uitgerekend april 2025 ❤️

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nola26, 7 aug 2024.

1. Johanna84

Johanna84 Bekend lid

21 apr 2023
    742
    785
    93
    Vrouw
    Haha ja dat laatste heb ik ook. Begin me wel iets energieker te voelen overdag, maar 's avonds val ik nog steeds gelijk in slaap op de bank. Slaap 's nachts ook niet zo goed, en standaard 3x plassen. En mn baby was ook weer paar keer wakker vannacht (die ligt bij ons op de kamer) dus dat helpt ook niet.

Lauren1993 en Nola26 vinden dit leuk.
  2. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.702
    3.154
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier gaat het een stuk beter gelukkig. En wat grappig, ik vind deze keer juist snel gaan. Morgen alweer 18 weken :eek::roflmao:
    Maar bij de eerste vond ik alles ook heel sloom gaan :p toen keek ik ook echt van week naar week en mijlpaal naar mijlpaal :p

Lauren1993, Vissenkom en Nola26 vinden dit leuk.
  3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.834
    8.487
    113
    Vrouw

:roflmao:

Ik vind 't juist best snel gaan. Morgen al 17 weken hier!

Ik voel me eigenlijk best goed gelukkig. Wel merkte ik gisteren wat lage rugpijn tijdens een dagje winkelen dus dat is wel iets om even in de gaten te houden.

4. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.499
    1.851
    113
    Ik vind zwangerschappen altijd traag gaan en ik kijk altijd van week naar week. Ik kan niet wachten tot ik 20 weken ben, dan kan ik echt aftellen..

Ik ben verder ook best moe en ik zie erg op tegen de komende weken als er, naast de verbouwing van de zolder die we zelf doen, nog een verbouwing start.

5. Johanna84

Johanna84 Bekend lid

21 apr 2023
    742
    785
    93
    Vrouw
    Ja dat herken ik ook wel. Ben er nu iets (ieeeetsss) minder mee bezig dan bij de eerste zwangerschap. Baby zorgt voor genoeg afleiding haha. Maar ik vind het wel weer net zo spannend en net zo bijzonder dat opnieuw alles heel goed gaat.

Lauren1993 vindt dit leuk.
  6. Johanna84

Johanna84 Bekend lid

21 apr 2023
    742
    785
    93
    Vrouw
    Vorige keer zaten we ook vol in een flinke verbouwing. Twee weken voor de geboorte kwam onze keuken en konden we er gaan wonen haha. We hadden wel een prima appartement op eigen terrein maar ik was heel blij dat we helemaal gesettled waren voordat de baby kwam. Succes met de verbouwingen! Ook babykamer?

7. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.702
    3.154
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ook hoor. En elke echo is weer bijzonder. Maar puur met de tijd vind ik het echt snel gaan :p

Lauren1993 en pingpongpcos vinden dit leuk.
  8. pingpongpcos

pingpongpcos Fanatiek lid

22 mrt 2024
    1.267
    1.223
    113
    Vrouw
    Ik heb vooral echt ruk geslapen :') Had geloof ik wat last van mijn bekken/rug, eerst links toen rechts.. (en mijn man is flink verkouden dus die snurkte, waardoor ik ook nog eens niet echt goed terug in slaap kon vallen). Maar verder eigenlijk goed!

9. pingpongpcos

22 mrt 2024
    1.267
    1.223
    113
    Vrouw
    Ik vind het zo dubbel! Enerzijds denk ik, holy shit ik zit al op 16 weken, volgende maand zit ik al op de helft :eek: maar zo dagdagelijks is het echt alsof de tijd voorbij kruipt zeg maar. Voelt een beetje alsof ik met elk been in een soort andere realiteit sta, want enerzijds kan ik niet wachten tot april, en anderzijds zie ik stiekem ook wel een beetje op tegen de impact van het derde trimester straks:oops: maar dat is ook omdat ik het nog nooit heb meegemaakt!

Nola26 en Lauren1993 vinden dit leuk.
  10. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.499
    1.851
    113
    Dank je. De babykamer hebben we bij de jongste helemaal opgeknapt en is dus in principe goed.
    We krijgen overal nieuwe kozijnen. En dat is ook in de babykamer. Dus wel echt overal zooi.

Zolder maken we een vliering in en de grote kamer splitsen we in 2 kamers.

Johanna84 vindt dit leuk.
  11. Iaatje

Iaatje Bekend lid

5 okt 2016
    514
    376
    63
    Vrouw
    Hier vandaag half 5 in de nacht wakker. Kon ook echt niet meer slapen. Dus maar een paar wasjes gedaan tot 8u en daarna klaargemaakt voor werk. Gisterochtend nog flink overgegeven en daarna voelde ik me zo opgelucht. Hopelijk was dat de laatste. Gister wezen shoppen in Duitsland. Voel de baby ook nu elke dag en steeds duidelijker. Hoop dat het snel van de buitenkant voelbaar zal zijn.

12. Vissenkom

Vissenkom Bekend lid

9 aug 2024
    627
    693
    93
    Vrouw
    Wat is dat toch met zwangeren die verbouwen :roflmao: Wij hebben een mega verbouwing gehad tijdens mijn eerste zwangerschap, en in het eerste levensjaar van de kleine. Nu zijn we nog altijd bezig in ons klushuis, en komend jaar willen we het liefst de hele tuin aanpakken :roflmao: Nou goed, mijn vriend zet zich er graag voor in, want voor mij wordt het allemaal al lastiger, merk ik.

Hier gaat het goed! Energie/humeur zijn overdag top! 's Avonds nog wel vroeg naar bed, maar er zitten steeds meer dagen tussen dat ik wat langer blijf plakken. Verder weinig klachten, al merk ik met veel lopen dat m'n buik echt wel trekt al. Slaap ook nog best prima. Enige verder is dat ik sinds ik weer meer loop en beweeg ook af en toe last van m'n bekkenbodem krijg, is wel altijd direct weg in rust, maar ik heb al een bezoekje fysio staan.

En ik vind het tegelijk snel en langzaam gaan. Het voelt wel wat sneller dan de vorige keer, maar je bent er natuurlijk net wat minder mee bezig. Een dag gaat gewoon sneller met al een kind erbij ;).

13. Johanna84

Johanna84 Bekend lid

21 apr 2023
    742
    785
    93
    Vrouw
    Waarom zie je tegen het derde trimester op? Ik kon vorige keer eigenlijk alles nog. Hier rondom huis is veel fysiek werk, heb ik nog tot enkele dagen voor de geboorte kunnen doen. Ik heb de vorige zwangerschap zelden als vervelend ervaren dus het kan enorm meevallen!

Ik kijk vooral uit naar de bekendmaking volgende week, dan is het geen geheim meer haha. Heel benieuwd naar alle reacties.

14. ShellShell

ShellShell Actief lid

14 aug 2023
    430
    342
    63
    Vrouw
    Misschien stelt het een beetje gerust maar bij mijn eerste zwangerschap heb ik tot maand 7 hardgelopen (minimaal 5km) en sportte ik tot aan de bevalling elke dag ongeveer 1 uur. Ik kon nog heel veel ondanks dat ik wel moe was. Ik vond het werken wel steeds vervelender worden maar dat was omdat ik heel erg uitkeek naar mijn weken verlof haha!

Maar ik weet dat ik nog heel actief was. Het kan dus ook goed gaan en ik hoop dat ook voor jou:)!

15. Vissenkom

Vissenkom Bekend lid

9 aug 2024
    627
    693
    93
    Vrouw
    Wow hoe heb je het überhaupt tot nu geheim kunnen houden?! hahaha.

Derde trimester verloopt bij iedereen zooo verschillend. Ik vond het wel snel zwaar, maar ik had vanaf week 14 (in onze grote verbouwing ;)) al last van harde buiken, en dat heeft de hele zwangerschap aangehouden. En ik sliep al vanaf heeeel vroeg heeeel slecht. Die combi maakte het voor mij heel zwaar, maar ik hoor zoveel vriendinnen die rustig tm week 37 sporten alsof er niks aan de hand is.

16. pingpongpcos

22 mrt 2024
    1.267
    1.223
    113
    Vrouw
    Ja het stomme is dat ik eigenlijk heel goed weet dat het ook prima mee kan vallen! Maar ik heb zó veel mensen in m'n omgeving die de laatste 2-3 maanden echt een shit tijd hadden, dat het een beetje onoverkomelijk voelt. Het is ook wel een beetje de onbekendheid, en het feit dat ik vooral heb geleerd wat er níét goed kan gaan (dus aan degene die laatst nog jaloers was dat ik medische kennis heb, dit komt er óók bij:roflmao:).
    En tot dusver heb ik echt (min de hobbel met 6 weken) een prima zwangerschap, dus ik vraag me ook een beetje af wanneer dat bij mij omslaat haha. Hoewel, misschien heb ik alle ellende gewoon toen al gehad en wordt het nu simpelweg cruisen door de komende 24 weken :cool:

17. Vissenkom

Vissenkom Bekend lid

9 aug 2024
    627
    693
    93
    Vrouw
    Hier zou ik voor gaan! Het komt vast goed. En ondanks dat ik het zwaar vond worden, heb ik niet een shit tijd gehad, misschien troost dat je nog. Het vroeg gewoon om aanpassingen die sommige andere zwangeren pas later in hun zwangerschap hoeven te doen. Die paar weken extra overleef je ook wel weer.

Ik ben maandag echt benieuwd hoe hoog mijn baarmoeder ligt. Ik lijk 'm te voelen net onder m'n navel, maar toen een vriendin van me uitgilde dat ie met 20w pas bij je navel zit, leek me dat ook onwaarschijnlijk. Dus erg benieuwd of ik het goed voel...

En we hebben gisteren de erkenning geregeld! Ik heb echt weinig met dat soort officiële dingetjes, maar deze voelde toch wel een beetje alsof hij/zij er nu echt een beetje bij hoort. :)

Nola26 en Johanna84 vinden dit leuk.
  18. Johanna84

Johanna84 Bekend lid

21 apr 2023
    742
    785
    93
    Vrouw
    Ik zeg altijd tegen mezelf: me vooraf al zorgen gaan maken, is de verkeerde kant op fantaseren. Als het tegenzit, zie je tegen die tijd wel hoe goed je er mee kan dealen. Vijf dagen na de bevalling (die best wel heftig was) liep ik alweer rond buiten met 5.000 stappen op de teller.

19. Nola26

Nola26 Fanatiek lid

15 jul 2020
    1.134
    1.010
    113
    Vrouw
    #1259 Nola26, 31 okt 2024
    Laatst bewerkt: 31 okt 2024
    Hier vind ik het ook snel gaan, morgen alweer 16 weken! maar indd wat hierboven ook al gezegd werd, bij de eerste had ik ook het gevoel dat het niet opschoot:roflmao:

Hier nog steeds met lopen last van m'n bekken en ook banden, zie er drm wel tegenop volgende week weer aan 't werk te gaan. Collega had al gezegd of niet beter is om 6 uurs diensten te draaien ipv 8, scheelt toch wat en deed een net bevallen collega ook, ook omdat ik nog een gezin heb die op mij rekent. Vind echt balen, want bij de andere 2 kwam dit pas veel later in de zwangerschap. Ik ben ook best snel gegroeid deze keer, iedereen zegt al vanaf begin dat ik met de dag groei:roflmao:

Sinds afgelopen dagen voel ik de kleine ook echt! kan niet wachten tot man en kids het ook vanaf de buitenkant kunnen voelen❤️ zal vast niet lang meer duren!

Oh en zostraks een potje gejankt, want vanaf de hormonen spuiten last van meer acne en dat wordt nu alleen maar erger:cry: zit aan de rechterkant van m'n gezicht en lijkt alleen maar uit te breiden, krijg ook op m'n voorhoofd wat plekjes. Op sommige dagen poppen er ook pijnlijke onderhuidse puisten op. Het ziet erg rood en bont, vind het zo lelijk:( er is een gezegde "meisjes nemen je schoonheid af", maar dit is gwn niet leuk meer...ga toch maar even afspraak maken bij ome dokter om te vragen of zij iets hebben om het te verlichten. Meer dames hier last van?

20. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.499
    1.851
    113
    Ga je ook al naar een bekkenfysio? Dat is echt een aanrader! Die kan ook helpen in meedenken wat je qua werkzaamheden aan kunt.

Ik heb erg last van acne en puisten. Nou, als dat een meisje betekent prima. Daar heb ik het wel voor over:roflmao:.

Nola26 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina