Dit is ook afhankelijk van hoe je in de eerste week bent. Wij hadden bij mijn dochter in de eerste week alleen beide ouders en zussen (met aanhang) op bezoek. Maar zij gingen uit zichzelf weg als ze zagen (of hoorden) dat het voor mij te veel was. En voor hun hoefde ik ook geen 'gastvrouw' te spelen... De rest van de kraamvisite kwamen pas toen ik weer een klein beetje op de been was. De meesten kwamen als mijn man ook thuis was, dat vond ik zelf prettiger en mijn man vond dat ook leuk. Nu zijn we van plan om het weer op dezelfde manier te doen, met als uitzondering dat onze dochter natuurlijk de allereerste zal zijn die haar broertje/zusje gaat ontmoeten! Verder mogen de ouders ook deze keer weer regelmatig komen kijken, evt om juist grote zus aandacht te geven als wij daar even geen tijd voor hebben... De enige uitzondering die we maken is voor vrienden van ons die binnen 2 weken na mijn uitgerekende datum vertrekken naar Engeland voor minstens 8 maanden. Die mogen als enige buiten onze eigen gezinnen dan komen in de kraamweek als deze kleine dus besluit wat later te komen... @samantha, hoe was het bij de vk?
Hier is het maar net hoe het uitkomt, qua kraamvisite.. In de eerste week zullen alleen maar familie komen en goede vrienden. De rest wacht toch wat langer met komen is mijn ervaring! Ik vond het wel gezellig dat er ook vrienden komen de eerste week, mijn ouders en souders ben ik na 2 keer ook wel beu!
Naja we zien t wel mijn ouders rn schoonouders mogen zo vaak komen als ze willen en de rest komt toch op afspraak dus dat kan je dan toch wel een beetje zelf sturen
Alles goed bij de vk. Was alleen stagiaire bij, die moest voelen hoe het kindje lag en dat voelde niet bepaald prettig :-s Bloeddruk iets hoger dan normaal. Weer mogen gluren op de echo.. Zo mooi.. Ze heeft echt bolle wangetjes hihi..
O wat fijn samantha mocht ik nog maar even spieken stiekem toch een klein beetje jaloers hoor ik mag dinsdag weer voor controle bij ons voelen ze alleen en kijken ze op t kindje echt vast ligt meten ze je buik en bloeddruk en kan je weer gaan dus heb geen idee hoe ons meisje er nu uitziet maar des te spannender is het straks bij de bevalling maar vind wel dat er hier iets meer controle op dingen mag wezen maar ja wie ben ik , hier hele dikke voeten na een stukje wandelen niets aan te doen helaas is er een verklaring voor samantha dat je bloeddruk wat hoger was ? En hoe hoog is hij normaal bij jou ? Bij mij eigenlijk altijd 120/79 ze zeggen daar niets over dus geen idee of dat hoog is of goed of laag
14 augustus uitgerekend van ons tweede dochtertje. Het begint nu wel echt op te schieten, spannend hoor!
Ik hoop dat het door de hormonen komt. Onze relatie bestond uit samen in bandjes spelen en naar concerten gaan, golfsurfen en klimmen, dingen die ik nu al een half jaar niet meer kan, dus het is een totaal andere relatie nu. Hij weet ook niet wat te doen en wordt juist erg passief. Ik probeer nog een beetje samen een ijsje te halen, of uit eten, filmpje enzo, maar heel vaak heeft ie dan geen zin en dan nog, het is niet hetzelfde. Het is gewoon saai. Daarom ben ik wel heel benieuwd hoe we als ouders zullen zijn en of we weer dichter naar elkaar toe komen of juist niet. Lastig lastig.
Zodra de baby er is heb je nog minder tijd ook voor elkaar dus komt ieder op nr 2 dus als je dat soort dingen nog samen wil doen zal je een oppas moeten regelen en dus zal het wat minder zijn en kan ook niet zomaar spontaan dus ja in dat geval hoop ik dat het allemaal goed gaat dan voor je
Weet zo even niet wat mijn bloeddruk normaal was. Kaart ligt hier niet in de buurt. Maar het mocht niet boven de 90 komen ofzo had ze het over. Volgens mij is jouw bloeddruk heel mooi zo. Ja toch jammer dat het overal zo verschilt qua echo's en verloskundigen he? Welkom Dens! Lonneke, wat vervelend zeg. Inderdaad wat Peetje zegt, met een kindje heb je toch minder tijd voor die dingen samen. Dus dan moet je er extra veel aan werken wil je er iets van maken samen. Hopelijk gaat het gewoon goed komen tussen jullie hoor!
@peetje, volgens mij is de gemiddelde bloeddruk 120/80, dus die van jou is dan erg goed! Mijn bloeddruk (vooral onderdruk) is aan de lage kant, hoogste was geloof ik 110/60, en ik heb daar ook nog wel eens last van! Hier dus 'verplicht' aan de zoute dingen en aan de dropjes... Het rare is dat ik hier niet eerder problemen mee heb gehad, normaal gesproken een normale bloeddruk, en ook bij mijn eerste zwangerschap geen echt lage waardes gehad. Dus waarom nu wel? Geen idee!
Uhm nou dat is ook geen straf hoor haha dropjes en zoute dingen eten lekkerrr hier gaat er ook nog wel eens een zakje chips doorheen alleen de laatste tijd wat minder omdat ik toch veel vocht vast houd wil ik dat beperken en tja van een lage bloeddruk kun je minstens net zoveel last hebben als van een hoge erg irritant
Wauw mooie buik samantha ♡♡ wat lief dat ze zn mooi schilderwerk maakt voor dr zusje , je hebt helemaal geen striae wow ik helaas wel
Zeker een hele mooie buik!!! Hier ook (nog) geen straie, maar ik heb wel het idee dat mijn buik gaat hangen na de bevalling... Ik ben al echt aan het aftellen want zit er gewoon doorheen. Nog 25 dagen maximaal!
Dankjewel dames, toch wel een beetje straie hoor, alleen heel licht en alleen wat aan de zij/onderkant. Maar valt gelukkig niet op nee. Al zegt mijn dochter soms wel, je bent een beetje een tijger mama Haha.. Aah 1981mama, heb je erg veel pijn?
Dames, wat voor kinderstoel zouden jullie me aanraden ? Wij dachten zelf aan stokke tripp trapp maar die is zo duur is er iemand met ervaring met deze stoel of iemand die een goed ander alternatief heeft
Wij gaan hem nu nog niet kopen hoor maar denk vanaf een week of 12 heb me er al wel een klein beetje i verdiept maar weet t niet zo goed we willen wel graag iets voor dw lange termijn vind t een beetje moeilijk