje hebben/krijgen en dan is een lekkere bodylotion wel fijn. haar olie heb ik nooit gebruikt ik gebruik altijd de haar lotion of daar nog echt een rede voor is geen idee ik vind het gewoon lekker ruiken en als je baby haartjes heeft is het wat makkelijker in een model te krijgen (mijn kindjes hadden alle 3 echt veel haar en dat stond nog wel eens in model recht om hoog). Vitamine D: ja van af de geboorte geef je die aan je die aan je kleintje (een paar druppels in het mondje.... weet even niet hoeveel druppels maar dat staat op de verpakking) Kolfapparaat.... vind ik zelf heel erg persoonlijk of je die wel of niet wilt. mijn zoontje wilde na 3 weken gewoon de borst niet meer en ik ben toen gewoon overgestapt op flesvoeding, is dus echt wat je zelf wilt, ik zou hem pas aanschaffen als je denkt ja ik wil hem gaan gebruiken (tegenwoordig is het vaak al zo van daag besteld morgen in huis) het bedje: ja dat is voor de meeste even oefenen want je moet het kort op maken, voetjes tegen de onder kant van het bedje. als je bij google intypt hoe maak je een baby bedje op krijg je alles te zien. maar 1 kruik per keer is wel voldoende hoor ze hoeven er echt niet allebei in daarnaast kan je ook een kruik gebruiken om voor dat je kleintje in bad gaat de kleding om te winkkelen. na het badje zijn de kleerdje lekker warm maar wel even op letten dat ze niet te heet zijn en wel eerst een kruikenzak er om heen voor dat de kleding er over heen gaat, over de deken die is ook lastig geen idee hoe warm of koud jullie huis is, misschien eens vragen in een winkel wat je het beste kan doen, alleen een dekbedje mag echt niet! misschien kan iemand anders je nog tips geven over welk dekentje, Ik voel onze kleine wel elke dag, zelfs mijn vriend heeft hem of haar al gevoeld. dat was echt zo'n bijzonder moment, als of die kleine wist ow papa voelt nu aan mama's buikje laat ik maar even lekker wild gaan doen. vanmiddag de 20 weken echo eindelijk weten we dan ook of het een jongen of meisje is, Ik vind het zo spannend kan niet wachten liefs tasha
- Hydrofiele luiers. Had er wel 20 en nog soms niet genoeg. Maar ik wil ook niet elke dag halve machines was draaien. Idd in bedje zolang ze niet omdraaien, voor het spugen, op de commode op kussen, kinderwagen, in de box, afdrogen na badje (gebruik ik ze met een jaar nog voor) en als je ze voor de kleine niet meer gebruikt hallo poetsdoek! - Zelfde vraag voor flanellen luiers Nooit gekocht en nooit gemist. - babyverzorgingsproducten: Begin wassen met water en geen shampoo nodig. Dl had alleen hele droge huid dus natusan baby olie gebruikt in begin. - Vitamine D. Dus wel vanaf de geboorte tot 2 jaar geloof ik of 4 jaar. Gewoon druppels van kv 4 druppels per dag in de fles erbij. - Kolfapparaat. Ik had een goedkope via mp gescoord maar bij mij kwam het heel makkelijk op gang achteraf. Als het moeilijk op gang komt kun je beter 1 huren of overleggen met kraamzorg. Nieuwe zijn een behoorlijke investering en je hebt ze zo gekocht. - Dekentjes in het ledikant. Ik ga een katoenen fleece halen en lakentje. In het begin kun je deken ook makkelijk paar keer dubbel doen om het makkelijker te maken. Ze zijn 150cm en je hebt maar 30cm nodig of zo. Dl heeft 4 weken onder deken gelegen en toen in slaapzak om dag ze de dekens af trapte. Inbakerzak zou ik pas kopen als het nodig is. Tip pp mp staan nu regelmatig puckababy newborn teddy zakken. Heb er 2 gescoord voor leuke prijs. Mensen komen er nu bijna niet vanaf en ik vond ze erg prettig bij Dl. Wat ik vind ontbreken op de lijst: Baby aspirine oid? Stel dat ze ziek worden? Wij bevallen vlak voor het griepseizoen, vind ik best eng met zo'n kleintje. Moet je voor de zekerheid iets in huis hebben en zo ja wat? Ja dat is lastig.. Weet eigenlijk niet of ze meteen zetpil mogen. Ik denk als er iets is even met de ha overleggen. Eerste zetpil hebben we pas gebruikt toen ze een half jaar was. Luuf is wel super spul maar mag ook eerste maanden niet geloof ik.. Banner echt geen idee. Volgens mij vanaf 12 weken gaat elke baby z'n eigen pad volgen qua groei en gewicht. Tis gewoon leuk hihi Hoop dat ik je beetje heb kunnen helpen!
Komen er nog gezellig dames bij de in de fb groep? Zijn nu met 10 en begint wel actiever te worden. Vind zelf altijd zeker nu het wat verder komt fijn om lekker op en bloot te kunnen delen. Hier probeer ik toch beetje onherkenbaar te blijven
Hierbij mijn ervaringen met de baby uitzet. Weet niet welke lijst je gebruikt maar navelbandjes zijn echt niet nodig. Paracetamol zetpillen is altijd handig om in huis te hebben maar kijk goed hoeveel mg mag vanaf geboorte. Thermometer: de meeste duren 45 sec dit is best lang. De Kruidvat verkoopt ze ook die meet in 10 sec deze zijn veel handiger is mijn ervaring. Hydrofiele luiers kan je er niet genoeg van hebben. Flanellen heb ik nooit gebruikt. Ook de xxl hydrofiele doeken zijn ideaal met afdrogen. En ik gebruik met mijn zoontje nu 1,5 jaar nog steeds hydrofiele luiers voor zijn snotneus enzo. Ik denk dat ik wel een stuk of 30 in de kast heb liggen. Qua babyverzoring vond ik heel veel dingen onzin. En sommige dingen gebruik ik nog steeds niet zoals babyshampoo want onze zoon heeft weinig haar. Wat wel echt een must is is badolie en huidolie. Bodylotion kan ook maar huidolie is net wat beter zeker omdat het babyhuidje vaak best droog is. Vitamine d en k zijn erg belangrijk. Vitamine k geef je in het begin en mag je na een paar weken mee stoppen en vitamine d blijf je geven tenzij je kindje voldoende flesvoeding drinkt dan hoeft dat niet want het zit al aan flesvoeding toegevoegd. Wel weer belangrijk als je kindje na 1 jaar minder of stopt met flesvoeding en overgaat op gewone melk om dan weer vitamine d druppels te geven. Kolfapparaat zou ik persoonlijk mee wachten. De eerste periode ben je toch thuis dus kan je live voeden. En mocht je het toch nodig hebben om het goed op gang te brengen kan je altijd 1tje huren of alsnog aanschaffen. Dekentjes en lakentjes zal ik zeker niet te veel van kopen. Ik gebruikte het wel in de wieg omdat dan de baby nog heel stil op de rug slaapt. Maar zodra ze wat ouder worden en beginnen te draaien zal ik overstappen op slaapzakjes. Deze heb je in zomer en winter variant. En ik persoonlijk vind een slaapzak veel makkelijker en veiliger. Ik hoop dat ik je vragen zo een beetje beantwoord hebt. Mocht je meer vragen hebben let me know Dames ik moet ook even mijn ei kwijt. Ik voel me op het moment zo lelijk en onzeker. Ik heb namelijk al vanaf mijn 14de psoriasis(helaas zit het in de genen) En bij mijn vorige zwangerschap trok alles weg en kon ik eindelijk genieten van een gave huid. Maar nu in deze zwangerschap heb ik opeens sinds vorige week een enorme uitbraak. Het is echt om te huilen Heb ook overal jeuk en voel me verschrikkelijk! Het liefst sluit ik me op in huis en kom ik de deur niet meer uit Maar behandeling nu durf ik niet. Want er zijn wel zalfjes maar die wil ik nu ik zwanger ben niet gebruiken en het is ook zoveel dat het geen zin heeft om alles in te smeren dan ben ik iedere dag 2 uur bezig. En lichttherapie durf ik ook niet vanwege de baby. Maar goed overmorgen 20 weken echo. Daar verheug ik me wel op, onze kleine baby weer zien. En hoop dat alles goed is en ze goed groeit. Hoe gaat het verder met Jullie? Al begonnen aan de baby kamer?