uitgerekend april 2025 ❤️

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nola26, 7 aug 2024.

1. ShellShell

ShellShell Actief lid

14 aug 2023
    421
    335
    63
    Vrouw
    Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb sindskort vanuit mijn zorgverzekeraar een gratis app die ik buiten reguliere uren allerlei vragen kan stellen op elke dag van de week.

Dan praat je met een arts en binnen een uur heb je antwoord. Meestal sneller. Mijn app (via Anderzorg) heet 'App de huisarts'.

Hopelijk heb je ook zoiets ter geruststelling

Lauren1993 vindt dit leuk.
  2. ShellShell

ShellShell Actief lid

14 aug 2023
    421
    335
    63
    Vrouw
    Ja ik baal echt zo erg! Ben nu elke dag 4x met een warme washand erop 10 min lang. Elke keer weer in de spiegel kijken of er ook maar iets veranderd in mijn gezicht.

De bovenste bult lijkt nu een soort onstoken puist. Klinkt niet aantrekkelijk en is het ook zeker niet:cry:!

Ik doe mijn best om het weg te krijgen maar lijkt niks te veranderen.

Momenteel draag ik geen make up en ik denk ik dat ik dat niet meer ga doen de komende maanden.

Ik heb op werk gelukkig akkoord gekregen om thuis te werken. Ik zit er heel erg mee. Ik mis het naar buiten gaan en onder de mensen zijn wel merk ik maar ik durf gewoon niet meer naar buiten zo + ik heb vaak minder goed zicht hierdoor en moet continue met zo'n warmte kompres werken. Dat is niet te doen op kantoor.

Is je keelonsteking inmiddels al minder? Indien niet: honing met stukjes knoflook kan helpen. Is heel vies maar het werkt verzachtend en tegen de onsteking in je keel. Hopelijk werkt dat anders voor je.

3. ShellShell

ShellShell Actief lid

14 aug 2023
    421
    335
    63
    Vrouw
    Wat balen! Beterschap!

Gelukkig doet de baby het goed maar kan mij voorstellen dat het ff minder gaat allemaal! Sterkte!

4. ShellShell

ShellShell Actief lid

14 aug 2023
    421
    335
    63
    Vrouw
    Geeft niets haha!

Leuk om te lezen wat je krijgt! Hier ook een jongen :D!

Leuk om te lezen dat alles goed gaat met de baby, super fijn:)!

Madeliefje12345 vindt dit leuk.
  5. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    518
    477
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Thanks! Ik mocht toch komen vanmiddag. Heb zakjes om me darmen rustig te houden en moet een echo laten maken om te kijken of het galstenen zijn.

ShellShell vindt dit leuk.
  6. ShellShell

ShellShell Actief lid

14 aug 2023
    421
    335
    63
    Vrouw
    Heb nu alles terug zitten lezen en gereageerd haha! Dus sorry voor de spam ;)! De andere dagen was ik te depri (wellicht ook wel door zwangerschapshormonen).

Onstekingen helaas nog aanwezig. Drie bulten op mijn linkeroog waarvan 2 al sinds oktober :( De bovenste bult lijkt nu op een grote puist en ik loop vaak teleurgesteld naar de spiegel te kijken. Het is niet te missen en ziet er zo onsmakelijk uit.

Dat ding blijft er maar zitten ondanks alle pogingen en de huisarts blijft maar zeggen: warmte kompressen doen wonderen. Echter zie ik dat nu nog niet:( ik heb er ook echt drieo_O!

Durf er niet door naar buiten, heb soms dat ik wazig zie en tja die pijn en jeuk... zijn wel allemaal symptonen die horen bij wat ik nu heb. In mijn geval ook nog eens door de zwangerschapshormonen.

Zit nu elke dag thuis om ook zoveel mogelijk met compressen te werken.

Gelukkig wel onschuldige bulten, dat dan wel.

Maar als leuke afsluiter kan ik dan wel delen dat de baby nu echt voelbaar is! Het was daarvoor echt zo rustig in de buik dat ik er erg onzeker van werd. Nu krijg ik wat meer bevestiging van wat er in de buik is:)!

pingpongpcos vindt dit leuk.
  7. ShellShell

ShellShell Actief lid

14 aug 2023
    421
    335
    63
    Vrouw
    Fijn dat je toch terecht kon! Hopelijk is het niks ernstigs!

Sterkte!

8. ShellShell

ShellShell Actief lid

14 aug 2023
    421
    335
    63
    Vrouw
    We made it @Narcisje! Gefeliteerd met de 24 weken:D

9. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.820
    8.476
    113
    Vrouw
    Jaaaa jij ook! Voelt een beetje gek he? Ik vind het echt zo snel gaan!

pingpongpcos, ShellShell en Lauren1993 vinden dit leuk.
  10. ShellShell

ShellShell Actief lid

14 aug 2023
    421
    335
    63
    Vrouw
    Ja precies dat gevoel! En ook bizar om te bedenken dat het dan in principe als December baby 'veilig' zou kunnen zijn. Al mag deze van mij nog wel even wat weken blijven natuurlijk;)!

11. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.820
    8.476
    113
    Vrouw
    Nou, van mij ook ja haha

ShellShell vindt dit leuk.
  12. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    518
    477
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Dames, ik heb een vraagje. Met wat wassen jullie de babykleertjes? Ik hoor zoveel verschillende dingen. De een zegt gewoon wasmiddel maar geen wasverzachter. Ander weer speciaal wasmiddel voor baby's. Wat doen jullie?

13. Vissenkom

Vissenkom Bekend lid

9 aug 2024
    623
    689
    93
    Vrouw
    @Lauren1993 gewoon wasmiddel hoor. Maar wij gebruiken niet veel wasmiddel en het geurt niet zo sterk (mede daarom raden ze ook wasverzachter af, bijvoorbeeld). Maar je kunt natuurlijk ook één fles Neutral halen ofzo en daarna overstappen, ken wel mensen die dat deden.

De baby ligt echt regelmatig dwars in m'n buik Hahaha. Word ik weer ergens in m'n zij geschopt, en m'n ribben zitten dan ook écht in de weg... 23 weken... Ribben in de weg. We moeten nog ff, ff rustaaaaagh :roflmao:

14. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.498
    1.851
    113
    Jaaa, vandaag ben ik 24 weken. Super fijn deze mijlpaal.

@Lauren1993 hier ook mijn gewone wasmiddel. Zonder wasverzachter of zoiets.
    Maar ga je dat nu al doen?

15. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    518
    477
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Wij gaan vandaag de babykamer in elkaar zetten. En daarna ga ik alles wassen en lekker indelen. Om dit waarschijnlijk over een paar weken nog een keer te doen

16. Vissenkom

Vissenkom Bekend lid

9 aug 2024
    623
    689
    93
    Vrouw
    Hahaha heerlijk, nu al nestelen ;) Veel plezier met de babykamer inrichten!

17. pingpongpcos

pingpongpcos Fanatiek lid

22 mrt 2024
    1.262
    1.210
    113
    Vrouw
    Ughhh hier ook! Al ligt onze baby ook wel echt voor op schema, is aan de grote kant (de OGTT was goed dus de gyn denkt hier dat het komt doordat ik blijkbaar een hele grote placenta heb? Ligt over bijna 75% van mijn baarmoeder blijkbaar) dus misschien dat ik het daarom ook voel. Maar ik kan vooral 's avonds echt niet gewoon op de bank zitten, dan duwt mijn buik/baby echt in mijn ribben inderdaad.

Hier overigens ook enorm aan het aftellen naar morgen. Hoop natuurlijk oprecht dat ik sowieso nog heel wat weekjes te gaan heb, maar met het halen van die 24-weken grens voel ik me denk ik toch al een stuk geruster!

MamaMan0n, Pammie87 en Lauren1993 vinden dit leuk.
  18. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij wassen de eerste tijd altijd met neutral. Gewoon zodat er geen evt allergische reactie kan komen.

Hier gister 25 weken. De tijd vliegt.

pingpongpcos vindt dit leuk.
  19. pingpongpcos

pingpongpcos Fanatiek lid

22 mrt 2024
    1.262
    1.210
    113
    Vrouw
    Daar is ie dan hoor :D

20. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    518
    477
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Vandaag heeft mijn vriend de baby voor het eerst gevoeld! Zo leuk. Hij wilde dit al zo lang graag voelen. En elke keer als hij zijn hand op mijn buik deed, werd de baby rustig.

Madeliefje12345, Featherr en Narcisje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina