uitgerekend april 2025 ❤️

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nola26, 7 aug 2024.

1. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    518
    476
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Voor mij is dit allemaal nieuw. Maar wat merk je als je baby gaat indalen? En betekent dat de baby dan zo blijft liggen tot de bevalling? Vanaf hoeveel weken gebeurt dit meestal?

2. Vissenkom

Vissenkom Bekend lid

9 aug 2024
    623
    689
    93
    Vrouw
    Het kan zijn dat je niks merkt, of weinig merkt. Het kan zijn dat je indalingsweeën krijgt, en die kunnen ook weer anders voelen. De ene krijgt steken echt rond het geboortekanaal of liezen, de ander echt meer kortdurende weeën (of meer menstruatiekrampen). Het kan volgens mij ook nog een continu zeurderig gevoel zijn. Of je merkt dus gewoon helemaal niks ;)

Je baby kan ook deels indalen, met nog wel wat bewegingsruimte, en dan kan die nog steeds draaien etc. (wel moeilijker) Maar als ie helemaal is ingedaald, dan blijft die zo liggen tot je bevalling. Bij de eerste kreeg ik met de 32-weken echo te horen dat ze deels in het bekken lag, en de controle erna was ze helemaal ingedaald, ik geloof met 34 weken. Je VK gaat dit controleren, want als je baby nog niet ingedaald is, en je vliezen breken, dan zijn er protocollen die je moet volgen. Maar dat is van eventuele latere zorgt ;) Ik weet niet wat het gemiddelde is van indalen, maar ik ken wel alleen maar verhalen in mijn omgeving waarbij de baby zo rond 37/38 weken wel ingedaald was.

Lauren1993 vindt dit leuk.
  3. Vissenkom

Vissenkom Bekend lid

9 aug 2024
    623
    689
    93
    Vrouw
    Hahaha, ik ben benieuwd! Hoop voor je dat die goed ligt. Ik heb van de week ook al de verhoogde risico's van een stuitbevalling t.o.v. een normale bevalling opgezocht; je bent statisticus of je bent het niet he :roflmao: Maar gewone blogs maken je vooral bang, heb ik het idee. Heb het maar losgelaten; hij heeft in principe nog zo'n 8 weken om te draaien, dat moet lukken.

ShellShell vindt dit leuk.
  4. Iaatje

Iaatje Bekend lid

5 okt 2016
    511
    372
    63
    Vrouw
    Hier vandaag goede groeiecho gehad. VK vond mijn dagcurves ook goed uitzien. Over 4 weken nog een groeiecho en als alles er goed uitziet en ook mijn dagcurves mag ik hoogstwaarschijnlijk terug naar mijn eigen VK. Dus hoop het zo. Verder voel ik me nog steeds hetzelfde. VK wilde een tablet voorschrijven, maar dan kan je elke keer bij het innemen 24u geen autorijden, dus dat is dan wel niet handig, dus maar niet gedaan.

Baby ligt nog dwars en weegt nu ongeveer 1100 gram.

pingpongpcos vindt dit leuk.
  5. Iaatje

Iaatje Bekend lid

5 okt 2016
    511
    372
    63
    Vrouw
    ♡ Uitgerekend 1 t/m 30 April 2025♡

4 April:
    Featherr - 33 jaar - 2e zwangerschap
    Moppersmurv - 32 jaar - 1e kindje

9 April:
    Konijntje04 - 34 jaar - 1e kindje

11 April:
    Narcisje - 35 jaar - 1e kindje
    Shelly - 30 jaar - 2e kindje

12 April:
    Wiedeltje - 33 jaar - 6e kindje

13 April:
    Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje
    Pammie87 - 35 jaar - 2e kindje

17 April:
    Dutch - 32 jaar - 3e kindje
    Alasse - 37 jaar - 3e kindje

18 april:
    Nola26 - 30 jaar - 3e kindje

19 April :
    Vissenkom - 31 jaar - 2e kindje

21 April :
    Jkamp - 27 jaar- 2e kindje

22 April :
    Madeliefje12345 - 27 jaar - 1e kindje

23 April:
    Laatje - 33 jaar - 2e kindje

25 April:
    KarenJill - 32 jaar - 2e kindje

27 April:
    AprilM - 30 jaar - 3e kindje

28 April:
    Johanna84 - 39 jaar - 2e kindje

29 April:
    Lauren1993 - 30 jaar - eerste kindje

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Jongen (3) Meisje (4) Verrassing (2)
    Afspraken:
    Januari

Narcisje - 29 januari - controle gynaecoloog
    Shelly - 31 januari - controle VK + vingerprik

Februari
    Pingpongpcos - 6 februari - groeiecho + cervixmeting
    Pingpongpcos - 20 februari - groeiecho + controle gyn
    Laatje - 25 februari - groeiecho gyn + controle VK
    Vissenkom - 27 februari - placenta/groeiecho

Hoe pas je de lijst aan?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie'

6. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    518
    476
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Bedankt voor je uitleg! Ik zal het dan bij de volgende echo wel horen! Die heb ik met 32 weken weer.

7. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.497
    1.851
    113
    Het indalen kan bij een volgende zwangerschap inderdaad later zijn. Het kan zelfs bij de geboorte pas plaatsvinden.
    Bij de eerste moet het volgens mij wel ingedaald zijn rond een bepaald termijn. En dan ligt het vaak ook 'vast', wat bij een volgende baby niet zo hoeft te zijn.

Rond de 30 weken vind ik wel erg vroeg, maar het kan misschien wel..
    Ik ben altijd wel blij als ze ingedaald zijn en ik geen ligadvies heb.

Gisteren belde de kraamverzorgster voor de intake. Ik kreeg even paniek, nu al? En eerst even gevraagd of ik alles klaar moest hebben voor de afspraak. Want ik heb nog niks klaar. Maar dat hoefde gelukkig niet. Mijn planning is om in mijn verlof alles klaar te maken. Lees: wassen en strijken en in de kast leggen, ik heb alles wel in huis, behalve een box, maar dat zie ik niet als noodzakelijk, kan ook wel een week na de geboorte ofzo..

En vorige week kwam het kraampakket binnen. Op mijn uitleg waar wat voor was riepen mijn dochters ieuwww:roflmao:

Vissenkom en Lauren1993 vinden dit leuk.
  8. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.497
    1.851
    113
    Nee, vk zei op mijn vraag hoe het dan kan dat die dagcurves zo afweken: ik weet het niet, maar laat het lekker los, we gaan er nu vanuit dat je geen diabetes hebt.

Ik ben het verder wel een beetje met je eens hoor. Ik heb over 2 weken een echo voor de placenta, dus dan wil ik direct navragen naar de grootte van de baby. Als dat erg afwijkt kan ik het nog eens aankaarten, of zelf een dagcurve doen, mijn moeder heeft een meetapparaat liggen..

Narcisje vindt dit leuk.
  9. pingpongpcos

pingpongpcos Fanatiek lid

22 mrt 2024
    1.262
    1.208
    113
    Vrouw
    Grappig dat je het zegt, want ik had de intake ook een week of 2 terug en ik wist dus helemaal niet dat ze ook echt je huis kwamen controleren en zo :o: En het was net wasdag geweest dus de slaapkamer was ontploft met wasmanden en half gevouwen was.. toen de kraamverzorgster aangaf dat ze 'zo wel even zou kijken of het bed hoog genoeg was' ben ik onder het mom van "ik moet even plassen" als een soort bezetene nog alle was in de kast gaan proppen boven :roflmao:

Nu snap ik ook dat ze echt niet opkijken van een beetje rommel, maar ik voelde me echt weer even alsof ik 7 was en mijn moeder dan vroeg "heb je je kamer netjes opgeruimd?". Eeeeh, nee. Oeps :')

10. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.137
    113
    Vrouw
    Brabant
    Huh onze kraam kwam helemaal niet langs :roflmao: was wel in corona tijd dus misschien daarom. Verwacht eigenlijk ook niet dat ze nu wel langs gaat komen voor de intake. :p zou dat dus ook helemaal niet verwacht hebben :roflmao:

11. Vissenkom

Vissenkom Bekend lid

9 aug 2024
    623
    689
    93
    Vrouw
    Haha die van ons kwam beide keren langs, toevallig eergisteren. Maar wij krijgen zelf een lijst die we na moeten lopen en als er bijzonderheden zijn nav die lijst kunnen we mailen zodat ze dit weten. Wij hebben bijvoorbeeld geen stromend water boven, wat ze wel verwachten (denk met name vanwege evt thuisbevalling). Maar zelf controleren doen ze niks hoor, dan zou ik ook ff moeten schakelen :roflmao:

12. pingpongpcos

22 mrt 2024
    1.262
    1.208
    113
    Vrouw
    Ik had volgens mij sowieso een behoorlijk geöpinieerde kraamverzorgende, althans de dame die de intake deed. Mijn man en ik vonden haar allebei niet echt superfijn, maar ze vertelde gelukkig dat zij ook geen zorg deed en alleen de intakes :o: Het was overigens niet écht een volle controle hoor, maar ze wilde wel even de badkamer, slaapkamer en kinderkamer gezien hebben en ze had wel her en der nog wat opmerkingen. Voelde toch een beetje als een toets!

Vissenkom vindt dit leuk.
  13. Vissenkom

Vissenkom Bekend lid

9 aug 2024
    623
    689
    93
    Vrouw
    Oh wauw echt? Nee, niet herkenbaar. Wel dat ze bij de eerste naar meer dingen vroegen, of je die al in huis had, en zo nee, dat dat wel belangrijk was. Denk aan regels voor een bedje, kruiken, maxi cosi, flesje voor evt bijvoeden etc. Maar echt niet zo... serieus? haha. Dan komen ze bij onze badkamer ook bedrogen uit; die is 2 vierkante meter totaal en er past net een badje in :roflmao:

14. Pammie87

Pammie87 Actief lid

6 aug 2022
    109
    97
    28
    Vrouw
    Oh wauw, zij nam het heeeel serieus.
    Hier deze en vorige keer iemand gehad die vroeg of het voor mij belangrijk was als ze de babykamer zag. Ze zei sommige mensen zijn zo trots en willen het graag laten zien dat ik het sneu vind om er niet naar te vragen :roflmao:. Had voor mij niet direct meerwaarde dus hebben ze het nooit gezien boven.

15. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    518
    476
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Hier vandaag gebeld door de kraamzorg! Er komt 17 februari iemand langs. Ben benieuwd of wij een huiscontrole krijgen haha. Ik dacht eigenlijk dat ze dat altijd deden.

16. ShellShell

ShellShell Actief lid

14 aug 2023
    421
    334
    63
    Vrouw
    Ik weet dat ik het bij de eerste gelijk voelde. Meestal vanaf 30 weken bij de eerste en ik las dat de 2e later zou zijn normaal gesproken.

Gezien ik nu griep heb vermoed ik toch steeds meer bij deze dat ik de klachten voor deze 2e nu verkeerd heb ingeschat. En dat er nog niks is gebeurd qua indalen

Maar bij de eerste dacht ik een soort van druk te voelen down there waardoor ik toen dacht: er is iets veranderd. Ik voelde echt een shift toen.

Of ze blijven zitten na indalen weet ik eigenlijk niet. De eerste lag bij mij goed dus ik heb geen ervaring met eventuele draaipogingen. Ik denk dat het niet per se definitief is want ze kunnen tot week 37 (uit mijn hoofd) nog draaien

Lauren1993 vindt dit leuk.
  17. Vissenkom

Vissenkom Bekend lid

9 aug 2024
    623
    689
    93
    Vrouw
    Ja ik was hier nog ingedoken omdat ik het me opeens ook afvroeg; ze kúnnen dan nog wel draaien in principe, maar de kans is heel klein. Dus mijn claim was onterecht ;) Bij een eerste is de kans trouwens nog het kleinst dat ze na indalen nog draaien, de keren daarna is die kans iets groter, blijkbaar.

Lauren1993 en ShellShell vinden dit leuk.
  18. pingpongpcos

22 mrt 2024
    1.262
    1.208
    113
    Vrouw
    Hier even een beetje een wat TMI vraag, maar zijn er nog meer dames die steeds meer afscheiding hebben? Ik heb al wat opgezocht en blijkbaar is het normaal dat je afscheiding steeds meer en wateriger wordt, maar jezus zeg, ik heb echt het idee dat ik nu zo'n 10x per dag in mijn broek plas. Heb gisteren oprecht even getwijfeld of mijn vliezen niet stiekem gewoon gebroken waren :o:

Lang leve de inlegkruisjes zo hoor...

Nola26 vindt dit leuk.
  19. Vissenkom

Vissenkom Bekend lid

9 aug 2024
    623
    689
    93
    Vrouw
    Ja, is normaal en herkenbaar. Zonder inlegkruisje voelt echt naar. Maar met merk ik 't (gelukkig) niet zo. Maar helaas heel normaal dus :p

Ik ging vandaag opeens uit 't niks bijna van m'n stokje. Niet eerder gehad, maar meteen daarna maar even dextro gehaald om standaard in m'n tas te gooien. Misschien heef iemand nog iets aan deze "tip". Ik had er iig nooit bij stilgestaan dat 't wel een goed idee is om altijd iets bij je te hebben in deze fase..

ShellShell vindt dit leuk.
  20. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.810
    8.474
    113
    Vrouw
    Ik heb dit ook! Heel vervelend idd..

Deel Deze Pagina