@Karelloos bij mij wisselt het extreem per dag, maar heb er ook over het algemeen minder last van dan mijn vorige zwangerschap, dus dat kan ook nog! Ik hoop dat het je bespaard blijft. Ik voel me vanaf 8 weken juist over het algemeen minder misselijk dan de weken daarvoor... @Johanna84 fijn zo'n goede echo!
♡ Uitgerekend 1 t/m 30 April 2025♡ 1 April : 2 April: 3 April: 4 April: Featherr - 33 jaar - 2e zwangerschap Moppersmurv - 32 jaar - 1e kindje 5 April: 6 April: 7 April: 8 April: 9 April: Konijntje04 - 34 jaar - 1e kindje 10 April: 11 April: Narcisje - 34 jaar - 1e kindje 12 April: Wiedeltje - 33 jaar - 6e kindje 13 April: Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje Pammie87 - 35 jaar - 2e kindje 14 April: 15 April: Shelly - 30 jaar - 2e kindje 16 April: 17 April: Dutch - 32 jaar - 3e kindje Alasse - 37 jaar - 3e kindje 18 April: 19 April : Nola26 - 30 jaar - 3e kindje 20 April : Madeliefje12345 - 27 jaar - 1e kindje 21 April : Jkamp - 27 jaar- 2e kindje 22 April: 23 April: 24 April: Vissenkom - 31 jaar - 2e kindje 25 April: Laatje - 33 jaar - 2e kindje 26 April: 27 April: AprilM - 30 jaar - 3e kindje 28 April: Johanna84 - 39 jaar - 2e kindje Lauren1993 - 30 jaar - eerste kindje 29 April: 30 April: KarenJill - 32 jaar - 2e kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (0) Meisje (0) Verrassing (0) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: September : Alasse - 18 sept - tweede echo op 10wk Featherr - 18 sept - counseling + termijnecho Johanna84 - 23 sept - tweede echo op 9wk Shelly - 26 september - termijn echo Nola26 - 27 sept. - vk intake + termijnecho Alasse - 26 sept - derde echo op 11wk + NIPT Vissenkom - 30 sept - termijnecho Laatje - 30 sept - termijnecho + VK Lauren1993- 30sept termijn echo verloskundige Oktober: Madeliefje12345 - 1 oktober - termijnecho (11wk) Moppersmurv - 1 okt - derde echo (13+4) Lauren1993 - 3 oktober echt zkh Narcisje - 4 oktober - 13 weken echo Pingpongpcos - 8 oktober - 13 weken echo/GUO Pammie87 - 14 oktober- 13 weken echo Nola26 - 15 Oktober - 13 weken echo Narcisje - 21 oktober - controle verloskundige Pammie87 - 28 oktober - controle gyn Pingpongpcos - 29 oktober - controle vk November: Pingpongpcos - 28 november - 20 weken echo/GUO - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'
Hopelijk heb ik de laatste versie van de lijst te pakken. Zojuist goede termijnecho gehad! Lijkt echt al op een baby en heel bewegelijk. Ik dacht eigenlijk op 10.4 te zitten maar het werd gemeten op 11.1, dus 4 dagen vooruit gezet. Nu weet ik vrij zeker dat dit niet kan qua eisprong enz, maar voor nu genieten we er gewoon van dat het zo goed groeit.
Ik voel me echt als een kind dat aftelt naar sinterklaas; nog 6 nachtjes slapen tot de termijnecho. Doen meer mensen dit? Ik heb nog net geen aftelkalender gemaakt
Hier weer een dingetje hoor. Ik kreeg mijn termijnecho pas bij 11+5. En ik wil een 13 weken echo. Werd ik net gebeld dat ik vandaag om 14.00 kon komen.. maar mijn man moet werken, kinderen lopen hier gewoon en die mogen niet mee. Dus ik kan gewoon niet en ook niet op tijd nog iets regelen voor vandaag En toen begon ze erover dat ze dat plekje speciaal voor mij had gemaakt en dat heel de week vol zat en dat ik nu misschien geen 13 weken echo kan hebben Zij doen pas op bij 12 weken een termijnecho en daardoor kan ik misschien geen 13 weken echo Ben nu gewoon een beetje boos om eerlijk te zijn Edit: nou dat had ik eerder moeten doen want ze belde meteen toen ik op plaatsen drukte . Ze vond voor volgende week toch een plekje voor de echo
Jaaa ik heb het zelfde. Over 6 nachtjes slapen hebben wij ook een echo, 10 weken dan! Ik leef er echt naar toe merk ik.
Nee dat is het in het ziekenhuis. Maar gelukkig is het allemaal goed gekomen ja. Anders vond ik het best slordig want de termijnecho was ook in het ziekenhuis.
Iedereen druk aan het aftellen, zie ik. Wij ook. Over precies een weekje de 13-wekenecho. Ik merk wel dat ik - na 2 goede echo's, een goede prenatale screening en goede NIPT - steeds relaxter word. Bij de eerste echo's keek ik er naar uit, maar vond ik het ook heel erg spannend of het wel goed zou zijn... Nu kijk ik er eigenlijk alleen maar naar uit en lukt het om er echt vertrouwen in te hebben dat het goed is/komt. Cliché maar waar: Het wordt nu wel met de dag leuker vind ik
Heeft iemand hier verstand van de rhesusfactor? Ik ben verpleegkundige maar ik vond bloedgroepen en alles daar omheen altijd ingewikkeld @pingpongpcos kan jij misschien meedenken?
Ik heb wel ervaring met de indicatie, maar geen 'verstand van' op een abstract niveau. Wat is je vraag?
Hier trouwens gisteravond opeens een klein buikje Nu wel weer wat minder in de ochtend en het is vast ook niet écht mijn babybuik (2 dagen weg geweest voor een bruiloft, maar dan gaan mijn darmen altijd op slot) maar ik kreeg gisteren opeens een rok bijna niet dicht die ik normaal juist extra vast moest zetten met een riempje.. @Vissenkom ik ben trouwens ook enorm aan het aftellen! Als we geen pretecho laten maken zijn het nog 13 (!) dagen wachten en pfff, dat vind ik toch wel lang. Merk zelf ook echt dat ik tegen die 13-weken grens aan hik, aangezien er zowel hier op het forum als in mijn nabije omgeving dames zijn geweest die op die termijn nog een miskraam hadden. Denk dat ik pas kan ontspannen als de NIPT en de GUO goed zijn, eerlijk gezegd..
Zie bijlage. M'n bloedgroep is B negatief en antistoffen zijn ook negatief, maar C-antigeen is wel aanwezig. Er staat een notitie bij dat ik vanaf de 27ste week extra onderzocht moet worden.. betekent dit dat ik rhesus positief of negatief ben?
Ik heb dit ook hoor. Vooral in de middag en avond heb ik echt een buikje. Nu valt het nog mee in de ochtend maar gisteravond knapte ik bijna uit m'n jasje op het werk. Ik ga vandaag maar even een grotere maat regelen
Jij bent negatief, maar dat betekent dus dat als de baby rhesus positief zou zijn (en dat checken ze bij 27 weken), dat jouw bloed het bloed van de baby kan hemolyseren, en nou ja. Dat is niet goed natuurlijk Dus met 27 weken krijg je dan een extra onderzoek om te checken welke bloedgroep/rhesusfactor je kindje heeft. Is die negatief, dan is er niks aan de hand. Is die positief, dan krijg je waarschijnlijk een soort rhesusvaccinatie.Die vangt dan de bloedcellen/antistoffen van de baby uit jouw bloed weg, zodat jij geen antistoffen meer kunt aanmaken en je dat hemolyserisico niet loopt. Edit: deze website heeft goeie, duidelijke info! (Oh en grappig, ik heb dezelfde bloedgroep haha)
Ja, precies. Ik weet trouwens dat de donor O positief is.. Maargoed we zien wel verder als ik 27 weken ben. Het maakt me verder ook niet uit, een paar injecties meer of minder