Mutsz gefeliciteerd!!! En nu lekker shoppen...? @Wendy: veel succes a.s dinsdag met de 20-weken echo! Laat je nog even weten of alles goed is gegaan?
@Mutsz1991 een zoon!! Helemaal leuk! Gefelictiteerd... Wij hebben donderdag de 20 weken echo...kunnen we weer ff spreaken hihi.. We zijn nu druk bezig met babaykamer en het is zo leuk om gericht babyspullen te kunnen kopen... Ik voel me ook super en vind het zwanger zijn helemaal geweldig.. xx
Alles was helemaal goed. Groei van meerdere lichaamsdelen zit netjes op 20 weken. Nog steeds een jongen
Heeeey meiden! Bedankt voor de felicitaties! We zijn er echt enorm blij mee!! Echt zo leuk! Een meid was overigens net zo leuk geweest hoor hahahha! Shoppen zit er nog even niet zo in, heb de kinderkamer, de kinderwagen, en kleding krijg ik van alle kanten. Koop zelf dus nog niet zo heel veel, zeker ook omdat we nog moeten verhuizen. Krijgen 22 oktober EINDELIJK de sleutel =D Hoe is het daar dames? Na een stress-volle dag kan ik oprecht zeggen dat ik me zoon echt continue heb voelen shoppen! Me hele buik borrelde ervan haha! Hoop dat ik deze stress volle dagen niet meer hoef mee te maken. Want ben er zelf echt ziek van. Al is het wel leuk je kind zo te voelen hoor! Maar op deze manier niet groetjes!
Wat goed allemaal en fijn dat alles goed is. Gefeliciteerd meiden met het goeie nieuws. Erg leuk. Aardig verdeeld zo hé!! Ik krijg mn 20wk echo volgende week donderdag. Vandaag laatste dag werken en dan 3 wk vakantie. Helaas nog steeds niets gevoeld... VK zei wel dat t waarschijnlijk langer zou duren omdat hij/zij achter de placenta verstopt ligt. Hoop dus echt dat k volgende week ook goed nieuws te melden heb.
Hey Mirpat, Maak je geen zorgen hoor, dat voelen komt dan idd later. Bij mijn zoontje lag de placenta ook aan de buikwand en duurde het vlgs mij echt tot 22-23 weken voordat ik hem echt kon voelen. Bij mijn dochterje ligt de placenta nu ook weer tegen de buikwand maar bij een tweede kindje heb je gewoon eerder door dat het niet je darmen zijn die aan 't borrelen zijn!
@Mirpat, wat een lekker vooruitzicht even lekker vakantie! Hier ook een voorliggende placenta, toch voelde ik het al wel snel. Kwam door mijn gewicht zei de verlos.
Hey meiden! Ik heb me 20 weken echo aanstaande maandag. Heel benieuwd hoe of wat! Morgen lekker een dagje baby dump =D Ga eens lekker snuffelen voor mickey mouse spullen JEEEEEJ =D Zo blij als een klein kind in de snoepwinkel haha!! Groetjes!
De 20 weken echo gehad en alles was goed! Nu weer aftellen tot 8 oktober want dan krijgen we een 3d pretecho.. Meisie is lekker druk en ik voel haar contstant. Mijn placenta ligt aan de achterkant en mijn man kan haar nu ook echt voelen schoppen en bewegen. Ik krijg met 32 weken nog een exttra echo omdat mijn placenta te dicht bij de uitgang ligt. Hopen dat hij dan wat verder naar boven is gegroeit, moet minimaal 2 centimeter vanaf de uitgang liggen. Maar dat gaan we verder wel zien, zo hebben we nog een extra echo haha..
@Laska, Fijn dat de echo helemaal ok was, altijd een geruststelling hè! Ben jij ook al helemaal losgeslagen met shoppen? @ Mutsz, Hoe is jullie echo gegaan??
De 20 weken echo, ofwel APK keuring is perfect verlopen! Ons jochie deed het erg goed en weigerde wederom weer om stil te liggen voor een goede meeting, na 3x lukte het eindelijk om een goede meeting te nemen. Het kindje was ook goed op gewicht en de placenta lag aan mijn buikkant. Des al niet te min voel ik me kindje regelmatig, en de echoscopiste liet dus nog even zien hoe dat kwam. Hij zit namelijk met zn billen en voeten op mijn blaas en als hij dus begint te trappelen voel je dat wel degelijk haha! Hij was al 24 cm en ze wist te vertellen dat, na aanleiding van de weken, ze zou zeggen dat ik maandag dus al 20 weken was, wat inhoud dat het kindje 2 dagen voorloopt. Maar dat was allemaal perfect en goed! Nu heb ik voor 22 oktober weer een pretecho staan. Dan zijn we bijna 26 weken. Ben erg benieuwd!! Hebben jullie al veel gekocht voor de baby? Ik wil graag wat kleertjes kopen maar vind het erg moeilijk omdat ik bang ben dat als ik maat 50 koop me kindje het straks niet past omdat het te klein voor hem is. Wat voor maten kopen jullie voornamelijk? Groetjes!
@Mutsz, ja leuk is dat he. Je ziet dan zoveel leuke dingen. Mijn man kan me (gelukkig) altijd tegen houden anders zou ik steeds met tassen vol thuis komen. Wel fijn dat alles goed was met de echo. Hadden wij ook met de omtrek van het hoofdje opmeten. Werd gewoon misselijk van het duwen om het goed te kunnen zien. Hier niet zoveel gekocht (wel wat grotere maatjes al, zomerkleding) wel veel gekregen. Heb en paar dingen in maat 50 maar meer 56. @Laska wat fijn dat alles goed was! Hier volgende week woensdag 3D echo, ben zo nieuwsgierig. Toch een heel verschil met een 2D echo. Maar 32 weken echo krijgt iedereen toch?
Ik ga dit keer gelijk maatje 56 kopen want mijn zoontje paste vanaf zijn geboorte al niet meer in maat 50! Toen hij na 10 dagen ziekenhuis naar huis mocht namen we een schattig jasje met berenoortjes mee maar dat heeft hij uiteindelijk als een soort cape omgehad in de maxi cosi! Hij was ook wel een flinke jongen; 52 cm en ruim 4 kilo. Ga deze keer dus geen risico nemen en shop nu gewoon een maatje groter! Maar heb nog niet zoveel gekocht want ik wilde eerst echt 100% zeker weten dat het wel een meisje werd haha.
@ Wen, Ik krijg trouwens geen echo met 32 weken hoor? Sterker nog, me verloskundige vertelde dat, omdat alles goed is met ons kind, we geen echo's meer krijgen in principe. Ik denk dat ik inderdaad maar zorg dat ik veelal maat 56 koop, en dan 1 of 2 pakjes maat 50 heb. Voor het geval maat 56 echt TE groot is. Maar denk dat ik pas in november/december kleding aan ga schaffen. Of als ik met me moeder lekker aan het shoppen ben. @ kitty, Zonde van dat leuke jasje! Mja je kan je kind er toch moeilijk in dubbel vouwen hihi. Je hebt me er wel van overtuigd dat ik nu toch zeg van joh laat ik toch maar meer 56 kopen dan 50, dan weet je vrijwel zeker dat het past
@mutsz Wat fijn dat de echo goed was. Hier gisteren ook een goeie echo gehad. Alles goed en ook al zo'n druktemaker. NIet willen stil liggen.... Nu kunnen we morgen met een gerust hart op vakantie. En hier ook geen 32 wk echo hoor. In principe alleen +/- 9wk en 20wk. Rustig aan allemaal en wij gaan ff een weekje genieten in Turkije en nog een week belgische ardennen. Tot over 2 wken. x
Mijn VK geeft iedereen standaard een groeiecho met 30 weken dus die krijg ik ook nog. @Mirpat: Wist jij nu trouwens al of het een jongetje of meisje werd? Fijne vakantie in elk geval!!
@Mirpat, wat lekker 2 weekjes weg! Misschien dat ik ook nog wel eens een vakantie ga plannen rond einde van het jaar. Lekker een lang weekend weg ofzo. Lijkt me heerlijk! @Wen, nee helaas is het niet standaard, maar heb nu zelf een tweede pretecho met 26 weken gepland. Dit omdat ze ervan uitgaan dat het daarna amper nog te zien zal zijn door de placanta ofzoiets =p