Uitgerekend begin september?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Joli86, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hahaha, mijn vriend vraagt altijd "lukt het oma?"

2. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Hebben jullie ook zoveel maagzuur en harde buiken ? Voelde me gisteren echt beroerd. Had zoveel maagzuur en de rennies waren op..En ja hier is op zondag dus alles dicht. Voor het na bed gaan toch maar geprobeerd melk te drinken want dat schijnt te helpen...maar dat lust ik niet dus na 1 slok heb ik mn hele avondeten geloosd. Bah bah zometeen maar snel rennies halen.

Vanmiddag 5 uur hebben wij een groeiecho!

3. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Hier gelukkig geen last van maagzuur. Ik had het bij mijn eerste zwangerschap alleen 1x de avond in bed en toen is s'ochtends de bevalling begonnen.

Vanochtend weer bij de verloskundige geweest. Ontbijttest gehad, was allemaal prima. Kindje ligt nog steeds met het hoofdje naar beneden en is al een stukje ingedaald maar ligt nog niet vast in de bekken. De kans dat de beeb nou nog zou draaien zou erg klein zijn. Verder netjes gegroeid en weer lekker genoten van de hartslag van de baby! :)

4. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Fijn dat het zo goed gaat :) Joli.
    jammer dat de melk niet hielp Annelie. Had je geen avnillevla of cola? Dat schijnt ook te helpen.

Maagzuur eigenlijk alleen nog als beebje met dr benen beweegt. Rennies zijn echt mijn redding.geloof dat ik al 5 doosjes versleten heb. Andere trucjes kan ik niet, mag geen melkproducten en lust geen prik.

Stiekem toch wel prettig dat vriend op kamp is deze week. Kan ik ongestoord zijn kant van het bed oprollen. Dit weekend bekkeninstabiliteit doorgezet, dus nu helemaal een pud vrouwtje. Pfff omhoog komen vanuit zit is toch verdomd lastig. Had al vermoeden van een beginnende, maar zo eigenwijs om de fysio niet te bellen

5. D1990

D1990 Lid

14 sep 2014
    20
    0
    1
    hallo,

laat berichtje van mij...
    ook ik heb last van maagzuur.. verschrikkelijk.. merk wel dat het erger word als ik iets met chocolade heb gehad dus hoe lekker ook ik probeer het maar te vermijden.
    ook dranken met koolzuur laat ik staan.

we weten alwel wat het word maar we zeggen het ook nog tegen niemand. alleen de ouders weten het. wel word er heel veel naar gevraagd.. net of maakt het wat uit .. manlief zegt ook altijd het word een baby haha.
    gelukkig is nu de gehele babykamer klaar.. ook nog veel aan het klussen geweest de laatste weken maar merk nu wel dat het echt minder word. bukken word vervelender en je bent in je bewegen veel minder soepel .. manlief benadrukt het dan nog even met : je word ook ouder he haha

6. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Weer even geleden!
    nig alles goed hier?

De baby is dit weekend begonnen met indalen. Ik wist niet wat me over kwam! Gelijk een voorproefje gehad hoe weeën voelen, beetje pijn deed het wel. Maar het straalde dus uit naar mn rug, waar ik al bang voor was. Gelukkig heb ik nu meer lucht en minder maagzuur, duper fijn voor even :) moet wel wennen aan dat ik de bewegingen anders voel natuurlijk. In combinatie met bekkeninstabiliteit voel ik die namelijk vooral in mn rug. Au! Gelukkig is de fysio een held.

7. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Fijn dat de fysio je goed kan helpen moniek! Hier ook alles prima, vandaag is officieel mijn verlof begonnen, al wel 3 weken ziektewet achter de rug.
    Het gevoel niks meer te moeten is heerlijk! Elke week gaat onze dochter nog wel een halve dag naar de gastouder spelen en een halve dag naar oma, das wel erg fijn.. Even lekker rustig aan, tijd voor lekker niks te doen of juist even een klusje wat er anders niet van komt met een dreumes aan je been.

8. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Weer even een upje.. Maandag alweer 35 weken, tijd gaat zo snel!
    Vandaag ook alle kleertjes ed gewassen en lekker buiten op de waslijn laten drogen in het zonnetje. Zag er zo schattig uit weer, al die kleine rompertjes, broekjes en shirtjes! Nu weer alles netjes in de kast.
    Vandaag ook nog de laatste dingetjes gehaald voor na de bevalling, borstcompressen, vitamine d en k voor de baby etc.inmiddels ook het kraampakket compleet.

Hoe gaat het met jullie? Alles al klaar voor de baby?

9. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Vandaag 33 weekjes. Het komt al dicht bij maar is nog ver weg!
    Heb in zoverre alles klaar dat we alleen nog flesjes moeten aanschaffen en wat nog meer nodig is voor t voeden. Maar een gigsntische leek daarin.
    En de meubels op de juiste plek. Schoonouders hebben het neergezet zonder overleg en we zijn het er toch niet mee eens.

Kleine is lekker actief. Ze was dus wat ingedaald, maar ligt ondertussen weer lekker boven in mn buik. Mn ribben zijn daar iets minder blij mee.

10. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Wat jammer dat het hier zo stil is.... Hoe gaat het met jullie?

Inmiddels alweer bijna 36 weken. Ik tel af naar de bevalling, hoop dag het ik niet de 40 weken overga, maar ben er bang voor. Ons dochtertje was nl ook met 40.6
    Begin van de week groeiecho gehad, belde de verloskundige later nog terug dat ik over 2 weken nog eens moet omdat de baby een buikomtrekje heeft wat boven gemiddeld is. Ik maak me daar niet zo'n zorgen om maar toch hoop ik stiekem dat ze de volgende echo zeggen dat er toch niks aan de hand is.... Wachten af!

11. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Tegen mezelf praten word ook zo saai ;)
    Maar het is bouwvak toch? Dan hebben er veel vakantie.

Ben ook al aan het aftellen. Of ik loop nog even door, of het gaat ineens snel.
    Bloeddruk is vandaag 130/85 ipv 110/72, dus ik hou me eigen even goed in de gaten. Voorweeën zijn ook al lekker bezig met vlagen. Vannacht een 'aanval' gehad en vanmiddag ook weer. Nadeel is dat ik daarbij wel heel misselijk ben, net niet overgeven.

Vluchttas heeft al de hoog nodige dingen, zoals luier romper, mn pyama en ondergoed, papieren voor de vk.

Spannend dat je terug moet! Was het veel of niet?
    Hier beentjes 1,5 week voor, maar verder niets over gehoord. Buik gemiddeld en hoofdje 1 week voor, geloof ik.
    Vl en ik hebben allebei lange benen dus lig er ook niet wakker van.

12. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Klopt, inderdaad bouwvak..., normaal hebben mijn man en ik dan ook vakantie maar nu met de baby in zicht werkt mijn man door en heeft vanaf de bevalling nog 2 weekjes! Hebben nl in mei ook al vakantie gehad.

Ik weet niet hoever de baby voor ligt. Volgens de echoscopiste zag alles er netjes uit en lag het maar een beetje voor en was ze heel tevreden. Daarom vind ik het raar dat ik nu toch terug moet komen. Komt vast goed, en hoewel ik me niet echt zorgen maak, blijft het toch in je hoofd rondspoken.. Fijn, die hormonen ;)

Ik wil graag thuis bevallen maar binnenkort toch maar voor de zekerheid wat spulletjes klaar leggen die mee mogen naar het ziekenhuis mocht t nodig zijn.

Misschien nog een handige tip... Ik was bij onze dochter ontzettend blij met lippenbalsem. Kreeg zo ontzettende droge lippen van dat puffen ;) maar ze is dan ook wel een winterbaby. Maar toch, voor de zekerheid zal ik dat ook zeker nu weer klaar leggen!

13. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ohjah... Hier trouwens ook nog geen voorweeen ofzo.. Alles lekker rustig.

Moniek, was dit jou eerste kindje? Ik merk nu dat ik heel veel vergelijk met mijn eerste zwangerschap en bevalling. Toen trouwens ook geen voorweeen gehad ;)

14. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Is eerste kindje ja.
    Vriend heeft maar 2 weken genomen ipv 3 zodat ie straks als de kleine komt nog een week extra kan pakken.
    Heb altijd een potje vaseline bij ivm droge huid. Maar zeker iets waar ik niet aan zou denken van te voren.

Beter iets klaar hebben staan en niet hoeven dan wel moeten en niets bij hebben. Ik ga sowieso in het zkh bevallen. Geeft me een fijner gevoel.

15. KilleLove2

KilleLove2 Actief lid

14 aug 2015
    130
    2
    18
    Belgie
    Hoi dames Ik kom mee kletsen. Uitgerekend maar ben bijna 100% zeker dat ik 10 september niet haal. Rommelt al heel stevig :(

Slecht slapen en de hitte breekt me op.
    Is mijn 2 de zwangerschap en dit kleintje weegt al weer even veel als dat mijn meisje deed met haar geboorte gewicht

16. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Hee hallo!

Spannend! Alleen nog maar gerommel of ook al wat resultaat downunder?

Jaaa dat slapen. Hier slaap ik van 12 tot 3 znachts in bed. Dan ga ik rondapoken tot uurtje of 6. De vriend staat dan op ivm werk en als die weg is, slaap ik nog 3 uurtjes op de bank.

Met je eerste kindje wel tot het einde gelopen?

Deel Deze Pagina