Succes Carlie! Poeh Peetje, dat ging snel! Mijn eerste was ook zo'n stortbevalling en dat is even heel erg heftig. Jammer dat jullie nog in het ziekenhuis moeten blijven. Hopelijk mogen jullie snel naar huis! Gefeliciteerd San en Samantha! Allemaal meiden tot nu toe En vlot achter elkaar nu, vanaf woensdag is er iedere dag minimaal eentje geboren! Hier gaat alles nu prima! Ze groeide niet goed genoeg ondanks dat ze enorm veel dronk en de bv al goed op gang kwam. Bleek dat er iets onder de weegschaal lag waardoor het gewicht niet klopte. Als ze 10% of meer zou zijn afgevallen vanochtend dan moesten we naar de ka. Gelukkig is ze niet boven de 9,1% geweest en vanochtend was ze 80 gram gegroeid. Of de meting van gisterochtend klopte durf ik niet te zeggen dus wellicht is ze iets minder gegroeid maar was ze ook minder afgevallen. Ben erg blij dat het allemaal aan de weegschaal bleek te liggen. moest namelijk bij kolven etc (gevolg MEGA stuwing). Maar goed, dat is over een dag of twee weer over hoop ik. Geniet ze dames en kom maar op babies die nog lekker bij mama zitten!
Carlie; succes! Nmv; nog helemaal geen voortekenen bij jou? Peetje, samantha en laawra gefeliciteerd! Mijn bevalling kwam rustig op gang. Ik had om kwart voor 1 6 a 7 cm ontsluiting met rustige weeën. Om kwart voor 2 nog altijd 7 cm met wat pittigere weeën, dat was wel een tegenvaller. Toen hebben ze een echo gemaakt om te kijken wat de rugkant van het babytje is, dan moest ik op die zij gaan liggen, zodat de ontsluiting zou voorderen en dat lukte! Om half 3 had ik volledige ontsluiting en na 10 min is ze geboren. Met 1 perswee stond het hoofdje, toen raakte ik in paniek, maar de vk heeft even gemopperd en toen kwam het goed Nu lekker genieten!
Ohh laawra dat zal wel ff schrikken zijn geweest maar gelukkig toch alles goed ! Carlie hoe gaat het heeft het.door gezet ? Het in eens een babyboom haha heerlijk toch!! @ hier borstvoeding komt hier niet lekker op gang dus we hebben besloten om er mee te stoppen om te proberen te kolven heb ook totaal geen last van mijn borsten dus dat is een tegen valler wat nog een grotere domper is is dat hailey nog niet uit de fles wil drinken waardoor ze nu dus sonde voeding krijgt verder veel last van der buik door t eten en antibiotica dus denk dat het pas maandag of dinsdag word voordat wij naar huis mogen
Spannend Carlie! Heel veel succes! Ach Peetje, wat een situatie zeg. Kun je er al wel van genieten? Hopelijk kan ze snel uit een flesje drinken. Er zijn wel speciale flessen waarvan de speen op een borst lijkt qua happen geloof ik. San987.. Klinkt als een goede bevalling. Nu lekker aan het genieten? Wij mochten vanmiddag naar huis. Kayleigh is nog wel wat misselijk, redelijk spugen nog, maar is al wel een stuk rustiger dan gister en vanochtend. Nu heerlijk aan de filet americain.
Even een update: om 00.12 uur is onze prachtige dochter geboren. Wij zijn nog in het ziekenhuis, maar maken het goed!
Lekker samantha broodje filet american heb ik nog niet gegeten heb ook nog niet behoefte aan , onze dame gaat met sprongen vooruit hopelijk blijft dat zo ze heeft gisteravond vanna en vanmorgen zelf uit een flesje gedronken ze ligt nu weer in een eigen wiegje dus geen warmte bed ze heeft vannacht de helfr van de nacht door gebracht zonder kruik en de temperatuur was vannochtend toch nog 36, 9 dus top vandaag gaat ze voor het eerst in bad ben benieuwd hoe ze dat vind vannacht was ze wel veel aan het huilen maar ze vind troost in een fopspeen dus dat is prima , @ carlie al bevallen? Hoe is het met de rest van de dames
Gefeliciteerd Carlie!! Peetje, ben je helemaal gestopt met bv of proberen jullie het met afgekolfde melk? Hier had ik bij mijn dochter ook opstart problemen, pas op dag 4 snapte ze hoe ze moest zuigen/drinken... Jullie maken het mij niet makkelijk... Vandaag is het de 16e, nog niets aan de hand!
Nmv ze dronk ook nog niet uit de fles ze wist niet hoe t moest denk ik en wat borstvoeding betreft komen maar een paar druppels uit dus we gaan gewoon over op kunstvoeding dan hoef ik me geen druk te make of ze wel genoeg binnen krijgt is carlie al bevallen? ? Heb ik iets gemist? ?
Oww wauw ik zie dat onze berichten elkaar net gekruist hebben gefeliciteerd carlie !!! Alles goed verlopen ? En hoe heet jullie dochter??
Gefeliciteerd Carlie! Was je bij je vorige kindje ook overtijd? Nmv? Peetje, fijn dat ze nu toch is gaan drinken! Is ze ook veel afgevallen of valt dat mee? Laawra, dat is schrikken! Hoe doet ze het nu? Hier op dag 3 gestopt met bv, deed bij mij super zeer! Gelukkig weinig last van de stuwing! Ook was ze teveel afgevallen, boven de 10 %, nu blij dat we over zijn op de fles, hoeven we ook niet moeilijk te doen met bijvoeden enzo.. Vannacht niet geslapen, omdat ze heel de nacht heeft lopen spoken, dus nu lekker ff een dutje doen!
Gefeliciteerd Carlie! Balen dat het lastig ging met de bv San en Peetje. Wel fijn dat jullie achter jullie beslissing staan! Een relaxte mama is zoooo belangrijk! Hier gaat het goed. Dametje was even zwaar als gisteren maar heeft prima gedronken. Poept en plast als een malle en houdt het zelf in bakans waarschijnlijk. Heerlijk tevreden meisje ♡
Onze dame huilt veel als ze wakker is we hebben nu maar een speentje voor haar gekocht en daar lijkt ze tevreden mee te zijn en valt dan ook snel weer in slaap met niets anders is ze te troosten hailey woog bij haar geboorte 3448 en woog vannochtend 3326 dat schijnt nog goed te zijn heb er niets over gehoord vandaag haar eerste badje en dat vond ze heerlijk ze ontspande helemaal en vond het vreselijk om eruit te moeten daarna weer wat moeite moeten doen om er een helefles in te krijgen een vanmiddag zelfs zo moe dat ze maar 10cc op kreeg en weer in diepe slaap zakte en we kregen haar helemaal niet meer wakker dis de test met de sonde gegeven helaas , nu kreeg ze vanmiddag na 1, 5 uur weer een fles van 30cc en die kon ze niet op (vond ik niet gek want ze had overigens net gehad ) maar evengoed 21cc gedronken en dat vonden ze eigenlijk niet genoeg nou ga me kind niet over voeden! Dus jammer dan wel is het zo als ze steeds de fles van 30cc niet op krijgt dat er dan niet snel vooruitzicht is op naar huis gaan we doen ons best maar ja he kan het er moeilijk instampen dus het gaat allemaal een beetje moeizaam omdat we haar ook vaak wakker moeten maken voor de voeding en mevrouw trekt zich er gewoon weinig van aan naja dit verhaal weer tor nu toe hopelijk kunnen we gewoon snel naar huis en kan ze lekker haar eigen ritme een beetje bepalen
Peetje, ze is maar 120 gram afgevallen, dat is heel weinig joh! Ze mogen maximaal 10% afvallen, dus Hailey mag max 345 gram afvallen voordat ze moeilijk gaan doen. Afvallen doen ze vaak alleen de eerste 3-4 dagen dus ze doet het netjes. Ik zou ook niet meteen ongerust zijn dat ze haar flessen niet leeg krijgtals ze niet verder afvalt. Hier was ze 3080 bij de geboorte en eergisteren nog maar 2800 gram. Dat is 9,1% en dus randje bijvoeden. Gisteren en vandaag 2880 dus prima want ze is gegtoeid en stabiel gebleven. Morgen moet ze weer wat gegroeid zijn maar de kraam is ook tevreden als jet maar 10 gram is. Doordat ze zoveel.poept en plast is het moeilijk om snel te groeien. Het kan dat mijn melk iets te vet is/was of dat ze wat langer moet wennen. Ze was natuurlijk ook 'pas' 38.6 weken bij de geboorte en dat is nog jong. Ze heeft ook nog steeds moeite met op temperatuur blijven. Als ik haar niet in een dekentje gewikkeld hou en een muts op zet zakt ze onder de 36.5 graden en dat willen we niet. Om haar rond de 37 graden te houden moeten we veel opletten dus. Voor haar groei is dat het beste. Dus haar enorme bos haar zien we niet zoveel nog...
hailey hangt wat betreft temp steeds rond de 36, 8 a 36, 9 zonder kruiken ! Ze heeft vandaag wel weer een mutsje op omdat ze het erg koud had na dr bad dus voor de zekerheid , ze heeft net weer 30cc gehad mevrouw dacht doei dat is mij te veel ze drinkt 20cc en niet meer per voeding dus heb nu afgesproken 8 voedingen van 20 cc in plaats van 7 van 30cc ze doet t met die 8 gewoon prima dus hopelijk kan morgen de sonde eruit en als de infectie waarde niet gestegen is miss wel naar huis maar de vooruitzichten zijn nu dinsdag dus is ook prima als ze het maar goed doet !
Bij mijn dochter was ik 8 dagen later, hopelijk deze iets eerder! Morgen naar de vk, kijken of zij me een zetje kan geven... Peetje, klinkt in mijn oren heel goed! Zit nog ruim onder de 10% net als wat laawra zegt.
Ik hoop het nmv ! Nu moet alleen nog sarah bevallen en nmv ? Of vergeet ik iemand ? Ik ben het lijstje een beetje kwijt , hailey heeft nu voor t eerst de hele 30cc opgegeten! !! En moet de nacht voeding nu ook zelf doen dus word weer een korte nacht
Gefeliciteerd Carlie! Peetje, heeft ze tijdens de bevalling een infectie opgelopen dan ofZo? Ik hoop dat jullie gauw naar huis mogen. Wel goed dat ze net.30 cc heeft gedronken. En als ze troost vind in een speentje, dan is dat goed toch? Laawra, fijn om te horen dat het nu beter lijkt te gaan..hopelijk blijft het zo gaan en kan ze haarzelf straks ook wat beter op temperatuur houden. Nmv, kon de verloskundige nog iets voor je betekenen? Hopelijk heb jij de kleine ook snel in de armen. Sarah, voor jou ook natuurlijk! San987, hoe vind jouw dochter het om grote zus te zijn? Of beseft ze het nog niet? Weet niet hoe oud ze is?