Vandaag ben ik terug gebeld en ik heb een hematoom/blauwe plek op mijn placenta. Er stroomt geen bloed doorheen dus het is onschuldig en er is geen vervolgonderzoek nodig.
@Lauren1993 bedoel je dat de helft van de placenta over de bmm ligt? Of bedoel je dat de placenta half over de bmm ligt? Fijn @Featherr dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken! Ik heb vandaag de 20weken echo gehad. Alles was goed, behalve de placenta. Die ligt (weer) bij de bmm. Dus met 32 weken mogen we nog een keer terug om te kijken hoe het dan zit.
Kunnen ze zoiets al (deels) zien op een 13-wekenecho, of echt later pas? Partner kon eergisteren opeens de baby voelen. Het worden nu dus ook echt duidelijkere schopjes, heel gezellig. Volgende week heb ik een sollicitatiegesprek voor een baan die ik echt graag wil. Ben echt benieuwd hoe zoiets zwanger gaat. Het is toch een redelijke bom die je moet droppen.
Ah spannend zeg! Ja dat is wellicht geen ideale start maar hopelijk kunnen ze je na de zwangerschap goed gebruiken.
Hoi allemaal, Hoe gaat het met iedereen? Zie dat er wat afspraken staan deze week. Heel veel succes voor degene die deze week een afspraak hebben.
Jaaa ik tel heel langzaam af naar donderdag. Wel een drukke week dus veel afleiding daarvoor nog, en dus een sollicitatie wordt een interessante week. Je kunt wel merken dat 't voor de meesten rustige weken zijn, zo in 't tweede trimester. Rustig hier.
Inderdaad rustig hier! Ik ben 20 weken zwanger. Vanaf dan mag je aftellen toch @Johanna84 Als de placenta voor de bmm zit, kan de baby er niet door. Het stukje net naast de bmm is geen spierweefsel zoals de baarmoeder zelf. Als de placenta daar zit, kun je na de geboorte (veel) meer bloedverlies krijgen, omdat het niet samentrekt zoals de baarmoeder zelf en de wond dus niet zo makkelijk sluit... Maar omdat de baarmoeder groeit, schuift de placenta meestal op en is het geen probleem meer tegen de tijd dat je bevalt... Bij de 4e lag de placenta met 32 weken nog 6 cm over de bmm heen en zou ik een keizersnede krijgen. Maar uiteindelijk schoof deze nog zoveel op in die laatste weken dat ik zonder extra risico's thuis kon bevallen. Wat dat betreft is mijn ervaring dus positief en ga ik ervan uit dat dat nu weer gebeurt. Ik heb het eerste setje voor de baby gekocht. Zo schattig! Ik vind het jammer dat ik het niemand kan laten zien (anders weten ze natuurlijk het geslacht). Maar ik vind het echt helemaal leuk. Zijn jullie uit de naam? Wij wel. Met de 20 weken echo gingen we uit eten en hebben we er een klap op gegeven. Ik ben er helemaal blij mee.
Ja, hier ook aan het aftellen tot vrijdag. Is inderdaad rustig. Wel een lekkere trimester moet ik zeggen. Ik heb het gevoel dat het opeens zo snel gaat. Volgende week al op de helft. Vind ik helemaal niet erg. Hoe sneller het gaat hoe sneller ik haar kan zien.
Zo benieuwd naar alle namen hier! Wij zitten niet echt op één lijn. Voor een meisje wel een serieuze optie, maar ik denk op basis van de 13-wekenecho dat we een jongensnaam nodig hebben dus ben benieuwd of dat zo is. Dan gaan we nog hard ons best moeten doen...
Hier gaat het goed. Wel nog steeds extreem moe. Vandaag hebben wij een pretecho met de oma's. Die wilde heel graag een keer mee. En wij gaan vandaag heerlijk babyshoppen. Zoveel zin in. Gaan naar grote prenatal en babydump in Amsterdam.
Ik vind naam dus zo moeilijk. Denk dat we wel uit een meisjes naam zijn. Jongen hadden we al 2 jaar lang, maar twijfel opeens heel erg.
Klopt, komende donderdag de 20 weken echo! Kijk er enerzijds naar uit, anderzijds heb ik zó veel op mijn (werk) planning staan dat ik soms een beetje vergeet dat die afspraak er ook nog tussendoor komt Verder gaat het hier goed, ik merk steeds meer beweging in mijn buik en dat is wel een prettig (gek, maar prettig) geruststellend gevoel. Gisteren trouwens 20 weken, dus ik ben ook officieel over de helft!