hoi meiden, ik werk in een restaurant van een verpleegtehuis en heb daar een oproepcontract, de uren die ik werk zijn van half 10 tot 14 uur.. soms is dat 7 dagen achter elkaar en soms ben ik een week vrij! ik ben hier op zich heel erg blij mee (als is het wel wat minder handig dat je de oppas dan strax niet kan plannen) maar nou heb ik een jaar contract gekregen en die loopt af op 13 okt 07 ik ben nu zwanger en in dec 07 uitgerekend.. heb nog niks tegen mijn baas gezegd omdat ik beetje bang ben voor zijn reactie en/of dat ik geen contract verlenging krijg! weet wel dat je hiervoor niet ontslagen mag worden maar ze kunnen het misschien toch doen met een zogenaamde andere reden.. denk hier constant over na en zit me niet lekker, wie heeft er tips?
geen contractverlening is ook geen ontslag. dat mogen ze gewoon niet verlengen zonder reden. Ik heb de bond hierover gebeld. maar je hebt een oproepcontract zeg je? hoeveel uur sta je daarin? houdt er rekening mee dat je zwangerschapsverlof uitkering gebaseerd wordt op wat je de weken ervoor gewerkt hebt. dus als dat heel weinig is door de zwangerschap dan heb je best kans dat je heel weinig uitkering krijgt.
Hoi Kimmetje, dat is kl.t. zeg! Ik zit daar ook mee! Mijn dochter haar contract loopt over drie maanden af en ze is pas uitgerekend in december dus ik houd mijn hart vast, ze heeft twee keer een halfjaar contract gehad en nu een voor drei maanden ik ga daar op onderzoek uit want volgens mij mag dat niet eens! Ik weet niet hoe oud je bent en hoe lang je al werkt, bij ons is dat twee jaar gewrkt en heeft ze recht op drie maanden ww. Ik hoop dat we veel reakties krijgen want op internet word ik niet veel wijzer. Groetjes een oma in wording.
mijn contract is niet verlengt omdat ik zwanger was en deze reden is ook genoemt. ik ben vrijwel meteen naar me baas gegaan omdat ik magazijn werk doe en dan konden ze hier alvast rekening mee houden maar dat was dus niet nodig 30 april was me laatste werdag, ik was toen bijna 20 wk zwanger en zit nu dus zonder werk. ben aan het soliciteren maar ja niemand die me aanneemt op het moment en ww is ook geen vetpot en ja het duurt ook een eeuwigheid voor ik het gebeurt krijg.