verstandskies trekken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Makkie, 14 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hee meiden, vorige week had ik echt ENORME last van mijn verstandkies die doorkwam. Ik naar de tandarst, die zei dat de kies beetje vreemd scheef groeit en er dus uit moet.... afspraak gemaakt in het ziekenhuis en kan morgen komen. Alleen nu heb ik van HELE ERGE PIJN vorige week nu weer helemaal geen last.... wat zouden jullie doen: afzeggen, tis toch een rontgenfoto maken en een verdoving (kan geen kwaad voor de kleine zeggen ze, maar toch...) en het risico veel pijn te hebben en zelfs koorts! (had ik vorige keer ook) en alsnog een afspraak maken als de pijn weer de kop opsteekt? Maar als dat nou net aan het einde van de zwangerschap is, of tijdens de kraamperiode... das ook niet echt fijn!
    Of gewoon doen, dan ben ik ervan af....

Dus: HELP wat zouden jullie doen?

(ps, de vorige keer had ik flinke pijnstilling nodig, 600 ibuprofen... nu kan ik dus alleen paracetamol nemen....wil geen 'problemen' opzoeken met de kleine, vooral omdat ik nu geen last meer heb!)

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hmmm dit is lastig inderdaad, omdat je nog 8 weekjes te gaan hebt he? een ontsteking zou ik sowieso niet riskeren, ik heb begrepen dat je vooral de 1e 3 maand van je zwangerschap voorzichtig moet zijn maar net wat jij ook zegt, een verstandskies trekken en daarna alleen paracetamol mogen slikken is op zijn minst een uitdaging!
    misschien kan je morgen eerst even bellen met de kaakchirurg of de assistente voor overleg, en anders je vk?
    ik weet niet of je daar tijd voor hebt of dat je gelijk 's ochtends aan de beurt bent?

als ik alle plussen en minnen optel dan zou ik er persoonlijk wel voor gaan, want vroeger of later krijg je er vast weer last van als ie scheef groeit.

succes ;)

3. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als ik jou was zou ik wel gaan....
    Nu is de pijn weg maar die kan over 2 dagen weer terug zijn...
    Is best druk in de ziekenhuizen om een afspraak te krijgen... hier omgeving Rotterdam kan je pas in december bij de kaakchirurg terecht voor een extractie van je verstandkies...
    Succes!

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik heb 2 weken geleden 1 dode kies laten trekken omdat die teveel kans gaf om te gaan ontsteken en dat was niet prettig , heb 3 dagen niet normaal kunnen eten, niet leuk als je lijf er wel om vraagt.

Mijn verstandskiezen aan de ander kant moeten er ook uit staan scheef, maar kaakchirurg zegt ik doe dat alleen tuseen 3 en 6 maand zwangerschap en als ik jou was zou ik gewoon lekker wachten tot na de bevalling dan kan je tenminste gedegen pijnstilling nemen.

Nou zijn ze bij mij de afgelopen 2 jaar al aan het doorkomen en heb afentoe 1 of 2 dagen echt pijn en dan maanden niet.

Ik zelf zou in jou situatie overleggen met kaakchirurg, maar denk dat ik als het ook maar iets kan zou wachten zeker aangezien jeer de vorige keer veel last van heb gehad.

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ja, hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik denk gewoon doen.... maar ik ben zo bang dat de kleine er last van krijgt... helemaal als ik straks koorts krijg ofzo...

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Die kleine heeft er niet zoveel last van als jij je niet lekker voelt. je hebt er zelf meer last van omdat je lijf die kleine toch wel beschermt.

7. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je kan het beste een uurtje voordat je gaat wat eten, 2 paracetamol innemen, zodra die kies eruit is gelijk naar huis, een koud compres op je wang en lekker je bedje ingaan...
    Dan heeft de kleine er echt geen last van.
    Zo raden wij het de patienten in de praktijk aan...

8. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik zou hem toch laten trekken. Ik twijfelde ook heel erg een tijdje terug omdat ik gewoon bang was ervoor, maar mijn tandarts zei dat het dus alleen maar erger wordt naarmate je langer wacht. Dus misschien heb je nu even geen last maar straks weer wel en dan moet je straks bevallen met kiespijn ......

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

Thanx meiden voor jullie antwoorden. Ik ga het gewoon doen! Dan ben ik er vanaf en hoef ik me hier straks niet meer druk om te maken. Beter nu, dan straks aan het einde of in de kraamtijd! En ik geloof nu ook wel dat het voor de kleine geen kwaad kan, dat is een hele geruststelling!

Wens me maar geluk morgen.... hopelijk wordt ik deze keer niet ziek ervan!

10. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

succes morgen meid ;)

11. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goed zo dat je gaat! Succes morgen!

12. Lara86

Lara86 Lid

12 okt 2008
    17
    0
    0
    Hey!

Zal gewoon gaan hoor. Heb zelf ook maanden lopen tobben met zo'n verstandskies en uiteindelijk is het mij meegevallen. Vond het minder erg dan de zenuwbehandeling die ik laatst heb gehad. Voordat de verdoving is uitgewerkt al paracetamol innemen en dan zing je wel uit. Vond het zo'n opluchting dat ik van dat ellendeding af was. Is even doorzetten maar uiteindelijk beter.

Heel veel succes!

Liefs!

13. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hee meiden, wilde alleen ff melden dat mijn kies sinds gister eruit is en het me echt 100% meegevallen is! Kan zelfs vrij normaal eten en heb eigelijk geen pijn! Echt fijn dat ik er nu vanaf ben! Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden!

14. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Super dat het 100% is meegevallen!
    Ben je nu lekker van dat ding af!

15. Lara86

Lara86 Lid

12 okt 2008
    17
    0
    0
    Gelukkig! Er valt vast een last van je schouders.

Liefs!

Deel Deze Pagina