Ik ben 1,88 dus dat valt dan weer mee, geen last van mb rug maar wel alsof mn buik ontploft. Maar echt de hele zwangerschap niet kunnen werken enzo en voel nu ook dat ik op knappen sta. Ik wil hem er al veel eerder uit hebben maar 38weken is iig nu de afspraak, hebben ze zelf aangegeven. Hier geen bijzonder actieve baby vandaag, alleen een actieve mama
Ik ben de 20e uitgerekend van de tweede. We weten het geslacht maar dat zet ik hier even niet neer, sorry ;-D Omdat we het verder niet bekend maken. Ik heb het gevoeld dat deze weer eerder gaat komen, hoop zelf rond 39 weken. Wij verwachten wederom een kleintje. Geschatte gewicht rond 40 weken was 3000 gram. Laatste controle stond de hoofdomtrek verkeerd dus weet het gewicht op het moment niet. Dat was geen ramp want moet donderdag weer heen en waarschijnlijk maakt ze dan weer een echo. Zo niet moet ik vanaf dan toch wekelijks en ze doen die controles iedere keer een echo dacht ik ivm vruchtwater etc. Mijn vk doet dat gewoon zelf en maakt er best veel. Mij hoor je niet klagen! Volgende controle worden er ook swabs genomen ivm mrsa (werk in een 'gevoelige' sector dus dat is nu verplicht, ach ja). Acht de kans zeer minimaal en het is alleen van belang als ik in het zh moet bevallen en dat is de bedoeling sowieso niet. Ben enorm benieuwd naar de bevalling. Met name omdat de eerste er met 2 uur en een kwartier was en ze deze nog sneller verwachten. Ik vond bevallen de vorige keer wel leuk. Wel even pittig maar ik kijk er erg positief op terug. Naam hadden we dit keer vrij snel, erg fijn. De vorige keer pas 6 dagen voor de bevalling de knoop doorgehakt. In huis moet er nog vrij veel gebeuren. Dit weekend gaat het ledikant naar zolder en de babyspullen naar beneden zodat de wieg opgezet kan worden en gewassen wat er nog gewassen moet. Babykleding en kamertje zijn verder wel schoon. Nog 1 week werken (4 dagen) en dan eindelijk verlof! Dan nog een weekje weg en daarna babytime :-D
Ohh heerlijk laawra , wat een snelle bevalling ook jeetje ik wil ook een echo haha maar ach nog even en dan in real life morgen komen hier de laatste spullen binnen , volgende week zal ik het wiegje neerzetten en opmaken en als het goed gaat manlief zondag het bed op klossen zetten beneden ( 1 persoonsbed ) dan is alles wel in zoverre klaar denk ik of hebben jullie nog ideeen van dingen de snel vergeet ? Ik kijk ook uit naar de bevalling gewoon erg nieuwgierig kijk niet uit naar de pijn maar denk zo je bent t ook zo vergeten als je je kleintje ziet althans dat denk ik ben ook benieuwd hoe lang de bevalling zal duren
Mij is de pijn enorm meegevallen peetje en je vergeet het ook weer grotendeels volgens mij. Het is natuurlijk per persoon en bevalling verschillend. Ik heb tijdens mijn eerste zs een verdenking niersteen/nierstuwing gehad. Dat is echt veeeeel pijnlijker! Ik had ook de mazzel dat ik al 6 dagen voorweeen heb gehad die steeds na een uurtje ophielden. Daardoor na de bevalling geen naweeen gehad. Dat schijnt vrij vaak voor te komen bij zulke snelle bevallingen. Hier gaat het bed zo laat mogelijk op bierkratten (klossen wil niet, dan gaat mijn bed eraan). Vl heeft nu zoiets van dat kan ik een extreem geval nog wel als je denkt dat het gaat beginnen. Nu lijkt me dat een tikkeltje laat, zeker als ik moet helpen, haha. Maar ik denk niet dat ze voor de 38 of zelfs 39 weken er preventief onder komen. Wat wel handig is is een waterdichte molton om je matras mocht je dat nog niet hebben. En extra kraamverband of zwarte kotex halen want dat van je kraampakket is niet voldoende! Bij sommigen gaat er bijna een pak per dag door en gewoon maandverband mag niet maar wil je ook niet.
Extra kraamverband heb ik idd en ook kotex voor de tijd erna uhm en ik heb een waterdicht bedzeil op mijn bed en straks ook op t kraambed nog iets waar je zo aan denkt ??
Alvast wat (extra) beschuit en boter in huis? En evt muisjes als je het geslacht weet... Hier viel de pijn me niet mee, maar ik had ook geen makkelijke bevalling... (Dat zei zelfs de verloskundige bij de nacontrole!) Maar bij iedereen is het weer anders, je weet het van tevoren niet. Ik was dit dan ook niet heel erg snel vergeten, maar het verdwijnt wel steeds meer naar de achtergrond. En ik ben nu weer op weg naar een bevalling, dus je komt er wel overheen!
Wij laten cupcakes maken dus geen beschuit met muisjes ai als je zn bevalling hebt dan is t idd dat t moet ( slijten ) maar de eerste x weet je ook niet wat je moet verwachten ik me af of je de pijn van de weeën gelijk herkent of dat het even duurt dat het tot je doordringt met hey dit zijn weeën , net lekker even met manlief en de hond naar het ijsselmeer geweest wonen we vlakbij dus ff lekker afkoelen ..... uhm ik denk dat ik dan toch alles compleet heb he ? Er zal vast iets zijn wat ik vergeet maar dat kan altijd dan nog wel gehaald worden enz manlief is de eerste 2 dagen ook vrij en daarna wel weer aan het weer maar die kan ook vast dingen regelen , hoe doen jullie dat met kraamvisite ? Pas als manlief thuis is of ook gewoon als alleen bent met de kraamhulp sorry dat ik zoveel vraag ik vraag me altijd af hoe andere mensen dat doen
Kraamvisite zien wij wel. Ligt helemaal aan hoe het gaat etc. Wij hebben bij de eerste zelf mensen uitgenodigd in de eerste week. Ouders, schoonouders en broers en zussen zijn 's avonds al geweest en een paar dagen later weer. Doe wat voor jullie goed voelt. Veel visite de eerste week, helemaal geen, alles is prima! Ik vind het nu wel heel belangrijk dat we met zijn vieren ook tijd alleen hebben. Een tweede is toch iets anders dan een eerste in dat opzicht denk ik.
Ja een 2de is zeker anders niet alleen voor jullie gebeurt er een hoop maar voor de zus in dit geval ook dat is helemaal waar ! Ik vind t erg lastig denk dat ik het prettig zal vinden als manlief er is maar idd we gaan t wel even zien moet ik me nu nog niet druk om maken
Ik lig weer een standaard wakker te zijn word er wel een beetje moedeloos van want moe ben ik wel maar in slaap vallen ho maar pfff
Pittig.. Zon snelle bevalling Laawra. Hier ook prima vol te houden (voor)weeen die toch tot 5 cm ontsluiting zorgden.. Daarna begon het echte werk en kreeg ik een weeenstorm. Van 5 naar 10 cm in een uur tijd. Ik vind het nu ook belangrijk om eerst met ons 4en samen te Zijn. Thnx voor de tips wbt extra maandverband. Kan ik nu idd al wel vast inslaan. Hier vanavond steeds last van menstruatiegevoel.. Morgenmiddag verloskundige
Ik was inmiddels in slaap gevallen maar nu weer wakker ga maar weer even proberen te slapen zal niet mee vallen maar moet toch spannend straks vk ben benieuwd wat je te horen krijgt
Nog wat kunnen slapen? Hier kwart voor 3 nog wakker.. Daarna in slaap gevallen. Half 5 weer wakker om te plassen, daarna weer wakker gelegen tot kwart voor 6 sowieso en toen geslapen tot half 8 goedemorgennnnn haha..
Ik heb vanaf 3 uur tot half 8 in 1 stuk doorgeslapen dus mag niet mopperen eigenlijk maar had t ook wel nodig want de afgelopen dagen was t echt ruk om maar even plat te zeggen voel me nu weer een klein beetje mens en ook een hele goedemorgen
Wat fijn even een paar uurtjes achter elkaar geslapen. Hier zijn manlief en schoonmoeder al naar de stort. Garage is nu ook redelijk opgeruimd.. Weer iets om af te vinken jullie nog plannen voor vandaag? Ben wel erg benieuwd waar jullie allemaal vandaan komen ik woon zelf in Friesland.
Ik woon in noord-holland nou ja eigenlijk noemen ze t hier west-friesland plannen voor vandaag heb ik eigenlijk niet heb mn huisje weer gedaan manlief is samen met schoonvader aan t werk , lekker rustig aan vandaag @ samantha hoe is het met de menstruatie pijn? En hoe laat mag je naar de vk ?