Uitgerekend augustus 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lovemykidss, 13 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Pas als je kindje kan zitten, dat is rond de 8 maanden..

Wij hebben de ikea stoel. Goedkoop en makkelijk mee te nemen als het moet..

2. peetje007

peetje007 Niet meer actief

Oww dan pas en dan kijk ik daar nu al naar nog niet nodig dus ;) hahaha zo leer je nog eens wat

3. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Wij hebben de stokke tripp trapp (met baby set), vind ik zelf een hele fijne stoel! Is inderdaad prijzig, maar wij hebben hem gelukkig gekregen van mijn ouders... ;)
    Wij hebben hem gebruikt vanaf een maand of 7, onze dochter kon toen al redelijk zitten, maar was toen alleen nog maar heel kort achter elkaar. Voor de stokke heb je ook nog een newborn set, dat kun je geloof ik erop klikken en daar ligt je kindje dan in. Deze ken ik dan weer niet, maar dan zou je kindje dus al eerder bij jullie aan tafel kunnen 'zitten'.

Mijn ouders hebben zelf een ikea stoel in huis. Deze is best fijn in gebruik en idd goedkoop. Alleen heb ik een eigenwijze die al langere tijd niet meer in zo'n stoel wil zitten, zit liever op een gewone stoel! ;) De stokke wil ze nog wel op zitten, maar daar zit inmiddels dan ook geen baby set meer op en kan ze zelf op en af klimmen.

Wat ik het grootste voordeel vind van de stokke, is dat hij echt mee kan groeien met je kind. Je kan alles op meerdere hoogtes instellen, daardoor is hij zelfs nog bruikbaar voor een tiener/volwassene. Ik zit er zelf ook wel eens op als mijn stoel weer eens bezet is door een eigenwijze dame! ;)

4. peetje007

Dus eigenlijk wel wenselijk om er een new born set bij te kopen kindjes mogen vanaf 4 maanden toch fruit hapje ? Ik heb mensen gezien die dit in een wipstoel geven maar miss in de new born makkelijker omdat t op hoogte is ? Pfff nou dames hier komt t gevoel van er klaar mee zijn zoals vandaag wel een beetje boven erg druk geweest en dus weer hele dikke voeten en buikpijn onder tussen en dan krijg je nog te horen van je hebt nog niet zn zware zwangerschap want je hebt nergens last van zoals je bekken en zo uhhu ( miss zeur ik er gewoon niet over bij andere ) maar ja langzaam aan richting de 37 weekjes word wel spannender wanneer zal t gebeuren; -)

5. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben een Ikea stoel gebruikt tot hij twee was. Hij zat er al wel eerder in de 8 maanden, volgens mij kon hij er met een maand of 6 in met het kussen. We hebben de rapley methode gevolgd om de oudste te leren eten en dat deed hij zittend. Wel maar heel kort achter elkaar in het begin. Voor zijn tweede verjaardag heeft hij een triptrap gekregen en daar zit hij nu op.

6. Carlie

Carlie Actief lid

12 okt 2014
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe allemaal goede tips op hier, super! Tegen de tijd dat een kinderstoel nodig is, zullen wij die pas aanschaffen. Heb nu al voor mijn gevoel zo veel dingen in huis. Afgelopen week hebben we ook eindelijk een babyfoon aangeschaft. Dat was ook al zo'n uitzoekwerk. Wat een enorm aanbod. Dan zie ik soms echt door de bomen het bos niet meer ;)

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ben al 28 weken ziek, dus reserves voor de laatste loodjes zijn bij mij niet aanwezig meer.... Buik doet pijn, ik kan niet meer rechtop zitten en niet meer liggen (heel leuk grrr)....

Een vriendin van mij heeft een Stokke stoel en het kindje zit daar al bijna vanaf de geboorte regelmatig in. Ze vind het een groot voordeel dat de baby op tafelhoogte zit.

Wij hebben een prenatal meegroeistoel, voor ons leasekind aangeschaft toen. Ze is nu 2,5 en zit er nog steeds lekker in, vanaf een maand of 7-8?. Die van ikea vond ik zo lelijk? Dat plastic kuipje met die ijzeren poten toch?

Maar voor een eerste kindje hoef je nu nog geen stoel aan te schaffen (behalve zo'n Stokke voor vanaf de geboorte) omdat ze er toch nog niet in kunnen zitten.

Hier is babyfoon ook nog steeds het laatste item om te kopen maar ik kan niet beslissen of ik met of zonder camera wil...

8. peetje007

Wij nemen geen babyfoon ons huis is zo gehorig ( hout boven ) dat als de baby huilt we het beneden wel horen en de hond zal hier ook op reageren zoals we hebben gezien bij kleine neefjes en nichtjes dus helemaal niet nodig

9. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hoe gaat het meiden?

10. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Hier nog alles rustig, vandaag 38 weken.
    Ik merk wel dat ik snel moe ben en dus Maar weinig doe thuis..
    Maar goed dat komt over een paar weken wel weer goed.

En hoe gaat het met de rest?

11. peetje007

Hier gaat het wel goed vandaag extreem moe denk dat het komt omdat we van het weekend een beetje te druk zijn geweest , dus vandaag wel het huis gedaan maar ook ff geslapen ..... morgenochtend weer naar de verloskundige benieuwd weer morgenavond gaat manlief eindelijk het kraambed neerzetten dus dan kan ik die eindelijk opmaken

12. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Inderdaad maar goed naar je lichaam luisteren.. Ben je moe, dan je daar maar aan over geven ja.

Oh morgen vk.. Ben ook benieuwd..weet jij al hoe je kindje ligt Peetje?
    Hier staat het kraambed nu ook..geen gezicht haha.

Verder gister aaf nog naar het strand geweest voor mooie foto's. Dylana heeft bij oma geslapen.
    Alleen die bracht haar vanochtend alweer redelijk vroeg thuis omdat ze zo moe was en last van buikpijn had.

Vanaaf kwam manlief ook al ziek thuis van het werk..dus nu 2 zieken te verzorgen ;) beeb moet nog maar ff blijven zitten dus haha.

Zelf steeds last van hoofdpijn.. Denk door de stress van bepaalde dingen, of hogere bloeddruk. Dus ff in de gaten houden :)

13. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Jahoor... Vanmorgen dus een hoop gerommel in mn buik, een andere vorm buik en heel veel pijn. meneer lag (ingedaald!!) Met zijn hoofdje naar beneden maar besloot toch dat hij liever met zijn rug naar beneden ligt en met zn voeten in mn lever...

Zojuist bevestigd door de verloskundige.... Lig nu aan de ctg maar dat ziet er goed uit geloof ik. Alleen nog extreem veel buikpijn dus

14. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Aah meen je niet . Wat een eigenwijze baby hihi.
    Wel vervelend dat je zoveel pijn hebt. Willen ze je niet eerder inleiden of kan dat niet? Naja op de manier waarop hij nu ligt kan hij sowieso niet normaal geboren worden..

15. peetje007

He bah dat is niet fijn dan denk je van he lekker ingedaald dat gaat goed en dan heb je dat :( ons dametje ligt al bijna 9 maanden het zelfde met dr hoofd naar beneden en ruggetje aan de rechterkant voeten links en volgens de vk de vorige x volledig ingedaald , he jakkes samantha een ziekenboeg dat moet je nu niet hebben hoor , hier vanavond een canera uitgezocht met manlief en gekocht want ja een kindje dat geboren word moet wel gelijk op de foto lig nu weer kapot in bed...moe maar niet kunnen slapen en pijn in mn enkels en voeten zal zo ff een foto posten van hoe mijn voeten en vooral enkels er s, avonds uitzien en ja samantha het zal geen plaatje zijn nee en kraambed in je woonkamer maar ach het heeft een doel ;)

16. peetje007

Nou zo dus vrij pijnelijk omdat ook de tattoo zeer gaat doen door de druk:(

Bijgevoegde bestanden:

17. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    1981mama, hoe is het nog afgelopen? Je hebt nog een aantal weekjes, zodat hij weer kan draaien!
    Samantha ; hoe gaat het met de zieken? Heb je de foto's 'zelf' gemaakt of door een fotograaf? Heb je ze al gezien?

18. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    De baby is later op de avond weer goed gedraaid (spontaan) maar ligt nu een stuk minder ingedaald. Maar wel met een gedeeltelijk verweekte bmm én 3cm ontsluiting én vannacht tot 4u iig iedere 3minuten een harde buik/voorwee/wee. Dus ik mocht blijven, pfff. Ontsluiting vordert iig niet en volgens mij zijn de harde buiken/weeën om de zoveel minuten ook weg... Dus ik hoop dat ik weer naar huis mag straks.
    Ik begrijp dat ik moest blijven maar slapen in een zkh is niet mijn ding....

Voor de baby hoop ik wel dat hij nog even blijft zitten !

19. peetje007

Wow 3 cm ontsluiting dat is ook niet niets !! Ja blijf nog maar even lekker zitten kleintje ! Dat zal wel even schrikken zijn geweest denk ik zo ?

20. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ja ik was flabbergasted en mijn man zat te trillen (niets voor hem).

Je voeten zijn idd behoorlijk opgezwollen! Is het een nieuwe tattoo die jeukt of zat hij er al ? Misschien een teken dat je teveel doet? Of dat het te warm is buiten, kan ook nog natuurlijk

Deel Deze Pagina