Wat lastig samantha dat je geen goeie band hebt met je ouders @ 1981mama ik zou het idd de volgende afspraak melden (ga ik ook doen ) iedereen is lekker actief geweest vandaag zie ik al heerlijk toch ? Wat zijn de vooruitzichten voor morgen ?
Ik ga weer thuis bevallen. Tenminste, dat is de bedoeling. Slijmprop zegt helaas niet zoveel. Het kan het begin zijn van de bevalling maar doe kan ook nog weken op zich laten wachten helaas. Ik zou het wel even melden. Volgens mij kan het ook weer wat bij groeien? Ik vond het een beste klont de vorige keer (ben hem pas met de bevalling verloren en heb me er zelfs nog voor verontschuldigd tegen de vk, haha!).
Ik had maar een gedeelte niet helemaal en idd kan gewoon weer aangroeien zegt ook idd niets hier nog geen echt gerommel meer, het thuis bevallen lijkt me gewoon eng maar dat kan bij een eventuele 2de miss wel veranderen dan weet je wat je kan verwachten vond jij het helemaal niet eng ? Pffff ik wil wel bevallen hoor dames de vooruitzichten van het weer zijn voor ons niet fijn word heel erg warm weer maandag en blijft redelijk warm en donderdag ook weer erg warm zo geen zin in sorry voor mijn geklaag dames !
Nee, ik vond het absoluut niet eng en fijn om in mijn eigen omgeving te zijn. Nu is het zh hier niet zo ver vandaan mocht de nood aan de man zijn (10 min rijden max). Ik vond het erg fijn dat ik na de bevalling onder mijn eigen douche kon gaan staan en daarna weer heerlijk in mijn frisse schone bed kon zitten/liggen. Geen heen en weer gereis van zh naar huis etc. Nu is dat heel persoonlijk natuurlijk en als je je fijner voelt in een kraamhotel of het zh moet je dat zeker doen!
Het ziekenhuis is voor mij gevoel hier te ver vandaan zn 20 min als je t verkeer mee hebt duz dat durf ik niet te gokken het lijkt me wel heerlijk zo van de bevalling onder je eigen douche je eigen spullen en daarna weer lekker je eigen bed op te zoeken dat is wel heerlijk
Thuis bevallen lijkt me heerlijk idd, lekker je eigen plekje en niet dat nare ziekenhuis. Ik heb alleen geen keuze... Wel veilig, als er iets met de beeb is, zijn we iig al in t zkh. Ik heb wel een papiertje meegekregen met wanneer te bellen (weeën om de X minuten etc) maar die geldt voor mij niet. Natuurlijk moet ik dan óók bellen, maar ik heb ook instructie dat bij iets minder leven of verdachts of suiker uit de pas dat ik direct moet bellen.... Maar de consequentie daarvan is opnemen en inleiden... Vooral dat opnemen zit ik niet op te wachten grrr. Oh ja... Mijn ziekenhuis is hier 25minuten vandaan... Er zijn wel dichterbij ziekenhuizen (in geval van nood ben ik in 7min vanaf huis in een zkh). Is wel lastig voor mijn man (en lekker duur parkeren) maar het is maar zo. Ik denk dat ik nooit meer zwanger wordt, maar volgende keer doe ik het dichter bij huis... Iedere X dat half uur rijden is fijn voor de expertise maar is op dit moment energieslopend
1981mama zou je geen 2de willen ? Ondanks dat je een moeilijke zwangerschap hebt lijk het me toch dat je aan het einde van de streep denk och ik heb er toch iets verschrikkelijk moois voor terug gekregen ? Of wil je gewoon maar 1 kindje dat kan natuurlijk ook , dat je gewoon geen behoefte heb aan meer ? Dames sommige van jullie zijn nu een 2de kindje rijker maar zal er in de toekomst nog wat bijlomen?? Ik zelf weet niet of ik voor een 2de zou willen vind het zwanger zijn alles behalve leuk ( ja ik ben zn vrouw) maar ondanks dat probeer ik toch te genieten en ligt er ook een beetje aan moeilijk of makkelijk de eerste is denk ik of dachten jullie nooit zo ? Erg benieuwd of er nog een eventuele 2de of 3de inzit
Grrr.. Heel verhaal getypt.. En ist weer weg. Mama1981, heb jij bewust voor dat ziekenhuis die wat verder is gekozen dan? Waarom vind jij het niet leuk om zwanger te zijn dan Peetje? Hier komt er geen 3e. Altijd gedroomd van 2 kindjes hihi.. En denk dat dat ook druk genoeg is haha Hoe is jullie nacht gegaan meiden? Hier eindelijk weer eens 6 uurtjes geslapen ipv 3. Mss dat wij vanmiddag nog even naar een strandje gaan hier in de buurt. Wil er nog even uit haha
Irritant is dat he, veel typen en dan verhaal kwijt zijn, ik ken het grrrr! Ziekenhuis wat verder weg is universitair, zkh dichtbij is streekzkh. Ik ben nogal een bijzonder blijkt, per universitair zkh zien ze er 10 per jaar en bij streekzkh 2 zwangeren a la mij per jaar... (type 1 diabetes)... Hier ook redelijk geslapen Waarom ik nooit meer zwanger wil worden.... Lang verhaal ik zal het proberen zo kort mogelijk te houden. Misschien wat naïef van mij, maar ik dacht dat zwanger zijn alleen een beetje misselijk betekende.... In week 5 was ik doodmoe, en in week 6 kotste ik de longen uit mn lijf (tot 20x per dag?), in week 7 opgenomen in zkh met uitdroging en "help me, ik ga dood, haal hem eruit". Ik voelde me ook alsof ik dood ging (en ben wel eerder ernstig ziek geweest hoor)... En dan moet je weer naar huis omdat je bloedwaardes te goed zijn "succes ermee". Ik bleef wel bellen en aanhouden dat ze me moesten helpen maar als je voor de zoveelste keer hoort dat je maar een crackertje naast je bed moet leggen en je het gevoel hebt niet serieus genomen te worden, dan word je radeloos.... Ik ben in 3 weken tijd 7 kilo afgevallen.... gelukkig was daar de diëtist, pas in week 10, die sowieso onderdeel ging uitmaken van mijn behandelteam (ivm de diabetes). Ik kreeg medische drinkvoeding en diverse goede tips... Ik kotste verder en in week 13 (na de 3e opname volgens mij) heb ik een gyn (in opleiding) zover gekregen om me zofran voor te schrijven. Discutabel medicijn en wordt bijna niet voorgeschreven. Ze hielpen een beetje! iig het randje "ik ga dood" en "haal hem er maar uit" was er af... maar ik was zo verzwakt dat ik weinig meer kon dan op de bank liggen helaas... En iedere week smeken om nieuwe pillen iedere week een ander gezicht en iedere week weer de wanhoop dat ik ze niet zou krijgen en ik terug in de goot moest gaan liggen.... Pillen stopte en tot week 26 blijven kotsen... Toen stopte het enigszins, maar toen kwam het maagzuur.... En nog steeds zo verzwakt.... inmiddels plof ik bijna uit elkaar (groot kind en vruchtwater is 2x de bovengrens) Ik verheug me op de bevalling, het einde van mn "drama"... Ik hoop ook serieus dat ik wel interesse kan tonen in d beeb, dat ik er wel de energie voor heb... Maar psychisch ben ik nog steeds wel redelijk sterk en kan er goed met mn hubbie over praten Conclusie: ik heb in week 4 en 5 gestraald van geluk, trots dat we zo snel zwanger waren... Daarna niet meer genoten, van niets... nummer 2 wordt geadopteerd als het ooit zover mag komen
@peetje, bij mijn dochter vond ik zwanger zijn grotendeels wel leuk, ondanks het lange misselijk zijn, maar bij deze vind ik het ook een heel stuk minder!! Wij twijfelen nog of we een derde zouden willen. Eerst deze maar eens 'uitpoepen', herstellen en de oudste naar school denk ik! Wij hadden gisteren een feestje, heb nu veel pijn! Onze dochter is uit logeren, dus die halen we zo op. Ben wel blij dat mijn man thuis is! Ondanks dat wij dus een stille, rustige nacht hadden, heb ik slecht geslapen... @mama, het zit je ook echt allemaal niet mee!! Alleen die diabetes zou al heftig zijn geweest en dan ook nog eens hg en grote baby! Hopelijk kun je gauw genieten als de kleine er eenmaal is! En anders kan dat echt wel groeien hoor! Ik voelde helaas ook niet meteen de 'onvoorwaardelijke liefde' voor mijn dochter door de bevalling en de eerste tijd erna... Geef dit alleen in mijn omgeving nooit toe. Maar bij mij is het vrij snel gegroeid, geef het dus de kans om het te laten groeien als het niet vanzelf gaat!
Je kan maar pech hebben idd maar bij een 2de hoef je natuurlijk niet zo ziek te zijn , het risico dat dat wel zo is is natuurlijk wel aanwezig ik kan me niet voorstellen hoe het is om continu te moeten spugen ! Maar lijkt me wel heel erg vreselijk , en moe ja moe ben ik ook heel erg geweest tot week 17 zn beetje langzaam ging het wat beter maar nu weer moe haha dus dat is een kwaaltje die iedere zwangere heeft en een grote baby die van ons ( meisje) werd met 32 weken ook al flink geschat 2230 gram dat is best aan de maat en ook mijn buik knapt aan alle kanten en zelfs mijn benen doen mee ! Maar er zijn vrouwen die heel slank waren en echt mega dik worden tijdens de zwangerschap en geen streepje hebben ! Zo oneerlijk maar dat heeft te maken met de elastischeteit van je huid @ samantha waarom ik het niet leuk vind om zwanger te zijn Uhm geen idee zijn de gierende hormonen denk ik vind t maar eng ook je draagt gewoon een leven bij je waar je al de verantwoording voor hebt bij ons heeft het lang geduurd om zwanger te worden in de mmm geweest en eindelijk gelukt de details ga ik verder niet vertellen maar we zijn super dankbaar en miss vind t ik daarom wel zo eng bang dat t weer weggenomen word ! Manlief wil heel graag een 2de en miss wel een 3de maar als ik dan weer de hele zwangerschap in angst leef is dat niet prettig maar heb het er miss wel voor over om t nog 1x te doen ook voor onze dochter erg leuk om een broertje of zusje te hebben dan sorry weer een lang verhaal gaat vanzelf
Hier btw ook niet zn denderende nacht achter de rug manlief gaat straks ff naar zn zus op visite ik denk dat ik lekker thuis blijf ben echt te moe gewoon om iets te ondernemen merk dat t langzaam wel op begin te breken maar we moeten maar niet zeuren denk ik dan kan straks ook niet
Jeetje wat heftig mama1981. Dan duurt een zwangerschap ook heel erg lang wanneer je constant zoveel pijn ervaart. Hopelijk ben je in ieder geval snel van die klachten af wanneer de kleine is geboren. Hier was de liefde voor mijn dochter ook niet gelijk intens groot hoor. Maar dat vertel je inderdaad nooit aan iemand. De zwangerschap van haar was echt "een makje" en de bevalling ook.. Maar ze is de eerste 4 maanden een "huilbaby" geweest. En wou haar graag weer weg hebben. Dacht menig keer.. Waar ben ik aan begonnen. Maar nu kan ik haar voor geen goud meer missen hoor haha.. Wel is de angst er nu dat de 2e ook een huilbaby word.
Nmv.. Wat vervelend dat je dan alsnog slecht slaapt. Heb je eens de kans om wat langer te liggen ook en heb je zoveel pijn.. Vandaag maar rustig aan! Pff ik dacht net.. Kan prima nog even de ramen van de buitenkant schoonmaken.. Had vrijdag al vd binnenkant gedaan. Nou fout gedacht... Gelijk veel pijn nu. Dus lig alweer op de bank. Grr waarom ben ik nou ook zo eigenwijs. Peetje.. Ik zou je man dan ook alleen laten gaan.. Ff tijd voor jezelf nog en de rust nemen.
Ik vind deze zs wel wat zwaarder dan de eerste keer. Toen werkelijk geen kwaaltje gegad (behalve verdenking niersteen en opname met 27 weken). Daarna nog wel gewoon gewerkt. Nu loopt er een twee jarige rond en dat maakt veel verschil. Hier overigens bij mij nog zeker de wens voor een derde. Vl wil er maar twee en is dus klaar voor zijn gevoel. Daar moeten we het nog over hebben maar sowieso niet nu direct. Als er een derde komt zal dat nog wel even op zich laten wachten.
Jeetje mama1981, heftig hoor! Hier 2 x door de zwangerschap 'gefietst'. Behalve vanmorgen, toen had ik veel pijn, in mijn bekken en tegen mijn ribben..gelukkig zakte het na een uurtje! Vanmiddag nog even naar de markt en een terrasje doen met vrienden. Vanavond op kraamvisite bij een vriendin, zij is vorige week bevallen.
@ samantha dat doe je ook niet zo slim gewoon niet meer willen doen je moet wel op je zelf passen @ san987 jij durft wel zeg ! Ik zou me er niet prettig bij voelen om de hele dag op hort te gaan @ hier vannochtend toch mee gegaan naar schoonzus maar werd al moeier en moeier en dus chagerijniger dus we kwamen om 2 uur thuis even wat gegeten en toen maar gaan slapen ik sliep om half 4 en heb geslapen tot kwart voor 5 voel me wat minder vermoeid nu ik was ook echt niet lief tegen manlief zo zielig hij doet zo zn best naja nu weer wat vrolijker gelukkig ik heb de rest van de dag ook geen reet gedaan haha jullie?
Ik was vandaag ook niet lief (ben nog steeds boos)... Een combinatie van mijn hormonen en onhandigheid van mn man grrr Hier zijn we zelf het geboortekaartje aan het ontwerpen... Ik kan photoshoppen, hij niet... Dus ik eea in elkaar gezet, geschoven met teksten, etc. Nu heeft hij na een paar online filmpjes opeens ook verstand van photoshop en daarmee de hele lay-out van het kaartje verkloot grrrr... En als ik dan vraag of hij het terug wil zetten en goed wil maken dan maakt ie het alleen nog maar erger... Ik ben kwaad weggelopen bij de pc en ik heb gezegd dat ik wel zie wat het wordt maar dat ik mn handen ervanaf trok
Ojeej 1981mama mannen snappen er op dit moment niets van althans die van mij niet , en die van jou te horen ook niet waarom doen ze niet gewoon wat ef gevraagd word dat is toch niet zo moeilijk die van mij doet wel vreselijk zijn best maar som om achter het behang te plakken vanmiddag ook een discussie aan t voeren over een veranda bjj de schuur maken dan zeg ik stop maar met deze discussie en dan toch ff doorgaan dus begrijp je hoor mama vreselijk frustrerend maar ze hebben het echt niet door dat is t ergste nog is het nu uit eindelijk wel goed gekomen ?? Of ligt de kaart nog steeds is duigen ?
Lekker San987.. dat je nog even heerlijk terrasje hebt gepakt. En nu nog op kraamvisite.. lekker druk dagje dus. Mama1981.. Aahh dat is kut dat dat nu helemaal overnieuw gedaan moet worden. Had hij dat niet overlegd dan dat hij wat ging proberen? Hopelijk komen jullie er samen toch nog uit en word het een mooi kaartje hoor. Peetje.. dus toch maar wel op visite gegaan. Tsja, aan de ene kant blijf ik ook het liefst steeds thuis, maar ja, het kan natuurlijk ook nog zo 4 weekjes duren voordat de kleine komt denk ik dan. En om nou een hele maand niet van huis te gaan is ook alweer wat haha.. Hier vanochtend dus ramen buiten gedaan en vanmiddag lekker ontspannen op het strand geweest met ons 3en. Was echt heerlijk. Komen we thuis, krijg ik het gelijk weer extreem warm.. word morgen nog wat. Pff.. Nu al zin in, not! Ga jij je afspraak nog verzetten voor morgen Peetje? Ik heb echt last van mijn hormonen vandaag. Steeds om niks huilen, veel snoepen en heel snel sjagrijnig zijn. Word tijd dat de beeb komt hihi