uitgerekend april 2025 ❤️

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nola26, 7 aug 2024.

1. Moppersmurv

13 aug 2024
    65
    107
    33
    Vrouw
    @wiedeltje Ja respect hoor dat je dat keer op keer ervoor over hebt! Nu hebben wij op zich niet de wens om zo'n groot gezin te hebben (wellicht dat ik me daarom ook weinig bij zoveel zwangerschappen kan voorstellen), maar een 2e zouden we misschien wel leuk vinden en zelfs een 2e keer die zwangerschap lijkt me nu al een heel gedoe :roflmao: Nou ja, eerst nummer 1 maar verwelkomen en wellicht wordt ik dan zoals al mijn oudere collega's en ben ik het opeens allemaal weer vergeten na een tijdje :p

@Pammie87 Dat begint nu al! Ik heb nu al collega's die beweren dat hun baby's allemaal heel makkelijk waren enzo, als een soort wedstrijd om tegen elkaar op te bieden :roflmao: Terwijl je toch niet zegt dat je minder van je kind houdt als je er eerlijk over bent dat het misschien niet altijd alleen maar een roze wolk is.

@ShellShell Flauwvallen tijdens je echo... Brrr. Lijkt me eng. Je weet soms niet altijd waarom een collega dan zo reageert (wellicht zelf veel miskramen gehad en/of erg moeilijk zwanger geworden), maar dat doet niks af aan het feit dat jouw ervaring voor jou heftig was en dat je dat dan even van je af wil praten.

ShellShell vindt dit leuk.
  2. pingpongpcos

pingpongpcos Fanatiek lid

22 mrt 2024
    1.262
    1.210
    113
    Vrouw
    @wiedeltje @Pammie87 @ShellShell @Moppersmurv @Vissenkom dank voor al jullie inzichten!! Heeft toch wat losgemaakt zo te lezen ;) En blijft fijn dat het herkenbaar is voor de meesten, ook de moeders met ervaring zeg maar. Ik was inderdaad al gewaarschuwd dat de roze (blauwe?) wolk best nog wel een tijdje uit kan blijven, dus ik probeer ook vooral niet te veel verwachtingen te hebben.. maar goed, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Uiteindelijk weet ik het toch pas als het zover is, en hee, terug kan ik toch niet :roflmao:

Overigens mag ik niet klagen over m'n partner hoor @Vissenkom, die doet ook nu al keihard z'n best en heeft me nog net niet achter slot en grendel wat het huishouden betreft :p Ik moet zeggen, mijn kookschort staat hem heel goed hahaha.

Nola26, ShellShell, Vissenkom en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. pingpongpcos

22 mrt 2024
    1.262
    1.210
    113
    Vrouw
    Hoe is het eigenlijk verder met iedereen zo? Zo langzamerhand druppelen we samen het derde trimester in, echt bizar om te bedenken dat we al met de laatste loodjes bezig zijn!:eek:

Lauren1993 vindt dit leuk.
  4. Vissenkom

Vissenkom Bekend lid

9 aug 2024
    623
    689
    93
    Vrouw
    Ben morgen 27 weken en ik reken voor mezelf alles vanaf nu als derde trimester :roflmao:

Vanochtend een zwangerschapsmassage gehad, kan het iedereen weer aanraden hoor. Een pretecho vind ik te duur, maar over een zwangerschapsmassage hoef ik niet na te denken :rolleyes: Nja verder kortademig incl verkouden, maar ook wel weer oké, ofzo. Het wordt allemaal wat zwaarder qua buik, ver/snel lopen, maar ik begin ook wel in de modus te komen dat dat oké is. Krijg ook langzaam zin om de kleertjes in de kleinste maat tevoorschijn te halen om te zien wat we ook alweer hebben, en of we compleet zijn. Dus nja, prima.

Jaaa, en mild voor jezelf zijn. Iedereen doet altijd maar alsof het zo normaal is, een kind krijgen, maar verdorie wat gebeurt er dan veel... In je lichaam, hoofd, hormonen, dagindeling, herstel.

Overigens zat ik nog wel na te denken over de 'discussie' hier. Dat zwanger zijn vond ik dus maar niets, maar die bevalling vond ik me wel een partijtje bijzonder hoor. Langzaamaan wordt dat ook weer wat spannender, het is onbekend hoe het loopt natuurlijk, maar ik heb er ook weer een soort van zin in?! Het is zo'n proces dat echt niet te omschrijven is, en ik vond het dus echt heel vet om mee te maken. Misschien brengt dat nog een lichtpuntje, wie weet loopt 't voor meer mensen zo.

5. pingpongpcos

22 mrt 2024
    1.262
    1.210
    113
    Vrouw
    Ohhhh die heb ik voor over 3 weken staan! Ik heb er ook echt nú al zin in, al helemaal omdat ik er een cadeaubon voor heb en hij dus 'gratis' is (/voelt. Maar shhhh)

Ik ben zó benieuwd naar hoe ik dit ga ervaren! Enerzijds doodeng/heb ik er geen zin in want, oef. Het gaat pijn doen en ik ben een watje haha :roflmao: maar aan de andere kant.. ik heb straks verdorie maar wel een whole ass kind op de wereld gezet?? Helemaal zelf gemaakt! Zonder boekjes of handleidingen, gewoon, hop, zo.

Schouderklopje, hoor. Nu al. :D

Vissenkom vindt dit leuk.
  6. ShellShell

ShellShell Actief lid

14 aug 2023
    421
    334
    63
    Vrouw
    Klopt het kan inderdaad dat zijn. Momenteel bij deze zwangerschap is zij juist heel meelevend en vraagt ze regelmatig om een update. Ze reageerde ook als een van de meest enthousiaste collegas op mijn zwangerschap. Dus ik was toen heel verbaasd maar nu vind ik de sfeer tussen ons wat dit betreft gelukkig leuker dan tijdens mijn eerste keer zwangerschap. Hoop dus wel dat als dat haar achterliggende reden zou zijn dat zij ooit ook zwanger raakt. Ze wil het wel had zij laatst verteld. Dus wie weet. Ze wilde ook al graag langs op kraambezoek dus ik geef haar specifiek een geboortekaartje als de tijd zover is.

Dat geeft in elk geval aan dat het gelukkig weer een leukere sfeer is geworden;)!

Moppersmurv vindt dit leuk.
  7. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.137
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ha! Je klinkt als mij tijdens mijn eerste zwangerschap. Doodziek, 6 opnames in het ziekenhuis, verschillende infusen, 9 maanden lang.
    "NOOIT MEER, ECHT NOOIT MEER". Ik wilde zelfs een sterilisatie als ik een keizersnede moest hebben. Het ziekenhuis weigerde dat trouwens en dat vond ik stom want ik zou nooooit meer zwanger zijn :p
    Mijn schoonmoeder bleef maar zeggen, wacht maar tot een jaar na je bevalling. En ik verklaarde haar voor gek :o::roflmao:

En toen was daar onze dochter. En kwam ik na een tijdje wel in die roze wolk (echt niet de eerste 2 weken hoor!). En toen waren we een jaar verder na een horrorbevalling. Maar hoe erg was die pijn nu echt? Herinner me er niks van. En ach.. dat ziek zijn viel ook wel mee toch? :|

Je vergeet dit. Echt. Alle pijn, alle ongemak, weg :p het is een vage herinnering over een jaar ;)

Pammie87, Vissenkom en Lauren1993 vinden dit leuk.
  8. pingpongpcos

22 mrt 2024
    1.262
    1.210
    113
    Vrouw
    Oh nou ja het ding is.. ik heb echt een mega soepele zwangerschap. Het is niet eens zozeer dat ik de kwaaltjes stom vind - want die heb ik amper, als ik mezelf met andere zwangeren vergelijk :oops: Het is gewoon het totaalplaatje, zeg maar. Maar dat ligt ook meer bij mij hoor (zij er iemand trauma van de MMM?), zal met tijd ook wel weg-ebben, maar voor nu is het gewoon even stom!

9. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.137
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat wij in dat hele traject zo'n enorme muur hebben opgebouwd om onszelf te beschermen tegen de teleurstellingen en pijn. Dat het enorm moeilijk is om die af te breken tijdens je zwangerschap.
    Ik weet nog dat ik toen ik bij mijn dochter zwanger was voor de eerste keer zei: "als we nu een miskraam krijgen weten we in ieder geval dat ik zwanger kan worden". Omdat ik er zo van overtuigd was dat dit toch wel weer fout zou gaan lopen.

En dan ben je niet blij, na jaren proberen en is het niet leuk maar dit wilde je toch?! Hoezo ben je niet blij?! Je hoort het van de daken te schreeuwen en constant gelukkig zijn! Wat is er toch mis met je dat dat niet zo is?
    En ondertussen voel je je hier weer schuldig om en dan kom je in zo'n vicieuze cirkel.

Echt zwanger zijn hoef je niet leuk te vinden en je hoeft niet te genieten. Ik vind zwanger zijn enorm kut :p
    Maar dat vergeet je over een tijd weer. En dan geniet je wel van je kleintje. En dan bleek uiteindelijk alles het helemaal waard.

Geef het de tijd ❤️

pingpongpcos vindt dit leuk.
  10. ShellShell

ShellShell Actief lid

14 aug 2023
    421
    334
    63
    Vrouw
    Hele drukke week gehad voor mijn gevoel maar oom met leuke dingen.

De intake van de kraamzorg is geregeld. Het lijkt erop dat het tekort aan personeel niet zo'n probleem is dus dat een fijn gevoel!

Onze slaapkamer is nu in 2en voor de babykamer en het is echt heel mooi geworden. We laten onze oudste zoon straks het behang kiezen. Zal een jungledieren of bosdierenthema worden ;)!

Ook een zwangerschapshoot gedaan. Ondanks die 3 ontstekingsbulten op mijn linkeroog keek ik er toch weer naar uit. Vond het wel spannend want je doet zo'n shoot terwijl je toch minder lekker in je vel zit. De fotografe heeft nu op sommige foto's alleen mijn rechtergezicht gefotografeerd en ze gaat proberen om het andere oog (op foto's waar je het wel ziet) te photoshoppen. Was mijn persoonlijke verzoek en ze dacht heel fijn mee. Ook nam ze extra tijd voor ons en ze gaat mogelijk nog een 3D beeldje van mijn zwangere lichaam erbij doen als extraatje. Ik ben heel benieuwd:p!

Iaatje, Pammie87, Vissenkom en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. pingpongpcos

22 mrt 2024
    1.262
    1.210
    113
    Vrouw
    Ohhh wat leuk! En wat lief dat ze zo meedacht.

Ik zie die beeldjes wel eens voorbij komen, lijkt me enerzijds supermooi, maar die krengen zijn verdorie duur?! :eek: dus als je er eentje gratis bij krijgt zou ik geen nee zeggen haha!

ShellShell vindt dit leuk.
  12. ShellShell

ShellShell Actief lid

14 aug 2023
    421
    334
    63
    Vrouw
    Haha ik dacht dus exact hetzelfde! Ik vroeg al gelijk van: zit dat dan bij de prijs inbegrepen?

Ze zei ja want het was haar eerste keer:roflmao:! Kan dus ook heel lelijk beeldje worden maar ach ik vind het idee al heel erg leuk!

pingpongpcos vindt dit leuk.
  13. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.137
    113
    Vrouw
    Brabant
    Huh. Ik heb zo'n beeldje maar toen moest ik helemaal gescand worden in 3d en die is toen uitgeprint door een 3d printer..
    Hoe gaat zij dit doen dan? :p

14. Vissenkom

Vissenkom Bekend lid

9 aug 2024
    623
    689
    93
    Vrouw
    #1814 Vissenkom, 20 jan 2025
    Laatst bewerkt: 20 jan 2025
    Ik kwam er wel achter dat al die influencers altijd een bronzen beeldje krijgen, en dan ben je inderdaad iets van 800+ verder. Maar van kunststof of hout bijvoorbeeld kun je voor zo'n 200 euro 'al' klaar zijn. Vind ik nog atlijd veel, maar wel stukkkkkken minder dan ik op basis van social media dus dacht ;)

Kleine is vandaag weer helemaal goedgekeurd, ligt nu in stuit. Ik ga denk ik een bingokaart maken voor de volgende afspraken, of ik alle liggingen nog ff af kan vinken :roflmao: Geprikt voor de rhesusfactor, vorige keer die prikken gehad, dus deze keer weer denk ik. En gelijk gevraagd of ze ook m'n HB wilde meten; die was te laag. Dus ik hoooop een beetje dat dat ook een deel van mn kortademigheid/vermoeidheid veroorzaakt, dan wordt het hopelijk ook snel opgelost. :D

Overigens kreeg ik voor de volgende afspraak (30w) de vraag 'wil je dan de bevalling al bespreken, of doen we dat de afspraak daarna pas?'. AAAH komt echt dichterbij nu! Doe het overigens die afspraak daarna. Dan weten we ook meer over de placentaligging, dus dat leek me handiger.

pingpongpcos en Pammie87 vinden dit leuk.
  15. ShellShell

ShellShell Actief lid

14 aug 2023
    421
    334
    63
    Vrouw
    Oh ik ben al gescand tijdens de shoot. Ik kreeg al gelijj de screening. Gelukkig niet naakt haha! Anders had het mij erg overvallen. Ik moest vrij lang in een pose staan ook. Werd met een soort mobiele camera om mijn lichaam heengedraaid heel apart;)

16. ShellShell

ShellShell Actief lid

14 aug 2023
    421
    334
    63
    Vrouw
    Jeetje wat een prijs! Dan heb ik veel mazzel als ik dit beeldje straks krijg voor €0 :eek:

Vissenkom vindt dit leuk.
  17. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.137
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had ook bh en string aan hoor :roflmao: misschien "minder mooi" maar vind het ook een beetje awkward om mijn blote lichaam in de kamer te zetten waar iedereen het kan zien :roflmao:

18. pingpongpcos

22 mrt 2024
    1.262
    1.210
    113
    Vrouw
    Ah nou ja, in m'n vrije tijd doe ik aan burlesque dus ik ben het wel gewend dat mensen delen van mijn lijf hebben gezien die ze niet standaard zien, haha. Plus, voor kunst vind ik dat toch.. anders? Voelt wat minder dichtbij of zo.

Overigens bedoelde ik met de 'belachelijk duur' eigenlijk al zo'n €150, maar ACHT HONDERD? Mijn god zeg, van mijn leven niet :eek: Dan vraag ik een vriend van ons wel of 'ie zijn 3D printer eens aan het werk zet haha (oké, nee, dat gaat me dan ook weer te ver qua privacy). Ik kan me voor 150 euro nog voorstellen dat je het ervoor over hebt, ik twijfel niet voor niks, maar dat is toch echt een prijs waarbij ik direct afhaak haha.

19. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    518
    476
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Beelde wat wij nemen is ook tussen de 600 en 700. Dit komt omdat die dan helemaal van brons is. Dit maakt het beeldje stuk duurder. Die van 150 a 200 zijn van andere materialen gemaakt

20. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    518
    476
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Hier vanmorgen weer door de medische molen gehaald. Dachten eerst zwangerschapvergiftiging. Gelukkig konden ze dit toch uitsluiten. Wel weer eiwitten en glucose van 8+ in me urine. Waarschijnlijk toch zwangerschapsuiker. Vrijdag weer het suiker onderzoek. Daarnaast drankje voor maagzuur gekregen. Rennies werkte niet meer en werd er gek van. Hopelijk voorlopig klaar met de dokter bezoekjes.

Deel Deze Pagina