Ik ben erg benieuwd @ShellShell wanneer je bevalt. Ik snap dat je het spannend vindt. Oh help @Vissenkom nu pas uit de naam. Daar zou ik echt stress van krijgen. Maar gelukkig is de baby er nog niet... Het is een beetje anders als je al een kind hebt rondlopen ja, zo'n zwangerschap. Maar zolang je een beetje aan beweging doet, komt het vast goed. Ik probeer regelmatig een wandelingetje te maken en ik fiets elke dag. En natuurlijk heel veel traplopen voor al die wasjes bijvoorbeeld. Nog 9 dagen tot de uitgerekende datum. Dat is pas echt aftellen toch? Ik hoop dat ik niet teveel op hoef te tellen...
Vandaag ook controle gehad. Alles was weer goed! Wij hebben nog steeds geen jongens naam. Komen er gewoon niet uit. Word nog spannend haha
Fijn dat het allemaal weer goed was @Lauren1993. Heb je wel een aantal namen als optie? Hoe gaat het trouwens met de al bevallen mama's en baby's? @pingpongpcos @Featherr @Narcisje
Hier gaat alles goed! Ze slaapt goed, kan al 5 uur er tussen laten in de nacht. Misschien we langer maar dat durf ik niet Ze eet goed, is een hele rustige baby die graag bij je is. Met mij lichamelijk gaat het ook steeds beter. Mijn stuitje is echt voor 80% minder ofzo. En de overige lasten van de bevalling zijn eigenlijk ook helemaal weg. Dus al met al gaat het zijn gangetje.
Hier gaat het goed. Alissa weegt inmiddels meer dan 3000 gram dus dat is top! Ze is al 700 gram aangekomen tov haar laagste gewicht dus dat is echt veel! Verder is ze ontzettend lief en rustig en houdt heel erg van knuffelen en samen slapen, dus dat doen we ook lekker veel. Ik vind de tijd ook zo snel gaan dus ik probeer echt van iedere seconde te genieten. Zelf heb ik denk ik wel een infectie aan m'n keizersnedewond dus ik ga daar morgen even de huisarts voor bellen.. Hopelijk valt het mee.
@ShellShell Ik had er indd van de week wat over gelezen dat het heul vroeger het begin van het nieuwe jaar was haha, dat is wel een mooiere betekenis dan de dag van de grapjes Ik hoop voor je dat de volgende verloskundige afspraak niet meer door hoeft te gaan en je de kleine dan al in je armen hebt! Spannend hoor! Ik hou het hier in de gaten
@Lauren1993 fijn dat alles goed is! Lastig he, jongensnaam? Ook niet een paar opties waar jullie tussen twijfelen die het sowieso kunnen worden? @wiedeltje ik kreeg er ook stress van hoor Wel hadden we 2 opties waar we tussen twijfelden, dus het was wel goedgekomen. Maar voelt wel fijner dat we er definitief uit zijn. @Featherr fijn dat het goed gaat, en zeker ook met jouw herstel! Voor dat verhaal omtrent je stuitje klinkt 2 weken al best wel voorspoedig Dat is fijn, hopelijk trekt die lijn door. @Narcisje oei hopelijk valt het mee inderdaad! Fijn dat jullie meisje het zo goed doet, ze krijgt in ieder geval genoeg voeding binnen
Wij hebben wel wat namen. Maar vinden elkaars namen niet de naam. Is vreselijk. Ga vandaag proefdruk van de geboortekaartjes bestellen. En doe dan 1 met de naam die mijn man wilt en 1 die ik wil. Kijken of dat de doorslag kan geven haha.
Hahaha dit heb ik vorige week gedaan, en tegelijkertijd ook 2 dagen de ene naam gebruikt, 2 dagen de andere. Merkte toen dat 'mijn' naam net wat minder lekker bekte. En na nog een paar keer open praten over wat je wel/niet leuk vindt aan beide/alle namen, merkte ik dat hij echt nog veel meer weerzin had tegen mijn naam, dan ik tegen de zijne. Misschien heb je daar nog wat aan Succes!
Haha gelukkig ben ik dan niet de enige hierin! Ik probeer daar ook maar aan vast te houden dan wat betreft die vrouwen die drinken, feesten ect en toch goed bevallen ! Wat leuk dat de naam is gelukt! Hier hebben wij een naam die zowel in NL als in Zuid-Europa uitgesproken kan worden want mijn vriend is deels Kroatisch. Accent zal er altijd wel een beetje inzitten maar het is een te begrijpen naam waar we dol op zijn ! Hebben jullie ook een bepaalde 'stijl' in de naam gekozen ?
Wel goed idee hoor! Soms zie je op de kaart hoe de naam eruit ziet en geeft dat ineens de doorslag. Hoop dat het jullie gaat lukken/gelukt is!
Haha ja dan is Kroatisch misschien ook niet de meest gangbare combinatie met Nederlands. Wij wilden een naam die je uitspreekt zoals je hem schrijft, en die al gangbaar is in Nederland. Uiteindelijk tot twee echt Nederlandse namen gekomen, allebei 4 letters, 1 lettergreep, en beginnend met dezelfde letter Maar ja, toch voldoende verschillend, blijkbaar.
Hier goede controle gehad. VK denkt niet aan zwangerscjapsvergiftiging, omdat ik geen symptomen heb, die daarop wiizen. Baby is nog steeds niet ingedaald. Verder wel aangegeven dat ik wel op ben. Ze zijn wel bereid om me rond de 39 weken in te leiden, mocht ze er nog niet zijn. Hoop natuurlijk dat ze der wel al zal zijn,maar denk wel dat ik het aanbod zal accepteren. Ik ben echt aan het volhouden nu.
♡ Uitgerekend 1 t/m 30 April 2025♡ 4 April: Featherr - 33 jaar - 2e zwangerschap Moppersmurv - 32 jaar - 1e kindje 9 April: Konijntje04 - 34 jaar - 1e kindje 11 April: Narcisje - 35 jaar - 1e kindje Shelly - 30 jaar - 2e kindje 12 April: Wiedeltje - 33 jaar - 6e kindje 13 April: Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje Pammie87 - 35 jaar - 2e kindje 17 April: Dutch - 32 jaar - 3e kindje Alasse - 37 jaar - 3e kindje 18 april: Nola26 - 30 jaar - 3e kindje 19 April : Vissenkom - 31 jaar - 2e kindje 21 April : Jkamp - 27 jaar- 2e kindje 22 April : Madeliefje12345 - 27 jaar - 1e kindje 23 April: Laatje - 33 jaar - 2e kindje 25 April: KarenJill - 32 jaar - 2e kindje 27 April: AprilM - 30 jaar - 3e kindje 28 April: Johanna84 - 39 jaar - 2e kindje 29 April: Lauren1993 - 30 jaar - eerste kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (5) Meisje (4) Verrassing (2) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: April Shelly - 10 april - controle Vk Nola26 - 11 April - controle Vk Laatje - 11 april - controle Vk Bevallen: Pingpongpcos - 6 maart (34+4) Narcisje - 16 maart (36+2) Featherr - 22 maart (38+1) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'
Ik heb echt met je te doen, nog 'maar' 12 dagen tot je inleiding dan, maar zo zal het voor jou niet voelen, vrees ik. Wat fijn om in ieder geval een stip aan de horizon te hebben, lijkt me! Ik zal voor je duimen dat ze er zelf gewoon eerder klaar mee is. Zet 'm op, nog eventjes!
Zeker fijn om toch te weten hoe lang nog max. En ook fijn dat de VK mijn gevoel ook serieus neemt en mij ook tegemoet wil komen. Ze mag wel nog tot 38 weken blijven, maar daarna mag ze komen. Zoon kwam met 39.2 weken. Ook ingeleid.
Hier een iets minder rustige baby dan bij Featherr en Narcisje helaas maar dat schijnt normaal te zijn bij prematuurtjes, dus ach. Hij doet het verder wel goed! Hij heeft z'n temperatuur nu écht goed onder controle en drinkt ook als een trein (hij weegt nu 3,4kg, bijna een volle kilo meer dan bij geboorte ). Hij meldt zich iedere 2 à 3 uur - gelukkig vaker 3 dan 2 - maar zet het ook écht op een brullen als we dan niet direct gaan voeden. Verder merken we wel dat hij steeds wakkerder wordt, hij kan nu soms echt een goed uurtje 'aanwezig' zijn, terwijl hij de eerste 2 weken juist alleen maar sliep. Met mij gaat het ook goed! Ik mag volgende week beginnen met fysio en ik kan echt niet wachten, haha. Al merk ik ook dat ik na veel bewegen weer zo'n zwaar gevoel in m'n bekkenbodem krijg, dus ik moet toch nog wel opletten. Ben benieuwd wanneer ik weer écht een beetje alles kan doen wat ik wil
Weet niet of die vraag voor iedereen was, maar wij wel! Mijn man is Duits, mijn schoonouders spreken Russisch, dus we wilden een naam die goed uit te spreken was voor alle kanten. En als bonus is het ook in het Engels een 'gewone' naam
Rustig aan met jezelf hoor! Vind dat 'we' vaak doen alsof het allemaal zo snel moet gaan, maar na 4 weken 'nog niet' veel bewegen zonder klachten is echt niet ongewoon. En dan beter te traag dan te snel, om langetermijnklachten te voorkomen. Fijn dat S. het goed doet! Die tijd tussen voedingen zal ook langzaamaan wel wat langer worden