Hij werkt in de bouw. Ik denk dat zijn werkgevers het niet echt zouden weigeren, maar ze hebben er een duidelijke, zeer afkeurende mening over. Bovendien zijn het zijn broers en hebben we geen zin in gedoe binnen de familie. Zijn ene broer gaat in de kraamtijd ook 'gewoon' werken. Dus waarom mijn man het dan niet kan en eventueel nog extra verlof zou nemen is hem een raadsel. Dat het veel verschil maakt dat ze bij het bedrijf wonen en bovendien naast een moeder die veel meehelpt, wordt buiten beschouwing gelaten... De andere heeft 1 kind die al 20 is, en snapt helemaal niet waarom vaders extra tijd vrij zouden willen. Het is al een discussie waarom man niet meer op zaterdag komt werken. En als we niet op vakantie gaan, werkt man dan ook gewoon. Soms zelfs meer uren als een normale werkweek.
Helemaal prima dat jij het anders ervaart hoor! En dat mag je hier ook zeker delen. De ene zwangerschap is inderdaad de andere niet. Maar ik vind dat er soms ook wel een beetje gezeurd wordt en dat je als werknemer behoorlijk beschermd bent (niet alleen op dit vlak). Ik had een (lichte) totaalruptuur en heb nog acht dagen een katheter gehad dus hier ging het ook niet uit het boekje, kon wel vrij snel mijn werk weer oppakken ook omdat (ik denk dat) ik tot lang heb doorgewerkt. Ben benieuwd hoe dat deze keer gaat.
@wiedeltje poeh lastig zeg, ik zou hier echt heel opstandig van worden succes ermee. @Johanna84 dat delen we dan; ik vind ook dat de werknemer behoorlijk beschermd is. Maar ik vind het ook geen 'luxe', zoals jij het noemde Het is eerder dat het vangnet voor zelfstandigen verbeterd mag worden...
Helemaal met je eens hoor. Dat het al beter is dan het ooit was, is niet perse een luxe. Dat is gewoon een recht dat we nu hebben en waar we absoluut gebruik van mogen (moeten!) maken. Het doet me een beetje denken aan mijn opleiders die 'mijn generatie' vonden zeuren als we geen 24-uurs diensten meer wilde draaien. "Ja maar wij deden dat ook", oké prima, maar dat was niet iets goeds ofzo?? Er zijn aantoonbaar zo intens veel voordelen aan meer tijd met je kindje/voor herstel, hoe je dat verder inricht is - terecht - je eigen keuze. En idd @wiedeltje ik zou echt héél erg tegendraads worden als ik dit soort gedrag nota bene in m'n eigen familie had, haha. Wat ontzettend lastig, en wat vervelend voor je man ook! Hopelijk vinden jullie uiteindelijk wel een goede oplossing die voor iedereen werkt
Hier overigens voor het eerst gaan baby-winkelen met mijn moeder. De blije doos opgehaald (voelt écht als een mijlpaal, jeetje) en kunnen meegenieten van hoe mijn moeder absoluut tot over haar oren verliefd werd op het totale assortiment van Little Dutch Klein voordeel voor mij ook, want dat is tot dusver echt mijn favoriete merk als het op babyspullen aankomt.. Ben ook maar direct met een verlanglijstje begonnen voor als er straks onvermijdelijk toch een babyshower gepland gaat worden door mijn vriendinnetjes er is ZO veel leuks, echt niet normaal. Willen jullie trouwens een babyshower? Ik had laatst ergens anders online al begrepen dat dit blijkbaar helemaal niet overal in Nederland een ding is, maar in mijn kringen dus wel. Dus nu ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig of jullie er een verwachten (bij ons wordt het als een soort verrassingsmiddag gedaan) of dat jullie er misschien zelf een gaan organiseren?
Heerlijk die voorpret Pingpong! Ik heb ook leuke dingen en kleertjes van Little Dutch (voor onze eerste zoon). Babyshower is hier niet aan de orde, ken ook niemand die dat doet maar leuk is het zeker! Vissenkom, ja daar heb je gelijk in, die verschillen vind ik nu erg groot. Voor mij was er ook gewoon geen andere optie dan zoveel mogelijk doorwerken. Gelukkig geen grote complicaties dus dan lukte dat de eerste keer. Maar t zit ook sowieso niet in mn karakter om rust te nemen haha, dat is soms wel lastig.
Ahhh, dus de voorpret begint Ik hoef geen babyshower, heb ik de eerste keer ook niet gehad. Een vriendin had alsnog wel een diner gekookt voor mij en een paar vriendinnen, dat vond ik wel heel leuk. En ze had zelf vier hydrofieldoeken genaaid (dus gewoon een leuk stofje gekozen, eigenlijk). Dat vond ik dan wel weer een heel attent en lief cadeau. Ik heb vandaag zo'n 6500 stappen gezet door een heuvelachtige stad in het buitenland, en gelijk afgestraft met de rest van de dag wat lichte harde buiken, bahbah. Herken het zo van de vorige zwangerschap, ik had ze toen ook héél snel. Echt zó irritant voor iemand die het liefst alles per voet verkent. Maar goed, het is niet anders he. Valt me weer vies tegen hoe snel dat begint
Wij willen geen babyshower. Tenminste, niet zo'n over de top middag met rompertjes schilderen en olvarit potjes proeven maar we hebben wel tegen meerdere mensen gezegd dat we een middagje ergens wat drinken of lunchen met een groepje meiden wel leuk zouden vinden dus we zien wel. Voor ons hoeft het echt niet En onze kleine meid is helemaal goedgekeurd bij de 20 weken echo! Toch wel een behoorlijke geruststelling hoor. Nu gaan we echt met het kamertje verder en weer wat dingen kopen enz ♡
Hier ook geen babyshower voor mij. Ik ben echt niet van zulke dingen. Ik hoef er ook niet mee verrast te worden. Wat fijn dat de echo goed was Narcisje.
Herkenbaar! Mijn vriend had dit in zijn vorige werk ook. Hij kreeg vrij maar er werd naar op gereageerd. De cultuur was daar ook dat mannen gewoon doorwerken. Mijn vriend is uiteindelijk van baan gewisseld naar iets wat op 10 minuten van huis is verwijderd. Maar goed, het moet maar net kunnen en je partner moet het dan ook maar net willen natuurlijk. Hoop voor jullie dat jullie het uiteindelijk wel kunnen richten zoals jullie zelf prettig vinden. Ik vond het zelf vaak lastig met zijn werkgever. Als er problemen waren zeiden zijn collega's: dan lost je vrouw dat toch gewoon op... En anders kreeg mijn vriend een opmerking als 'ik kan wel merken dat jij niet voor het geld gaat.'
Leuk dat winkelen! Ik moet het nog ophalen, maar nog geen geschikt moment kunnen vinden. Babyshower lijkt mij wel leuk maar ik heb pas van familie een gender reveal gekregen dus ik kan mij ergens voorstellen dat ze denken 'je hebt er ooit al een gekregen en nu ook al een gender reveal, het is wel goed zo' Maar goed, stel het gebeurd dan heel leuk! Ben dol op feesies en lekker eten
Heerlijk om al het voorpret te lezen! Hier al paar weken zo nu en dan vinted aan het shoppen met de leukste kleertjes, hangt al een mooie bescheiden garderobe in de kast voor de kleine meid! Af en toe trek ik die even open om dan weg te dromen bij het idee dat er straks weer een klein meisje in die kleertjes ligt♡ we hebben laatst het opvouwbare stokke badje besteld, want ik wou deze keer niet weer met zo'n onhandig onding zitten die veel ruimte in neemt buiten de badmomenten om, deze kan je opvouwen en zo onder in de la leggen bijv, ideaal! Vandaag de man gezegd dat ik binnenkort samen bij babydump en prenatal wil kijken naar kinderwagens Verder kunnen we nog niet zoveel, want zolder moet eerst afgetimmerd en omgetoverd worden naar een slaapkamer en daarna kunnen we pas aan de babykamer beginnen, wat nu nog de kamer van onze dochter is. Hier overigens geen babyshower en bij de andere ook niet gehad
Bij mijn vriendinnen die al kindjes hebben, hebben we wel altijd gezamenlijk een leuk cadeautje gegeven (maar ook geen over de top luxe dingen, gewoon wat schattigs) dus zoiets zal ik vast nog wel krijgen. Maar een babyshower? Nee, dat hebben we voor andere vriendinnen ook nooit gedaan, dus nu andersom voor mij verwacht ik dat ook niet. Ook helemaal prima
Fijn dat de 20 weken echo goed was @Narcisje! Ik ben inmiddels die cultuur van -werk is het belangrijkste en vrouw kijkt maar hoe ze het doet- wel gewend. Ik sta op bepaalde vrije momenten, en daar wijk ik niet vanaf. Gelukkig ziet man inmiddels wel dat het fijn en belangrijk is om thuis te zijn bij vrouw en kinderen. En weet hij dat als ik wil dat hij een bepaald moment thuis is, het niet anders kan en is hij er ook gewoon. We hebben er dus zeker wel een weg in gevonden. Maar als ik hoor dat het bij anderen anders is en gaat, denk ik wel eens, jammer dat dat bij ons niet is... Babyshower heb ik nooit gehad en verwacht ik ook nu niet. Lijkt me wel leuk trouwens.. Shoppen: ik heb alleen een nieuw badje en een nieuwe box nodig. Die zijn gesneuveld. Maar dat wil ik een keer via mp doen. En natuurlijk wat babykleding. Ik heb na de jongste veel jongenskleding weggedaan. Er was veel echt best versleten wat ik niet weer in de kast wilde leggen voor stel dat. Van meisjes heb ik wel veel, maar dat ligt al 11 jaar in de kast en zal dus ook niet veel soeps meer zijn. Maar dat komt wel na de geboorte. Voor de eerste weken gebruik ik altijd luiertruitjes. Die heb ik nog wel. Voelen jullie allemaal de baby al? Ik voel het nu 2 dagen zo'n beetje. Wel weinig, bijv. overdag eigenlijk niet, maar s ochtends als ik nog even in bed rustig wakker lig te worden wel. Zo gezellig weer! Gisteren zelfs aan de buitenkant 1 keer..
@wiedeltje fijn dat jullie wel een werkbare vorm gevonden hebben Wat zijn luiertruitjes? Nog nooit van gehoord. Als ik 't Google lijken het gewone overslagtruitjes? Ik voel de baby al een paar weken, maar eergister- en gisteravond voelde ik 'm ook van de buitenkant. Dat vind ik bizar hoor, ben vandaag 18 weken. Wel heeeel tof, ben vanavond weer thuis van een reis, hoop dat m'n partner het vanavond ook al mag voelen (Waarschijnlijk niet, want ze ruiken het de eerste tijd als het de partner en niet de zwangere is die diens hand erop legt he )
Maar echt he?? Bij mij is er waarschijnlijk sowieso nog niks te voelen van de buitenkant (voel hem pas sinds een paar dagen met enige regelmaat) maar zodra mijn man met z'n hand in de buurt van mijn buik komt, houdt de baby op Ben echt benieuwd hoelang het nog gaat duren tot hij hem ook kan voelen! En @wiedeltje ik ken die term ook niet? Zijn dat van die overslagrompertjes? Want die zijn inderdaad superfijn heb ik gehoord, dus bijna alles wat ik heb aangeschaft tot dusver zit in die categorie! Oh en ik kan het niet laten, ik heb gisteren ZO'N schattig dekentje gezien en ik baal echt enorm dat we hier in april waarschijnlijk amper meer gebruik van kunnen maken.. Veel te warm voor in de zomer natuurlijk, maar oh god wat word ik hebberig van dit soort dingen. Die konijntjes (het helpt ook niet mee dat we deze week besloten hebben om de kinderkamer in een bosdierenthema in te richten. Heb wél een superleuke stickerset voor op de muur gevonden!)
Little dutch is idd zo leuk! Ik wil geen babyshower. Ik hou er niet van als ik dan zo in het middel punt van de belangstelling sta.