Ja dat is altijd lastig! Ik zat in een soortgelijke situatie met een vriendin, maar drie maanden later was het bij haar met IVF ook raak gelukkig. Enige dat ik vervelend vond is dat ze wist dat ik IUI had gedaan en ze maar blééf vragen om de uitslag, terwijl ik het zelf liever pas later had verteld.
Ja ik ken ook een paar mensen die dat deden.. Dus dat was ik bij haar sowieso al niet van plan! Geen nieuws is in dit soort trajecten meestal ook niet echt goed nieuws, dus ja. Had haar wel dit forum aangeraden trouwens
♡ Uitgerekend 1 t/m 30 April 2025♡ 1 April : 2 April: 3 April: 4 April: Featherr - 33 jaar - 2e zwangerschap 5 April: 6 April: Moppersmurv - 32 jaar - 1e kindje 7 April: 8 April: 9 April: Konijntje04 - 34 jaar - 1e kindje 10 April: 11 April: Narcisje - 34 jaar - 1e kindje 12 April: Boompje88 - 35 jaar - 1e kindje 13 April: 14 April: Vissenkom - 32 jaar - 2e kindje Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje 15 April: Angora - 35 jaar - 1e kindje 16 April: Wiedeltje - 33 jaar - 6e kindje 17 April: Dutch - 32 jaar - 3e kindje 18 April: Pammie87 -35 jaar - 2e kindje Shelly - 30 jaar - 2e kindje 19 April : 20 April : Nola26 - 30 jaar - 3e kindje Madeliefje12345 - 27 jaar - 1e kindje 21 April : Jkamp - 27 jaar- 2e kindje 22 April: 23 April: 24 April: 25 April: 26 April: 27 April: 28 April: Johanna84 - 39 jaar - 2e kindje Lauren1993 - 30 jaar - eerste kindje 29 April: 30 April: KarenJill - 32 jaar - 2e kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (0) Meisje (0) Verrassing (0) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: Augustus : Narcisje - 29 aug - laatste bezoek + echo kliniek Dutch - 30 aug - vitaliteitsecho Pammie87 - 30 aug - vitaliteitsecho September : Nola26 - 3 sept. - vitaliteitsecho zkh Narcisje - 4 sept - intake vk Pingpongpcos - 4 sept - eerste (officiële) termijnecho Jkamp - 5 sept- vitaliteitsecho Johanna84 - 9 sept - eerste echo (7wkn) Vissenkom - 9 sept - eerste echo Shelly - 9 september - tweede echo Angora - 9 september - echo en afscheid fertiliteitskliniek (8+6) Featherr - 11 sept - intake vk KarenJill - 11 sept - eerste echo Moppersmurv - 11 sept - termijnecho + intake v Madeliefje12345 - 12 september - termijnecho (8wk) Narcisje - 16 sept -termijnecho Lauren1993 - 16 sept. Tweede echo (8wk) Nola26 - 27 sept. - vk intake + termijnecho Angora - 30 sept - termijnecho + intake VK (11+6) Madeliefje12345 - 1 oktober - termijnecho (11wk) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'
Hoi Dames, Mijzelf op 28 April gezet! Gisteren eerste echo gehad en ben nu 5 weken en 5 dagen. Eerst mijn eerst kindje. Vind allemaal erg spannend en nog heel erg bang dat het fout gaat.
Welkom! Herkenbaar toen ik voor het eerst zwanger was. Had zoveel gepiekerd en alles is natuurlijk nieuw. Had pas na de bevalling een opgelucht gevoel haha! Hopelijk gaat bij jou alles ook goed!
Vandaag hebben partner en ik gehoord dat mijn schoonzus ook in verwachting is! We zijn dus precies even ver, exact dezelfde uitgerekende datum, heel bijzonder. Zij hebben een heel lang en moeilijk traject achter de rug en het voelt voor mij heel erg alsof het even helemaal hun moment moet zijn. We hebben het ze wel verteld en ze zijn blij voor ons. Het is ook niet te plannen natuurlijk en dat het zo samenvalt doe je niks aan maar ik heb erg het gevoel dat wij even een stapje terug moeten doen en voorlopig niemand vertellen qua familie. Eigenlijk wilden we tijdens een familieweekend onze dochter een truitje aan doen met 'grote zus' als een soort aankondiging maar ik vraag me af of we daarmee niet alsof te veel de aandacht naar ons toe trekken. Wat vinden jullie? Hoe kunnen we het beste toch ook ons mooie nieuws aankondigen zonder dat we de aandacht te erg stelen. Of maak ik er dan een te groot ding van?
Pfoe.. lastig. Ik heb er zelf 4,5 jaar over gedaan voordat ik zwanger werd en we waren zooo blij. En toen bleken er 3 vrienden van mijn man ook een kind te krijgen in dezelfde week! En aan allebei de kanten bij schoonouders waren de andere schoondochters ook zwanger! En eerlijk ik heb wel een gezegd "ik had gewild dat het onze bijzondere tijd was" of "Nou ons geluk is ook weer gepikt" maar dat slaat natuurlijk nergens op. Dat was gewoon een soort "jaloezie" omdat het bij hun allemaal gewoon natuurlijk was gelukt en bij ons zo'n hele strijd. Maar uiteindelijk. Tja tuurlijk werden en worden er nu vergelijkingen gemaakt als we bijv zeggen dat onze dochter iets kon zoals lopen dan hoorde je "Nou dat kan die en die nog niet hoor!" Of "Nou dat kan die ook al ja". Maar niks storends ofzo. En de hele grap? Zijn we eindelijk weer zwanger is die andere schoondochter ook weer zwanger zij is nu eerder uitgerekend dan ik ben maar echt. Hoe kom je erop Lang verhaal kort. Stop jullie geluk niet weg omdat het voor hun lastig was. Dat is hun ding om mee te dealen en dat zal best lastig zijn maar daarom is jullie geluk niet minder belangrijk! Kunnen jullie niet samen iets leuks verzinnen voor op dat feest. Dat er een het aankondigd en de ander erop inhaakt.
@Pammie87 ik sluit me hier volledig bij aan. Mensen in mijn omgeving zijn ook her en der allemaal zwanger, maar dat betekent niet dat ik (als ik het straks écht officieel aankondig) overal in het middelpunt van de belangstelling moet staan, puur omdat het bij ons zo moeilijk was. Uiteindelijk is het doel om een kindje te krijgen, niet aandacht. Tenzij je je schoonzus bekend is met.. vervelende trekjes, zou ik het gewoon aankondigen zoals jullie dat fijn vinden. Natuurlijk is het wel vriendelijk van je om het niet te doen op een belangrijk moment, of om er dan vervolgens een enorm ding van te maken - maar een aankondiging komt er toch ooit. Je kunt ook moeilijk met een 6+ maanden zwangere buik opeens aankomen, toch ? Tldr; geluk kan naast elkaar bestaan, en je bent duidelijk empathisch genoeg om een goed moment uit te kiezen en het op een manier te doen die rekening houdt met hun traject. Meer dan dat is wat mij betreft helemaal niet nodig!
Welkom @Lauren1993. Gefeliciteerd met je goede echo! Dat is bijzonder @Pammie87 tegelijkertijd zwanger. Een zwangerschap is natuurlijk niet helemaal te plannen. Niemand heeft zeggenschap over alleen of tegelijkertijd zwanger zijn. Wat iemand anders ook zei, probeer te overleggen met je schoonzus wat ze fijn vindt. Misschien vind ze het juist heel erg leuk om tegelijkertijd zwanger te zijn. In overleg is er vast iets mogelijk qua bekendmaking. Fijn in ieder geval dat je rekening met haar wilt houden. Ik kan me niet herinneren ooit alleen zwanger te zijn geweest. Altijd was er wel iemand tegelijk of meerdere gelijk zwanger met mij. Meestal juist fijn, dan kun je je ervaringen, angsten en vreugden delen met iemand die het op dat moment ook beleefd. Van mijn jongste ben ik op dezelfde dag bevallen als mijn vriendin. Vinden we allebei ontzettend leuk.
Thanks voor het meedenken allemaal . M'n broer heeft net nog laten weten dat ze blij voor ons zijn maar dat het voor hun wel minder speciaal voelt nu. Dat is wel rot om te horen, tegelijk kan ik er niks aan doen om dat anders te make en zoals jullie ook zeggen ben je vaak ook tegelijk zwanger met anderen. Zij hebben hun nieuws trouwens al gedeeld met alle directe familie, wij waren de laatsten die ze het gingen vertellen dus ze hebben wel die ronde kunnen doen voor ze het wisten van ons. Wij wachten tot na het 1e trimester dus dat geeft ze hopelijk ook nog wat tijd.
Hé wat naar dat ze dat bij jullie hebben neergelegd. Dat hadden ze gewoon lekker voor zich kunnen houden. Jij hebt niks verkeerd gedaan hé. Blijf dat jezelf voor houden.
Pfoe dit voelt ook wel een beetje als een onvolwassen reactie zeg.. Kan me best voorstellen dat het moeilijk is als iemand anders 'ook zwanger' is, maar dat zijn gevoelens die je niet op zo'n manier zou moeten delen vind ik.. Maar ja. Daar heb je nu natuurlijk weinig aan. Ik denk in ieder geval nog altijd dat je het zelf meer dan prima hebt aangepakt (of gaat aanpakken!)
Hoe is het hier met iedereen? Zelf vandaag weer begonnen op mijn 'oude nieuwe werkplek' (vroeger 4 jaar gewerkt en ivm opleiding een jaartje extern stage gelopen). Voelt als thuiskomen, maar toch ook wel spannend om nu aan het werk te zijn icm de zwangerschap. Mijn directe supervisoren weten het, maar verder nog niemand. Vind het ook nog steeds wel spannend hoor, denk toch echt dat het van echo naar echo leven wordt en dat ik het pas vertel als het allemaal wat veiliger voelt. Al is de misselijkheid bij vlagen dusdanig aanwezig dat ik niet héél veel meer twijfel aan de zwangerschap, haha. Zodra ik ook maar een vleugje honger merk, komt er gelijk commentaar vanuit mijn maag... Maar gelukkig wel goed te bedwingen met wat eten! Hopelijk bij de rest ook allemaal oke?
Op zich wel fijn dat je weer op een vertrouwde plek werkt nu toch? Dat kost over het algemeen vaak wat minder energie dan wanneer je ergens helemaal nieuw begint. Wel vervelend van de misselijkheid maar zolang het met op tijd eten nog redelijk behapbaar blijft is het prima. Zelf heb ik gelukkig helemaal geen misselijkheid tot nu toe. Heel soms wel een tikkeltje weeïg in m'n buik maar ik eet sowieso alles wat los en vast zit dus dat gevoel duurt nooit lang. Hier gaat het verder ook wel prima. We hebben vandaag een pretecho laten maken voor m'n eigen geruststelling omdat ik ineens weer zo enorm onzeker was. Gelukkig zag alles er goed uit. Er waren armpjes en beentjes te zien, je kon de ruggengraat goed zien lopen en je zag echt al 2 hersenhelften, heel bijzonder. Nu is het echt een baby ipv een klompje cellen ♡
Oh wauw, dat klinkt echt fantastisch!! Nu ben ik al helemáál benieuwd naar mijn echo woensdag, loop dan als 't goed is een dagje achter op jouw kleine beeb, dus hopelijk zien wij hier hetzelfde En ja zeker! Ook echt superleuk om alle collega's weer terug te zien, heel veel leuke reacties en een super warm welkom overal. Voelde echt als thuiskomen, en tegelijkertijd ook alsof ik überhaupt niet was weggeweest. Heel gek gevoel eigenlijk, haha. En qua misselijkheid, ik heb er vooral in de ochtend als ik opsta last van (want natuurlijk op nuchtere maag) en vaker later in de avond behoorlijk. Overdag gaat het eigenlijk wel, volgens mij helpt afleiding ook echt heel goed. Tot dusver heb ik eigenlijk vrij weinig 'last' en vooral gewoon wat merkbare kwaaltjes, maar niks wat me echt hindert. Fijn dat het bij jou ook zo lijkt te gaan! Tenminste, kan goed zijn dat je door alle eten de misselijkheid díé er eventueel was goed onder controle hebt haha
Ja precies, misschien ben ik de misselijkheid steeds net voor Ik ben wel heel dankbaar want ik weet dat het heel anders kan gaan. M'n schoonzusje is 4 weken verder dan ik en zij heeft medicatie in huis voor als het echt niet meer gaat. De baby werd bij mij vandaag 8 weken en 5 dagen gemeten dus hij lag nu 2 dagen voor op groei, maar tov van vorige week donderdag was het echt al een enorm verschil! Echt heel leuk om te zien. En fijn dat je woensdag weer een echo hebt! Wij hebben woensdag de intake maar dat is zonder echo.
Wat bijzonder, @Pammie87 van jullie uitgerekende datum! En jammer van de eerste reactie, maar misschien zakt het ook wel. Grote kans dat het over een paar weken vooral leuk is. Ik vind het in ieder geval klinken alsof je je heel bewust bent van dat 't voor hun misschien dubbel voelt, dus ik denk dat je altijd een goede keuze zult maken in hoe je het bekendmaakt en de timing etc. Ik voel me echt ronduit kut. Ben echt hondsmoe, met 1 of 2 keer extra slapen kom ik net de dag door (en dan rustig om 20/20.30 weer naar bed), maar ben daarom dus weer (net als bij eerste zwangerschap) deels ziekgemeld op werk. M'n leidinggevende weet het dus. Mentaal ook een wrakje. Misselijkheid is wel te doen, gelukkig. I.v.m. nog 2x echt minibeetjes bloedverlies (1x met afvegen en dan rest vd dag niet meer) en hoe kut ik me voel gevraagd om de echo naar voren te halen, dus die heb ik morgen ipv aanstaande maandag. Als het hartje klopt deel ik het ook met twee collega's waar ik dagelijks mee samenwerk, dan hoef ik ook niet geheimzinnig te doen over mn ziekmelding. Het is dus weer ff doorkomen, die eerste weken. Maar het verloop ik hetzelfde als bij de eerste dus ik vertrouw er maar op dat het 1) goed zit, en 2) ook met een week of 14-16 merkbaar minder wordt. Overigens vond de VK het morgen wel 'vroeg' voor een echo, maar er zijn er hier meer die met 7+3 of eerder al echo hebben gehad toch? Is dat dan altijd vaginaal? Ik dacht dat het best een prima termijn was. @pingpongpcos je zegt spannend om weer aan het werk te zijn, zwanger. Waarom? Of doe je 'risicovol' werk? Ik zag al eerder iets van een nachtdienst voorbijkomen, werk je in de zorg?