@pingpongpcos klinkt als een fijne bevalafspraak! @wiedeltje nee, hier geen negenmaandenbeurs. Ik begin ook weer last van m'n ribben te krijgen... Voel me echt al alsof ik 34 weken ben, maar helaas Gaat iemand van jullie nog iets leuks/ludieks doen deze laatste weken? Ik dacht dat er iemand nog een buikbeeldje liet maken? Ik denk dat ik op een druilerige zondag nog een keer verf tevoorschijn trek en mijn peuter laat schilderen op mijn buik. Kleine moeite, en lijkt me best een leuk soort van bondingsmomentje ofzo. Ik verbaas mezelf nog met deze sentimentele initiatieven
Ik heb 22 maart afspraak voor een buikbeeldje! Ben heel benieuwd. Verder gaan wij eind maart nog even samen er tussen uit. Mijn schoonouders hebben een vakantie huisje in hoenderloo, daar kwamen we er ook achter dat ik zwanger was. Hopelijk is dan beetje lekker weer zodat we kunnen wandelen en van het zonnetje kunnen genieten.
Hier eigenlijk niks gepland. Heb gedacht over zo'n beeldje, maar vond het toch te duur.. Mijn man is wel sinds een half jaartje helemaal into fotografie, dus ik ben nog aan het denken om zo'n fotoshoot 'jurk' te bestellen en er gewoon hier op de heide een keer op uit te gaan. Een echte maternity shoot voelt ook niet echt als mijn ding (we willen wél heel graag een newborn shoot doen als de kleine er is). Ik weet dat ik een babyshower krijg, maar verder... vooral afwachten en aftellen tot mijn verlof eigenlijk Komt ook wel een beetje doordat ik letterlijk sinds medio december niet echt een weekend voor mezelf heb gehad. Dit weekend is het eerste weekend waarin ik eigenlijk niks te doen heb (behalve een massage ), volgend weekend ben ik jarig, en dan verwacht ik stiekem m'n babyshower. Dan wéér twee volle, drukke weekenden en nou ja.. dan ben ik 36 weken en durf ik er niet meer echt op uit
Gister een afspraak in het ziekenhuis gehad. De arts was een beetje verbaasd. Met mijn vorige bevalling die ze terug kon lezen en het punt dat onze kleine onder observatie moet na de bevalling was het nogal logisch dat ik beter in het ziekenhuis kon bevallen. Het medicijngebruik an sich maakt me niet meteen medisch? Heel apart maar anders moet ik daarna met pasgeboren baby en net bevallen in de auto naar 't ziekenhuis Maargoed mocht ik weer een ruggenprik nodig hebben, wat ze me wel een beetje op het hart drukte vanwege uitputting (daar zo meer over), dan word je natuurlijk sowieso medisch. Ik ben volgens de arts te weinig aangekomen en die arts raakte wel een beetje in de paniekstand. Ik ben in totaal sinds begin maar 3kg aangekomen en met de baby + vruchtwater betekent dit dat ik dus eigenlijk gewoon "knetterhard af aan het vallen ben" (haar woorden ) en ik moet met de diëtiste van het ziekenhuis gaan praten. Blijkbaar een spoed aanvraag van gemaakt want toen ik halverwege van het ziekenhuis naar huis was belde de diëtiste al voor een afspraak. Ik heb redelijk snel last van harde buiken en dat blijkt een waarschuwingssignaal te zijn van mijn lichaam. Ik heb niet genoeg energie door "ondervoeding" (weer haar woorden) en die buiken zijn een teken dat er te weinig energie op dat moment naar de baby gaat en dat ik dus eigenlijk moet stoppen met wat ik doe. Wat 200 meter lopen is hierdoor moet ik ook absoluut een groeiecho met 35 weken van de arts dus die is ook alvast gemaakt voor eind deze maand. Anyhow alles gaat wel goed met de baby! Ze is volledig ingedaald met nog maar een heel klein beetje bewegingsruimte, oftewel ze ligt bijna vast.
Oh jeetje, je had al een deel verteld maar als het zo staat uitgeschreven klinkt het wel echt enorm als "help alarm paniek" terwijl dat op mij nog steeds niet zo extreem overkomt? Blijf het toch raar vinden dat hoewel alles goed is met jou EN met baby, er dan zo heftig wordt gereageerd qua uitspraken ook en zo. Maar goed, beter goede opvolging dan dat achteraf blijkt dat er toch iets niet lekker loopt. Heb je last (gehad) van de indaling trouwens? Of kun je wel die 200m nog gewoon goed lopen?
Ja wij snappen het ook niet hoor. De verloskundige is totaal niet in paniek die wilde zelfs geen groeiecho want zolang alles goed gaat gaat het goed Ik heb 1 middag wel echt heel veel pijn gehad voor een half uur/uur. Dat ik echt even niet wist hoe ik moest staan/zitten/liggen. Ik denk dat dat echt het actieve indalen was. Voor nu voornamelijk dat ze constant met haar hoofd tegen mijn blaas duwt en ik moet plassen dan voel ik haar hoofdje echt gewoon bewegen van links naar rechts en dan kan ik weer rennen voor de rest heb ik nu nergens last van. Ik baal wel een beetje want ik had hoop dat als ze zou indalen ik meer ruimte in mijn buik kreeg zodat ik makkelijker zou kunnen eten ofzo maar helaas
@Featherr ohh wat een gemixt bericht. Ergens klinkt het heftig, maar omdat het wel goed gaat met de kleine en met jou ook weer niet? Je klinkt er wel nuchter onder in ieder geval, klopt dat? En die harde buiken kunnen natuurlijk echt door alles komen, maar kan erg vervelend zijn! Veel last van? Ik had net controle, met de baby gaat alles goed . Ik heb een nóg lager hb dan 3 weken geleden, dus ben weer lab geprikt om eea te controleren, prima. Hoop eigenlijk wederom dat ik met ferro mag starten, aangezien ik ook hondsmoe ben. Als dat dan door die hb komt, dan is het opzich zo opgelost. Verder heb ik toch waarschijnlijk ook al indalingskrampen gehad! De kleine man ligt nu goed met z'n hoofd naar beneden (hoera!) en ook al heel laag. Zo vroeg ook al! Gelukkig zegt dat natuurlijk niks Over pakweg 2 weken placentaliggingsecho en een week later bevalafspraak whooooo, komt dichtbij nu!!
@Vissenkom ik ben er inderdaad vrij nuchter onder die harde buiken heb ik als ik echt dingen moet doen dus de ene dag meer dan de andere dag. We horen het wel bij de groeiecho mochten we dan paniek nodig hebben komt dat wel. Bij mijn vorige ben ik ook maar totaal 5 of 6kg aangekomen en toen was het allemaal prima en goed Wat vervelend dat je hb nog lager is! Lijkt me toch wel dat je dan iets ervoor krijgt
Haha ja super, toch goed ingeschat op basis van dat bericht. Dat met die harde buiken op drukkere dagen klinkt wel bekend hier. Wel bizar (voor mijn doen dan ) dat je 5/6 kg aankomt. Ik zit inmiddels op 12 Wat overigens aardig overeenkomt met de eerste keer... ochja, ik eet wanneer ik honger heb, en we zien na de zwangerschap wel weer verder. Vorige keer waren de labresultaten dus wel goed (vingerprik net te laag), maar nu wel echt te laag dus ben benieuwd wat het lab dit keer uitwijst... Rhesusprik zit er ook weer in trouwens, was te verwachten. Ben weer lekker lekgeprikt vandaag.
Ja dat is het probleem hier. Ik kan bijna niet meer eten ik eet wat tussen de middag en dan zit ik bij het avondeten nog vol. En dan dwing ik mezelf maar een half bord alsnog te eten maar dan zit ik de rest van de avond weer vol
Hallo allen, Lang niets van me laten horen. Nog steeds last van de kwaaltjes. Hier geen cravings. Moet al heel blij zijn dat ik eet zonder over te geven. Ik mag nu om de ene dag mijn glucose prikken i.p.v. elke dag. Blijven de waardes stabiel, dan mag ik naar 2 dagen per week. Tot nu ziet het er goed uit. Inmiddels vandaag 30 weken, langzaam aan begint het einde te naderen. Fijn om te lezen dat het met een ieder goed gaat en ook met de baby's.
Hier ook even minder actief geweest. Ook last van de kwaaltjes dus ik las wel mee maar typen en alles was dan toch net teveel ! Ik heb helaas een craving voor drop gekregen. Met name die halve drop half gummy dingen. Laat dat nou net zijn waar je maar 8 van per dag mag als je zwanger bent... ik zou wel hele bakken opkunnen. Het begon toen ik griep kreeg met keelpijn. Toen dacht ik aan drop en nam ik er een paar ter verzachting van de keel want ik ging echt kapot en sindsdien denk ik er de hele dag aan! Maar goed, mag niet meer dan 8 dus ik houd mij in. Laatst had mijn vriend (terwijl ik had gewerkt op kantoor) de hele doos alleen opgegeten terwijl ik bij thuiskomst dacht: ahh straks mag ik weer een droppie... was alles dus weg ! Rode bessen/aalbessen en Activa Abrikoos ook dol op. Gelukkig wat gezonder. Verder chocolade maar dat is eigenlijk ook zonder zwanger te zijn !
Oh ik heb nooit zo specifiek 8 stuks gehoord? Ik ben ook wel fan van drop, en heb de afgelopen week denk ik wel wat meer dan 8 stuks gegeten haha (dropfruit duo's zijn inderdaad gewoon écht heel erg lekker...) Maar als je bloeddruk verder goed is, lijkt het me ook niet zo'n enorm probleem? Tuurlijk moet je niet overdrijven.. en dat is met cravings een beetje lastig ja Hoe staat het met de kwaaltjes? Hopelijk wel draaglijk?
@laatje pff klinkt toch weer pittig hoor, rustig aan! En laaaangzaam aftellen . @ShellShell welke kwaaltjes? @pingpongpcos ik had dus wel eens van 8 dropjes gehoord, dat zou dan een bloeddrukveilige hoeveelheid zijn. Maar als je drop-fruit-duo's eet, dan mag je er 16 toch? Want dat zijn maar halve dropjes ;p Mijn pannenkoekencraving is ook weer over hahaha. Er is nog niks voor in de plaats gekomen. Verder echt weer fikse krampen vandaag, lijkt toch alsof die al langzaam aan de weg naar beneden begint. En ben voor de vierde(!!!) keer in twee maanden tijd echt ziek. Verkouden, benauwd, griepklachten, the whole shebang. Echt, die weerstand van mij is ver te zoeken.
Hahaha nou kijk, dat ben ik nu volledig met je eens En balen dat je je opnieuw niet lekker voelt zeg! Hopelijk is het dit keer maar iets kleins en ben je er snel vanaf. Krampen klinken overigens wel herkenbaar, hier gelukkig minder dan vorige week, maar blijft toch af en toe een beetje sluimerend aanwezig.. Ben benieuwd naar de echo volgende week!
@pingpongpcos @Vissenkom Ik dacht via Voedingscentrum & Zwangerhap maar ik las zelfs bij 1 website: maximaal 3 dropjes Ik hoop dat het klopt van die Duo-drop (dat je dan dubbele mag) haha! Qua kwalen verschilt het. Het ene moment kan ik bijna niks en lig ik vermoeid tegen spugen aan. De andere keer weer pijntjes (rug, stuitje, benen ect.) Griep was het heftigst dat is gelukkig over met dat hoesten en een verstopte neus met hoofdpijn, koud en dan weer warm gevoel. En verder nog steeds die oogonstekingen. Die ontstekingsbulten druken tegen mijn oog, soms zichtverlies of jeuk. Die klachten horen overigens wel bij de soort oogonstekingen die ik heb. Zodra die weg zijn zouden die klachten ook weer weg zijn. Ik probeer qua voeding vanalles met gemberthee, kamillethee, warmtekompressen, omega 3, avocado's en vis (mits het veilig is), maar het zit er al sinds oktober dus ik denk dat ik dat moet uitzitten tot mijn hormonen na de bevalling weer in balans zijn. Dus tja heb wel wat dingen maar goed, de baby trappelt lekker actief en is tot nu toe iedere keer goedgekeurd. Daar dus heel blij mee. We houden vol!
Oeh die pannenkoekencraving herken ik ook! Mijn moeder vandaag al gevraagd of ze binnenkort wil maken. Zij maakt hele lekkere Beterschap trouwens!
Wat kan een zwangerschap toch afzien zijn zoals bij jou @laatje. Ik hoop met je mee dat de suikerwaardes stabiel blijven! 8 dropjes per dag heb ik nog nooit van gehoord. Ik probeer juist met drop mijn bloeddruk iets hoger te laten zijn (op advies van vk), anders is hij zo laag dat ik er last van heb. Ik heb afgelopen week de echo voor controle van de placenta gehad. Was goed gelukkig! Heel blij mee. En zo verliefd op ons moppie. We zagen hoe de baby met een handje teentjes vastpakte, losliet en de grote teen vastpakte. Ook had het een oogje open. Zo lief! En nu moet ik bezig met de wensen voor de bevalling. Nog even geen zin in, want ik sta er nu nog relaxed tegenover en ik ben bang dat ik, als ik er over na ga denken, niet meer zo relaxed in sta. En dat wil ik eigenlijk niet...
@ShellShell pfff ja wat een toestand. Kan je partner wel veel overnemen thuis? Laat maar weten wanneer we kunnen aanschuiven bij je moeder En thanks voor de beterschap! Heb het nodig Wat een griepgolf from hell. @wiedeltje fijn dat je placenta nu goed ligt! En leuk om nog even te spieken zeg, daar kijk ik ook wel naar uit Misschien dat het na een paar goede gesprekken ook juist nog meer rust geeft. En je hoeft er ook maar zoveel over na te denken als je zelf wil, toch? Voor sommige mensen werkt het ook heel goed om er blanco in te gaan. Hoe heb je dat bij vorige zwangerschappen gedaan?
♡ Uitgerekend 1 t/m 30 April 2025♡ 4 April: Featherr - 33 jaar - 2e zwangerschap Moppersmurv - 32 jaar - 1e kindje 9 April: Konijntje04 - 34 jaar - 1e kindje 11 April: Narcisje - 35 jaar - 1e kindje Shelly - 30 jaar - 2e kindje 12 April: Wiedeltje - 33 jaar - 6e kindje 13 April: Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje Pammie87 - 35 jaar - 2e kindje 17 April: Dutch - 32 jaar - 3e kindje Alasse - 37 jaar - 3e kindje 18 april: Nola26 - 30 jaar - 3e kindje 19 April : Vissenkom - 31 jaar - 2e kindje 21 April : Jkamp - 27 jaar- 2e kindje 22 April : Madeliefje12345 - 27 jaar - 1e kindje 23 April: Laatje - 33 jaar - 2e kindje 25 April: KarenJill - 32 jaar - 2e kindje 27 April: AprilM - 30 jaar - 3e kindje 28 April: Johanna84 - 39 jaar - 2e kindje 29 April: Lauren1993 - 30 jaar - eerste kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (5) Meisje (4) Verrassing (2) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: Februari Laatje - 25 februari - groeiecho gyn + controle VK Vissenkom - 27 februari - placenta/groeiecho Pingpongpcos - 27 februari - controle gyn Maart Shelly - 4 maart - groei echo Pingpongpcos - 13 maart - controle gyn + groeiecho Pinpongpcos - 25 maart - controle gyn - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'