@Izzie76 I feel you.. daarnet ook vol goeie moed gebeld voor eerste afspraak, wil men al onmiddellijk alle afspraken tot 20 wkn vastleggen omdat het zo druk is. na dichtleggen van telefoon dus ja, die angst is meer aanwezig dan ik zou willen.. ik mag pas 8 jan de eerste keer! ben ik wsl de laatste (uitgerekend voor 08/08) nog even mn voorstelling afmaken: ik ben dus 34, 5 jaar samen met mn vriend. we wonen ad rand van een (naar belgische normen) grotere stad. de eerste zwangerschap was een grote verrassing (feb 2016), we kwamen net terug uit colombia en wieeeehoeeew helaas was de eerste echo op 10w niet goed en een week nadien ben ik gecurreteerd (pillen hielpen niet). in nov 2016 (terug na een reis ) was ik -eindelijk- terug zwanger, helaas begon 2017 met een slechte echo. nadien volgde opnieuw een curretage, waarna enkele maanden later bij de controle bleek dat er nog steeds placentaresten aanwezig waren dus terug een operatie (operatieve hysteroscopie omdat dit iets minder 'schade' aanbrengt dan een curretage) lang verhaal kort: ik kreeg pas in mei terug mn menstruatie (nooit gedacht dat je daar zooo blij mee kan zijn) en nu.. exact een jaar later (echt e, 3/11 terug laatste ) ben ik terug aan 'start' totaal niet verwacht want ik had de dagen voor mn NOD pijnlijke menstruatiekrampen..
hier nog geen buikje.. alhoewel mn jeans wel spant verder niet echt last, mn borsten zijn wat gevoelig, ben wel emo (mr da's omdat ik moe ben) en ook.. zo'n trekkend, zeurend gevoel in mn onderbuik. dat laatste had ik bij de vorige zwangerschappen helemaal niet, maakt me wat onzeker.
Hoop gekletst alweer. Gezellig. Laat ik allereerst zeggen dat ik meer een lezer dan een kletser ben waar ik kan zal ik me zeker laten horen. Ik ben 38 samen met mijn man 2 dochters. 1 van drie en 1 van bijna 5. Ik merk dat ik nog erg onzeker ben maar heb me aangemeld voor mvm omdat ik mezelf moet dwingen om het te geloven en de blije momenten moet doen. Het wordt een spannende drie weken tot de echo hopelijk voldoende afleiding.
Ooh ik ben blij dat we straks eindelijk iemand hebben die in de zomer jarig is! Wij allen in de herfst/winter. Bleh. Dat ik er waarschijnlijk als een walvis bij loop op het einde neem ik maar op de koop toe
@MamaR ophaaldag hier is dinsdag, Maarja, blijkbaar doet de een het anders dan de ander Ik neem het ook maar voor lief om in die hitte hoogzwanger te zijn want een zomerverjaardag is hier ook wel welkom
Ooh bij ons is het juist extra druk in de zomer maanden. Onze dochter mei, mijn man juni, ik juli. Baby augustus, Mijn vader en broer ook augustus. Maar ik vond het wel altijd ideaal om in de zomer jarig te zijn, kreeg ik elk half jaar cadeau's. Oooh sneeuwt het bij jullie ook zoveel? Echt zoo leuk morgen lekker in de sneeuw spelen als het er nog ligt!
Hier is er niemand die periode jarig. Maar hij/zij zal vaak in de zomervakantie jarig zijn. Is dat niet irritant met dat je de verjaardag vaak op een totaal ander moment zal vieren? Hier is het vooral een natte sneeuw storm Dus er blijft zeker niks liggen... helaas Ik heb toch een partij puisten ineens! Ik had er standaard altijd wel ergens 1, toen werd het 2, heb er nu 4! En dan heb ik het niet over die kleine......
Hier sneeuwt t ook. Ze verwachten wel wat sneeuw t weekend.. Hier is in de zomer niemand jarig dus wel heerlijk in plaats van alles achter elkaar
Je hebt dan wel meer dat mensen op vakantie zijn. Hier is alles wit dus hopelijk sneeuwt het vannacht. Heb zojuist een slee besteld als het morgen weg is stuur ik hem gewoon weer terug haha.
Hey wat leuk! Ik ben zelf 6 dagen na de uitgerekende datum jarig! Hoop eerlijk gezegd voor de beeb dat-ie een eigen verjaardag krijgt Mijn vader en zus zijn eind juli jarig en ik dus half augustus. Vanwege mijn vaders baan (onderwijs) waren we altijd met zijn verjaardag nog thuis en vierden we het met z'n drieën en daarna gingen we op vakantie. Mijn zus en ik wisten dus niet beter dan dat zij vaak in de eerste vakantieweek en ik in de tweede jarig waren! En heel soms was zij net voor of ik net terug van vakantie jarig, net hoe het jaar ook liep, maar ik vond het jarig zijn op vakantie altijd het leukste Behalve het trakteren en feestje geven in het nieuwe schooljaar, dat was altijd vechten om de woensdagen met andere vakantiekindjes En trouwens @Mooneyglow : heel herkenbaar wat je zegt, ik heb een zusje van december die altijd jaloers was dat zij in twee weken tijd alles kreeg en wij het verspreid over het jaar kregen en dus ook niet een heel jaar op iets hoefden te wachten van onze verlanglijst wat allang geen trend meer was tegen die tijd
@whalebump Zo ging het ook bij mijn eerste dat ik het totaal niet aan voelde komen vanwege de menstruatiekrampen die er waren! Wat apart dat de praktijk gelijk alles vast wil leggen voor de komende vier maanden?! Zo snap ik wel dat je een volle agenda krijgt ja Jammer dat je tot de tweede week van januari moet wachten voor de intake zeg... Al vrees ik dat dat hier ook het geval zal zijn omdat ik nog een uitslag van de gyn af moet wachten en me tot die tijd (14-12) dus nog niet aan kan melden bij de verloskundige! Kunnen we straks saampjes ongeduldig wezen
@bozoe oh wat spannend. 2 kleintjes achter elkaar ❤ wauw 1x onveilige seks en dan zo'n mooi cadeau @Izzie76 gelukkig toch goed gekomen met de testen. Vervelend dat je zo slecht slaapt. En lekker last van je hormonen haha dat beloofd nog wat Begrijpelijk dat je het eng vindt. Mijn duimen draaien. Wij mogen op dezelfde dag ❤ @kimberley1980 wat ontzettend nog een kleintje van jullie samen ❤ Leuk dat je zusje het al weet! Weten jullie kids het ook al? @Mooneyglow iedereen weet het dus al haha. Wel handig! @so blessed wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Hier ook met vrienden oud en nieuw. Gelukkig 29 dec eerste echo dus als het allemaal goed zit dan vertellen we het dat weekend aan onze naasten. @Hilary88 wat een leuk idee om de echo bij het kaartje td doen! @Suus83 leuk dat er bij jou ook al mensen zijn die weten. Maakt het een stuk relaxter haha @May6513 jeetje dat klinkt erg naar. Vooral alles bij elkaar Wow! Twee vruchtzakjes spannend!! Al is er 1 dus beter. Moet ook dubbel voelen. Leuk idee van de kubussen! Heb je ze inmiddels gevonden? @MammaR wat ben je weer heerlijk aan het kletsen hihi. Mooie test. Fijn dat je bent goed gekeurd Nog niet gevraagd naar een datum voor de echo? @knofje heb jij het de kids op een speciale manier verteld? Of was vertellen speciaal genoeg hihi Heel herkenbaar shoppen en dan voornamelijk voor de kids haha en wat leuk een rituals babylijn! Haha @Anne86 heerlijk! Maar herkenbaar, hier ook dun sinds een paar dagen Hier weet ook nog niemand het en dat wil ik graag zo houden tot de eerste echo. Dus hoop dat mijn buik niet blijft groeien. Willen het graag de kids als eerste vertellen ❤ Balen dat ze dicht waren vandaag! @Suus2910 oef dat is vervelend als je uniform niet lekker zit. Merk idd ook aan mijn werkjasje dat het niet veel sneller moet gaan haha @1612 haha dank je. Is mijn echte naam whahaha Jij ook een 3e, leuk! @whalebump wat heftig zeg. Hopelijk gaat nu alles goed ❤ Ik heb gevraagd of ik eerder kon voor de echo en dan de intake in januari. Was geen probleem. Dus wellicht het proberen waard? Al hebben ze heg egg druk zei je al. Jeetje wat hebben er veel meiden een mk gehad. Snap dat dat je onzeker maakt. Hier vorige ronde een vmk. Testen die niet opliepen en wat idd gelijk al niet goed voelde. Maar vertrouw nu op de mooie testen en mijn lichaam Hier een winter en voorjaarskindje. Het was erg warm dat jaar maar dat vobd ik geen probleem. Mijn lichaam dacht daar anders over wat vocht betreft haha. Leek wel een olifant Wie gaan het de kindjes nog op een verrassende manier vertellen? Ik zag een speurtocht voorbij komen met als antwoord iets van broertje of zusje. Of opdrachten in huis wat uiteindelijk bij een doos roze en blauwe ballonnen eindigd. Vind dat wel grappig. Ik ben erg van de creatieve ideeën haha. Simpelweg vertellen is mij te simpel. Hopelijk denken de kids daar ook zo over whahaha
HOERA ZWANGER! 1 augustus 2018 May6513 - 35 - 2e kindje 2 augustus 2018 Suus2910 - 31 - 2e kindje Bloem2015 - 29 - dochter van 3 5 augustus 2018 Kimberley - 37- 3e kindje (5e samen) 6 augustus 2018 Bozoe - 25 jaar - 2e kindje 7 augustus 2018 Hilary88 - 29 jaar - 2e kindje So blessed - 27 jaar - 2e kindje Knofje-36 jaar-3e kindje MammaR - 27 jaar - 2e kindje 9 augustus 2018 Yaritza - 32 jaar - 4e kind izzie76 - 40+ - 4e kindje 10 augustus 2018 Mooneyglow - 25 jaar - 2e kindje Suus 83 - 34 - 3e kindje 14 augustus 2018 1612 - 32 jaar - 3e kindje Missm - 38 jaar - 3e kindje Lollylolbroek86 - 31 jaar - 3e kindje ————————————— Jongen (0) Meisje (0) Verrassing (1) ————————————— Afspraken: December: 14 || Bozoe - echo 14 || Suus2910 - echo fertiliteitsarts 19 || Suus2910 - echo vk 19 || Hilary88 - echo 20 || so blessed - echo en intake 20 || Bloem2015 - echo en intake 20 || May6513 - 2e echo (contr 2e vruchtzakje) 21 || knofje - intake en echo 21 || Suus2910 - intake vk 22 || Suus83 intake Vk + echo 22 || Mooneyglow - intake vk + vroege echo 23 || Yaritza - Vroege echo 27 || Hilary88 - Echo 29 || missm - Echo 29 || Lollylolbroek86 - echo Januari: 03 || 1612 - Intake + echo 05 || Yaritza - Intake 05 || May6513 - Intake + echo 12 || Hilary88 - Echo + intake 12 || Yaritza - Termijn echo
wow dat klinkt wel heel gaaf, mijn zoon vroeg s middags in de auto mama ben je zwanger. ik zeg huh hoe kom je daar bij? je bent net zo sjaggie als bij zus dus s avonds toch maar verteld. die ging huilen van blijdschap. doordat wij nog maar heel kort samen zijn, is niet iedereen even happy. en schaam ik mij soms ook of zo. maar ik geloof echt in ons. dus ja doordat ik verwacht dat niet al onze naaste happy zijn. doe ik het voorzichtig
Ja ik merk dat ik wel wat minder uitbundig erover ben. Als ik het er over heb dat er in augustus een 2e bij zou zijn zeg ik het er altijd achter als het goed gaat oid. Alhoewel ik er wel meer vertrouwen in heb is het onbezorgde zoals bij de eerste er wel meer af. Onze dochter is pas 1,5 dus die krijgt het nog niet echt mee haha. Vraag me wel af hoe het gaat als ze straks 2 is oid maar dat zal vast wel los lopen. Vandaag ook de verzekering geregeld, zat nog te twijfelen of ik het zou doen of op de eerste echo te wachten. Maar zelfs als het misgaat hoop ik toch wel weer in 2018 opnieuw zwanger te worden & te bevallen. Dus op goed vertrouwen toch maar gedaan haha. Hier eigenlijk nog steeds heel weinig kwaaltjes. Was bij de eerste ook zo, kwam pas vanaf een week of 10 geloof ik. Maar was er toen wel echt heel erg ziek van en moest echt elke keer na eten overgeven, hopelijk is dat deze keer iets minder.
Aah wat lief dat hij zo blij was. Toch apart he, die intuïtie van die kleintjes. Ik weet niet hoelang jullie samen zijn maar uiteindelijk gaat het erom hoe jullie je er bij voelen en moet je lak hebben aan wat andere vinden. Mensen hebben altijd wel overal een mening over en willen die graag vertellen ookal wordt er niet om gevraagd. ooh echt super leuk die shirtjes!!
@Mooneyglow grappig jou dochter is precies 10 jaar jonger dan mijn zoon. elke keer als ik de datum zie moet ik ff knipperen met mijn ogen. omdat ik automatisch 2006 lees haha laten we et er maar even ophouden heullllll kort maar toch zo anders dan bij mijn exen. weet gewoon zeker met deze man wil ik 170 worden. Na de dood van mijn moeder ben ik mss ook wel teveel gaan denken. ach je weet nooit wat de morgen brengt. en ik ben al 37. maar toch idd de buitenwereld is nu wel ff een dingetje