uitgerekend de eerste helft van juni 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door peekaboo, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Nee tis niet ontstoken. dr zit zn hechtknoopje wat strak (stond). Ben net naar de wc geweest en denk dat ie losgeschoten is. Prima kijk t even aan tot morgen want t doet nu minder zeer.

ga even de was doen! (echt veel met zn ukkie zeg!)

groetjes

2. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Joekie, dat is wel leuk dat je je kraamhulp alvast gezien hebt.
    Een leuke denk je?

Hebben jullie trouwens allemaal volledige kraamhulp?
    Wij kiezen nl. maar voor 3 uur per dag (en dat vind ik al teveel maar geef ook geen bv. dus dat is anders.)

@ Lin, fijn dat je zo'n live kraamhulp had!
    Fijn dat je hechtingen nu toch minder zeer doen.

@ Joyce, nou nu met klossen is ie dus wel hoger dan 80 cm bij ons.
    Bed zelf is al 65 en dan die dingen eronder.
    Gaaf dat Felle blauw! Gordijnen vind ik ook erg leuk!

Hier vanmorgen weer naar de VK geweest en die zegt dat ik het niet ga redden tot zaterdag (damn ;)). Ze wilde ook geen vervolg afspraak maken maar als ze er zondag nog niet is komt ze hier naartoe om te strippen.
    Dus ik zei al dat dat van mij niet zo hoefde dat ik liever nog 2 weken doorliep maar daar trapte ze niet in helaas.
    Volgens haar laten ze je niet meer tot 42 weken doorlopen maar gaan al met 41 actie ondernemen met strippen dus om je daarna al naar het ZH door te verwijzen en dan met 42 echt al inleiden.
    En zeker omdat ze dr klein schatten wil ze me niet door laten lopen.
    Nouja we zien het wel, dikke kans dat ons meisje zichzelf toch al deze week aandient.

3. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Kamertje. wat onwijs leuk. Lekker fris en vrolijk dat lichtblauw.

@Diddlmouse. Ja ik heb za en zo in het zh gelegen dus dat ging van de 49 uur af die ik als indicatie had gehad. dus ma,di was ze er wel 8 uur en de rest vd week afbouwend. Precies goed. Als ik had gewild had ik zo en ma ook nog hulp kunnen krijgen ivm de bv etc. Maar we hadden zoiets van we zijn er wel klaar voor. Zouden we iemand anders krijgen en vond het echt niet meer nodig.
    Maar maandag en dinsdag was ik blij dat ze er zolang was. Ik kon niet op mn benen staan. Ivm het vele bloed verlies was ik doodmoe.

Maar 3 uurtjes is niet veel hoor. Zeker als je al kinderen hebt. Nou aan de andere kant is het ook alleen opfrissen want je weet al zoveel.

4. Blays

Blays Niet meer actief

@Kraamhulp, ik had recht op 49 uur, maar mijn vriend wil graag veel zelf helpen dus we hebben ong. 32 uur afgenomen. De eerste 2 a 3 dagen nemen we dan ong. 6 uur en daarna 3 uur per dag.
    Maar dat werd allemaal definitief besproken zodra de kleine er is zei ze.

@Diddlemouses, jeetje zeg, je zou er haast een keukentrapje bij naast moeten zetten om er in te komen :p
    Dankje! :D Ben er ook heel blij mee, vind de kleur blauw echt heel mooi. De gordijnen heb ik samen met mijn schoonmoeder gemaakt :D Bleek ook nog eens precies dezelfde kleur blauw te zijn als de muur, dus het past echt perfect bij elkaar!

@Lin, dankje :D
    Fijn dat je zoveel aan de hulp hebt gehad! Lijkt mij ook fijn de eerste dagen wat extra hulp omdat je toch alles nog moet leren bij een eerste kindje.
    Fijn dat je hechtingen nu minder pijn doen, gelukkig niks ontstoken.

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @Lin, Fjn in elk geval dat je een leuke kraamhulp had dat scheelt ook al en hele hoop. En Lekker dat j man ook nog 2 weekjes thuis is. Had die van mij toen ook en dit keer neemt hij ook weer twee weken op.

@Diddlemouse, Nou hopelijk krijgt je vk gelijk en is ze er voor het weekend. En komt ze uit zichzelf. Ik mag woensdag weer naar de vk ben benieuwd.

@Joyce, leuk kamertje zo met dat blauw en die donkere meubels.

Wat raar dat de hond ineens zo van slag is en niet alleen beneden wil blijven. Vind je dat niet vervelend dat hij nu op bed ligt ook met het oog op de bevalling straks? Met hygiene enzo?

6. Blays

Blays Niet meer actief

@Jewe, Dankje :D
    Ik hou zelf eigenlijk helemaal niet zo van donkere meubels, maar mijn vriend was gelijk verliefd op het kamertje.
    Vind het geheel zelf nu ook wel echt heel mooi, en denk niet dat het mooier zou zijn geweest met bijv. witte meubels :p

Ja heel apart. Ik denk dat ze de voorweeën aanvoelt telkens, ze wordt dan ook heel aanhankelijk en hangerig tegen m'n buik.
    Aan de ene kant vind ik het wel vervelend hoor, vooral omdat ze nu haar wintervacht kwijt raakt. Stofzuig wel elke dag nu de slaapkamer en klop het dekbed uit.
    Straks met de bevalling brengt mijn vriend haar naar zijn ouders. Denk dat ze dan echt helemaal in paniek raakt als er ineens 2 vreemde mensen hier boven zitten bij der vrouwtje en die aan het schreeuwen is haha.

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    @Joyce, Wij hebben ook donkere meubeltjes meer naar het vergrijsde maar ik vind dat ook wel iets hebben en makkelijk te combineren met allerlei kleuren. Heb nu al vriendinnen in de rij staan die het kamertje graag zouden willen hebben als we het weg doen, maar dan zullen ze echt nog een jaartje of 2 moeten wachten. :D

8. Blays

Blays Niet meer actief

Ja ik vind jou meubeltjes wel echt heel mooi! :D

9. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wij gaan wel bijna allemaal over de 40 weken hè?! :) Ik hoop zo dat ze snel komt. Begin nu weer tegen de bevalling op te zien, omdat ik er nu op wacht en ik weet niet waarop ik wacht...
    Heb vannacht zittend geslapen vanwege maagzuur en ik heb zo t vermoeden dat dit deze nacht weer zo gaat zijn. Ik voel ons mopke echt tegen m'n ribben aan duwen... :(

@joyce; mooie kamer hoor!!

10. Blays

Blays Niet meer actief

Haha ja het wordt spannend voor ons allemaal!

Vervelend van de maagzuur Eevie :(
    Hoop dat je er vannacht toch geen last van hebt!
    Hier drukt de kleine man ook al de hele dag tegen mijn ribben aan, zit zooo irritant!

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Over twee minuten de 40 weken wave...

12. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    En de 40 weken wave voor Joekie!

13. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    @Diddle; De 40 weken wave voor jou :), hopen dat je kleine meid snel komt.
    @Eevie; Vervelend dat maagzuur...We mogen allemaal nu wel een beetje bevallen. Vind vandaag wel een mooie dag voor je ;)@Joekie; Joepie ook voor jou de 40 weken.

@Hier; Om 11 uur naar de vk. Ben benieuwd wat ze zegt over het vervolg van de aankomende week. Rugpijn wordt steeds erger, erg vervelend als je ook nog een kleine hebt lopen die getild wil worden. Denk dat hij gewoon goed is ingedaald nu en ergens tegenaan ligt ofzo. Nou zal het straks wel horen. Kleine zo naar de creche brengen dus even een dagje voor mezelf....Ik zeg heerlijk ;) hihi

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    @Eevie, oh dat maagzuur is verschrikkelijk idd. Heb er de laatste paar dagen ook weer verschrikkelijk veel last van. Als je ligt heb je het gevoel dat je moet overgeven en zodra je omhoog komt zakt dat gevoel weer en brand het alleen nog zo irritant.

En me ribben zijn ook erg pijnlijk. De kleine duwt ook elke keer zijn kont omhoog en dan zet hij een voetje onder tegen me rib aan volgens mij en dat doet zeer.

@Kapedi, balen van je rugpijn. Ik probeer me zoontje zo min mogelijk te tillen. Alleen van de trap af enzo maar meer niet. Hij kan prima lopen en hij weet het ook wel dat het nu niet gaat dus gelukkig vraagt hij het ook bijna nooit.
    Geniet ervan je dagje voor jezelf.

Vanacht weer een waardeloze nacht gehad. Was heel onrustig, kon de slaap niet vatten en steeds dromen. Heb wat afgewandeld vannacht. En dan nog die klote maagzuur erbij.

Zometeen ga ik nog even naar de woonboulevard even bij de collega's langs en even spieken bij de Prenatal.

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Kapedi spannend, zometeen vk. Hier zijn ze niet erg welwillend. Protocol=protocol en dat betekent pas met 41.3 wk 1e keer strippen :(

Jewe, veel plezier vandaag! Balen dat je zo slecht slaapt en last van maagzuur hebt... De laatste loodjes zijn zeker niet de makkelijkste...

Hier, alles rustig en goed geslapen.
    Vandaag rommelen in en om het huis...

16. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Eevie, we wachten allemaal op jou, we willen natuurlijk niet voorpiepen :p
    Vervelend he dat maagzuur, had ik mn 1e 2 zwangerschappen ook heel erg. Nu maar af en toe een nachtje gehad.
    Hier helpen rennies (per 2 tegelijk) overigens wel erg goed.

@ kapedi, thx. Lijkt me heerlijk zo'n dagje voor jezelf!
    Achja, ik heb nu een uurtje voor mezelf (Lot op bed, Lisa op school) ook al lekker!!
    Hoe was het bij de VK?

@ Jewe, vervelend he als je niet kan slapen, echt drama is dat.
    Veel plezier vandaag!!

@ Joekie, ook weleens lekker zo'n rommel dagje thuis toch!

@ Lin, hoe is het nu met je hechtingen al beter?
    en nogsteeds zoveel BV?

17. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    @Diddle; mag er nog even van genieten, hij gaat nog 2 keer op een dinsdag en dan moet ie ervan af. Ik werk niet meer en dan heb je geen recht op toeslag.

@Hier; Bij de vlos geweest, rugpijn komt omdat ie nu goed is ingedaald en gewoonweg tegen mijn bekken drukt. Afspraken gemaakt als hij deze week niet komt. Dinsdag om 15.00 strippoging staan en woen sdag afspraak ziekenhuis en donderdagochtend inleiden. Afspraken staan gelukkig en ik ga ervan uit dat ze niet nodig zijn, maar ook mijn verloskundige vindt het prettig om ze te maken, zodat er mocht het wel nodig zijn er ook gewoon plek is...Uiterlijk nog een week en 2 dagen wachten dus.
    Nou dat red ik wel :)

18. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Spannend Kapedi, hopelijk allemaal niet nodig maar je weet nooit!

Is het een PSZ of KDV waar hij op zit?
    Hier is de PSZ idd ook verandert en bijna niet meer te betalen als je niet werkt.

19. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Psz. Hoe werkt dat dan tegenwoordig? kwa kosten?

@hier. hechtingen voelen beter. Bv nog steeds veel maar wel het idee dat wanneer ze drinkt ze zachter worden. Gaat dus wel beter.
    Vannacht een beetje rot geslapen, de kleine had steeds honger, elk uur. (regeldagen noemen ze dat)
    Net voor het eerst met de wandelwagen naar buiten geweest, ging heel goed.
    Ze slaapt normaal in het wiegje op onze kamer, maar op advies van de kz v.a nu overdag in haar ledikantje op dr eigen kamer. Ze slaapt als een roos. Anders krijgen we dr straks nooit meer in haar kamer. 's nachts slaapt ze bij ons in dr wieg.

@jewe. en nog wat gekocht?

Nou jullie beebs mogen wel komen hoor! Wat een geduld moet je hebben zeg.

20. Blays

Blays Niet meer actief

@Kapedi, vervelend die rugpijn. Wel fijn dat ie helemaal ingedaald is. Ook fijn dat je afspraken al staan, inderdaad nog maar hooguit 1 weekje, moet te doen zijn :)

Ben benieuwd hoe dat hier gaat, zal er morgen eens naar vragen.
    Zie er echt tegenop om tot bijv. tot de 42 weken te lopen en dan pas een afspraak te moeten maken etc.

@Lin, fijn dat het beter lijkt te gaan met de bv. Vervelend dat je meisje zo vaak wakker was, maar dat zal vast snel beter gaan :)

@Hier, ook rot geslapen vannacht, alweer. Ben nog wel ff de markt over geweest vandaag. Bosje bloemen gehaald voor op tafel, vallen me thuis bijna alle koppen van de stengels af :$ Balen!
    Pff, heb ff gelegen en ben net weer wakker geworden, maar nog steeds kapot. Niet zo spraakzaam dus haha :)

Deel Deze Pagina