Ik twijfel omdat ik er nu nog niet zoveel over weet. In het ziekenhuis hebben ze het er nog niet over gehad. Hebben 30 sept afspraak bij de verloskundige, dan ga ik wat meer informatie vragen.
Oh ja dan snap ik je twijfel! Nu zit je ook nog vrij vroeg in je zwangerschap, maar wij kregen er met 8+2 toevallig wel van de gyn al info over. Je vindt trouwens online ook best wat informatie, mocht je er toch al eerder over willen nadenken!
Andere vraag voor de niet-eerste-keer mama's in deze groep: vanaf wanneer voelden jullie je kindje bewegen? Ik ben aan het denken om tussen de 13 en 20 weken echo door nog een pretecho te plannen (sowieso voor het geslacht), om nog wat extra geruststelling te krijgen. Nou hoop ik dat dat niet meer nodig is als ik het kindje voel, maar ja. "De meeste vrouwen voelen hun kindje voor het eerst tussen de 14 en 20 weken" en dan denk ik, jezus wat een marge haha. Dus ben wel benieuwd, wanneer merkten jullie voor het eerst echt leven?
Nou 14 is volgens mij echt heel vroeg. Ik voelde haar voor 't eerst ("is dit het nou?") tussen week 17 en 18, placenta lag achter, en de VK vond het best vroeg. Het kan echt véél later dan dat, volgens mij "moet" je je kindje pas in week 27 ofzo regelmatig voelen. Het maakt ook veel uit of je placenta voor of achter ligt. Maar ik weet niet meer wanneer je dat te horen krijgt. 13 weken echo, denk ik? Als je 't voor geruststelling doet, zou ik lekker die echo plannen. De eerste week/weken voel je 't kindje (in mijn ervaring iig) echt nog niet extreem veel en zal 't alleen maar opvallen als je rustig zit. Dus bij drukke dagen voel je het dan ook nagenoeg niet, is mijn ervaring. Ik heb ook nog wel een vraag voor de gezelligheid. Dromen jullie ook zo intens en intens veel? 't begon bij mij al vóór de positieve test (m'n vriend ging er opeens met een vader van de opvang vandoor? en de dag later verkochten we onze dochter?), maar 't houdt niet op... Gelukkig zijn de sterke verhalen wel een beetje afgezakt naar normale dromen, maar het lijkt echt elke nacht raak.
Ik voelde bij week 16 het eerste schopje en mijn man kon het op week 18 voelen! En nu ga ik heel gek klinken maar ik heb al 2x een plop in mijn buik gevoeld en 1 was tijdens de echo toen ze hard duwde. Zal wel in mijn hoofd zitten maar toch twijfel ik
Ze zeggen wel dat 't bij de tweede vaak eerder gevoeld wordt, en een vriendin van me zei ook dat ze het voelde met 11 weken, dus ik zou het lekker tellen ;p leuk! Ik vind zwanger zijn dus niet leuk, maar die schopjes wel! daar kijk ik echt naar uit
Ik heb ook van die intense dromen gehad in het begin. Echt de raarste situaties. Zo was ik bijvoorbeeld aan het roken terwijl ik hoogzwanger was. Jammer genoeg heb ik ook veel dromen niet goed kunnen onthouden. Nu geen last meer van rare dromen.
De vroegste ooit gevoeld met 14 weken. Toen lag placenta achter. Bij placenta voor voelde ik ze veel later, zo rond de de 17 weken. Maar het kan inderdaad ook nog later. Ik ken ook iemand die het pas rond 22 weken voelde. Gisteren vertelde mn zusje dat ze ook zwanger is. Zo leuk! Ze is 3 weken minder ver zo ongeveer. En voor haar is het de eerste.
Levendig dromen, check! Altijd tijdens zwangerschappen. Hoort er gewoon bij. Volgens mij slaap je minder diep, waardoor je het meekrijgt.
Ik droomde altijd al heel heftig en levendig maar nu is het allemaal nog een tandje erger. Vannacht droomde ik dat ik weer op de basisschool zat en ik had mijn kussen mee en toen gingen we na schooltijd msn'en met z'n alle en via een soort rare microfoon was er iemand ons Zweeds aan het leren
Wat leuk Wiedeltje, samen met je zusje! Bij mijn eerste zwangerschap was het ook best laat dat ik zeker wist dat ik de baby voelde. Ik had placenta voor liggen. Ik zal het nu wellicht eerder herkennen maar reken erop dat dat nog een hele tijd gaat duren. Rare dromen heb ik niet!
Ik wist pas zeker dat ik haar voelde na 20 weken. Daarvoor voelde ik wel soort plopjes maar wist ik niet zeker of dat m'n darmen waren of de baby
Bij de eerste met de 20 weken echo. Toen zag ik de bewegingen en kon ik het gevoel daaraan koppelen. Bij de 2e wel iets voor de 20 weken echo. Ik vind het tot die tijd ook echt lastig om darmgerommel en babyschopjes te onderscheiden. Op een gegeven moment is het niet meer te missen . Levendig dromen ook zeker!! Al heb ik meer last van slecht slapen en snel wakker worden. @wiedeltje wat bijzonder om samen zwanger te zijn! Eerste tante zeggen ook? Van harte!
Hoe gaat het met iedereen hier. Voel me nog steeds mega beroerd en misselijk. Af en toe ook nog overgeven. Vandaag had ik een pretecho, omdat ik het te lang vond tot de termijnecho. Kindje is lekker gegroeid en was ook al aan het bewegen. Ik heb het hartje gehoord, blijft bijzonder. Voor nu dus weer gerustgesteld.
Vandaag de magische 12 weken gehaald; het eerste trimester zit erop! En: We kregen ook vandaag de uitslag van de NIPT-test. Toch even een paar seconden heel erg spannend, maar de uitslag is helemaal goed! Geen afwijkingen gevonden; ook niet bij de nevenbevindingen Op naar de 13-wekenecho op 1 oktober