November 2017 moeders uit de MMM

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wish31, 11 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wish31

    Wish31 Lid

    2 nov 2016
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

    Ik ben zwanger geworden door ICSI2 en zie op de diverse MMM fora dat er deze maand meer geluksvogels zijn! Super spannend allemaal.

    Omdat alles bij ons toch net wat anders loopt dan bij de vrouwen die spontaan zwanger worden, zou ik graag een apart forum starten.

    Who's in?

    Liefs
     
  2. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    hai meis,

    Inderdaad, ik lees er ook heel veel. Ik had zelf ook al een onderwerp geopend, maar dan meer voor de regio utrecht, daar ook nog niet veel reactie's.

    Maar ik sluit me graag aan :) Zeker adhv het MMM. Dan heb je nog meer gemeen :D.

    gr dun
     
  3. bloempje123456

    bloempje123456 Actief lid

    13 dec 2016
    136
    0
    16
    Hee meiden,

    Ik sluit me ook graag bij jullie aan! Ik ben na 1,5 waarvan 1 jaar MMM nu voor het eerst zwanger!!
    Super spannend alkemaal nog, ik durf nog niet helemaal te geloven dat de ellende van de MMM nu misschien echt achter de rug is, maar probeer wel al een klein beetje te genieten.

    Volgende week maandag krijg ik mn eerste echo, ben dan 6 +2 weken. Als die achter de rug is en alles goed blijkt te zijn, dan wordt het hopelijk allemaal wat meer werkelijk.

    Hebben jullie al een echo gehad?

    Enne, natuurlijk gefeliciteerd!!!
     
  4. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    Jij ook gefeliciteerd! Wat enorm spannend voor je.

    Ik herken je gevoel helemaal. Het geloof is er hier ook nog niet helemaal....gelukkig heb ik morgen al.de eerste echo.

    Knuffels
     
  5. Wish31

    Wish31 Lid

    2 nov 2016
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezellig dames, leuk!!! En super gefeliciteerd!!!!

    Dunnie hoe ver ben je dat je al een echo krijgt?! En bloempje ook al volgende week. Jaloers haha. Ik moet nog 3 weken wachten tot ik 8.1 ben... duurt echt nog lang!
    Gelukkig krijg ik voldoende signalen van mijn lichaam dat ik zwanger ben! Hoe is dat bij jullie? Al kwaaltjes? En gebruiken jullie nog utro?

    Slaap lekker!
     
  6. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    Goeiemorgen :)

    Vandaag ben ik precies 6 weken. Ik moest van het umc met 6 weken ivm een vergroot risico op een bbz. Hopelijk zit hij goed! Gelukkig nog geen gekke dingen dieerop zouden wijzen dat hij niet goed zit.

    Mijn borsten doen al zeer sinds ik de hormonen gebruik. Mijn darmen zijn er flink bij gekomen met rommelen en ik ben net een balonetje zo opgeblazen gevoel. Af en toe misselijk en ik ruik heeeeel veeel. Gisteren avond voor het eerst overgeven :( Aan dus ook genoeg kwaaltjes lol

    Hoe voel jij je verder?

    Een hele dikke gefeliciteerd!
     
  7. Wish31

    Wish31 Lid

    2 nov 2016
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    En Dunnie hoe is de echo gegaan? Ik duim met je mee op goed nieuws!

    Hier ook al wel wat kwaaltjes. Mijn borsten zijn groot/gevoelig, ook al vanaf de utro. En behoorlijk wat menstruatiekrampen gehad rond de 4 weken, nu eigenlijk niet meer zo. Wel wat steekjes in mijn liezen/benen.
    Blijf het wel super spannend vinden. Elke keer als ik iets voel lopen 'down under' schiet ik in de stress. Tot nu toe alleen maar utro-zooi maar toch. Moet positief blijven van mezelf, maar dat gaat maar wisselend goed. De tijd kruipt echt voorbij ondanks dat ik werk/allerlei afspraken heb.

    Afgelopen maandag was moeders voor moeders er al. En wow, wat bijzonder om er zo over te kunnen kletsen! En al die leuke dingetjes gekregen... heerlijk! Dan geniet ik zo! Elke avond en ochtend geeft mijn man even een kusje op mijn buik. Smelt!

    En bloempje, hoe is het bij jullie?
     
  8. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    De echo is goed gegaan! Een duidelijk dooierzakje en een klein vruchtje. We hebben zelfs al een soort van hartslag kunnen zien! Zo bijzonder! Volgende week vrijdag weer.

    Ik moet wel rustiger aan doen. Ik heb door de punctie nog steeds een vergrootte eierstok. 5 bij 7 cm...das wel even schrikken. Dus even niet zwaar sporten maar ook niet dansen....

    Gisteren avond voor het eerst flink gespuugd...bleehh...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. bloempje123456

    bloempje123456 Actief lid

    13 dec 2016
    136
    0
    16
    Wauw Dunnie, wat een mooie echo! Wat fijn zeg!! Gefeliciteerd!!

    Ik heb gister onverwachts ook al een echo gehad. Ik was in de nacht ervoor niet goed geworden, pijnlijke steken in mn baarmoeder, gevoel van overgeven en diarree, maar kwam niets. En uiteindelijk flauwgevallen, ik dacht echt dat het mis was. Was heel akelig. Daarom moest ik gister al bij de gyn langskomen met 5w3d, heel vroeg..
    Er was ook alleen nog maar een leeg vruchtzakje te zien, wel op de goede plek en er was niets mee aan de hand. M'n echo van maandag is nu verschoven naar volgende week vrijdag, omdat dan de kans op een hartslagje groter is.
    De gyn vertelde dat het een volkomen normale echo was voor deze zwangerschapstermijn, maar toch vind ik het nog even akelig dat het een leeg vruchtzakje was. Had stiekem toch gehoopt op een vruchtje met hartslag... Hebben jullie hier toevallig ervaring mee?
     
  10. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    Oh jhee wat naar!!! Gelukkig zit hij dan wel op de goeie plek.

    Gisteren zeiden ze tegen mei dat ze waarschijnlijk niks zouden zien aan hartslag omdat het daar nog te vroeg voor kan zijn. Gelukkig hebben we er wel een klein begin van kunnen zien, maar dat was volgens de verpleegkundige meer geluk dan wijsheid. Daarbij is het ook moeilijker zien als je darmen vol lucht zitten....ook een zwangerschapkwaaltje waar ik last van heb.

    Ik begrijp je zorgen maar al te goed! Maar ik denk dat het te vroeg was voor een duidelijke echo en het hartje te zien.

    Dikke knuffel
     
  11. bloempje123456

    bloempje123456 Actief lid

    13 dec 2016
    136
    0
    16
    Dankjewel voor je reactie. En wat een geluk dat je wel al een hartje hebt kunnen zien, lijkt me zoo bijzonder!
    Ik heb inmiddels al wat gegooglt en kom allerlei soortgelijke verhalen tegen met 5,5 week alleen een zwangerschapsring/vruchtzakje en een week later een garnaaltje met alles erop en eraan. Ik probeer daarom toch maar van het positieve uit te gaan. Ook mijn gyn was positief en zei dat de kans natuurlijk altijd 10% is dat het niet goed gaat, maar dat geldt voor iedereen.
     
  12. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    Ja heel bijzonder!

    Hopelijk ben je dan gerust gesteld. Google kan je ook helemaal gek maken hoor!! Maar 90% gaat weer goed....positief blijven meis
     
  13. Suze29

    Suze29 Fanatiek lid

    20 okt 2014
    2.701
    729
    113
    Ik lees hier stiekem mee, maar mag eigenlijk nog helemaal niet meekletsen ;)
    Hoop natuurlijk wel binnenkort mee te mogen kletsen!
    Ik heb ook wel eerder echo's gehad, en mijn gyn zei toen dat bij die termijn je soms een zwangerschapsring ziet, maar soms ook nog niets. Is een hele moeilijke termijn.
    met 6 weken is er echt al veel meer te zien, dus bij je volgende echo zal het meer duidelijk te zien zijn.
    Ik zou me zeker geen zorgen maken. Misgaan kan het altijd, maar dmv een echo in zo'n vroeg stadium is echt nog niets te zeggen.
    Ik zou gewoon lekker genieten voor nu :)
     
  14. Wish31

    Wish31 Lid

    2 nov 2016
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Dunnie met je echo! En de misselijkheid heeft je ook echt te pakken lees ik! Is het nog een beetje te doen?!

    Bloempje hoe is het met je? Snap dat je jezelf zorgen maakt, maar hou vertrouwen. Dat is het akelige met vroege echo's. Daar kun je zo onzeker van worden. Hoe is het met de kwaaltjes verder?

    Suze ik hoop je snel te zien hier!

    Zelf blijf ik ook mega onzeker. Al zijn de kwalen wel echt aanwezig. Donderdagavond had ik een huilbui om niks haha. M'n man zei; ja daar zijn de hormonen! Hij was er helemaal blij mee haha. Langzaam maar zeker ga ik er meer in geloven. Die week 4 en 5 is voor mijn gevoel het meest risicovol... geen idee of dat ook echt zo is?
    Morgen ga ik beginnen met plassen voor MvM. Nog een stapje echter!

    Fijn weekend meiden!
     
  15. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    Iedereen een lekker weekend gehad?

    Het is ook allemaal zo onzeker. Ik.blijf gewoon elke dag een kaarsje branden voor de kleine bibi. Vrijdag weer een beetje meer zekerheid hoop ik. De misselijkheid heeft vandaag weer promotie gemaakt. Aan de ene kant fijn...is toch een bevestiging. De andere kant....pffff bij elke sterke geur boven de pot is geen lol aan. Gelukkig gaat het uiteindelijk over :)

    Liefs
     
  16. bloempje123456

    bloempje123456 Actief lid

    13 dec 2016
    136
    0
    16
    @ Suze, bedankt voor je reactie. Ik ben er ondertussen weer rustig onder en zie het als een teken van het begin van de zwangerschap, het kan voorlopig sowieso nog 2 kanten op, maar dat heeft hier dan niets mee te maken. Hopelijk zien we je hier binnenkort ook met goed nieuws! :)

    @ Dunnie en Wish, ook ik blijf onzeker en duw af en toe even tegen mn borsten om te checken of ze nog steeds gevoelig zijn. Haha! ;) W.b.t. de echo van vorige week, daar maak ik me geen zorgen meer over. Het is een begin van de zwangerschap, meer kun je op die termijn nog niet zien en daar moet ik maar op vertrouwen tot de volgende echo. Deze is aanstaande vrijdag.
    Verder ben ik vooral heeeel moe en zag vanmorgen dat ik nu al 1 kg ben aangekomen :$ Ik had niet verwacht dat dit zo snel zou gaan! Misselijk ben ik gelukkig niet!
    Donderdag komen ze bij mij langs van MvM, fijn om wat terug te kunnen doen!
     
  17. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    Bij mij zei ze ook met 6 weken dat ze waarschijnlijk niks zouden zien aan een vruchtje. Dus dat we wel wat zagen was echt meer geluk dan wijsheid. Vrijdag ga je zeker wat zien!!! Ik geloof erin!!

    Kunnen jullie er ook niet over uitgepraat raken?? LoL
     
  18. bloempje123456

    bloempje123456 Actief lid

    13 dec 2016
    136
    0
    16
    Hahahaha! Dankjewel Dunnie!! Ik heb er ook vertrouwen in, we zijn zelfs al over de kinderkamer en opvang aan het praten thuis, dus neee ik raak er ook niet over uitgepraat. Hahahaha! :) :)

    Hoe gaat het verder met jullie?
     
  19. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    Hahaha klasse! Zo hoort het ook. Gelukkig gaan we het zondag de ouders vertellen. Kan ik hun ook vermoeien met mijn zwanger praat. LoL.

    Vandaag gaat gelukkig beter. Alleen zooooo moe. Kom echt mijn bed niet uit en zit half te slapen op het werk...
    De spanningen lopen wel weer op naar de echo van vrijdag.

    Wanneer hebben jullie de (volgende) echo?
     
  20. bloempje123456

    bloempje123456 Actief lid

    13 dec 2016
    136
    0
    16
    Leuk! Aan de ouders vertellen! Wij hebben dat al 3 dagen na de test gedaan. Zij wisten niets van de MMM waar we ingezeten hebben en wilden het ze nu ondertussen wel vertellen in combinatie met goed nieuws :) Ze waren echt helemaal blij en verrast!

    Vrijdag hebben we onze 2e echo, gelukkig al om 8.40 uur :)

    Wanneer heb jij je volgende echo? Enne, ook na de echo blijft de spanning dus weer snel oplopen?
     

Deel Deze Pagina