uitgerekend 29 januari...wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mirpat87, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laska

Laska Actief lid

3 jan 2012
    101
    0
    0
    Nederland
    He meiden, ik ben hier ook niet meer zo vaak te vinden.. Te druk met andere dingen.. leuk om te lezen dat alles goed gaat met iedereen. Hier gaat ook alles goed. Ons meisje groeit goed en ik ook :$... Ik woog voor mijn zwangerschap 59 kilo en had een mager bekkie, nu weeg ik 73 kilo..:( Ik sporte normaal ook veel meer dan nu, ik eet nu meer, dus eigenlijk een logisch gevolg, maar leuk is anders. Ben wel trots op mijn buik, die staat wel mooi naar voren.
    Ah ja na de zwangerschap weer wat meer sporten.. Ik zwem 1x per week en dat is het wel zo'n beetje..

Jeetje Kitty, over twee weken al met verlof? Ik hoop dat jeje straks teveel gaat vervelen. Ik ga over 7 weken met verlof..dus nog ff geduld..

;)

2. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Hallo Meiden!

Hier ook al flink wat kilo's aangekomen. Ik was vlak voor mijn zwangerschap net 15 kilo kwijt. Toen ik wist dat ik zwanger was moest ik direct stoppen met mijn dieet, gevolg 3 kilo erbij. Vervolgens mocht ik ook niet meer naar de sportschool, gevolg nog 2 kilo erbij. Nu in totaal ben ik al 15 kilo aangekomen. Baal er echt van en zit er ook best wel mee. Maar zoals VL zegt, het zijn gezonde kilo's. Straks als het kindje geboren is ga ik gewoon weer verder dieeten. Het ergste is, dat als mensen vragen hoeveel ik weeg, ze toch altijd erg schrikken als ik zeg wat de weegschaal aangeeft en dat ze dan altijd doodleuk vragen waar die kilo's verstopt zitten ?! Ik weeg nu momenteel dus gewoon 98 kilo. En daar baal ik enorm van!! Maarja ik kan er nu weinig aan veranderen. Tis ook niet zozeer dat ik veel eet, eerder verkeerd. Maarja mensen schatten me altijd 80 kilo max .. achja het zei zo ..

Bah ik haat kilo's!!!

Verder krijgen we aanstaande maandag dan dus eindelijk de sleutel van ons huisje. We gaan heel hard werken en gelukkig heeft mijn vriend toch nog besloten wat meer daagjes vrij te nemen, hij heeft er nu 3 vrij in plaats van 1. Heeeeeeel erg fijn. Ook me schoonvader heeft een dag vrij genomen om te helpen met alle zware dingen erheen te brengen. En verder is me moeder ook bijna een week vrij om mij te helpen met schilderen.
    Me agenda voor komende week is echt niet grappig, zoveel dingen die geleverd moeten worden en dan uiteindelijk hopen we toch stiekem volgend weekend lekker in ons huisje te zitten zodat we dan EINDELIJK met zijn tweeen zijn!

Wat betreft me verlof, ik heb nu al soort van verlof hoor! Heb namelijk sinds begin september geen werk meer dus zit lekker thuis. Normaal gesproken zou ik het vreselijk hebben gevonden, maar nu omdat we wisten dat de sleutel eraan kwam vind ik het toch niet zo erg. Heb de afgelopen weken op me dooie gemak in kunnen pakken en meubeltjes uit kunnen zoeken.
    En nu is het dan eindelijk zover. Als we er zitten ga ik lekker genieten van de rust haha!

Groetjes!

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Tja, wie houdt er wel van kilos? :D
    Ik ben van mijn zoontje 22 of 23 kilo aangekomen en die was ik gelukkig na een week of 6 weer kwijt (het is ook veel vocht) maar ik hoopte het dit keer beter te doen....
    IJdele hoop ben ik bang....;)...vooral de laatste 10 weken tikken aan!

Was wel erg blij om vandaag ineens te beseffen dat we nog minder dan 100 dagen te gaan hebbe, joehoe!! :D

4. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Hier nu ook iets aangekomen.
    Woog al een hele tijd rond de 92kg en nu 95kg.
    Maar van mij denken ze t ook niet gelijk hoor mutsz dat ik zoveeel weeg maar joh straks weer sporten en zit er verder ook niet mee moet k zeggen.
    Wel lkkr dat je lkkr in jullie huis bezig kunnen zijn. Veel plezier.
    @kitty voor mij nog paar daagjes tot de 100 dagen. ;)
    @laska fijn dat alles goed gaat.

5. Inca

Inca Lid

22 jun 2008
    5
    0
    0
    Ik ben nu 9 kilo aangekomen, bij mijn dochter ben ik bij 20 kilo extra gestopt met wegen, vond het al confronterend genoeg hihi.
    Maar ik mag niet klagen want vind mezelf mooi zwanger, vooral een buik en een wat dikkere kont. Maar de laatste loodjes gaan het hardst dus de 20 kilo zal ik vast wel weer gaan halen.
    Ach het is voor een goed doel en het gaat er wel weer af als ik er straks mijn best voor doe.
    Hoe voelen jullie je verder? Ik heb af en toe last van krampjes en harde buiken maar verder mag ik niet mopperen.

6. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Nou meiden,

Ik krijg volgende week een extra groei-echo omdat ze m'n buik toch wel wat groter vinden dan de termijn van 27 wkn.
    Maak me er niet meer zo druk om; mijn zoontje was ook flink groter dan gemiddeld en helemaal kerngezond. :)

Maar ben wel erg benieuwd wat de kleine meid nu ongeveer weegt!
    Heb van de VK begrepen dat het met een termijn van 28 weken een kilo ongeveer gemiddeld is maar ik denk dat ze daar wel overheen gaat haha! ;)

7. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    @Kitty, Spannend zeg! Ben heel erg benieuwd wat ze ervan gaan zeggen!! Wanneer krijg je volgende week die echo??

@ Inca, voor mopperen geen tijd hier, voel me eerlijk gezegd prima! Inderdaad soms nogal harde buik en kramp in me kuit en bil spieren.. Maar de warme handen van VL doen wonderen!!

@ Mirpat, Tja ik noem het nu maar gezonde kilo's!! VL vind het wel nog erg leuk om me te confronteren, op een liefkozende manier.. Als we weggaan is het van nou huphup dikkie dik, schiet eens op. :D

Achja, hier gaat alles goed, zoals gezegd soms wat harde buiken door de verhuizing. Ben immers geen stilzitter dus doe dagelijks net een beetje teveel :) Maar we zijn inmiddels wel al verhuisd en wonen nu dus EINDELIJK samen!! Heerlijk!! Nog niet alles is af, maar dat komt de komende week grotendeels wel. Het belangrijkste, en grootste is af. En ben blij dat ik eindelijk elke avond lekker naast me ventje kan liggen haha!;)

8. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Fijn dat de verhuizing nu helemaal rond is Mutsz!
    En tja...ik denk dat elke zwangere vrouw wel meer doet dan ze eigenlijk zou mogen...;)
    Maar als je echt continu harde buiken krijgt moet je wel echt wat rustiger aan gaan doen hoor!

Ik heb trouwens donderdag de echo......ben errruuug benieuwd... :cool:

9. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Owh spannend zeg Kitty!!
    Heb gelukkig niet continue harde buiken, meestal zo savonds als ik in bed ga liggen en me eindelijk ontspan haha =) mja, verhuizing is dan wel rond, nog niet alles is klaar en ingericht enzo , dus heb lekker wat te doen =) en de pech met nieuwbouw woningen, die bouwstof valt niet weg te krijgen!!! Ben momenteel elke dag aan het stofzuigen dweilen etc!

10. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    @mutsz wat goed dat jullie nu samen wonen, dat zal alvast een hoop stress wegnemen en kan je nu lkkr beginnen/ verdergaan met inrichten.
    @kitty oh toch leuk nog een extra echo ;)
    Ben benieuwd.

Ben gisteren geweest voor een pretecho maar helaas had hij/zij er helemaal geen zin in.
    Een leuk beeld van t hoofdje en verder alleen handjes en voetjes omdat t ook momenteeel in stuit ligt.
    Nu over 2 weken nog een keer terug en t weer proberen.
    Alleen heeft ze wel een grafiek enz meegegeven voor mn verloskundige omdat t kindje er ook wel wat groter red: "gevulder":D uitziet en nu al ruim een kilo weegt en t dus niet te hard moet gaan.
    A.s maandag moet ik weer voor controle naar de vk dus dan maar es horen wat ze te zeggen heeft en misschien dan ook nog een extra echo.

Sinds gisteren ben ik aan mn winterslaap begonnen,:) valt toch wel wat tegen helemaal voorlopig niet meer werken maar volgens de vk wel verstandig.

Dus nu maar extra veel wandelingetjes maken met de hond. ;)

11. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Nou Mirpat; ik denk dat jij in hetzelfde schuitje als mij terecht komt! ;)
    Kreeg jij trouwens een jongen of meisje? Of weet je dat niet?
    Wrs. gaan ze een extra groei-echo doen en voor de zekerheid je suiker prikken. :)
    Heb bij mijn zoontje die hele molen doorlopen en nu wrs. weer.
    Tja, ben zelf ook geen maatje 36 dus mijn kindjes ook niet! :D

Morgen dus de groei-echo en weer een dagcurve suiker prikken.
    Vorige keer was 'ie goed dus ik hoop nu weer......
    Maar ons meisje zal beslist voorlopen op de groeicurve, ben ik heilig van overtuigd!
    Heb ook echt al een hele dikke buik hoor....mensen denken soms echt dat ik al op het punt van bevallen sta....:)
    Maar goed, dat had ik bij m'n zoontje dus ook en die was ook 8.5 pond en zoiets verwacht ik deze keer dus weer!

Succes Mirpat; laat je het nog even weten?? Ben eens benieuwd!

12. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Hihi ja zal bij ons ws ook geen kleintje worden ;)
    Heb idd met 20 wk ook al suiker geprikt een dag lang, maar de hele dag rond de 4,5dus prima.
    Misschien nu weer, we zullen idd zien.
    We weten niet wat t word dus ook dat blijft een verrassing. :)
    Succes morgen.

13. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Nou, vandaag de groei-echo gehad en het is gelukkig allemaal goed gegaan!

Ons beebje is wel best groot maar niet extreem ofzo. :)
    Met 28 weken woog ze nu 1257 gram. Het hoofdje en de beentjes lagen iets voor op schema en het buikje een paar dagen achter.
    M'n suikers waren ook nog geprikt en deze waren gelukkig ook weer goed!! :)

Ben dus weer helemaal happy en over 4 weken nog eens een groei-echo.

Hoe gaat het met jullie dames???

14. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Heyhey!!
    @Kitty, wat fijn om te horen dat alles goed gaat!! Dat word dan inderdaad een flinke dame hihi!!

Hier gaat alles goed, ben lekker druk in de weer met de baby kamer inrichten, en alle andere spullen van mijn vriend en mij uitpakken. Ondertussen zijn we ook nog even aan het regelen dat we 7 december kunnen gaan partneren. Hihi , alles voor het kind!

15. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Waar zijn jullieeeeeeeeeeeeeeeeeeee????? :D

16. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Hiero!! :))
    Wat fijn Kitty dat alles toch goed is en nog een extra groei echo.
    Wij gaan vanmiddag weer terug voor de 2e x voor de 3D echo. En nu maar hopen dat ie zich wel wil laten zien.
    En idd over 2 weken krijg ik ook nog een xtra groeiecho. Kunnen we mooi vergelijken. :D
    @mutsz lkkr hoor dat je nu bezig kan zijn met t kamertje en ger. partnerschap is idd altijd handig hebben wij ook gedaan.

Hebben jullie trouwens ook faceboook anders zouden we een aparte zwangere groep op kunnen zetten. Kijk altijd wat meer op fb. ;)
    Ik ben evt te vinden onder miranda de vries met als profiel foto een zwart bulletje.

17. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Hey Mirpat!

Jij ook een groei-echo? Ben eens benieuwd, kunnen we idd vergelijken! :D
    Mijn volgende is 7 december en dan ben ik exact 33 weken....dan zou het al ruim 2 kilo wegen..pffffff.........gaat hard nu! :$

Waarom krijg jij een groei-echo als ik vragen mag? Denken ze bij jou ook dat het kindje aan de grote kant is?
    Ik gok trouwens dat jij een jongen gaat krijgen...;)

Wat betreft FB: ik ben al lid van een soort ZP-club van meiden hier. :)
    Om wat specifieker te zijn....mama's met wat overgewicht..;)
    Ben jij dan ook al lid van een FB club met mensen van ZP?

18. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Nee nog geen club, maar dacht daarom ist juist misschien wel leuk omdst we allemaal een beetje in dezelfde buurt moeten bevallen.
    Maar een groepje met overgewicht is misschien ook wel wat voor mij haha.
    Voor mn zwangerschap woog ik ook 91kg. ;)

Groeiecho krijg ik dus ook omdat ik “te zwaar“ ben maar ook omdat t kindje best flink is. ;)
    Gisteren pretecho was weer geen succes. nog steeds in stuit en heel veel armen en benen gezien haha. Wel een paar plaatjes van t hoofdje en hebben ook wel cdrom met foto s en afdrukken + dvd meegekregen.
    Kindje was nu met 28+2w 1405gr. :)
    Groeiecho over 2 weken met 30weken. Ben benieuwd.

19. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Damesss!!!
    Het is hier veeeeeeeeel te stil!! :cool:
    Volgens mij is hier niet echt iemand meer heel actief hè...;)

Mirpat: heb jij volgende week nog een groei-echo?
    Ben eens benieuwd hoor!!!
    Ik krijg er met 33 weken ook nog eentje maar vlgs mij weegt dat kind nu al 3 kilo.....;)...zo voelt het iig wel!

Begin nu ook best last van m'n rug te krijgen..wie herkent dat?

20. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Hey meiden,

Ik probeer actief te zijn, maar het hele forum lijkt wel een beetje uitgestorven .. Daarom dat ik nu op een ander forum zit hihi! Daar word echt ENORM veel gepost!

Ik zal hier ook weer iets meer actief zijn, was hier al een tijd niet geweest omdat iedere keer als ik keek er nog niemand gereageerd had :(

Hier gaat het erg goed!! De kleine beweegt echt FLINK! Ik zit nu achter me laptop en zie me buik gewoon continue bewegen, en nee dat is niet van mijn ademhaling hahaha! Echt heel leuk!
    Ik lees dat jullie ook groeiecho's krijgen, op het andere forum hoorde ik daar ook veel over, alleen schijn ik zoiets niet te krijgen :( Echt jammer !! Morgen precies nog 10 weekjes, 10 weekjes dat ik op me kindje moet wachten, tenminste misschien iets meer misschien iets minder natuurlijk... Maar over 10 weken en 1 dag ben ik precies 40 weken haha!
    Hebben jullie ook het gevoel dat het eerder of later komt? Ik heb sinds 2 weken echt heel sterk het gevoel dat het eerder dan 40 weken zal komen ..

Liefs mutsz

Deel Deze Pagina