Uitgerekend begin augustus 2018 - beperkt aantal leden

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door bozoe, 6 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1612

1612 Bekend lid

19 jan 2013
    511
    37
    28
    NULL
    NULL
    Wij willen het ook een verrassing laten! :D Benieuwd of dat lukt. Bij de vorige wisten we het wel. Chinese kalender had hier trouwens 2 keer gelijk en zouden we deze keer weer een meisje moeten krijgen.

ManSte en so blessed vinden dit leuk.
  2. 1612

1612 Bekend lid

19 jan 2013
    511
    37
    28
    NULL
    NULL
    MammaR hier was ik bij de 2e echt al toen aan positiebroeken bij ongeveer 10 weken. Nu heb ik zelfs mijn strakste gewone broek nog aan. Dus de vlieger gaat inderdaad niet altijd op. Zelfs niet bij een 3e.

FB doe ik graag aan mee, maar niemand in onze omgeving weet het nog, dus daar wacht ik mee tot begin februari. :)

Ik heb de luxe dat onze verloskundigepraktijk bij elke controle tot 20 weken een echo doet. :D Dus lekker vaak kijken. Bij de vorige kreeg ik daarna nog extra groeiecho's en nog een 30 weken echo ivm placentalocalisatie en met 36 weken ging ik over naar de gyn en daar kreeg ik elke week nog een echo. Dus heel vaak kunnen kijken. Heel verschil met de eerste, die hebben we "maar" 3 keer bekeken.

MammaR en so blessed vinden dit leuk.
  3. ManSte

ManSte Niet meer actief

Alhoewel de reden natuurlijk helemaal niet leuk is, is het wel fijn om vaak een echo te krijgen. Hier is het pas sinds kort dat ze op onze praktijk een eigen echoapparaat hebben, en er ook verloskundigen zijn die die dit kunnen. Ook pas sinds dit jaar dat een vroege echo (7 weken) mogelijk is. (nu kreeg ik die al bij de de gyn vanwege het vruchtbaarheidstraject) maar eerst dus alleen een echo bij 12 weken, 20 weken, en soms een groei echo bij 32 weken. Wat niet zo heel vaak is. Jammer genoeg.

hier merk ik niet echt een verschil met de eerste of tweede zwangerschap. (qua grootte van mijn buik) Ik kan nog steeds mijn eigen broeken aan, alleen merk ik dat als ik zit, dit niet zo fijn is. Dus toch al positiebroeken aan, maar de buikband zit dus wel ruim. Je "ziet" het ook nog niet.

4. MammaR

MammaR Actief lid

8 jun 2015
    419
    254
    63
    Vrouw
    @bozoe Hoe gaat het nu met de misselijkheid bij jou? Nog andere medicijnen gehad?

5. MammaR

MammaR Actief lid

8 jun 2015
    419
    254
    63
    Vrouw
    HOERA ZWANGER!

29 juli 2018
    May6513 - 35 - 2e kindje ❤️

31 juli 2018

ManSte - 28 - 2e kindje

2 augustus 2018

Suus2910 - 31 - 2e kindje ♥
    Bloem2015 - 29 - dochter van 3

5 augustus 2018

Kimberley - 37- 3e kindje (5e samen)
    Anne86 - 31 jaar - 3e kindje

6 augustus 2018

7 augustus 2018
    So blessed - 27 jaar - 2e kindje
    Knofje-36 jaar-3e kindje
    MammaR - 27 jaar - 2e kindje
    Bozoe - 25 jaar - 2e kindje ❤

8 augustus 2018
    whalebump - 34 jaar - 1e kindje

9 augustus 2018
    Yaritza - 32 jaar - 4e kind

10 augustus 2018

Mooneyglow - 25 jaar - 2e kindje
    Suus 83 - 34 - 3e kindje

14 augustus 2018

1612 - 32 jaar - 3e kindje
    Missm - 38 jaar - 3e kindje
    Lollylolbroek86 - 31 jaar - 3e kindje

—————————————
    Jongen (0) Meisje (0) Verrassing (1)
    —————————————
    Afspraken:

Januari:
    08 || whalebump - Intake + echo
    08 II May6513 - nipt
    11 || ManSte - Intake VK + Termijn echo
    11 || Suus290 - Termijnecho
    12 || Yaritza - Termijn echo
    12 || MammaR- Termijnecho
    17 || so blessed - termijnecho + intake
    23 || Suus83 - termijnecho + nipt
    24 || Bozoe - Termijnecho + NIPT
    30 II May6514 - vroeggeboortespreekuur

Februari:
    05 ll eerste controle (sinds intake) vk + controle internist schildklier

6. MammaR

MammaR Actief lid

8 jun 2015
    419
    254
    63
    Vrouw
    Vanmorgen eerst sporten met mijn maandelijkse weeg- en meetmoment. 1,3kg afgevallen en qua heup- en navelomtrek niets toegenomen! In de taille wel: 3cm.. en dat idee had ik dus ook al, dat m'n maag al een stukje naar boven is geduwd.. maar op m'n navel had ik ook een toename verwacht, dus dat verraste me!
    In de middag uitslag gekregen van de internist van het bloedprikken vorige week en mijn schildklier presteert nogsteeds even constant.. echt fantastisch nieuws, dus hoef pas over vier weken weer te prikken!!
    In de namiddag de intake bij de verloskundige gehad die mij ook bij mijn dochter's bevalling begeleidde en ook daar alles goed.. op naar de eerste echo vrijdag!!
    Hoe ging het vandaag bij jullie, @whalebump en @May6513?

ManSte en so blessed vinden dit leuk.
  7. May6513

May6513 Actief lid

15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    Nou wat heerlijk! Op alle vlakken alles goed bij jou, lekker genieten!

Vandaag bloed laten prikken voor nipt. Over twee weken de uitslag.
    Hier heeft de gyn al gezegd dat ik vanaf nu al rustiger aan moet doen. Geen klein sprintje de trap op als ik ff snel wat moeten halen ofzo.:$
    Daar moet ik wel ff aan wennen... had echt niet gedacht dat ik daar nu al op moest letten....ik moet nog zo’n 28 wkno_O dat gaat lang duren. Misschien ben ik na deze zwangerschap wel helemaal een lui varken door dat rustig aan doen :roflmao:
    Vandaag ook een afspr gemaakt voor geslachtsbepaling, Valentijnsdag, leuk!

ManSte, MammaR en so blessed vinden dit leuk.
  8. May6513

May6513 Actief lid

15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    HOERA ZWANGER!

29 juli 2018
    May6513 - 35 - 2e kindje ❤️

31 juli 2018

ManSte - 28 - 2e kindje

2 augustus 2018

Suus2910 - 31 - 2e kindje ♥
    Bloem2015 - 29 - dochter van 3

5 augustus 2018

Kimberley - 37- 3e kindje (5e samen)
    Anne86 - 31 jaar - 3e kindje

6 augustus 2018

7 augustus 2018
    So blessed - 27 jaar - 2e kindje
    Knofje-36 jaar-3e kindje
    MammaR - 27 jaar - 2e kindje
    Bozoe - 25 jaar - 2e kindje ❤

8 augustus 2018
    whalebump - 34 jaar - 1e kindje

9 augustus 2018
    Yaritza - 32 jaar - 4e kind

10 augustus 2018

Mooneyglow - 25 jaar - 2e kindje
    Suus 83 - 34 - 3e kindje

14 augustus 2018

1612 - 32 jaar - 3e kindje
    Missm - 38 jaar - 3e kindje
    Lollylolbroek86 - 31 jaar - 3e kindje

—————————————
    Jongen (0) Meisje (0) Verrassing (1)
    —————————————
    Afspraken:

Januari:
    08 || whalebump - Intake + echo
    08 II May6513 - nipt
    11 || ManSte - Intake VK + Termijn echo
    11 || Suus290 - Termijnecho
    12 || Yaritza - Termijn echo
    12 || MammaR- Termijnecho
    17 || so blessed - termijnecho + intake
    23 || Suus83 - termijnecho + nipt
    24 || Bozoe - Termijnecho + NIPT
    30 II May6514 - vroeggeboortespreekuur

Februari:
    05 ll eerste controle (sinds intake) vk + controle internist schildklier
    14 II May6513 - geslachtsbepaling echo

9. MammaR

MammaR Actief lid

8 jun 2015
    419
    254
    63
    Vrouw
    Nou, dat is inderdaad een leuke dag daarvoor!!
    Bijzonder dat je werd aangeraden om al rustiger aan te doen.. ook nog met een specifieke reden? Hier zei de vk dat ik wel écht moest blijven bewegen. En daarna nog drie keer.. :rolleyes:
    Wellicht omdat ze later in het gesprek bij het wegen ook aangaf dat ze hoopte voor me dat ik niet al teveel zou aankomen omdat ik deze zomer juist streng gedieet heb..
    Hier kreeg ik ook nog het advies om vers gemaakte dingen maximaal 1 dag in de koelkast te bewaren.. dat ben ik helemaal niet gewend, ik eet gerust kliekjes van twee of drie dagen oud nog op, dus dat was voor mij echt iets nieuws.. wisten jullie dat wel?
    Als ik maandag iets gemaakt heb wil ik dat niet dinsdag al opeten en daarmee twee dagen hetzelfde eten, maar de woensdag opeten zodat je afwisseling hebt.. En het gaat erg tegen m'n principe in om iets weg te gooien dus dat wordt beter plannen!

10. ManSte

ManSte Niet meer actief

@MammaR; nee.. ik kan niet zeggen dat dat tegen mij verteld is. De vorige keer ook niet. Nou doen ze bij mijn praktijk over het algemeen niet zo moeilijk.

Ik ben ook benieuwd deze keer. Ben de vorige keer 20 kg aangekomen. :eek: Ai. Gelukkig was het er wel binnen een maand weer af, en ik paste ook al eerder weer in mijn eigen spijkerbroeken. Dus ik maak me er deze keer niet zo druk daarom. Bij de VK hebben ze daar overigens ook niks over gezegd.

11. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    @MamaR nee dat hebben ze hier ook niet verteld. Het enige dat ze hebben gezegd is je gezond verstand te gebruiken. En dat bedoelde ze met dat veel zwangeren heel strak ineens met bepaalde voeding omgaan. Rauw vlees is iets wat niet kan maar gekookt eten nog een keer eten lijkt me niet erg. Ik denk als het normaal geen kwaad kan zou het nu ook geen kwaad kunnen. Ik eet nu gerust iets wat twee dagen in de koelkast ligt. Miss zelfde wel drie. Deed ik de vorige zwangerschappen ook en Mn kinderen zijn gezond.

Ik vind weggooien ook erg zonde namelijk

12. 1612

1612 Bekend lid

19 jan 2013
    511
    37
    28
    NULL
    NULL
    Ik ga proberen om deze keer minder te snoepen dan de vorige keren haha. Weet nog niet of dat wel gaat lukken! Ik zou ook gerust nog kliekjes van 2 dagen oud opeten hoor. Als het direct in de koelkast is gegaan en weer goed warm is gemaakt zie ik geen reden om het weg te gooien.

MammaR vindt dit leuk.
  13. so blessed

so blessed Bekend lid

1 jun 2015
    683
    440
    63
    Ik zou het ook gewoon lekker op eten hoor :)

MammaR vindt dit leuk.
  14. MammaR

MammaR Actief lid

8 jun 2015
    419
    254
    63
    Vrouw
    Dat is inderdaad een hoop! Maar als het er met een maand af is, is dat inderdaad niets om je zorgen over te maken.. :thumup:
    Hier had ik flink overgewicht als startgewicht bij de eerste, was nog nét geen obesitas.. ik kwam slechts 9kg aan in die zwangerschap en die waren er toen ik bij de verloskundige op de weegschaal ging staan bij de nacontrole allemaal weer af. Nu heb ik voor deze zwangerschap zeer streng gelijnd en momenteel een gezond gewicht met een BMI van 23,7 maar de kans dat ik nu veel meer aan ga komen dan 9kg zien zij in de praktijk (see what I did there?! :D) regelmatig gebeuren bij vrouwen die kort voor een zwangerschap zijn afgevallen.. dus ik neem hun advies ter harte en probeer het vier keer per week sporten zo lang mogelijk vol te houden voor m'n conditie maar ook voor m'n figuur.. en wie weet heb ik dan geluk en kom ik niet te veel aan! En anders hoop ik dat m'n lijf een beetje mee wilt werken om af te vallen na de kraamtijd (m'n trage schildklier maakt afvallen namelijk erg lastig)..
    In ieder geval zijn de feestdagen nu weer voorbij en is alle overbodige snoeperij en luxe hier de deur uit, lekker weer gewoon doen :p

ManSte vindt dit leuk.
  15. ManSte

ManSte Niet meer actief

#775 ManSte, 9 jan 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2018
    @MammaR; wat knap dat je zoveel bent afgevallen! En zeker goed dat je daar nog op let. Ik heb een gezond BMI. Ik ben 1.65 m lang en weeg 59 kg (BMI van 21.3) Dit was voor mijn eerste zwangerschap ook zo. Ik heb mijn gehele zwangerschap doorgesport (ik zwem, natuurlijk werd het allemaal wel wat minder snel, maar ik ben er toch mee doorgegaan tot de laatste week) en ik ben tijdens mijn zwangerschap ook goed op mijn voeding blijven letten, daarom was ik er zo van geschrokken dat ik toch 20kg was aagekomen. Want hoe dan?? Maar nu maak ik me daar dus niet zo druk om, omdat ik weet dat het er ook zo weer af kan gaan, maar desondanks heb ik nog steeds wel het voornemen om door te blijven gaan met zwemmen, en goed op mijn voeding te letten, ik denk ook dat je dan fitter door je zwangerschap heen gaat. :)

MammaR vindt dit leuk.
  16. MammaR

MammaR Actief lid

8 jun 2015
    419
    254
    63
    Vrouw
    Klopt, ik gooi echt praktisch nooit wat weg, schimmelt iets? Snij ik het er een cm breed af en eet ik de rest op.. dingen over datum? Ff goed ruiken en meestal kun je het nog prima gebruiken ;)
    Maar bij mijn dochter heb ik ook zeker weten kliekjes van drie dagen oud op en dus kwam het bij mij ook een beetje overtrokken over.. nieuwe adviezen/richtlijnen misschien die uit nieuw onderzoek komen?!

Werken andere dames trouwens ook mee met de PrideStudy studie? Kunnen ze de leef- eet- werk- etc. omstandigheden van zwangeren met elkaar vergelijken en zo doelgerichter studie doen naar de herkomst van (aangeboren) ziektes en andere zaken.. volgens mij moet je tijdens de zwangerschap drie keer en na de bevalling twee keer een vragenlijst invullen. En eventueel je partner ook één keer een vragenlijst. Maar als je er tussentijds weer mee wilt stoppen is dat ook geen probleem.. zou zeker even kijken op de site van PrideStudy als je de wetenschap van de verloskunde en kinderziektes een handje wilt helpen ;) #nospon.. uiteraard :eek::D

17. ManSte

ManSte Niet meer actief

nee. heb hier nog niet eerder van gehoord. Via de verloskundige de vorige keer wel meegedaan aan pREGnant. Volgens mij is dit wel ongeveer hetzelfde.. Maar ik ga er zeker eens naar kijken.

Haha zie net dat die studie ook van het Radboud UMC is...

MammaR vindt dit leuk.
  18. Suus2910

Suus2910 Actief lid

22 feb 2015
    337
    184
    43
    Nee dat is hier niet verteld.. Wel dat er Salami op de laatst is bijgezet met dingen die je niet mag eten (wel verwarmd op een pizza bijvoorbeeld,) denk soms, ze blijven maar dingen erbij verzinnen haha

MammaR vindt dit leuk.
  19. May6513

May6513 Actief lid

15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    @MammaR waarschijnlijk heeft het met risico op vroeggeboorte te maken. Mijn baarmoeder is na alles was gebeurd is niet meer in topconditie, dus daarvoor extra onder controle en alles doen om vroeggeboorte te voorkomen.
    Hier heeft ze niks over kliekjes verteld, dat wist ik ook niet!

MammaR vindt dit leuk.
  20. so blessed

so blessed Bekend lid

1 jun 2015
    683
    440
    63

Deel Deze Pagina