Oefff de combi van prednison en progesteron moet ook geen pretje zijn zeg Klinkt alsof dat heel goed 'gewoon' bijwerkingen kunnen zijn! De krampjes zijn wel herkenbaar, ik probeer dat nu echt te zien als een goed teken en een kleine reminder dat er daarbinnen vanalles gebeurt Hopelijk voelt dat voor jou ook zo! En haha niet erg joh! Wij hebben het ook al aan behoorlijk wat mensen verteld. Ik was/ben heel open over mijn MMM traject, dus mensen vragen toch wel.. óf trekken conclusies als ik opeens niks meer deel Dan heb ik liever dat ik met hen kan delen in de vreugde, en zelfs als het mis gaat, dan heb ik in ieder geval nog even kunnen genieten van dit stukje (zegt ze, met alsnog een hoop zorgen in haar hoofd haha). En ook volledig herkenbaar hoor, enerzijds dat ongeduld en anderzijds het ongeloof. Ik had gisteren nog een keer getest (zie: zenuwen van hierboven) en dat was echt een knalpositieve test. Ik kan het gewoon nog steeds niet echt koppelen aan het feit dat er nu een kindje in me groeit, haha
Zeker! M'n onderbuik voelt ook al echt een beetje opgezet dus wat dat betreft heb ik er wel vertrouwen in. En wat betreft de prednison, die moet ik vandaag opbouwen naar 20 mg en ik ben dus wel heel benieuwd hoe goed ik daar op ga. Met 15 mg heb ik al best wat symptomen, vooral 's middags...
Leuk te lezen dat er al meerdere zijn die het blijde nieuws ook al met (een deel van) de omgeving hebben gedeeld!♡ Hier ook al aan deel van de familie en 2 beste vriendinnen! Ze wisten natuurlijk ook dat de testdag (vandaag) eraan zat te komen na de iui. Gelukkig heb ik ook nog 2 week vakantie, aangezien ik bij terugkomst er ook vraag naar kan verwachten. Meeste collega's en leidinggevende zijn op de hoogte van ons traject. Achteraf wel een nadeel, had dat liever wat langer stil gehouden tot na de echo, maar aan de andere kant werk ik op een korsakov afdeling, dus m.b.t. sommige bewoners en risico's ook weer goed dat collega's op de hoogte zullen zijn! Vandaag 14 dpo met een bijna knaltest op de premom test en een 2-3 op de clearblue, op 12 dpo was dit 1-2! Hcg stijgt dus super dit keer, dat geeft wel vertrouwen!
Klinkt heel goed! Ik had ook 2-3 op CB bij 14 dpo en we willen morgen of maandag een 3+ zien Wat je zegt over je werk herken ik wel. Ik werk in een ziekenhuis op een geriatrie afdeling en ik merk dat ik werken nu in combi met het traject (de spanning, de bijwerkingen van de medicatie enz) best pittig vind. De werkdruk is ook flink hoog en de zorg is vaak zwaar.. maarja, weinig keuze wat dat betreft. Ik wil m'n collega's het liefst pas iets vertellen na de eerste echo maar dat duurt natuurlijk nog even en ondertussen vragen ze steeds hoe het gaat enz. Heel lastig om dan niks te zeggen.
Herkennen jullie buik- en rugkrampen rond 5 weken zwangerschap? Ik heb de afgelopen week helemaal geen krampen gehad maar vannacht werd ik er een paar keer wakker van. Het voelt alsof ik ongesteld ga worden, echt van die wee-achtige krampen die komen en gaan. Het maakt me natuurlijk angstig en ik heb al gegoogled maar daar lees ik vooral dat het kan komen door het groeien van de baarmoeder. Ook heb ik wel dingen over bloedverlies en miskramen gelezen dus dat vind ik dan weer heel eng.. ik verlies gelukkig geen bloed of slijm oid.
Ik heb vorige week een dag gehad dat ik heel de ochtend buikpijn had. Werd er ook wakker door enzo. Er veranderd van binnen van alles. Je hebt waarschijnlijk gewoon groeipijn maar het is ook doodeng. Ik herinner me mijn eerste zwangerschap en ik denk dat ik tot de 20 weken echo niet heb kunnen genieten en was constant bang voor alles. Toen met de 20 weken echo begon het langzaam en toen met 26 weken (volledig levensvatbaar) durfde ik pas echt te gaan genieten. Wij (want net als jij heb ik bij de eerste er ook 4,5 jaar over gedaan met ziekenhuis trajecten constant) hebben een hele weg afgelegd om zwanger te worden. Om constant bedrogen te worden door ons lijf. En het is heel erg moeilijk om opeens te gaan vertrouwen op ons lijf dat het goed gaat. Dat ons lijf dit wél kan. En ik kan je wel gaan zeggen dat je het los moet proberen te laten maar ik weet ook dat ik dat toen helemaal niet kon. Mocht je met iemand willen praten dan kan je me altijd een berichtje sturen Nu met de 2e vind ik het wel een stukje makkelijker omdat ik het al een keer heb "gedaan" maar alsnog zijn er van die angst momenten.
Ik had gisteravond ook ineens heftige krampen, dus daar was ik best wel onrustig van. In mijn geval bleek het van mijn darmen te komen, want die werken ook even anders dan normaal. Dus dat kan het ook nog zijn, en inderdaad groei van je baarmoeder etc. Ook nu af en aan wel wat krampjes. Het kan er allemaal gewoon bij horen denk/lees ik, maar je angst is heel herkenbaar en normaal ook na zo'n lang traject. Dikke knuffel
Yup, gisteren zelfs nog. En dat met 4 uur autorijden naar familie, dus lekker die riem vol erop ook. Zolang je geen bloed zit is echt alles oké meid, al snap ik je zorgen helemaal en heb ik ze zelf ook! Op zo'n moment helpt het mij wel om mezelf te vertellen dat de krampen normaal zijn en je vertellen dat er daarbinnen vanalles gebeurt. Oh, en overschat die ophoging van de prednison niet! Dat kan ook flinke buikkrampen geven. Oh en nog om toe te voegen - waarschijnlijk begint je hCG nu gewoon zo op te lopen dat de klachten beginnen te komen. Goed nieuws dus Trouwens, grappig dat er hier meer mensen in de ouderenzorg zitten! Ben zelf in opleiding tot SO, kom niet vaak mensen tegen in dezelfde richting haha.
Ow geniet lekker van je vakantie! Inderdaad wel even fijn dat je dan niet opvalt. Soms verbaas ik mij echt hoe goed mensen het geheim houden op werk en ik er dan niks aan heb gemerkt. Hoop dat je het nog even kan verbergen todat je het wil vertellen. Bij je vriendinnen en hier kan je gelukkig wel alvast je ei kwijt Wij werken gelukkig veel thuis waardoor het minder opvalt. 1 collega viel het wel op dat ik geen vis koos in zo'n eetbowl. Al let die al heel lang op mij trouwebs! Maar goed die collega moet nog maar even wachten op de bekendmaking!
Hoe doen jullie allemaal die leuke tekstjes (soms met kleurtjes) als standaardtekst onder je opmerking? Soms zie ik ze boven dat TickerFactory banner ding. Ik ben atechnisch maar ik vind het best leuk om te zien
Zeker herkenbaar, bij m'n eerste zwangerschap werd ik er doodsbenauwd van en dacht dat het elk moment mis kon gaan. Bleek m'n baarmoeder die fanatiek aan het groeien was. Nu heb ik ze in week 4 al, maar probeer te bedenken dat het er bij hoort.
Ik ben blij om te horen dat die kramp die ik vanochtend had niet perse iets hoeft te betekenen..en dat jullie er ook ervaring mee hebben… hij was best flink gelukkig eenmalig en ik bloed nog steeds niet dus ik probeer er maar weer vanuit te gaan dat het goed zit… normaal wordt ik 19/20 dpo ongesteld.. dus ik vind juist deze dagen (zit nu op ca 19dpo) heel erg spannend… thnx voor de geruststelling
Jeetje wat heb jij een lange luteale fase dan! Lijkt me ook niet altijd fijn zeg.. Maar fijn dat we je wel gerust konden stellen Ik had ook eerst wat geruststelling nodig voor ik het kon accepteren als juist iets goeds, dus hopelijk is dit voor jou ook voldoende nu!
Ik had rond de test erg veel krampen in bm. Nu niet meer. Maar het kan vast rond deze termijn. Nog altijd ontzettend last van zere boobies. Vanmorgen de vk gebeld. 5 september eerste echo. Pfff, wat duuuuurt dat nog lang!! Ik heb het mijn moeder verteld. Zeer emotioneel, want mijn vader is vorige maand vrij plotseling overleden. Vandaag een vriendin die ik niet vaak zie. Ik vind het leuk om het persoonlijk te vertellen, vandaar. En verder nog niemand. Wil proberen het wat stil te houden nog. Ik ben benieuwd of het lukt. En of het manlief lukt. Dat is nogal een flapuit...
Ik heb ook het idee dat het bij mij wat zakt. Borsten nog wel gevoelig dus het is denk ik wel goed. Ik heb volgende week gelukkig de echo. Ik denk dat ik het iets eerder aan mijn werkgever ga melden. Mocht er dan iets met mij zijn dan is zij op de hoogte en dan kan ik de echo's ook zonder geheimzinnig te doen doorgeven. Als het mis zou gaan dan zou ik het ook melden want dan zou werken voor mij niet meer gaan. Ben daar veelste emo voor ! Gecondoleerd met je vader! Hopelijk voor jou en je moeder een lichtpuntje in de donkere periode!
Ik geniet van een weekje vakantie. Vergeet af en toe (eigenlijk heel vaak) dat ik zwanger ben. Heb eigenlijk ook nergens meer last van. Moest ook even al jullie berichten teruglezen. @wiedeltje, wat naar dat je vader dit niet meer mee mag maken, maar idd wat shellshell zegt, wel een mooi lichtpuntje dit. Ben heel erg benieuwd naar de eerste echo’s van iedereen.