Ik vind denken aan een derde niet zo realist, ik ben inmiddels 40 en dan moeten we voor derde keer IUI-traject in. Twee kids wordt al heel lastig combineren met werk vrees ik, en ons huis is ook niet echt groot genoeg voor drie kids. Dus dan blijf ik forever een boys mam. Jammer! Ik kom er wel overheen hoor
Ik heb geen specifieke cravings, behalve soms opeens zin in een bepaald gerecht ofzo, maar niet anders dan normaal in m'n cyclus ook 't geval was Ah en wat meer zin in zoet drinken (limonade) in plaats van water, maar dat is 't wel. Merk het verschil echt in 't aantal kilo's dat we nu bij zit vergeleken met m'n vorige zwangerschap. 't zijn er nu veel minder met dezelfde termijn...
Ik heb wel cravings. In het begin perzik uit blik. Maar dat is nu niet meer zo. Nu veeel fruit. En ik herken ook de limonade ipv water of thee. Ik heb sowieso continu zin in zoetigheid. Mentos bijvoorbeeld. Qua kilo's valt het me mee. Nu zo'n 2 kilo aangekomen. Dat was bij de andere kinderen wel anders. Fijn @Karelloos dat het nu goed gaat. Leuk ook dat je regelmatig iets van je laat horen.
Hier valt het qua cravings wel mee gelukkig. Ik mag ook bijna niks lekkers eten ivm m'n suiker dus dat helpt ook wel... maar fruit mis ik wel heel erg (ik at hiervoor veel meer fruit dan nu)
Ah, dat is balen hè! Hopelijk is het over na de bevalling en mag je dan weer alles. Hier heb ik iets soortgelijks, maar dan met gluten. Sinds juni moet ik glutenvrij eten ivm coeliakie. Dus heel erg veel valt af en mag ik niet eten, al heb ik er zin in.
♡ Uitgerekend 1 t/m 30 April 2025♡ 4 April: Featherr - 33 jaar - 2e zwangerschap Moppersmurv - 32 jaar - 1e kindje 9 April: Konijntje04 - 34 jaar - 1e kindje 11 April: Narcisje - 35 jaar - 1e kindje Shelly - 30 jaar - 2e kindje 12 April: Wiedeltje - 33 jaar - 6e kindje 13 April: Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje Pammie87 - 35 jaar - 2e kindje 17 April: Dutch - 32 jaar - 3e kindje Alasse - 37 jaar - 3e kindje 18 april: Nola26 - 30 jaar - 3e kindje 19 April : Vissenkom - 31 jaar - 2e kindje 21 April : Jkamp - 27 jaar- 2e kindje 22 April : Madeliefje12345 - 27 jaar - 1e kindje 23 April: Laatje - 33 jaar - 2e kindje 25 April: KarenJill - 32 jaar - 2e kindje 27 April: AprilM - 30 jaar - 3e kindje 28 April: Johanna84 - 39 jaar - 2e kindje 29 April: Lauren1993 - 30 jaar - eerste kindje 30 April: KarenJill - 32 jaar - 2e kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (1) Meisje (4) Verrassing (2) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: November: Madeliefje 123 - 8 november - geslachtsecho Moppersmurv - 12 november - 20 weken echo Featherr - 15 november - 20 weken echo Narcisje - 15 november - 20 weken echo Lauren1993 - 18 november - 16 weken echo + cervixmeting Nola26 - 25 november - 20 weken echo Shelly - 26 november - 20 weken echo Madeliefje 123 - 27 november - 20 weken echo Moppersmurv - 27 november - controle vk Pingpongpcos - 28 november - 20 weken echo/GUO Vissenkom - 28 november - 20 weken echo Laatje - 29 november - 20 weken echo + cervixmeting December: Lauren1993 - 9 december- 20 weken echo + cervixmeting Shelly - 9 december - checks bij verloskundige Pingpongpcos - 16 december - controle vk Pingpongpcos - 19 december - cervixmeting gyn - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'
♡ Uitgerekend 1 t/m 30 April 2025♡ 4 April: Featherr - 33 jaar - 2e zwangerschap Moppersmurv - 32 jaar - 1e kindje 9 April: Konijntje04 - 34 jaar - 1e kindje 11 April: Narcisje - 35 jaar - 1e kindje Shelly - 30 jaar - 2e kindje 12 April: Wiedeltje - 33 jaar - 6e kindje 13 April: Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje Pammie87 - 35 jaar - 2e kindje 17 April: Dutch - 32 jaar - 3e kindje Alasse - 37 jaar - 3e kindje 18 april: Nola26 - 30 jaar - 3e kindje 19 April : Vissenkom - 31 jaar - 2e kindje 21 April : Jkamp - 27 jaar- 2e kindje 22 April : Madeliefje12345 - 27 jaar - 1e kindje 23 April: Laatje - 33 jaar - 2e kindje 25 April: KarenJill - 32 jaar - 2e kindje 27 April: AprilM - 30 jaar - 3e kindje 28 April: Johanna84 - 39 jaar - 2e kindje 29 April: Lauren1993 - 30 jaar - eerste kindje 30 April: KarenJill - 32 jaar - 2e kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (1) Meisje (4) Verrassing (2) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: November: Madeliefje 123 - 8 november - geslachtsecho Moppersmurv - 12 november - 20 weken echo Featherr - 15 november - 20 weken echo Narcisje - 15 november - 20 weken echo Lauren1993 - 18 november - 16 weken echo + cervixmeting Nola26 - 25 november - 20 weken echo Shelly - 26 november - 20 weken echo Madeliefje 123 - 27 november - 20 weken echo Moppersmurv - 27 november - controle vk Pingpongpcos - 28 november - 20 weken echo/GUO Vissenkom - 28 november - 20 weken echo Laatje - 29 november - 20 weken echo December: Lauren1993 - 9 december- 20 weken echo + cervixmeting Shelly - 9 december - checks bij verloskundige Pingpongpcos - 16 december - controle vk Pingpongpcos - 19 december - cervixmeting gyn Laatje - 27 december - controle VK - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'
Hier een hele tijd wat afwezig geweest, wel steeds meegelezen. Met mij alles goed, inmiddels alweer 18+4 vandaag! Het gaat hard nu, vooral ook met mijn buik Verder overigens pas weinig aangekomen, slechts een paar kilo. Dat terwijl ik wel alles eet wat los en vast zit - vooral cravings voor zoete dingen - maar de afgelopen weken hebben we ook heel veel geklust in en om huis dus daarom zal het wel niet zo hard gaan We hadden onder andere met een kleine lekkage te maken door een kapotte regenpijp (nu gelukkig gerepareerd), het laminaat+plinten op de hele eerste verdieping vervangen, een paar muren geschilderd, alle trappen geschilderd en de tuin ook al enigzins winterklaar gemaakt. Ook hebben we eigenlijk al bijna alle babyspullen geregeld Morgen komen de meubeltjes voor de babykamer en de kinderwagen en via Marktplaats hebben we al een box en trippi trapp op de kop getikt die nog bijna als nieuw zijn. Kleertjes ook wel min of meer compleet. Het enige wat nog ontbreekt is een babybadje, wipstoeltje, autostoeltje+isofix en verzorgingsproducten (met dat laatste wachten we even of er geen Black Fridaykortingen zijn). Ik voel me best OK, misselijkheid is echt helemaal weg, ik slaap ook best goed. Ik ga wel elke dag om half 10 slapen en moet gemiddeld 's nachts 2 keer plassen. Overdag drukt de baby ook wel flink op mijn blaas, niet zo fijn als je bijvoorbeeld in de trein zit Verder voel ik de baby ook al wel eventjes; meestal als een soort vegen/schuiven, maar gisteravond echt als duidelijke plopjes - in een soort golfbeweging - we konden het zelfs aan de buitenkant voelen! Vlak daarna gingen mijn darmen ook wat borrelen en ik voelde nu voor het eerst heel duidelijk het verschil tussen beide. Echt heel fijn! Precies over een week alweer de 20-wekenecho, nu al zin in.
Ik snap je wel hoor.. Ik ben ook heel blij dat we een gezond kindje krijgen, maar ik had stiekem toch een 51/49 voorkeur voor een meisje. Niet dat ik niet blij ben, maar ik moet wél m'n verwachtingen even bijstellen en wennen aan het idee. En dat mag! Hoe (ir)reëel ook, het zijn nu eenmaal gevoelens en die mogen er zijn. Dat wil niet zeggen dat je straks minder van je zoontje houdt, het is nu gewoon even omdenken
Geen échte cravings, wel een hele hele sterke neiging naar allerlei lekkers. Maar dat komt omdat ik het afgelopen jaar vrij streng koolhydraatarm heb gegeten en nu juist weer meer koolhydraten moet (minimaal 100g met liever zelfs 175g per dag), en nou ja.. dat merk ik wel hoor De zoete dingen zijn niet aan te slepen, haha. Maar echte cravings, dat ik 's nachts om 3 uur tegen m'n man smeek om me iets te halen of zo? Nee, dat niet.
Zo, dat gaat goed bij jou allemaal zeg! Wat een update, haha. Ben bijna jaloers over hoe het allemaal al loopt Maar oprecht, fijn om te horen dat alles zo soepel gaat en dat er zoveel goede dingen in het verschiet zijn Wij zijn hier echt nog niet zo ver, kamer is nu bijna leeggehaald en na de 20-weken echo willen we echt gaan beginnen met dingen als schilderen en inrichten. Kleertjes etc. komen dan later wel (het belangrijkste om te hebben vind ik echt de basics en een kinderstoeltje voor de auto, haha). En qua aankomen valt het hier ook wel mee! Ik denk nu ongeveer 5 kilo, deels ook omdat ik anders ben gaan eten, maar het zit echt puur rond mijn buik. Die begint nu bij mij ook echt flink te groeien, dus ik ben benieuwd hoe het er bij mij uitziet volgende week!
♡ Uitgerekend 1 t/m 30 April 2025♡ 4 April: Featherr - 33 jaar - 2e zwangerschap Moppersmurv - 32 jaar - 1e kindje 9 April: Konijntje04 - 34 jaar - 1e kindje 11 April: Narcisje - 35 jaar - 1e kindje Shelly - 30 jaar - 2e kindje 12 April: Wiedeltje - 33 jaar - 6e kindje 13 April: Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje Pammie87 - 35 jaar - 2e kindje 17 April: Dutch - 32 jaar - 3e kindje Alasse - 37 jaar - 3e kindje 18 april: Nola26 - 30 jaar - 3e kindje 19 April : Vissenkom - 31 jaar - 2e kindje 21 April : Jkamp - 27 jaar- 2e kindje 22 April : Madeliefje12345 - 27 jaar - 1e kindje 23 April: Laatje - 33 jaar - 2e kindje 25 April: KarenJill - 32 jaar - 2e kindje 27 April: AprilM - 30 jaar - 3e kindje 28 April: Johanna84 - 39 jaar - 2e kindje 29 April: Lauren1993 - 30 jaar - eerste kindje 30 April: KarenJill - 32 jaar - 2e kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (2) Meisje (4) Verrassing (2) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: November: Madeliefje 123 - 8 november - geslachtsecho Moppersmurv - 12 november - 20 weken echo Featherr - 15 november - 20 weken echo Narcisje - 15 november - 20 weken echo Lauren1993 - 18 november - 16 weken echo + cervixmeting Nola26 - 25 november - 20 weken echo Shelly - 26 november - 20 weken echo Madeliefje 123 - 27 november - 20 weken echo Moppersmurv - 27 november - controle vk Pingpongpcos - 28 november - 20 weken echo/GUO Vissenkom - 28 november - 20 weken echo Laatje - 29 november - 20 weken echo December: Lauren1993 - 9 december- 20 weken echo + cervixmeting Shelly - 9 december - checks bij verloskundige Pingpongpcos - 16 december - controle vk Pingpongpcos - 19 december - cervixmeting gyn Laatje - 27 december - controle VK - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'
Hoera ik krijg nog een zoontje! Ik vind het heel erg leuk voor mijn eerste zoontje. Ik had geen voorkeur maar ik had wel de gedachte: 2 jongens past wellicht beter bij elkaar. Mijn vriend had ook een jongensnaam verzonnen in 2022 die ik zo schattig vond. Ik was dus in die zin al verliefd op dat idee. Nu gaat er dus echt een wezentje komen met die naam <3! Mijn vriend vond het een beetje jammer dat hij geen meisje krijgt. Hij hoopte op een papa's kindje. Maar stiekem vind ik dat dan wel leuk om te horen want hij staat nu dus meer open voor nog een derde! Wil persoonlijk graag een groot gezin van misschien wel 5 ooit. Maar ja, moet dan tegen die tijd ook maar lukken + je weet nooit hoe de toekomst eruit ziet. Maar goed ik draaf weer door in de toekomstdromen! Ben in elk geval heel blij om nu eindelijk te weten wat wij krijgen. Mijn schoonmoeder en schoonzusje hadden het via een leuk feest aangekondigd. Eerste keer wisten wij dat wij een zoon kregen en dit keer werd het ons dus verteld. Deze keer vond ik stiekem leuker. De spanning en het verassingseffect! Maar helemaal happy nu ik weer een stapje dichterbij het kennen van mijn kindje ben <3!
Ja, ik moet wel zeggen: Gisteren na een volle week klussen weer om 06.00 uur op om naar kantoor te gaan en dan pas laat weer terug (op kantoordagen ben ik bijna 2 uur enkele reis onderweg naar mijn werk)... Vandaag breekt het me toch wat op :/ Opeens harde buiken dus ik doe het vandaag op mijn thuiswerkdag écht rustig aan. Ik ben wel blij dat we dat nu achter de rug hebben, want ik moet er niet aan denken om met bijvoorbeeld een 28-wekenbuik nog eens laminaat te gaan leggen ofzo
Ahw jaa kan ik me goed voorstellen en de teleurstelling mag er zeker zijn! Ik weet nog goed dat ik bij mn 2e zwangerschap voor de geslachtsbepaling aan moest huilen bij het idee als het weer een jongetje zou worden, want ik kon toch niet van nog een jongetje zoveel houden als van onze zoon mijn wens was dan ook om een moeder-dochter band te mogen ervaren. ik was dan uiteindelijk wel zwanger van een meisje, maar snap dat je na al een jongen voorkeur hebt en teleurstelling even heel groot is! Maar ook dat komt wel weer goed, even schakelen en wennen aan het idee! Straks twee heerlijke jongens die samen opgroeien❤️
Fijn dat jullie mijn verdriet begrijpen! Ik heb het er ook echt even laten zijn, dan ben ik er het snelst overheen. Nu zijn we aan het nadenken voor leuke namen, dat helpt wel. Heb eigenlijk de twee leukste namen die ik kon bedenken al aan ons eerste zoontje gegeven, daar waren ze echt binnen 3 seconden over uit. Dus nu wordt het een grotere uitdaging.