uitgerekend april 2025 ❤️

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nola26, 7 aug 2024.

1. ShellShell

ShellShell Actief lid

14 aug 2023
    421
    332
    63
    Vrouw
    Af en toe ben ik de laatste dagen wat suf maarrr... eindelijk verlof! Ik heb wat oud verlof van vorig jaar voor het zwangerschapsverlof gegooid zodat ik op 34 weken lekker kan stoppen maar na uitgerekende datum nog wel die 12 weken heb:p!

Wat een heerlijk gevoel! Wel heel gek want ik ben echt wezen 'rennen' om alles goed af te ronden op werk. Dus nu is ineens dat besef van: 'je hebt vrije tijd'.

Ergens volgende maand ga ik nog wel langs om ff afscheid te nemen maar daarna is het ook wel genoeg;)!

Nola26, Pammie87, pingpongpcos en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    518
    476
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Goedemorgen dames,

Hoe voelt iedereen zich? Hier echt aan het aftellen voor verlof. Nog 8 dagen! Begin wel spannend te vinden, komt allemaal steeds dichterbij. Dinsdag een groeiecho en cervixmeting. Ben benieuwd! Merk wel dat ik zo slecht slaap steeds. Ben veel onrustig, gisteren hele dag veel pijn in me onderrug gehad en vannacht veel krampen. Gelukkig is dat nu wel gezakt.

Nola26, Vissenkom en pingpongpcos vinden dit leuk.
  3. Iaatje

Iaatje Bekend lid

5 okt 2016
    510
    372
    63
    Vrouw
    Wat heerlijk nog 8 dagen. Hier ook over 1,5 week officieel met verlof. Nu nog in de ZW. Ja nu komen echt de oncomfortable ongemakken. Merk ook dat het slapen ook slecht gaat. Het is te merken dat het lichaam zo langzaamaan zich aan het klaarmaken is voor de bevalling.

Vissenkom en Lauren1993 vinden dit leuk.
  4. Iaatje

Iaatje Bekend lid

5 okt 2016
    510
    372
    63
    Vrouw
    Hebben dames hier al een borstkolf aangeschaft? Welke raden jullie aan? Gaan jullie ook meerdere keren in de nacht uit bed om te plassen? Merk dat ik minstens 4 tot 5 keer eruit moet.

Nola26 vindt dit leuk.
  5. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    518
    476
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Ik heb zo een borstkolf die je in je bh kan doen! Kan ik gewoon lekker me ding blijven doen. Aaah ja dat plassen in de nacht, vreselijk. Heb ook vaste tijdstippen dat ik moet plassen, 00:00, 4:00, 7:00

6. pingpongpcos

pingpongpcos Fanatiek lid

22 mrt 2024
    1.262
    1.207
    113
    Vrouw
    Ohhh dat komt dichtbij! Al realiseer ik me nu dat ik zelf ook nog maar 7/8 dagen hoef (afhankelijk van of ik een opleidingsdag meetel). Komt echt snel dichtbij joh:eek:
    Balen dat je zo slecht slaapt en pijn hebt. In jouw geval neem ik aan dat het vooral druk is, en nog niet echt oefenweeën of zo.. zou toch wat vroeg zijn!

Hier gaat ie eigenlijk wel lekker, ik kan zowaar soms nog nachten doorslapen en als ik wakker wordt, is het of één keer om te gaan plassen (meestal zo tegen 3u 's nachts) of gewoon dat ik me kan omdraaien en weer doorslaap. Heb ook geen extreme pijn meer gehad aan mijn ribben, al merk ik wel meer bandenpijn in m'n liezen doordat de baby flink groeit.. Maar dat is eigenlijk alles? Ja, ik ben sneller moe en mijn lijf wordt zwaarder, maar dat hoort er ook bij op bijna 34 weken :p
    Ben wel benieuwd wanneer meneer nu eens eindelijk gaat indalen zodat ik wat minder spanning op m'n bovenbuik heb. Daar ben ik wel een beetje klaar mee :roflmao:

Nola26 vindt dit leuk.
  7. pingpongpcos

22 mrt 2024
    1.262
    1.207
    113
    Vrouw
    Grappig, hier hetzelfde en ook bijna alleen maar links!

8. Nola26

Nola26 Fanatiek lid

15 jul 2020
    1.132
    1.008
    113
    Vrouw
    Steeds meer dames (bijna) met zwangerschapsverlof, heerlijk! enneh volgende maand is het ook al April ladiess!:eek: het gaat nu wel echt snel!

Sommige dingen zijn erg herkenbaar. Hier sinds afgelopen week ook nog vaker uit bed om te plassen snachts, onrustig slapen, dromen en vroeg wakker! De goede nachten zijn denk ik nu verleden tijd, lichaam is zich al aan het voorbereiden op de nachten met de kleine straks:roflmao: ook paar keer per dag van die flinke steken van onderen, auw, waarschijnlijk iets met indalen!

9. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    518
    476
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Nee verwacht niet dat het oefen weeën zijn! Denk gewoon groei krampen of indalingskrampen. Maak mij er geen zorgen over. Is meer gewoon niet prettig.

Jij ook bijna met verlof! Heel lekker!

pingpongpcos vindt dit leuk.
  10. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.497
    1.851
    113
    Oh heerlijk dames, dat verlof! Ik heb officieel vanaf nu verlof, maar had een week vakantie er voor geplakt omdat de kids vakantie hadden, dus al een week klaar met werken.

Vandaag 34 weken zwanger. Best een mijlpaal weer vind ik! Vandaag hebben we de laatste keer (denk ik) een dagje uit met het hele gezin gedaan voor de baby. Dagje dierentuin. Was heerlijk, maar wel vermoeiend.

Als de baby ingedaald is en draait met het koppie, dat is ook een heel vervelend gevoel daar onderaan. Dat kan het ook zijn.

Hier ook veel slechte nachten hoor. Wakker worden om te plassen en niet meer in slaap kunnen vallen. Verder erg veel last van zwangerschapsjeuk. Dat is vooral 's avonds/'s nachts. En last van onrustige benen. Maar gelukkig zijn er ook goede nachten.

pingpongpcos en Lauren1993 vinden dit leuk.
  11. ShellShell

ShellShell Actief lid

14 aug 2023
    421
    332
    63
    Vrouw
    Gelukkig nog wel fit maar ik herken de krampen.

Nog niet per se slecht slapen maar wel vroeg wakker worden. Vaak tussen 4 en 5.

Heb je een bevalbal? Misschien helpt dat bij rugpijn.

Sterkte en hopelijk vallen de klachten verder mee!

12. Vissenkom

Vissenkom Bekend lid

9 aug 2024
    623
    689
    93
    Vrouw
    Jup hier ook veel krampen. Voel me EINDELIJK echt sinds 5 weken ofzo weer écht beter, wat een verademing. Krijg weer meer gedaan ook, heerlijk. Fysiek wordt 't wel zwaarder. De nachten zijn best prima! Moet er wel steeds vaker 1x per nacht uit om te plassen, of ik lig een uurtje wakker ofzo, maar ook nog nachten dat ik doorslaap. Ik droom wel echt veeeeel.

Verder sinds ik wat meer weer kan ook een soort verkrampte bilspier, echt heel irritant. Heb het al wel eerder gehad, maar 't loopt niet zo lekker.

Ik merk trouwens ook dat de peuter heeeel erg naar mij toe trekt. Kan toeval zijn, of ze heeft toch door dat 't allemaal dichterbij komt.

@laatje ik ga maar kortdurend kolven, dus ik huur er eentje. Kun je ook nog doen voor de eerste fase om daarna te kijken waar je behoefte aan hebt?

pingpongpcos en Lauren1993 vinden dit leuk.
  13. pingpongpcos

22 mrt 2024
    1.262
    1.207
    113
    Vrouw
    Oh op deze nog - ik heb tweedehands een Medela aangeschaft, dat was goedkoper dan huren (€60 betaald voor de kolf inclusief echt een shitload aan accessoires, tas, zakjes, noem maar op.. en huren komt daar al héél snel in de buurt, waarbij je evengoed een hoop zelf nog moet aanschaffen). Zelfs als straks blijkt dat borstvoeding niet lukt of kolven niks voor mij is, heb ik voor mijn gevoel niet echt geld laten liggen zeg maar. De vrouw van wie ik hem kocht kwam zelfs nog bij mij thuis een hele demo geven van hoe het ding functioneert, haha. Haar ouders bleken in de buurt te wonen 'en ze ging daar toch langs', dus ze heeft me gelijk uitgelegd hoe hij werkt.

Ik hoor wel van mensen dat zo'n handsfree ding superfijn is, maar goed, ik kan je zelf niet zeggen of dat ook klopt en wat een fijne kolf is. Daar is huren misschien wel een fijn idee voor? Er zijn sites zoals Medipoint waar je per dag huurt, als het je dan niet bevalt, kun je vrij snel wisselen!

Nola26 en Vissenkom vinden dit leuk.
  14. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.497
    1.851
    113
    Oh ik ben ook benieuwd naar ervaringen van handsfree kolven.
    Ik heb zelf een medela dubbele kolf. Op zich prima dus, maar aangezien ik via de verzekering 75€ vergoed krijg voor de aanschaf van een kolf, wil ik ook een handsfree aanschaffen..

15. Pammie87

Pammie87 Actief lid

6 aug 2022
    109
    97
    28
    Vrouw
    Ik heb vorige keer intensief gekolfd omdat mijn dochter moeite had met aanhappen in het begin. Had/heb een Youha handsfree kolf, 2 van die bollen die je in je bh stopt met een afneembaar motortje er op. Ik vond het ideaal, je bent er toch even mee bezig en ik kon gewoon door het huis lopen en m'n ding doen. Wel vond ik bij dit specifieke merk dat (wel na na 10 maanden vrij intensief gebruik) de kracht wat begon af te nemen en hij het niet meer zo goed deed als in het begin. Ik ga 'm voor deze keer ook zeker weer gebruiken.

16. Iaatje

Iaatje Bekend lid

5 okt 2016
    510
    372
    63
    Vrouw
    Hier toch een gokje gewaagd om een handsfree aan te schaffen. Via bol.com eentje aangeschaft op basis van goede reviews en was ook nog in de aanbieding. Wordt ook tot €75 vergoed via de ZV.

Komt steeds dichterbij de datum. Over 3 á 4 weken mogen/ kunnen we officieel gewoon al bevallen.

17. Vissenkom

Vissenkom Bekend lid

9 aug 2024
    623
    689
    93
    Vrouw
    Jaa bizar, ik heb a.s. donderdag de bevalafspraak bij de VK, en vind het daardoor opeens ook (gezond) spannend worden :D Heb ook continu 't idee dat ik iets vergeet, terwijl ik zeker weet dat we alles hebben...

18. pingpongpcos

22 mrt 2024
    1.262
    1.207
    113
    Vrouw
    Ja bizar he? Had het er gisteren met mijn man over, dat we er enerzijds helemaal klaar voor zijn en anderzijds totaal nog niet klaar voor zijn :roflmao:

Nola26 vindt dit leuk.
  19. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    518
    476
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Hier vandaag weer controle gehad. Opzich zag alles er goed uit. Alleen groei van het buikje is van p87 naar p40 gegaan. Dit wordt over 2 weken weer gecheckt. Verder denkt ze dat mijn ijzer nog steeds te laag is. Volgende week bloedprikken en dan eventueel een ijzer infuus.

Ik begin het wel spannend te vinden! Ik had met mijn man ook over, volgende maand is waarschijnlijk de maand dat de baby komt. Ben er soms ook wel klaar mee. Mis vooral dat ik niet gewoon lekker me ding kan doen. Of die buik zit in de weg of ik ben moe. Maar goed, is voor een goed doel natuurlijk

20. Pammie87

Pammie87 Actief lid

6 aug 2022
    109
    97
    28
    Vrouw
    Echt he! Mentaal ben ik er nog helemaal niet klaar voor, ik heb ook het idee dat we nog heel veel tijd hebben maar dan zie ik net jouw banner met 'nog 40 dagen' (we lopen gelijk) en dan is dat toch even confronterend haha

Deel Deze Pagina