Uitgerekend begin augustus 2018 - beperkt aantal leden

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door bozoe, 6 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne86

Anne86 Actief lid

10 aug 2011
    254
    104
    43
    Vrouw
    Herken t totaal niet, maarrrr t gaat sinds gister de beter kant op! Heerlijk weer...niet de hele dag willen slapen en wat in huis rommelen

2. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Ik had bij mijn eerste zwangerschap een heel sterk gevoel meisje wat klopte. Bij de tweede wist ik t niet en bij de geslachtsecho was t duidelijk. Nu geen idee echt. Volgens de Chinese kalender zou t een jongen worden en bij beide meisjes voorspelde deze een meisje dus ben benieuwd

Hebben jullie al bij die kalender gekeken en bij de dames die al een kindje hebben klopte die toen ook?

3. ManSte

ManSte Niet meer actief

bij mijn eerste wist ik zeker dat het een jongen zou zijn. Ik dacht dat ik sowieso een jongensmoeder zou worden. Toen we naar de geslachtsbepaling gingen wist ik dan ook zeker wat ik zou zien, en totdat ik zwanger werd dacht ik ook echt dat als we een tweede kind mochten krijgen dat ook een jongen zou zijn, maar vanaf het moment dat de test positief was begon het te knagen. Ik heb ergens het idee dat het een meisje is dit keer, en dat gevoel wil maar niet weg gaan. :D Natuurlijk zou ik dolblij zijn als het daadwerkelijk een meisje zou zijn, welke vrouw wil stiekem geen meisje? ik had gewoon altijd gedacht dat het jongens zouden zijn. Hahah stom he. We laten dus deze keer zeker ook een geslachtsbepalingsecho doen. En deze keer weet ik het gewoon echt niet. Zo spannend.

Nee chinese kalender heb ik nog nooit van gehoord. Maar ik heb net even gegoogled. Bij de eerste zegt hij jongen, en bij de tweede meisje. Ik geloof daar normaal echt helemaal niet in. Maar het zou deze keer zomaar eens kunnen. Haha We zullen zien.... :p

bozoe vindt dit leuk.
  4. May6513

May6513 Actief lid

15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    Net ook even de Chinese kalender geraadpleegd. Die zei bij de vorige een jongen. Terwijl ze echt een meisje is. Nu zegt ie bij deze zwangerschap weer een jongen.

5. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Ik geloof er ook niet van tevoren in Hahaha maar vind t dan wel leuk om te kijken en of het straks klopt met de echo :)

bozoe vindt dit leuk.
  6. so blessed

so blessed Bekend lid

1 jun 2015
    683
    440
    63
    @May6513 Ik wil dat fb groepje wel starten alleen moet eerst wachten dan tot de eerste zich aan wil melden want om een groepje te starten moet je iemand kunnen selecteren ;) Dus ik hoor het wel als de eerste zo ver is!

@Suus83 Hier klopte bij de eerste de Chinese kalender wel in ieder geval. Nu zegt ie een meisje maar ik heb zelf het gevoel van een jongen. Maar misschien komt dat omdat ik al een jongen heb en me daar dus zo goed een voorstelling bij kan maken. Wij houden het een verrassing :)

7. Suus2910

Suus2910 Actief lid

22 feb 2015
    337
    184
    43
    Hmm.. hier zegt de chinese kalender inderdaad een jongen en nu een meisje. Haha, wel grappig zulke dingen! Nog maar 9 weken wachten dan weten we 't :)
    Lees sommige die een geslachtsbepaling gaan doen, is dat een extra echo? Kun je dat al veel eerder laten doen?

bozoe vindt dit leuk.
  8. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Wij doen een geslachtsbepaling want dan weten we t net wat eerder en is een extra keertje gluren naar binnen

9. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Ja hier kan het vanaf 13 weken bij een echobureau.

10. May6513

May6513 Actief lid

15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    @so blessed je mag mij wel selecteren, het is nog niet de wereld in, maar het is hier ook geen groot geheim meer.

@Suus2910, ja dat is een extra echo, dat doen ze niet ik het zh, dus ik ga een afspraak maken bij een echobureau in de buurt. Hier doen ze een geslachtsbepaling vanaf wk 16.

so blessed vindt dit leuk.
  11. so blessed

so blessed Bekend lid

1 jun 2015
    683
    440
    63
    @May6513 ik heb je als het goed is even een privé berichtje gestuurd.
    Voor degenen die ook al op Facebook willen: stuur mij even je naam die je gebruikt op FB en zeg er even bij wat voor profielfoto je hebt zodat ik wel de goede toevoeg. Dan moet ik je even toevoegen als vriend en dan kan ik je in het groepje zetten.

Wie wil het nog meer een verrassing houden wat het wordt? Ik ben de 1 achter verrassing in de lijst tot nu toe ;)

12. MammaR

MammaR Actief lid

8 jun 2015
    419
    254
    63
    Vrouw
    Haha @LollyLolbroek86 !! Fijn weer wat van je horen!
    Hier tot op heden nogsteeds niet overgegeven terwijl ik dat bij mijn dochter elke ochtend deed.. nu zegt m'n schoonzusje vast dat het een jongen is.. vergeet soms ook echt dat ik zwanger ben, zeker omdat er dagen bij zijn dat ik amper dikker ben dan tijdens een menstruatie.. terwijl ik bij mijn dochter het met 10 weken niet meer verborgen kon houden.. toch gek dat ik bij de tweede juist langzamer groei terwijl iedereen roept dat het juist sneller gaat bij een tweede! Mijn eigen broeken draag ik ook niet meer hoor, met kerst heb ik een grotere maat van toen ik nog zwaarder was aangehad, maar dat was ook de laatste keer dat ik een normale broek droeg.. ik draag veel rokken met rekbaar elastiek of positiebroeken op m'n werk. Om die laatste goed te verbergen en te voorkomen dat ik me bij het uitrekken verraad draag ik daar nog m'n gewone tuniekjes en langere blousen of tops overheen.. en daar ben ik eigenlijk wel klaar mee.. dus hopelijk kan ik over twee weken weer leukere kortere vestjes, tops en blazers aan en is het klaar met het verbergen van de hele buikpartij ;)

13. MammaR

MammaR Actief lid

8 jun 2015
    419
    254
    63
    Vrouw
    Mijn man wil één extra echo doen (naast de termijn- en 20wknecho) en denk dat dat eind tweede trimester het mooiste beeld opleverd. Dus wij zullen er 'pas' met 20wkn achter komen wat het is! We houden het echter een geheimpje voor de rest van de wereld. Vonden we erg leuk bij onze oudste om het geheim te houden (toentertijd hadden overigens maar twee mensen gezegd dat het een meisje was en voor de rest iedereen een jongen)!! Er heeft zelfs nog een collega zitten pendelen die beweerde het nog nooit fout te hebben gehad en die zei ook een jongen! Daar voelde ik me toen helemaal niet lekker bij, dus dat hoeft ze deze keer ook echt niet te doen, ik wacht wel gewoon de echo af en doe niet aan voorspellingen met kalenders of Nubtheorieën enzo.. al zegt mijn eigen voorgevoel dat ik me nu zo anders voel deze zwangerschap dat het dan misschien tóch een jongen is?! Nog tien weekjes wachten ;)
    Dan deel ik het waarschijnlijk wel in de fbgroep maar niet hier op dit forum waar ik misschien al herkend ben/herkend word! Veel te leuk om nog íets een verrassing te laten zijn voor onze omgeving!!

bozoe en so blessed vinden dit leuk.
  14. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Wij gaan t denk ik wel vertellen is wel zo makkelijk. Maar ik kondig t niet op fb aan of zo. Ligt aan Mn hormonen wat ik wil
    Hahahahaha . Bij de eerste wist alleen fam t en bij de tweede gewoon verkondigd overal wat het werd:)

15. so blessed

so blessed Bekend lid

1 jun 2015
    683
    440
    63
    Zo dames, het begin op Facebook is gemaakt! Dus laat maar weten als iemand er klaar voor is. Spannend allemaal! Ben benieuwd naar iedereen :)

Suus2910 vindt dit leuk.
  16. Suus2910

Suus2910 Actief lid

22 feb 2015
    337
    184
    43

Ik denk dat we het dit keer ook gaan proberen om het voor onszelf te houden. Zie dat bij vrienden die dat doen, en ach ze proberen het een weekje te raden en dan is de lol er ook gauw weer vanaf, haha.
    Wel erg joh dat die collega er zo stellig in was. Ga je onderhand aan de echo twijfelen, haha.

Ik ga het dit keer denk ik sowieso niet op Facebook bekend maken, is al zo lang geleden dat ik daar iets op gezet heb. En ach, goede vrienden en familie weten het en de rest die ziet het wel een keer aan m'n buik ;)

17. ManSte

ManSte Niet meer actief

ik heb geen idee hoe je een privebericht stuurt (zucht :oops:) maar zou jij mij een prive-berichtje willen sturen? ik wil graag in de facebook groep.

Hier kun je vanaf 14 weken een geslachtsbepaling laten doen. Ik denk dat ik het rond de 15-16 weken laat doen. Dan is daarna de 20 weken echo een mooie bevestiging. Het zou zo maar eens verkeerd kunnen zijn :roflmao:

18. so blessed

so blessed Bekend lid

1 jun 2015
    683
    440
    63
    Zal ik nu meteen even doen :)

Ik ga zelf ook voor een pretecho tussendoor (denk 1 rond 16 weken en 1 rond 26 weken). Wij gaan niet voor het geslacht maar vind het leuk om tussendoor te kunnen kijken nog en dan hebben we het op dvd :)

ManSte vindt dit leuk.
  19. ManSte

ManSte Niet meer actief

ik denk dat wij later ook nog een 3D echo laten doen. We hebben dat bij ons eerste kindje kado gekregen. En vooral mijn man vond dat toen echt heel bijzonder. Ik weet dat nog goed. Toen hij dat 3D beeld van ons kindje zag werd dat voor hem op de een of andere manier een stuk echter. Echt leuk was dat.

20. MammaR

MammaR Actief lid

8 jun 2015
    419
    254
    63
    Vrouw
    Wat leuk om te horen!
    Hier hoorde ik juist van een vriendin dat ze 3D niets aan vond.. weet nog niet wat ik ga doen als pretecho, maar dat duurt nog even..

Bij mijn dochter heb ik enkel bij de 20wkn echo gehoord dat het een meisje was en daarna nooit meer een echo gehad, dus 100% zekerheid hadden we niet (maar heb je nooit tenzij je de Nipt doet toch?!).
    Ik droeg m'n dochter erg naar voren waardoor dus vrijwel iedereen zei dat het een jongen was en ik dus steeds een binnenpretje had ;) tenzij het niet goed op de echo was gezien, het bleef inderdaad onzeker tot ze er echt was!!

ManSte vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina