uitgerekend 29 januari...wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mirpat87, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Ja ik krijg as dinsdag de groeiecho.
    Ben ook erg benieuwd want volgens mij is tie hier idd ook al 3 kilo haha.
    Nog even afwachten maar.

Vandaag niet veel doen, sinds gisteravond heel erge steken in mn zij.
    Hoop dat t gauw over is.

@kitty heb idd ook vrij snel last van mn rug als ik bv ff met de hond gelopen heb ofzo. Dan maar weer ff rustig aan en dan gaan we weer. hihi ;)

@mutsz heb niet een gevoel over wanneer t komt maar afgaande op de vk zal t eerder vroeger zijn dan later omdat ze me ws niet overtijd willen laten lopen.
    Maar goed.... we w88 t wel af. :)

2. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    @Mirpat: zeker even laten weten wat de groeiecho liet zien! Ben heel benieuwd. :D

@Mutsz: op welk forum ben jij dan actief? Vind idd wel jammer dat iedereen hier al zo snel is afgehaakt...:(
    En wat betreft de groei-echo: niet elke VK laat dit standaard doen met ongeveer 30 weken maar die van mij wel.
    En als ze het kindje wat te groot of te klein vinden krijg je er vaak nog meer om in de gaten te houden of het wel z'n eigen groeicurve blijft volgen.

3. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Owh aha! Dat verklaard Kitty!
    Ik zit nu bij zwangerschapsforum, daar zijn ze behoorlijk actief! Heel leuk :D

@ mirpat, zijn je steken in je zij weer helemaal weg getrokken ??

4. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ja, een actief forum is idd heel leuk! :)

@Mirpat: hoe is je groei-echo gegaan???????
    Viel de "schade" mee? :D

5. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    @mutsz ja steken in mn zij zijn gelukkig helemaal weg alleen mn rug werkt echt tegen.

@kitty groeiecho zag er goed uit. Volgt mooi de curve zo n beetje aan het bovenste lijntje. ;) Kindje zit nu ongeveer op 1600gr. Alleen helaas nog steeds in stuit. Dus hoop wel dat ie nog gaat draaien. :)
    Bij jou ook alles goed verder??

6. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Met mij gaat alles ook wel redelijk.
    Vanavond weer een controle bij de VK en dan gaan we het bevallingsplan al bespreken......komt echt dichterbij nu! Gelukkig...:D

Ik krijg dus volgende week een groei-echo (met 33 wkn) en denk dat die van mij toch dik over de 2 kilo zit nu!
    Vind het gewicht van jullie beebje nog best meevallen hoor.....1600 gram bij 30+4 is toch niet heel extreem veel?
    Wel wat groter dan gemiddeld maar de bovenste curve lijkt mij toch sterk...

Krijg je nog een keer een nieuwe groei-echo eigenlijk? :)
    En hoe gaat het verder met jullie? Alles al klaar??

7. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Dat is wat ze mij heeft vertelt en laten zien. Maar echt goed zien zullen we t over een week of 10 ;)
    Nee krijg in principe nu geen echo meer.

En alles goed gegaan gisteravond? Met het bevallingsplan :D

Alles is hier in principe klaar. Kamertje klaar, geboorte kaartje gekozem alleen nog kleertjes wassen, maar dat ga ik denk na de kerst doen.

8. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Hoi meiden!!

Ik had gisteren onverwachts toch ook nog een een groeiecho :D bij mijn verloskundige deden ze dat eigenlijk nog niet, maar nu vrijwel alle andere verloskundig in de omgeving dit wel doen, konden ze toch niet achterblijven! Dus mocht op de valreep gisteren meteen komen voor een groeiecho haha!:D Alles was goed, met 31+1 hebben ze onze zoon op 1863 gram geschat, of eigenlijk, toen ik vroeg of ze konden zien hoe zwaar hij nu ongeveer zou zijn zei ze steenvast: ja hij is 1863 gram, alsof het vast staat haha! :p
    Maar dit was dan toch echt de laatste echo voor mij ;)

Hier is ook vrijwel alles klaar, vriendlief moet alleen nog even plinten in de babykamer, en de vloer moet nog een keer goed gedweild worden. Verder ben ik nog bezig met een schilderij van mickey en mini mouse voor op het kamertje. En ik zit nog te twijfelen of ik het mickey mouse Anel logo op de muur ga schilderen ;) Maar dat zie ik nog wel hihi!!

Over het algemeen voel ik me verder top! Ik slaap alleen enorm slecht. Heb nogal veel last van mijn heupen doordat ik op mijn zij slaap. Het gaat dan echt serieus pijn doen en dan moet ik weer op mijn andere zij gaan liggen, die na verloop van tijd dan ook zeer gaat doen. Heel vermoeiend! En slapen met een kussen tussen mijn benen doe ik al, mja niets aan te doen. We hoeven nog maar 9 weekjes!! (ongeveer dan:p)

@ Mirpat, wat onwijs rot dat je rug niet echt meewerkt! Dat is altijd rot!

@ Kitty, is alles goed gegaan bij de vk?? En is je bevallingsplan rond? Ik zit nu toch ook wel te denken aan een bevallingsplan. Maar meer omdat ik er geen 7 mensen om me bed wil hebben staan.
    Heb jij alles al helemaal klaar voor je kleintje?

9. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Dag meiden!

Onze babykamer is inmiddels zo goed als af! :)
    Gisteren hebben we ook de geboortebedankjes binnen gekregen en het geboortebord staat ook al te wachten in ons schuurtje....;)

Inmiddels alweer de 33e week ingegaan...gelukkig!! :D
    Slapen doe ik ook enorm slecht; ik kan niet meer goed draaien en word elke 2 uur wakker om te plassen. :x

Bevallingsplan is rond.
    Vorige zwangerschap is dat nooit van toepassing geweest omdat ik toen bij de gyn liep.
    Nu mag ik zoals het er naar uit ziet bevallen met de VK en heb ik dus precies aangegeven wat ik wel en niet wil..heerlijk!
    Ik wil dit keer niet ingeleid worden en zolang mogelijk wachten met het breken van de vliezen als het niet spontaan gebeurd.
    Was de vorige keer toch allemaal erg tegengevallen dus ik hoop dat het dit keer anders gaat........
    Maar....ons meisje ligt nog altijd in stuit dus ik hoop wel dat ze zich nog zal draaien!!!! Weet niet of ik een vaginale stuitbevalling aandurf hoor....:)

Maar volgende week dus weer een groei-echo en dan zullen we eens zien of ze zich inmiddels gedraaid heeft.

Nu maar weer eens verder met kleertjes wassen....heb nog een hoop werk liggen hier! ;)

10. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Oh hihi bij jou dus ook nog steeds in stuit.
    Hier ook nog hoor. ;)
    Fijn dat je nu waarschijnlijk zo kan gaan bevallen zoals je zelf wil.

Slapen is hier ook geen succes.
    Word hier ook om t uur wakker van mn heupen die zo n zeer doen en tja als dan wakker ben idd gelijk maar naar de wc. :D

11. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Hey meiden,

hier ook het bekende slechte slapen verhaal, inderdaad ook last van mijn heupen bij het draaien, en zoals Mirpat zegt, als je dan toch wakker bent maar meteen naar de wc.

Mijn zoontje ligt al sinds week 29 met zn hoofd naar beneden. Kan me voorstellen dat een vaginale stuitbevalling je eng lijkt Kitty.

Nog even en dan kunnen we eindelijk onze kindjes vast houden!!

12. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Hoi meiden,

Hier goed nieuws! :)
    De kleine heeft zich nu goed gedraaid maar heeft wel nog erg veel ruimte (om eventueel weer terug te draaien) aangezien ik veel vruchtwater heb.
    Ook een groei-echo gekregen en ze is nu 2249 gram bij exact 33 wkn.
    Dat was nu nog maar iets groter dan gemiddeld dus ik heb goede hoop dat deze meid onder de 4 kilo gaat blijven! ;)

13. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Oh goed nieuws kitty. Mooi!!
    Hier nog steeds eigenwijs haha.

14. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Owh wat fijn Kitty!
    Voel je je verder ook goed?

Mirpat, jou baby nog niet met hoofdje naar benede?

hier ligt het kindje al sinds 28 weken met zijn hoofd netjes naar beneden. Hij doet het goed, zijn inmiddels de 33 weken gepasseerd, moet zeggen dat ik echt wel beetje begin te verlangen naar het moment dat ik hem eindelijk vast kan houden :)
    Al heb ik op dit moment geen zin in de bevalling, gister op de samen bevallen cursus even 'uitgelegd' gekregen wat er allemaal wel niet kon gebeuren tijden je bevalling, en dan bedoel ik scheuren, inknippen, vacuumpomp verlossing, keizersnede en dat heeeeel soms nog de tangverlossing eraan te pas komt ..
    Ik had geen angst, en wilde het me laten overkomen, maar dit hoorde bij de cursus, heb er ineens even geen zin in. Probeer het nu dan ook maar weer een plekje te geven, maar zoals de cursusdame het ons vertelde zou je haast denken dat het 100% zeker is dat je er niet zonder kleerscheuren vanaf komt ... Blegh!

15. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Denk dat je ook niet gelijk van t ergste uit moet gaan.
    De bevalling zal niet pijnloos zijn maar komt vast helemaal goed. ;)
    Wij kregen ook plaatjes te zien dat je denkt blegggh...:D
    maar tot nu kan ik me er nog niet heel druk om maken.

16. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Hey Mirpat! Moet zeggen dat nu, een klein weekje na de cursus avond ik weer totaal geen vrees heb. Ga er wel vanuit dat het vreselijk veel zeer zal gaan doen, dan kan het echter alleen maar meevallen hihi :D

Hoe gaat het daar?

17. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Ja precies, das t beste denk. ;)

Ben vrijdag weer naar de vk geweest en nog steeds in stuit.
    As vrijdag voor een liggingsecho en dan evt de week erop een uitwendige versie.
    Dus blijft nog ff spannend.
    Thuis bevallen of toch niet?..

En bij jullie???

18. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Poeh, zal hier nog maar eens iets posten! ;)

Vandaag precies 37 weken zwanger dus ik mag officieel bevallen! :D
    Maar ik denk dat die kleine nog wel een aantal weekjes op zich zal laten wachten.....
    Goede nieuws is dat ze in week 36 wel nog gedraaid is en nu ook een beetje ingedaald is dus ze kan in elk geval niet meer terug in stuit draaien!! :)
    En bij jou Mirpat? Nog steeds in stui?

Verder alles goed dames?? Nog geen last van voorweeen/krampen/ etc etc?

19. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Hey meiden, sorry voor de late reactie.
    Wat fijn dat jouw kleintje niet meer in stuit ligt Kitty! En Mirpat, daar nog wel in stuit of inmiddels ook gedraaid??

Hier gaat het redelijk. Slaap heel slecht, hou gigantisch veel vocht vast en moest 2 weken terug zelfs 3x in de week naar het ziekenhuis omdat ze zwangerschapsvergiftiging vermoedde. Dit bleek gelukkig vals alarm. Maar des al niet te min houd ik enorm veel vocht vast met gevolg dat ik regelmatig amper kan lopen. Ook heb ik erge last van carpale tunnel syndroom en dat doet zeer :)
    Verder voel ik me best goed, heb erge nestdrang en ben enorm toe aan het vasthouden van ons kindje. Ben nu bijna 37 weken en heb al 3 weken vaak harde buiken, oefen/voorweeen en steken en krampen van onder. Zit regelmatig midden in de nacht in de woonkamer de voorweeen op te vangen omdat ik manlief niet wakker wil maken :) Maar dat bevorderd mijn slaap ook niet echt haha!

Dus ja hier veel voorwerk, moet morgenavond weer naar de verloskundige voor controle, zit eraan te denken of ik misschien zal vragen of ze kunnen kijken of er uberhaupt al ontsluiting is. Heb namelijk ook overdag veel harde buiken en als ik 'druk' aan het lopen ben, in de stad ofzo, krijg ik voorweeen haha! Best spannend vind ik, vraag me steeds af of het misschien al niet begonnen is :)

Hoe is het met jullie??

Deel Deze Pagina