Ik kreeg vanochtend een mailtje met een afspraak bij de gynaecoloog voor volgende week dinsdag. De verloskundige heeft me daar naar doorgestuurd ivm de prednisolon en antistolling en ze zei dat de gynaecoloog mogelijk alleen telefonisch contact op zou nemen, maar ik moet blijkbaar langskomen. Ook prima overigens.. maar ik ben wel benieuwd wat er gezegd gaat worden.
Het voordeel is dat het er maar ééntje is, en hij kan geloof ik zelfs gecombineerd worden met het kinkhoest (?) vaccin! Dus dan heb je - letterlijk - twee prikken in een klap haha. Had trouwens wel m'n reactie nog een tikkeltje aangepast want blijkbaar had ik een klein detail verkeerd onthouden van vroeger, dus dat staat er nu wél medisch correct haha.
Oh dat is wel chill, dat ie samengevoegd kan worden met de kinkhoestvaccinatie! Die was ik sowieso ook van plan om te halen.. dus lijkt me ideaal!
En ja dat is mij ooit ergens verteld, maar ik durf je bij god niet te zeggen of dat ook klopt/we dat in Nederland doen. Ik weet wel dat er geen interactie mee is, maar ja, ik weet ook hoe we hier soms omgaan met patiëntvriendelijkheid
Ik hoor ook altijd bij de lichting waarbij iets nooit voorkomt. Ik heb op m'n 22ste een niersteen gehad en de internist waar ik later eens naar toe moest geloofde niet dat het echt zo was, want ik was te jong, had geen overgewicht, blablabla.. dus ik zei; kijk maar even bij de radiologieverslagen.. en ja hoor, daar stond de uitslag van de echo en toen geloofde hij me pas. Echt enorm irritant dat er altijd dingen spelen die gek zijn en niemand begrijpt
Kinkhoest kun je vanaf week 22 halen (en raden ze aan om zsm te doen), evt rhesusprik krijg je in week 30. Zijn ook andere prikken; die rhesus krijg je in je bil. En dan binnen 48 uur na je bevalling nog eentje. Maar dat stelt verder niks voor...
Ik ben ook Rhesus D negatief. M'n eerste 3 kinderen waren ook negatief, nummer 4 en 5 positief. Er wordt idd rond 27 weken bloed geprikt om te bepalen wat je kind is. Als deze negatief is, is er niets aan de hand. Als deze positief is, moet je een spuit, 2 eigenlijk. 1 rond 30 weken, en 1 kort na de bevalling. Bij mij werd deze altijd in mijn bovenbeen gezet en ik vond ze prima te doen. Ik weet niet zeker of het tegelijkertijd met de kinkhoestvaccinatie kan. Die wordt inderdaad rond de 22 weken gedaan. Dan is de Rhesus D van je baby nog niet vastgesteld. Ik weet niet of je die kinkhoestvaccinatie ook uit kan stellen tot 30 weken, misschien ben je dan wel niet volledig beschermd...
Oh huh, ik kreeg van mijn arts te horen dat die in week 27 gegeven werd (sterker nog, in Madeira wilden ze 'm me al met week 6 geven dat leek me toch een beetje te enthousiast..). Maar goed, dat was ook dezelfde dokter die mijn bloeddruk één keer gemeten heeft en me toen al aan de pillen wilde, dus misschien moet ik daar niet al te veel op vertrouwen @Narcisje ik zou dan eerder uitgaan van wat de ervaringen hier zijn, sowieso terecht punt qua bescherming kinkhoest die al eerder ingezet kan worden! Overigens is zowel de kinkhoest als rhesusvaccinatie gewoon intramusculair, dus het is niet zo dat die op andere plekken moeten
Ik hoor het vanzelf wel van de verloskundige komt goed! Ik wil zo graag dat het maandagavond is! Dan hebben we een pretecho gepland staan waarbij m'n zusje, tante en nichtje van 6 mee gaan. Ik heb nog gekeken of ik 'm kon vervroegen want ik kan stiekem niet meer wachten maar dat kon helaas niet, dus nu maar hopen dat de tijd heel snel gaat.
♡ Uitgerekend 1 t/m 30 April 2025♡ 1 April : 2 April: 3 April: 4 April: Featherr - 33 jaar - 2e zwangerschap Moppersmurv - 32 jaar - 1e kindje 5 April: 6 April: 7 April: 8 April: 9 April: Konijntje04 - 34 jaar - 1e kindje 10 April: 11 April: Narcisje - 34 jaar - 1e kindje 12 April: Wiedeltje - 33 jaar - 6e kindje 13 April: Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje Pammie87 - 35 jaar - 2e kindje 14 April: 15 April: Shelly - 30 jaar - 2e kindje 16 April: 17 April: Dutch - 32 jaar - 3e kindje Alasse - 37 jaar - 3e kindje 18 April: 19 April : Nola26 - 30 jaar - 3e kindje 20 April : Madeliefje12345 - 27 jaar - 1e kindje 21 April : Jkamp - 27 jaar- 2e kindje 22 April: 23 April: 24 April: Vissenkom - 31 jaar - 2e kindje 25 April: Laatje - 33 jaar - 2e kindje 26 April: 27 April: AprilM - 30 jaar - 3e kindje 28 April: Johanna84 - 39 jaar - 2e kindje Lauren1993 - 30 jaar - eerste kindje 29 April: 30 April: KarenJill - 32 jaar - 2e kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (0) Meisje (0) Verrassing (0) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: September : Shelly - 26 september - termijn echo Nola26 - 27 sept. - vk intake + termijnecho Alasse - 26 sept - derde echo op 11wk + NIPT Vissenkom - 30 sept - termijnecho Laatje - 30 sept - termijnecho + VK Lauren1993- 30sept termijn echo verloskundige Oktober: Madeliefje12345 - 1 oktober - termijnecho (11wk) Moppersmurv - 1 okt - derde echo (13+4) Featherr - 1 oktober - 13 weken echo. (13+4) Lauren1993 - 3 oktober echt zkh Narcisje - 4 oktober - 13 weken echo Pingpongpcos - 8 oktober - 13 weken echo/GUO Pammie87 - 14 oktober- 13 weken echo Featherr - 14 oktober- verloskundige Nola26 - 15 Oktober - 13 weken echo Narcisje - 21 oktober - controle verloskundige Pammie87 - 28 oktober - controle gyn Pingpongpcos - 29 oktober - controle vk November: Featherr - 15 november - 20 weken echo Pingpongpcos - 28 november - 20 weken echo/GUO - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie' --- Vandaag de nipt geprikt en nuchter voor glucose. Ben benieuwd wat eruit komt. En de nipt vind ik wel weer even spannend
♡ Uitgerekend 1 t/m 30 April 2025♡ 1 April : 2 April: 3 April: 4 April: Featherr - 33 jaar - 2e zwangerschap Moppersmurv - 32 jaar - 1e kindje 5 April: 6 April: 7 April: 8 April: 9 April: Konijntje04 - 34 jaar - 1e kindje 10 April: 11 April: Narcisje - 34 jaar - 1e kindje 12 April: Wiedeltje - 33 jaar - 6e kindje 13 April: Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje Pammie87 - 35 jaar - 2e kindje 14 April: 15 April: Shelly - 30 jaar - 2e kindje 16 April: 17 April: Dutch - 32 jaar - 3e kindje Alasse - 37 jaar - 3e kindje 18 April: 19 April : Nola26 - 30 jaar - 3e kindje 20 April : Madeliefje12345 - 27 jaar - 1e kindje 21 April : Jkamp - 27 jaar- 2e kindje 22 April: 23 April: 24 April: Vissenkom - 31 jaar - 2e kindje 25 April: Laatje - 33 jaar - 2e kindje 26 April: 27 April: AprilM - 30 jaar - 3e kindje 28 April: Johanna84 - 39 jaar - 2e kindje Lauren1993 - 30 jaar - eerste kindje 29 April: 30 April: KarenJill - 32 jaar - 2e kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (0) Meisje (0) Verrassing (0) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: September : Shelly - 26 september - termijn echo Nola26 - 27 sept. - vk intake + termijnecho Alasse - 26 sept - derde echo op 11wk + NIPT Vissenkom - 30 sept - termijnecho Laatje - 30 sept - termijnecho + VK Lauren1993- 30sept termijn echo verloskundige Oktober: Madeliefje12345 - 1 oktober - termijnecho (11wk) Moppersmurv - 1 okt - derde echo (13+4) Featherr - 1 oktober - 13 weken echo. (13+4) Pingpongpcos - 1 oktober - NIPT Lauren1993 - 3 oktober echt zkh Narcisje - 4 oktober - 13 weken echo Pingpongpcos - 8 oktober - 13 weken echo/GUO Pammie87 - 14 oktober- 13 weken echo Featherr - 14 oktober- verloskundige Nola26 - 15 Oktober - 13 weken echo Narcisje - 21 oktober - controle verloskundige Pammie87 - 28 oktober - controle gyn Pingpongpcos - 29 oktober - controle vk November: Featherr - 15 november - 20 weken echo Pingpongpcos - 28 november - 20 weken echo/GUO - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'
Ik heb 'm vandaag gepland voor volgende week! Heb toch gekozen om ook nevenbevindingen mee te prikken, aangezien dat ook wat kan zeggen over de gezondheid van de placenta en men daar bij mij eigenlijk wel graag meer over weet.. En ik dacht, als ik het niet doe ken ik mezelf, dan ga ik alleen maar twijfelen of er niet tóch iets mis is wat ik dan niet zou weten. Verder hier frustratie dat ik maar niks terughoor van de pretecho. Heb bij 2 praktijken een mail gestuurd (want geen telefoonnummer) en van ze allebei krijg ik gewoon nul reactie
♡ Uitgerekend 1 t/m 30 April 2025♡ 1 April : 2 April: 3 April: 4 April: Featherr - 33 jaar - 2e zwangerschap Moppersmurv - 32 jaar - 1e kindje 5 April: 6 April: 7 April: 8 April: 9 April: Konijntje04 - 34 jaar - 1e kindje 10 April: 11 April: Narcisje - 34 jaar - 1e kindje 12 April: Wiedeltje - 33 jaar - 6e kindje 13 April: Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje Pammie87 - 35 jaar - 2e kindje 14 April: 15 April: Shelly - 30 jaar - 2e kindje 16 April: 17 April: Dutch - 32 jaar - 3e kindje Alasse - 37 jaar - 3e kindje 18 April: 19 April : Nola26 - 30 jaar - 3e kindje 20 April : Madeliefje12345 - 27 jaar - 1e kindje 21 April : Jkamp - 27 jaar- 2e kindje 22 April: 23 April: 24 April: Vissenkom - 31 jaar - 2e kindje 25 April: Laatje - 33 jaar - 2e kindje 26 April: 27 April: AprilM - 30 jaar - 3e kindje 28 April: Johanna84 - 39 jaar - 2e kindje Lauren1993 - 30 jaar - eerste kindje 29 April: 30 April: KarenJill - 32 jaar - 2e kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (0) Meisje (0) Verrassing (0) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: September : Shelly - 26 september - termijn echo Nola26 - 27 sept. - vk intake + termijnecho Alasse - 26 sept - derde echo op 11wk + NIPT Johanna84 - 30 sept - intake VK en termijnecho 10wkn Vissenkom - 30 sept - termijnecho Laatje - 30 sept - termijnecho + VK Lauren1993- 30sept termijn echo verloskundige Oktober: Madeliefje12345 - 1 oktober - termijnecho (11wk) Moppersmurv - 1 okt - derde echo (13+4) Featherr - 1 oktober - 13 weken echo. (13+4) Pingpongpcos - 1 oktober - NIPT Lauren1993 - 3 oktober echt zkh Narcisje - 4 oktober - 13 weken echo Pingpongpcos - 8 oktober - 13 weken echo/GUO Pammie87 - 14 oktober- 13 weken echo Featherr - 14 oktober- verloskundige Nola26 - 15 Oktober - 13 weken echo Narcisje - 21 oktober - controle verloskundige Pammie87 - 28 oktober - controle gyn Pingpongpcos - 29 oktober - controle vk November: Featherr - 15 november - 20 weken echo Pingpongpcos - 28 november - 20 weken echo/GUO - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'
Wat vervelend dat je niks hoort zeg! Ik had me maandag aangemeld bij de verloskundige (online) en werd meteen 's avonds gebeld voor de intake. En aanstaande maandag eerste echo daar. Idd precies doen waar jij je goed bij voelt, voor wat betreft wel/geen nevenbevindingen. Het blijft nog even spannend voor ons hier de komende weken!
Same here! Wij hebben maandag ook weer een echo. En zo zenuwachtig. Ik voel mij totaal niet zwanger. Dus haal van alles in me hoofd. Heb weer even die bevestiging nodig. Hoe laat heb jij de echo maandag? Wij om 19:30 pas.
Hier een kleine discussie met mijn man Hij vind het onzin om een geslachtsecho te doen en vind dat ik moet wachten tot de 20 weken echo. En ik vind van niet
Hahah, en wie gaat er winnen? Misschien kun je het er op gooien dat 't voor je gemoedsrust beter is Wij doen overigens geen enkele pretecho, ik vind het best wel duur. Maar van 13w naar 20w duurt wel láng natuurlijk.