Hoihoi! Was benieuwd of hier nog meer (aanstaande) mama's zijn met hypermobilliteitssyndroom? Hier dus wel Hebben jullie veel/meer last van je lijf tijdens en/of na je zwangerschap? En voor diegenen die al mama zijn, hoe verliep de bevalling? Gewoon normaal, of toch bijzonder? Ik heb helaas al vanaf week 6 bi en last van ischias. Ook pijn in heupen en schouders wat slapen erg lastig maakt. Ik zit hierdoor vanaf week 21 in de ziektewet en hoop dat het heel snel mei is Benieuwd naar jullie ervaringen!
Jup hier 1 Tijdens zwnagerschap had ik inderdaad ook meer last van heupen en schouders en meer luxaties. De bevalling verliep echter goed, duurde erg lang maar zonder kleerscheuren ervan af weten te brengen! Na de zwangerschap minder last van de schouders maar meer last van rug/armen/handen door de veelvoudige zorg voor ons kleine meisje
Hier ook. Nu tweede zwangerschap. Eerste vanaf 24 weken ziektewet wegens bi en pijnlijke gewrichten. Tweede zwangerschap is nu een stukje heftiger, bi veel pijn in gewrichten en nog een eetprobleem wat het niet makkelijker maakt. Momenteel ziek thuis. Bevalling van de eerste ging heel goed. Wel vrij snel. Daarna een week bedrust gehouden. Kleine stapjes vooruit daarna. Na een jaar kon ik weer langzaam gaan sporten. Zit nu te wachten op verwijzing naar revalidatie arts.
Toch een lange bevalling dan.. Alle dokters vertelden mij dat mijn zwangerschap een hel zou zijn (alles wordt nog weker) maar mijn bevalling een eitje! Nu ga ik daar maar niet van uit hoor, haha! Anders kan het alleen maar tegenvallen Vervelend dat je last hebt.. baby's en alles wat daarmee te maken heeft (maxi cosi enz) is ook niet licht natuurlijk.. Gaat het verder wel goed met jou en je meisje?
Jeetje.. Klinkt heftig! Een jaar is ook best lang..! Hoop dat je snel je verwijzing krijgt! Bi is heftig hè?! Vind het ook echt zwaar! Zit gelukkig wel bij een goede therapeut wat voor mij wel werkt, maar dan nog is het heel erg op en af hoor..
Ja het is lang idd een jaar. Maar het heeft sowieso 9 maanden nodig om weer te ontzwangeren. Heb in dat jaar ook niet altijd even veel pijn gehad. Maar omdat mijn bindweefsel niet helemaal goed functioneert, heeft het lang geduurt tot dat dit weer recht getrokken was. Ik heb ook hele goede fysiotherapeuten om me heen dat is wel erg fijn. En een meedenkende verloskundige. Haha nu nog naar dietist en onderzoeken van de huisarts afwachten. Om te kijken waar het afvallen vandaan komt. En dan zullen we zien hoe we de komende 22 weken doorkomen. Over het algemeen wordt idd gezegd dat mensen met hypermobiliteit een snellere bevalling hebben, omdat de boel al goed verweekt is en je bekken lekker ruim, iets met elk voordeel heeft zijn nadeel! De eerste was bij mij 3,5 uur en persen was een eitje. Had alleen rugweeën die in mijn bekken bleven steken, was minder. Nu waarschuwt de vk al dat ik moet rekenen op een thuisbevalling, omdat het sneller zal gaan dan dat ik zal verwachten.
Vervelend die bekkenpijn Moonlight, maar fijn dat je verder geen last hebt! Weet je niet hoe het komt dan dat je afvalt Teske? Ben je al veel kwijt en wanneer is dat begonnen? Ik ben al veeeeeel bijgekomen. Dans normaal 2x per week en heb een heel actieve baan, nu kan ik helemaal niks meer en dat laat mijn lijf me goed merken.. Ben benieuwd hoe hier de bevalling gaat verlopen.. Rugweeen lijkt me wel heel heftig..
Wonderbaarlijk houden mn andere gewrichten het goed vol ondanks dat ik nu niet sport, ben er erg blij om! Die bekkenpijn is wel erg hoor, ik kan nauwelijks afstanden lopen. Maar doe dat dan ook niet want dan hoop ik na de bevalling er ook geen last van te hebben
hier ook last van. mijn bekken is alsnog weer een beetje goedgekomen gelukkig, en zelfs nu valt het nog mee. maar mijn rug is na de eerste bevalling nooit meer de oude geworden helaas. die is helemaal gammel (voelt of hij nauwelijks ondersteund word, niet fijn) en de fysio kon er niet meer veel aan doen, behalve veel trainen maarja... helaas heeft nog niets gewerkt. de bevalling ging eigenlijk heel erg goed verder, misschien omdat alles makkelijker mee-beweegt? geen idee, maar vond het totaal niet pijnlijk die kleine eruit te persen. qua weeën zal het geen verschil maken denk ik
De eerste zwangerschap ook veel aangekomen. Nu ben ik veel misselijk geweest en veel ziek geweest. En ik vind niks lekker meer. Dus dat is wel lastig. Avond eten is een ramp. Wordt nu getest of het misschien de schildklier is en anders zal het echt de zwangerschap zijn en is het nog 5 maanden uit zitten. Mn lichaam voelt nu ook al echt weer instabiel. Hoop na de zwangerschap toch wel weer wat sporten op te kunnen pakken.
Heftig van je rug Beckje! Die heb je gewoon echt overal bij nodig! Fijn Moonlight! Hopelijk blijft het zo! Bekken is inderdaad heftig! Ik kan ook echt helemaal niks meer.. Gisteren gekookt en daarna naar de yoga, de rest van de avond met heel veel pijn op de bank gelegen. Pff.. Zelfs dat is al te veel. En inderdaad er maar aan toe geven en hopen dat het dan na de zs snel over is.. Dan is 5 maanden nog wel lang Teske.. Maar iets aan je schildklier is ook niet alles. Beetje dubbel dan.. Hoofdje ligt hier trouwens 2 weken voor op groei. Op 36 weken een scan laten maken van mijn bekken om te zien of het wel gaat passen. Anders wordt ik misschien ingeleid met 38 weken. Wat ik helemaaaal niet erg zou vinden.. Maar niet te veel op hopen anders valt het weer tergen. Zul je zien dat ik door loop tot week 42
Hoi! Ik ben al een kleine 9 maanden mama, en ben ook hypermobiel. Ik spring gelijk in op je vraag, ballerina! Jazeker, ter hoogte van je eierstokken? Mijn fysio zei dat dit uitstraling is vanuit je SI gewrichten. Ik heb er ook veel last van, het voelt als twee plekken ter hoogte van je eierstokken. Ik heb nu nog steeds enorm veel last van mijn rug en bekken, via fysio, ha, revalidatiepoli nu eerst naar de reumatoloog en over een aantal weken naar een heel goede bekkenfysiotherapeut in Enschede voor een beoordeling. Ik word het behoorlijk moe van.... Liefs,
Wat vervelend dat je nog steeds zo veel last hebt Ana leigh! Hoop echt voor je dat ze in Enschede kunnen helpen! Inderdaad daar ja! Bedankt voor je reactie, ben blij dat ik niet de enige ben! Vind het soms best eng die buikpijn, al begin ik het wel te herkennen als bekkenpijn nu. Het is een paar weken veel minder geweest, maar nu weer goed aanwezig helaas.. Die stabilisatie oefening dat je je benen open moet laten vallen kan ik trouwens helaas niet meer doen. Geeft sinds een paar weken vreselijke pijn in mijn heup.. Jammer, want die werkte wel goed! Nu ook steeds een pijnlijke plek rechts naast mijn bil waardoor ik regelmatig door mijn been heen zak.. Kan er dan gewoon geen kracht op zetten.
Ah dat is balen zeg, de pijn als je die oefening wil doen. Ik heb die oefening wel eens geprobeerd, maar hier vallen mijn beiden benen helemaal 'vlak' op de grond, maar ik voel geen enkele spierspanning in mijn bovenbenen... ? Liefs,
is ook niet de bedoeling dat je spierspanning voelt. Door je benen open te laten vallen maak je ruimte in je bekken en ontspannen je bekken spieren. Is eigenlijk meer een stabilliteitsoefening. Wel vertelde ze me dat het belangrijk is daarna nog een andere oefening te doen: op je rug liggen met opgetrokken benen en dan je heupen omhoog duwen met je schouders op de grond. Dat zou dan weer voor meer stevigheid zorgen. Misschien nog iets om te proberen?
Thxx! Dat ga ik zeker proberen! Ik dacht dat ik op z'n minst iets moest voelen bij die andere oefening, hahahaha. Liefs,
Ik ga het vanavond gelijk proberen! Voort het slapengaan heb ik vaak lang gezeten en heb ik veel pijn. Ik laat het weten! Liefs,