Jeeez @Moppersmurv ! Wat een enge ervaring moet dat geweest zijn. Hopelijk houd je er niks aan over kwa angsten maar anders echt op tijd aan de bel trekken, emdr kan daar bijvoorbeeld echt goed bij helpen. En ontzettend fijn dat het helemaal goed gaat met je kindje.❤️
♡ Uitgerekend 1 t/m 30 April 2025♡ 4 April: Featherr - 33 jaar - 2e zwangerschap Moppersmurv - 32 jaar - 1e kindje 9 April: Konijntje04 - 34 jaar - 1e kindje 11 April: Narcisje - 35 jaar - 1e kindje Shelly - 30 jaar - 2e kindje 12 April: Wiedeltje - 33 jaar - 6e kindje 13 April: Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje Pammie87 - 35 jaar - 2e kindje 17 April: Dutch - 32 jaar - 3e kindje Alasse - 37 jaar - 3e kindje 18 april: Nola26 - 30 jaar - 3e kindje 19 April : Vissenkom - 31 jaar - 2e kindje 21 April : Jkamp - 27 jaar- 2e kindje 22 April : Madeliefje12345 - 27 jaar - 1e kindje 23 April: Laatje - 33 jaar - 2e kindje 25 April: KarenJill - 32 jaar - 2e kindje 27 April: AprilM - 30 jaar - 3e kindje 28 April: Johanna84 - 39 jaar - 2e kindje 29 April: Lauren1993 - 30 jaar - eerste kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (3) Meisje (4) Verrassing (2) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: Januari Pingpongpcos - 7 januari - controle gyn + intake kraambureau Narcisje - 13 januari - tweede groeiecho, gesprek met gynaecoloog en bloedprikken Vissenkom - 20 januari - bloedprikken rhesusfactor Laatje - 22 januari - controle VK Pingpongpcos - 23 januari - 3e GUO Narcisje - 29 januari - controle gynaecoloog Shelly - 31 januari - controle VK + vingerprik Februari Laatje - 3 februari - groeiecho Vissenkom - 27 februari - placenta/groeiecho - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'[/QUOTE]
♡ Uitgerekend 1 t/m 30 April 2025♡ 4 April: Featherr - 33 jaar - 2e zwangerschap Moppersmurv - 32 jaar - 1e kindje 9 April: Konijntje04 - 34 jaar - 1e kindje 11 April: Narcisje - 35 jaar - 1e kindje Shelly - 30 jaar - 2e kindje 12 April: Wiedeltje - 33 jaar - 6e kindje 13 April: Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje Pammie87 - 35 jaar - 2e kindje 17 April: Dutch - 32 jaar - 3e kindje Alasse - 37 jaar - 3e kindje 18 april: Nola26 - 30 jaar - 3e kindje 19 April : Vissenkom - 31 jaar - 2e kindje 21 April : Jkamp - 27 jaar- 2e kindje 22 April : Madeliefje12345 - 27 jaar - 1e kindje 23 April: Laatje - 33 jaar - 2e kindje 25 April: KarenJill - 32 jaar - 2e kindje 27 April: AprilM - 30 jaar - 3e kindje 28 April: Johanna84 - 39 jaar - 2e kindje 29 April: Lauren1993 - 30 jaar - eerste kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (3) Meisje (4) Verrassing (2) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: Januari Pingpongpcos - 7 januari - controle gyn + intake kraambureau Narcisje - 13 januari - tweede groeiecho, gesprek met gynaecoloog en bloedprikken Vissenkom - 20 januari - bloedprikken rhesusfactor Laatje - 22 januari - controle VK Pingpongpcos - 23 januari - 3e GUO Nola26 - 27 Januari - controle vk Narcisje - 29 januari - controle gynaecoloog Shelly - 31 januari - controle VK + vingerprik Februari Laatje - 3 februari - groeiecho Vissenkom - 27 februari - placenta/groeiecho - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'[/QUOTE]
Ow wat een luxe! Heerlijk zo weinig daagjes nog! Die vingerprik is volgens mij om mijn ijzer te checken. Gelukkig maar 1x want die prikken zijn van die kleine maar pijnlijke prikjes. Had het bij mijn eerste zwangerschap ook gelukkig maar 1x. Trok wel wit weg
Jeetje wat heftig! Gelukkig alles okay met jou en de baby maar begrijpelijk dat dat een impact heeft! Hopelijk kan je in elk geval genieten van je zwangerschap en straks je verlof!
Jeetje wat heftig. Gelukkig gaat alles goed met jullie kindje. Ik wens je veel sterkte de aankomende tijd <3
Dankjulliewel voor de lieve berichtjes, dat doet een mens goed (ook als je elkaar persoonlijk helemaal niet kent). Vanochtend was alles helemaal goed bij de tussentijdse vk controle De baby lag lekker overdwars, maar volgens de vk doen heel veel baby's dat op dit termijn en gaan ze later echt wel omdraaien. Mijn bloeddruk is prima, de groei van de baby/buik ook en het hartje klopte lekker luid Over 3 weekjes weer de volgende afspraak.
oh jeetje @Moppersmurv, wat een bizar en heftig verhaal! Gelukkig doet de baby het goed. Gaat het mentaal ook een beetje met jou?
♡ Uitgerekend 1 t/m 30 April 2025♡ 4 April: Featherr - 33 jaar - 2e zwangerschap Moppersmurv - 32 jaar - 1e kindje 9 April: Konijntje04 - 34 jaar - 1e kindje 11 April: Narcisje - 35 jaar - 1e kindje Shelly - 30 jaar - 2e kindje 12 April: Wiedeltje - 33 jaar - 6e kindje 13 April: Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje Pammie87 - 35 jaar - 2e kindje 17 April: Dutch - 32 jaar - 3e kindje Alasse - 37 jaar - 3e kindje 18 april: Nola26 - 30 jaar - 3e kindje 19 April : Vissenkom - 31 jaar - 2e kindje 21 April : Jkamp - 27 jaar- 2e kindje 22 April : Madeliefje12345 - 27 jaar - 1e kindje 23 April: Laatje - 33 jaar - 2e kindje 25 April: KarenJill - 32 jaar - 2e kindje 27 April: AprilM - 30 jaar - 3e kindje 28 April: Johanna84 - 39 jaar - 2e kindje 29 April: Lauren1993 - 30 jaar - eerste kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (3) Meisje (4) Verrassing (2) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: Januari Narcisje - 13 januari - tweede groeiecho, gesprek met gynaecoloog en bloedprikken Vissenkom - 20 januari - bloedprikken rhesusfactor Laatje - 22 januari - controle VK Pingpongpcos - 23 januari - 3e GUO Nola26 - 27 Januari - controle vk Narcisje - 29 januari - controle gynaecoloog Shelly - 31 januari - controle VK + vingerprik Februari Laatje - 3 februari - groeiecho Vissenkom - 27 februari - placenta/groeiecho - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'
@Moppersmurv wat een ontzettend heftig verhaal! Fijn dat wel alles goed is met jou en je kindje, dat is al een hele opluchting. Hier gisteren een prima groeiecho en cervixmeting gehad, baby groeit hard maar in ieder geval wel nog op z'n eigen lijn. Hij ligt nu op p98, maar goed, we gaan zien wat de komende weken gaan brengen. De gyn wilde me nu wel iedere twee weken zien moet morgen nog bellen om een afspraak te maken. Ik krijg ook nog die GUO, maar eigenlijk is al bevestigd dat het inderdaad een amnionstreng was die ze de vorige keer zagen. Die zit gelukkig wel nog helemaal vast en er is geen doorbloeding, dus in principe kan het geen kwaad. Plus, omdat ze de groei beter in de gaten willen houden kijken ze toch vaker of alles goed blijft lopen.. Lekker vaak richting ziekenhuis dus :')
Jeetje wat een schrik Moppersmurv! Ik heb ook een tijdje niks gepost, erg druk met werk en de zwangerschap gaat helemaal goed. Om een aantal mensen gerust te stellen, ik heb (ondanks mijn twijfels) de 22-wekenprik weer ingepland. Hier ook ruim 24 weken zwanger nu dus dat was een mooie mijlpaal
@Moppersmurv wat heftig allemaal. Gelukkig alles wel goed met de kleine en met jouw ook natuurlijk. Hier gister de suikertest gedaan, vandaag te horen gekregen dat ik zwangercshapssuiker heb. Ik wordt dus nu overgedragen een de gynaecoloog en diabeteseverpleegkundige. Iemand hier ervaring mee? Verder nog steeds beroerd, mega misselijk en overgeven. Dus op dit moment ook in de Ziektewet. Ik kan echt niet zeggen dat ik volop aan het genieten ben van de zwangerschap. Maar het allerbelangrijkste is dat kindje het tot nu toe goed doet.
@laatje Oef, al die tijd misselijk en overgeven is wel een beproeving zeg... En dan ook nog zwangerschapssuiker. Natuurlijk is het belangrijkste dat het goed gaat met je kindje, maar je bent er wel mooi klaar mee zeg. Sterkte @Vissenkom Ja gaat redelijk hoor. Toen het gebeurde was het door de zwangerschap natuurlijk nog eens extra beangstigend, maar het geeft nu natuurlijk ook weer een hele leuke afleiding. Ik geniet van al het gerommel in mijn buik, het kinderkamertje, de laatste dingetjes kopen. Het leven gaat ook gewoon weer door en dat is heel goed.
Fijn dat je er zo in staat, Moppersmurv! Dat is ook het beste. Hier nog steeds niets gekocht, alleen een autostoeltje voor onze eerste baby (die nu bijna baby-af is en dus straks kan doorschuiven naar ander stoeltje). Ze gaan ook de babykamer delen dus ik hoef weinig nieuws aan te schaffen. Straks weer wat kleertjes in de kleine maatjes. Begin er wel steeds meer zin in te krijgen (dat had ik al, maar nu het dichterbij komt ga ik me er nog veel meer op verheugen). Zo spannend!
Oh pittig zeg, sterkte! Is die misselijkheid etc ook daar aan gelinkt (ik heb hier dus ook geen ervaring mee, dus kan je niet verder helpen!). Fijn dat je kindje het wel goed doet, maar pittig!! @Johanna84 kleertjes in kleine maatjes ben ik ook langzaam aan het aanschaffen, het begint ook echt weer te kriebelen. Verder zitten wij opeens extreem in de regel- en opruimmodus (noem het collectieve nesteldrang ). Lekker wel, opeens zetten we allerlei stappen waar we al weken of maanden tegenaan hikken
Ja, ik heb hier ervaring mee. Ik spuit al vanaf week 13 insuline en ben onder begeleiding van de diabetespoli en de gynaecoloog
Ik kom er trouwens deze middag achter dat de TENS vergoed wordt door mijn aanvullend pakket. Mocht je dit apparaat overwegen en geen huur/leenopties hebben, dan kun je daar dus even naar kijken!
Pfff ik heb eergisteren voor het eerst mogen meemaken wat nou steeds bedoeld wordt met 'je kunt flinke kramp in je benen krijgen tijdens de zwangerschap'. HOLY shit. Ik heb echt zitten huilen op de bank zeg, het ging ook gewoon níét over. Heb er nu 2 dagen later nog altijd een pijnlijk gevoel van.. Echt, ik vind het dapper van vrouwen die aangeven dat ze heel graag zwanger zijn hoor. Wát een gedoe allemaal