Uitgerekend begin augustus 2018 - beperkt aantal leden

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door bozoe, 6 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus2910

Suus2910 Actief lid

22 feb 2015
    337
    184
    43

Jaa morgen 13.00 uur! Vind het nu wel heel spannend worden ja. Ik houd jullie op de hoogte!

1612, ManSte, May6513 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. ManSte

ManSte Niet meer actief

Zeker vanmiddag om half 3. Ik heb er zin in!

so blessed, MammaR en May6513 vinden dit leuk.
  3. 1612

1612 Bekend lid

19 jan 2013
    511
    37
    28
    NULL
    NULL
    Succes ManSTe!

Suus2910 hoe was het?

ManSte en so blessed vinden dit leuk.
  4. so blessed

so blessed Bekend lid

1 jun 2015
    683
    440
    63
    Ik ben ook benieuwd! Hopelijk alles goed bij jullie beiden :)

ManSte vindt dit leuk.
  5. 1612

1612 Bekend lid

19 jan 2013
    511
    37
    28
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met jullie kwaaltjes? Hier lijken ze weer aardig weg te gaan. :)

6. ManSte

ManSte Niet meer actief

Alles was goed. Maar ik had vorige week nog een echo gehad, dus ik ging er deze keer ook wel met een gerust gevoel naartoe. Helaas lag de baby echt heel ongunstig, dus de plaatjes zijn niet zo mooi :roflmao: maar gelukkig hadden we vorige week een heel mooi plaatje gehad.

Ik heb het idee dat het met de misselijkheid ook wel de goede kant op gaat. Ik ben nog steeds wel misselijk, en ik moet s ochtends nog steeds wel overgeven, maar ik voel me niet meer de hele dag zo. Ik hoop dat het even doorzet, en het nu dus afneemt!

so blessed, May6513, MammaR en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Suus2910

Suus2910 Actief lid

22 feb 2015
    337
    184
    43
    Jaaa hier ook alles goed!! Ben helemaal in de wolken. Voor mij kan het echte genieten nu wel beginnen (als de misselijkheid het toe laat haha)

Heb wel 5 x met m'n kont moeten wiebelen omdat de baby op z'n kop lag te slapen haha, geweldig om te zien hoe dat ie zich op een gegeven moment omdraaide.

Ben 1 dag vooruit gezet. 1 augustus dus.

so blessed, ManSte, May6513 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. MammaR

MammaR Actief lid

8 jun 2015
    419
    254
    63
    Vrouw
    Wat fijn, al die goede berichten van de termijnecho's! Hier mag ik morgenochtend.. zo spannend vind ik het, nog meer als bij mijn dochter :rolleyes::cool: heb me vorige week ook veel minder zwanger gevoeld, wellicht ook omdat ik weer 'gewoon' drie dagen aan het werk was na het weekje vrij tussen de feestdagen..
    @kwaaltjes hier gisteren ineens op een erg misselijke dag getrakteerd na juist ruim een week sterk afnemende misselijkheid te hebben gehad.. ach, we zien het maar gelijk als bevestiging dat ik nogsteeds zwanger ben :D

ManSte vindt dit leuk.
  9. so blessed

so blessed Bekend lid

1 jun 2015
    683
    440
    63
    @MammaR en @Yaritza Veel plezier morgen!! Hopelijk morgen dus weer blije berichten :D

@ManSte en @Suus2910 Wat fijn dat alles goed is! Heerlijk genieten nu!!!

Ik had gisterenavond voor het eerst mijn medicijnen voor de misselijkheid niet genomen. Vanochtend meteen m’n eten eruit dus meteen toch weer gepakt. Ik maak me wel steeds meer zorgen of alles goed is en die tijd gaat veel te langzaam :roflmao: Nog een kleine week en dan krijg ik hopelijk ook weer goed nieuws :rolleyes:

10. Suus2910

Suus2910 Actief lid

22 feb 2015
    337
    184
    43

Ja dat grapje heb ik ook al eens geprobeerd, geen succes! Merk wel dat die dingen echt moeten inwerken ofzo, als ik ze 's ochtends te laat inneem dan werken ze pas tegen de middag.

11. so blessed

so blessed Bekend lid

1 jun 2015
    683
    440
    63
    Erg hè! Ik hoop echt dat t snel overgaat..... Dus ga t wel snel weer eens zonder proberen. We shall see..

12. MammaR

MammaR Actief lid

8 jun 2015
    419
    254
    63
    Vrouw
    Wauw.. ik ben nog helemaal stil van onze eerste echo.. wat een wonder!! :thumup:
    Een prachtig, gaaf, gezond kindje gezien wat heerlijk bewegelijk was, waarvan het hartje heel mooi klopte, waarvan de hersenkamertjes in ontwikkeling zijn, die zijn/haar handjes veel heen en weer bewoog en met een prachtige, dikke navelstreng! Ook zagen we nog een kleine dooierzak en is de placenta in aanleg en zoals de echoscopiste dat nu kon zien ligt die tegen de achterwand.. waarvan ik super gelukkig werd omdat die bij m'n dochter aan de voorzijde lag, waardoor je alleen opzij en beneden de schopjes uitwendig kon voelen.. lijkt me véél leuker als m'n man 'gewoon' vanaf de voorzijde de beeb straks kan voelen..!!
    En weet je wat m'n dochters eerste reactie was?! "Olifantje"..!! En dat heeft ze even volgehouden tot het uiteindelijk (gelukkig:p) toch een baby was :D

Het lange wachten op deze eerste echo hebben we dubbel en dwars ingehaald: ipv de geplande 20 hebben we maar liefst 40 minuten mogen binnen kijken!! Na 30min kon de echoscopiste nogsteeds niet de lengte en daarmee de uitgerekende datum bepalen, dus haalde ze een ander erbij. Volgens haar ligt mijn baarmoeder erg ver naar achter (nooit eerder bij m'n dochter gehoord, maar ook niet toen we (achteraf gezien) 3 weken zwanger waren en ik een echo kreeg voor een onderzoek naar endometriose..) Natuurlijk kon ik het niet laten om het zojuist te googlen :rolleyes: en omdat de endometriose bij mij aan de achterwand van de baarmoeder zit kan dit zorgen voor een achterwaartse kanteling door verklevingen van het littekenweefsel. Aan de andere kant schijnt het in het eerste trimester bij 1 op de 20 vrouwen zonder oorzaak voor te komen en de baarmoeder zich vanzelf weer naar voren te kantelen in het tweede trimester. Gebeurt dit niet dan kan de baarmoeder vast komen te zitten, maar dit komt maar bij 1 op de 3000 vrouwen voor. Toch zal ik over 3 weken bij m'n verloskundige aankaarten dat ik er dankzij de endometriose wel meer kans op heb en dat ze misschien even een aantekening moeten maken voor de 20wekenecho om dit goed te checken.. afijn: hoe ik ook zelf m'n bekken kantelde en de tweede echoscopiste probeerde van alle kanten het kindje er goed op te krijgen, ik moest uiteindelijk toch een inwendige echo. Dat leverde twee mooie berekeningen op van steeds exact dezelfde data, dus ik mag op 7 augustus blijven staan!

Dit zijn de foto's die ik mee kreeg: 1515751115111443818508.jpg
    De eerste foto is dus een inwendige foto en ook veel duidelijker dan de tweede die ik dus maar even weglaat..

1515751196129116057873.jpg
    De derde en vierde zijn inwendig genomen en bijna identiek, dus ik heb de laatste voor jullie geupload, deze heeft ook het duidelijkste het vlies eromheen, prachtig hé?!!! :o:
    Ben nog aan het nagenieten en voel me weer helemaal zwanger ;)

Overigens vanmorgen voor het eerst gespuugd?! :eek: M'n eigen stomme schuld denk ik, want ik wilde sporten en met m'n dochter douchen voor we de echo zouden hebben, dus ging op m'n lege maag sporten zodat ik daarna kon eten en niet nog vroeger op moest staan omdat het ontbijt eerst nog moest zakken.. echt super stom, m'n maag was dus leeg dus er kwam alleen maar maagzuur uit, maar dat doe ik dus ook niet meer :oops:

missm, May6513 en so blessed vinden dit leuk.
  13. MammaR

MammaR Actief lid

8 jun 2015
    419
    254
    63
    Vrouw
    HOERA ZWANGER!

29 juli 2018
    May6513 - 35 - 2e kindje ❤️

31 juli 2018

ManSte - 28 - 2e kindje

2 augustus 2018

Suus2910 - 31 - 2e kindje ♥
    Bloem2015 - 29 - dochter van 3

5 augustus 2018

Kimberley - 37- 3e kindje (5e samen)
    Anne86 - 31 jaar - 3e kindje

6 augustus 2018

7 augustus 2018
    So blessed - 27 jaar - 2e kindje
    Knofje-36 jaar-3e kindje
    MammaR - 27 jaar - 2e kindje
    Bozoe - 25 jaar - 2e kindje ❤

8 augustus 2018
    whalebump - 34 jaar - 1e kindje

9 augustus 2018
    Yaritza - 32 jaar - 4e kind

10 augustus 2018

Mooneyglow - 25 jaar - 2e kindje
    Suus 83 - 34 - 3e kindje

14 augustus 2018

1612 - 32 jaar - 3e kindje
    Missm - 38 jaar - 3e kindje
    Lollylolbroek86 - 31 jaar - 3e kindje

—————————————
    Jongen (0) Meisje (0) Verrassing (1)
    —————————————
    Afspraken:

Januari:
    12 || Yaritza - Termijn echo
    17 || so blessed - termijnecho + intake
    23 || Suus83 - termijnecho + nipt
    24 || Bozoe - Termijnecho + NIPT
    30 II May6514 - vroeggeboortespreekuur

Februari:
    05 ll eerste controle (sinds intake) vk + controle internist schildklier
    14 II May6513 - geslachtsbepaling echo

14. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    WoW @MamaR mooie foto’s zeg! En wat fijn dat je zo lang kon kijken ! Fijn dat alles goed is met de kleine!

MammaR vindt dit leuk.
  15. Anne86

Anne86 Actief lid

10 aug 2011
    254
    104
    43
    Vrouw
    Gelukkig ben ik weer zo goed als de oude. Voelde me vorige week zo vreselijk, zoveel dagen op bed doorgebracht.

Maar ja zoals ik bij velen lees, geen kwaaltjes dus voel ik me ook minder zwanger ofzo. Volgende week vrijdag pas de termijn echo dus nog even geduldig zijn.

16. ManSte

ManSte Niet meer actief

@MammaR; Wat leuk om jouw enthousiaste post te lezen! Fijn dat alles goed was! En zeker mooie plaatjes. Nu gaan genieten!

MammaR vindt dit leuk.
  17. so blessed

so blessed Bekend lid

1 jun 2015
    683
    440
    63
    @MammaR wat fijn en leuk om te zien!!! Heerlijk goed nieuws!!!!!

Ps. Voor degenen die nu wel willen meekletsen op Facebook, stuur me je volledige fbnaam en wat je als profielfoto hebt. Als ik je niet kan vinden stuur ik je de mijne alsnog :)

MammaR vindt dit leuk.
  18. LollyLolbroek86

LollyLolbroek86 Bekend lid

24 okt 2017
    549
    445
    63
    Wilt iemand mij van de lijst halen :cry:

Sinds maandag bloedverlies. Hartje is gestopt rond de 7.6 :( net na de goede echo. Nu aan de cytotec, hopelijk weekt het snel.

19. May6513

May6513 Actief lid

15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    Wat een mooie echo’s @MammaR !
    Heb jij ook pijn van je endometriose?

Vandaag de gyn gesproken, er wordt door 1 gyn geadviseerd vanaf wk 18 voorzichtig te zijn met seks. De ander zegt, doe het dan maar helemaal niet:eek:
    Nou ja.... alles om die kleine zo lang mogelijk te laten zitten.
    Zo zit ik ook een beetje in dilemma over een controle uitstrijkje. ( ivm bmh kanker in 2014).
    De gyn in het AvL zegt: gewoon doen. De gyn in het VU zegt: je kán het wel doen (maar dat strookt in mijn ogen niet met geen seks hebben, waarom dan wel dat gekrabbel aan je bmm?), maar ALS de uitslag niet goed is, kunnen ze tóch niks tijdens je zwangerschap.
    Mijn gevoel zegt het uit te stellen. Wat zouden jullie doen?

Verder zal ik met de 20 weken echo een neurologische guo erbij krijgen. Waarschijnlijk ook met 23 weken en wellicht daarna ook nog. Dit ivm de aangeboren hersenafwijking van onze dochter.
    Wel spannend, maar wel een uur lang naar onze kleine gup kijken, wat het misschien wel weer leuk maakt :)

Willen jullie een fotograaf bij de geboorte? Aangezien ik weet dat ik een keizersnee krijg en niet met de benen wijd lig, lijkt het me wel mooi om het op beeld vastgelegd te hebben als de kleine geboren wordt. Een vriendin is fotograaf en zij heeft 1x eerder een keizersnede gefotografeerd. Heb gevraagd of zij er ook bij mag zijn.
    Heb vandaag ook al een half antwoord gekregen: de kans is er dat het mag, maar natuurlijk wel onder bepaalde voorwaarden. Er wordt nu navraag gedaan om welke voorwaarden het gaat. Het zou zoooo speciaal zijn als het mag!

ManSte vindt dit leuk.
  20. May6513

May6513 Actief lid

15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    HOERA ZWANGER!

29 juli 2018
    May6513 - 35 - 2e kindje ❤️

31 juli 2018