Wat fijn om te horen! En haha jij hebt ook al zo'n eigenwijsje, daar zijn er meer van geloof ik En pfoe ja als je het zo zegt.. 20 weken geen echo!! Jeetje, dat is echt een lange tijd. Krijg je ook geen andere controles nog bij de vk? Ik weet dat ze soms nog wel eens 'gewoon zo' een echo maken, althans dat biedt mijn vk wel aan. Maar hoe dan ook, inderdaad een gek idee dat je op de helft bent en dan vervolgens ook weer ongeveer 20 weken moet wachten tot je je kindje echt ziet.
@pinpongpcos @Featherr @Johanna84 We hebben het vandaag gevraagd, maar als alles goed blijft gaan, krijgen we nu in principe geen echo's meer, zeiden ze. Wel hebben we nog de maandelijkse tussentijdse controle bij de vk waarbij ze naar het hartje luisteren. Mochten ze daar twijfelen, dan krijgen we natuurlijk wel een echo ;') Over groei- of liggingecho's werd niks gezegd, eigenlijk vond ik dat ook wel wat gek. Ik zal het bij de volgende vk controle nog wel een keertje vragen ;')
Ja ik ben echt totaal vergeten wat voor echo's ik nou heb gehad 4 jaar terug (maar dat was ook nog met corona dus helemaal normaal ging dat niet). Uiteindelijk wel extra groeiecho maar ik weet niet meer waarom.. of dat dus om die groeiecho was of omdat mijn buik misschien te klein was.. Ik zal het vrijdag eens vragen in het ziekenhuis en als ik het niet vergeet over een maand bij de verloskundige. Maar mezelf kennende ga ik dat vergeten
Fijn dat alles goed was @Moppersmurv. Ben jij de eerste met een 20weken echo? Bij ons geen groei-echo, wel een liggingsecho rond de 36 weken.
Wat fijn dat alles goed is en de kleine toch nog even draaide haha! Ik kreeg bij mijn andere kinderen nog een groei echo na de 30 weken, verwacht ik ook nu gewoon weer.
Fijn dat alles goed was bij de echo, @Moppersmurv. Bij ons inderdaad ook geen echo's meer na de 20w. Dus geen groeiecho, geen liggingsecho. Heb 't idee dat bij mijn contacten überhaupt vaak geen extra echo meer werd gedaan, dus ik vond het ook geen gemis de vorige keer ofzo. Wel heb ik toen ivm een val met ruim 38 weken een echo gehad, en vond dat juist heel naar omdat je kindje tegen die tijd waarschijnlijk ingedaald ligt, krijg je ook en beetje een samengedrukt gezichtje te zien. Ik was toen tot de bevalling bang dat ze echt van die enorme lippen zou hebben zoals 't op de echo leek En ik vond het verder ook wat hebben. Omdat je je kindje vaker voelt, heb je die band op die manier, ipv dat je 't op een schermpje bevestigd moet krijgen. Dat vond ik wel heel veel schelen.
Hoe gaat het met iedereen. Hier sinds een paar dagen niet meer hoeven overgeven. Nog wel licht misselijk. Maar lijkt erop dat alles binnenkort over zal zijn. Verder voel ik de kleine meid elke dag een paar keer. Ben benieuwd wanneer het van de buitenkant voelbaar zal zijn. En mijn buik groeit lekker. Ben benieuwd naar jullie buikjes.
Wat fijn dat je je eindelijk wat beter begint te voelen! En mooi buikje ja, zo is die van mij ook, maar dan nog ronder bovenaan. En eind van de dag vind ik 'm echt HUGE. Vandaag stond er iemand voor me op in de bus, dus ik zie er wel echt zwanger uit ondertussen, en niet gewoon dik ;p
Ziet er goed uit! Fijn om te horen dat je je inmiddels weer wat beter voelt, daar heb je écht lang op moeten wachten.. Nu hopelijk meer en meer genieten! Hier gaat ie prima, voel onze kleine man geloof ik ook steeds beter (maar nog wel heel sporadisch) en verder voel ik me top! Ook ik begin er langzamerhand steeds 'zwangerder' uit te zien, en dat vind ik stiekem heel leuk haha. Mijn man lijkt er ook steeds bewuster van te zijn, die geniet echt duidelijk met me mee Voor hem wordt het ook steeds echter nu je het meer begint te zien en hij hopelijk snel de baby kan voelen! Zijn jullie al goed bezig met de kinderkamer? Dat staat bij ons namelijk wel nog redelijk op een laag pitje, merk dat ik zó veel moet doen dat ik juist een beetje tegen het begin aanhik.. En al die keuzes
Leuk hè dat het steeds echter wordt naarmate je buik groeit. Mijn vrouw vindt het ook heel leuk dat het nu zichtbaar wordt en dat ze hopelijk binnenkort de baby kan voelen. Ik voel haar zeer regelmatig en soms zijn het al wel flinke trappen voor m'n gevoel (maar dat gaat natuurlijk nog veel erger worden haha) Bij ons is vandaag de stukadoor bezig met de muren van de babykamer. Ik heb gisteren kleurstalen gehaald bij 2 bouwmarkten dus daar kunnen we ons binnenkort mee bezig houden
Wij hebben onze eerste vorig weekend een peuterbed gegeven, dus 't ledikant is weer vrij. De baby slaapt toch weer (als alle partijen er goed op slapen ) minimaal het eerste halfjaar bij ons. De extra slaapkamer die we hebben is nu werkkamer, dus nee, die is niet slaapkamer ready, maar dat gaan we ook niet echt doen nu. Verder ben ik sporadisch wat extra kleren en andere slaapzakken aan 't kopen als ik op vinted of in de kringloop wat tegenkom. Ons eerste kindje was een novemberbaby, dus je zit toch echt in een ander seizoen qua type kleding en dikte van slaapzakken. Maar joh, als 't nu nog niet leeft; dat komt zo mogelijk vanzelf wel als je nog verder bent. En een baby heeft echt heel weinig écht nodig... Komt vast goed!
Mijn buikje is iets groter dan die van @laatje. Ik heb inderdaad aan het einde van de middag ook dat mijn buik nog een stuk groter lijkt omdat het dan wat opblaast xD 's Ochtends is het ballonnetje dan weer een beetje leeg gelopen haha. Inmiddels heeft mijn vriendin nu ook een paar keer de baby gevoeld aan de buitenkant (nog lang niet elke dag hoor). Dat gebeurt dan als we 's avonds in bed nog wat tv kijken; dan voel ik de baby zelf ook het beste bewegen. Ik merk wel aan mijn vriendin dat het voor haar nu inderdaad ook allemaal een stuk echter wordt nu ze wat kan voelen en mijn buik met de dag ziet groeien. Ik zie echt dat ze daar helemaal blij van wordt
Wij hebben babyhoekje inrichten op de planning staan voor deze maand. Baby gaat bij ons op de kamer slapen voor nu. Met kleding zijn wij wel zo goed als klaar, dus als het hoekje klaar is kunnen die in de kast. Ik heb wel een streven dat ik bij 30 weken wel zo goed als alles wil hebben. Verder geniet mijn vriend ook veel meer en bewuster. Ook regelmatig tegen de baby praten. Hoop zo dat de bewegingen vanaf de buitenkant snel genoeg gevoeld kunnen worden. Weten jullie al vanaf welke week jullie met verlof (willen) gaan?
@Narcisje @Moppersmurv leuk om te horen dat er nog meer partners steeds enthousiaster worden! Ik kan zelf ook echt helemaal genieten van dat 'plaatsvervangend enthousiasme', werkt toch stiekem wel aanstekelijk Voelt ook als een goede voorbode voor als de baby er straks is, want volgens mij is mijn man, als ik 'm nu al zo zie, echt direct knetterverliefd Het lijkt me ook wel een gek idee hoor, weten dat je een kindje krijgt maar daar eigenlijk niks van voelen of zien, met uitzondering van een echo af en toe. En zelfs dan, het is toch een beetje zo'n abstract iets als het niet in je eigen lijf zit.. @Vissenkom je hebt overigens helemaal gelijk hoor! Het is ook niet zo dat de baby echt een hoop nodig heeft, maar juist die kleine dingetjes die wel nodig zijn (voor ons danwel voor de baby zelf) zijn al dat ik denk... pfff, hoe maak ik ooit een keuze? Duizendenéén kinderwagens, autozitjes, bedjes, hoe richten we het kamertje in.. Ik weet zeker dat als ik er eenmaal aan begonnen ben dat het dan helemaal vanzelf loopt hoor, maar voor nu voelt het nog als een hele opgave
Wij zijn wel al bezig. Nouja bezig, het is gepland haha. 7 december wordt er een wandje geplaatst. Daarna gaat mijn schoonmoeder behangen. De kinderkamer komt 14 december. Gordijnen zijn besteld. Ben blij als dat allemaal staat. Dan krijg ik weer overzicht haha. Wil de kasten indelen zodat ik makelijk kan zien wat we nou eigenlijk hebben.
Wij gaan vanavond daar voor zitten. Wil denk wel over de zomer heen tillen. En daarna 3 dagen werken met 1 dag ouderschapsverlof. Denk zoiets. Ik denk dat mijn vriend een maand vrij neemt als de baby er is. Weet jij Al wat je wilt?