Hallo dames, Nog steeds een aantal rommelkontjes hier zie ik. Hier ook hoor. Vanmiddag moest ik naar de VK. Bloeddruk wéér veel te hoog, dus weer op controle gestuurd naar het ziekenhuis. CTG, bloed geprikt, plasje gecontroleerd. Beebje beweegt prima, ik voel me ook niet rot ofzo. Maar toch met alle klachtjes samen (tintelende handen, veel vocht vasthouden, hoge bloeddruk enz.) en het weinige vruchtwater willen ze me niet langer laten lopen en word ik deze week nog ingeleid (als het niet nog vanzelf komt). M'n lichaam en de baby zijn er duidelijk klaar voor. Ik had net met de VK afgesproken dat we tot max. 41 weken door zouden gaan, maar dat gebeurd dus al niet meer. Aankomend weekend zijn wij in ieder geval papa en mama! Nu lijkt het trouwens wel of er een knopje is omgegaan. Ik heb sinds ik weer thuis ben van het ziekenhuis enorm veel harde buiken achter elkaar. Ze lijken ook wat regelmatiger te komen en af en toe voel ik ze wat beter als anders (kan het nog geen pijn noemen). Hi hi, straks is die hele inleiding niet nodig! Succes voor alle dames waar het rommelt! Ik weet niet wanneer ik weer op het forum ben.
Ohhh ladies helaas niet alles terug kunnen lezen, maar leuk dat het bij sommige al rommelt! Hier nog steeds niks, vandaag controle en ze willen nog wachten tot maandag, dan krijg ik CTG scan en controle bij de gyn, die laat me dan dinsdag of woensdag terugkomen om me eventueel in te leiden Maar hopen dat kleintje nog 1 van de komende 5 dagen zelf de wereld wilt verkennen! Spannendddd het gaat nu echttttt tikken ladies, tikkende tijdbommetjes zijn we allemaal!!
@Liefenstoer, Hopelijk gaat de kleine nog zelf komen en hoef je niet ingeleid te worden. Je bent in elk geval dit weekend nog mama. Als we je niet meer spreken. Heel veel succes. @Lin, leuk voor het eerst met de kinderwagen weg geweest. Vond dat zo geweldig de eerste keer. Had echt hett idee dat iedereen naar ons keek Kan niet wachten tot ik ook weer heerlijk achter de kinderwaagen mag wandelen. Had nog een setje voor de baby kocht, een mutsje voor de baby van een kledingsetje wat ik al had gekocht dus setje is nu compleet, badcape, extra kledinghangertjes en een kledingsetje voor Tygo. Dus weer genoeg uitgegeven. @Kapedi, Fijn dat alle afspraken al staan weet je in elk geval waar je aan toe bent. Hopelijk is het niet nodig en komt de kleine uit zich zelf. Morgen moet ik weer naar de vk ben benieuwd wat ze hier doen? Vorige keer op de uitgerekende dag bevallen maar had toen wel gewoon nog een afspraak staan voor de 41 weken.
@Celinac en lief en stoer; Succes en sterkte allebei. @KDV/PSZ; Ryan zit nu op een kdv, 1 dag in de week. Heb sinds april geen baan meer dus krijg ook geen toeslag mee( krijg je nog 3 maanden nadat je werkloos bent geworden). In januari gaat hij naar de psz, dan is hij 2 1/2. Hier wisselende de kosten, je kan kiezen voor een voorschool of peuterspeelzaal. Ik heb gekozen voor een voorschool en betaal dan 20 euro voor 2 ochtenden en 2 middagen. Het wordt gesubsideerd door de gemeente in Den Haag. Niet allemaal, maar die ik heb gekozen wel. andere peuterspeelzalen kosten 40 en sommige wel 90 euro in de maand. 90 euro vond ik zelf wel wat veel.
Hier valt de PSZ nu onder peuteropvang. Dus als werkende moeder kan je net als bij het KDV geld terug vragen. Alleen wordt een pas in mijn ogen juist vaak door een niet-werkende moeder gebruikt en dan kan je dus niks tergvragen. Hier kost het 150 euro per maand voor 5 uurtjes in de week. @ Lin, fijn dat de hechtingen en bv beter gaan. Lekker naar buiten geweest! @ L&S, spannend hopelijk zet het vanzelf door en zijn alle afspraken voor niks gemaakt. @ Jewe, lekker nog even geshopt!
@ Diddl; op mij wachten, hahaha!! Ben ik echt de eerste? gaaf... Hopen dat dat ook zo is!! Ik heb het gelukkig alleen 's nachts en niet iedere nacht, maar wel vaker nu ze zo groot wordt... Dus dan maar zittend slapen. Dat kan ik ook! Rennies heb ik wel, maar die zijn kennelijk erg slecht voor de buik. Gaan het zuur wel tegen, maar schijnen andere schade aan te richten... Dan zit ik liever! Jij bent vandaag uitgerekend! Jeej! @ Kapedi; spannend! Bizar dat we weten dat we vóór volgende week zaterdag/zondag een kindje (erbij) hebben! Balen van de rugpijn, daar kan verder niets aan gedaan worden? Wat een kosten he, voor opvang.... @ Lin; Fijn dat je lekker buiten bent geweest. Vast als een trotse mama rond gewandeld! @ Joyce; dat is schandalig van die bloemen!! Lekker rustig aan doen he, we zijn allemaal hoogzwanger, dus we hoeven niks! @ Lief of stoer; wat spannend! Voor jou is het dus nóg dichter bij dan voor ons!! Succes vast! @ Celinac; ook al vandaag uitgerekend! @ Jewe; jij morgen uitgerekend. Ben benieuwd of je weer op de uitgerekende datum bevalt! Hier geen nieuws. Ben flink aan de fröbel; heb weer een leuk labelding gemaakt; nu een olifantje! Heb niks te doen! Morgen naar de vk en dan toch ff vragen wat het plan is. Misschien dat ik vraag of ze wil kijken of er al iets gebeurt. Niet dat dat iets zegt, maar misschien wel goed om te weten. Anders worden het waarschijnlijk ook afspraken voor CTG enz. Ik wil eigenlijk niet ingeleid worden, pas als het echt nodig is, of als ze denken dat het een heel groot kind zal zijn. We gaan t morgen zien! x
@eevie, nee ben vrijdag pas uitgerekend. Mijn banner klopt niet helemaal geloof ik. Hebben jullie bij bevallingsverhalen het topic van Peekaboo gelezen? Geloof dat ze niet helemaal van de waarheid is en een beetje gejokt heeft.
Jewe, Mmm... Je maakt me nieuwsgierig! Moet zeggen dat het me ergens niet verbaast. Soms heb je een bepaald gevoel ergens bij zeg maar... Celinac, spannend meis! Het gaat nu echt opschieten! Lief of stoer, bij jou gaat het nu helemaal snel! spannend! Hier, bib en geen aanwijzingen dat daar in de aankomende tijd verandering in gaat komen Volgens mij blijft die kleine hier nog wel een tijdje zitten
@Eevie; Lekker bezig hoor hihi, heel veel succes vandaag, misschien kan ze inderdaad even kijken of er al beweging zit daarbinnen @Jewe; Nee niet gelezen, heb haar ook niet echt gevolgd dus zou het verschil niet weten . Vrijdag uitgerekend is ook al snel he. @Joekie; Kan nooit heel lang meer blijven zitten @Diddle; Jeetje duur zeg voor 5 uurtjes, ook niet normaal dan. Nou de meeste dagen die naaste vrienden en familie hadden gegokt als bevallingsdatum zijn inmiddels voorbij. Mijn moeder heeft nog morgen, mijn zus vrijdag en man zaterdag. Ben benieuwd. Ik heb nu toch het gevoel dat het dinsdag wordt na de strippoging. Mijn zoon is van de 19e en dinsdag is het ook de 19e dus dat is dan wel grappig. Weekend wordt in ieder geval weer mooi weer, daar ben ik wel aan toe een beetje zon. Strakjes even naar de markt om de hoek, fruit halen....Geen bloemen zonder knopjes( grapje Joyce) en vanmiddag even bakkie thee bij mijn schoonmoeder halen maar. Vanaf morgen is mijn man 3 weken vrij, heerlijk. Ga nu niet meer zo alleen weg en naar de speeltuin alleen met mijn kleine doe ik ook niet. Als die gaat rennen hou ik hem niet meer bij Fijne dag vandaag en ik hoop strakjes toch echt te lezen dat er bij iemand een bevalling van start is gegaan hoor.
En weer n dag verder! @Jewe; ik weet t ook niet helemaal. Vind t n vreemd verhaal, zeker nu t topic gesloten is.... @ Kapedi; bij mij moeten er nog een aantal gegokte dagen komen; sommigen hebben op 22 juni ingezet! @ Joekie; bib? Straks komt n collega koffie drinken en vanmiddag naar de vk. En dan vanavond maar weer voetbal kijken!
@Kapedi, Lekker dat je man straks 3 weken vrij is. En idd van het weekend wordt het weer lekker weer. Ben er aan toe. @Eevie, Hoop het niet voor je dat het 22 juni wordt. @Joekie, Bij jou dus ook nog geen enkele actie. Nou hier ook niet hoor. Hier om 12 uur naar de vk. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen of doen. Denk dat ik Tygo voor de zekerheid maar even bij mijn moeder thuis laat of me moeder mee neem met Tygo.
Jewe, spannend naar de vk! Benieuwd wat ze gaat zeggen! Ik mag morgen weer maar hier doen ze toch niks.. Hier inderdaad BIB en alles rustig. Baby is lekker beweeglijk en maakt geen aanstalten. Ik heb weer wat moed gevonden om door te gaan en heb het bevallen losgelaten. We zien het wel, kan nooit al te lang meer duren! Heb alleen veel pijn/last van mijn onderkantje..
@Kapedi, haha goed met de bloemen schudden! Weet je het zeker dat ze geen knoppen verliezen onderweg! @Eevie, weer heerlijk aan de fröbel @All, wel alles gelezen maar niet zoveel onthouden, sorry! @Hier, net terug van de vk. Ze wou hier niet kijken of er al ontsluiting was 'want dat had nog geen nut'. Nja, was ook net weer het enige chagrijnige mens van de 5 die er rondlopen Bloeddruk was wel een stuk hoger dan vorige week, nu 140/74 en toen 108/67. Ook kon ze de contracties goed voelen bij het voelen van de ligging, en de kleine man lag al goed in het bekken. Hij moest alleen zijn hoofd nog iets bijdraaien en vaak was dat net dat ene tikje dat alles in gang zet. We zullen zien! Verder alvast een afspraak gemaakt voor volgende week donderdag. Maar ze verwachten wel dat ik deze week nog ga bevallen. Is dat niet zo wordt ik maandag gebeld voor aan afspraak om te strippen, als dat tussendoor kan. Anders wordt dat tijdens de controle op donderdag gedaan. Gebeurt er dan nog niks gaan we vrijdag naar het ziekenhuis voor een echo en onderzoek en eventuele afspraak om in te leiden. Hier duurt het dus ook nog wel even voordat ze echt wat gaan doen Joekie Hoop dus dat de kleine man snel die laatste draai maakt en dat mijn lichaam dan ook meewerkt hihi Zou wel heel mooi zijn als hij vrijdag dan ook echt zou komen, ben ik en uitgerekend, en dan zijn mijn vriend en ik ook 2 jaar officieel samen!
@Eevie; bib betekend baby in buik, dat bedoelde je toch met je ? @Jewe; Spannend, hoe is het gegaan? @Joekie; Hopen komt je kleine snel, wel frustrerend he dat wachten. @Joyce; Bij mij zijn ze niet zo moeilijk, maar het klopt dat voelen of je al ontsluiting heeft niet zoveel nut heeft. Vaak krijg je er alleen maar harde buiken en geklooi door, vandaar dat ze het bij mij niet hebben gedaan gister. Als ik het zou willen hadden ze wel even gevoeld. Wel fijn ook dat je ingeleid mag worden met 41 weken....Wettelijk mag je er sinds kort ook op staan, wel een prettig idee. Ik denk dat we voor het weekend gaan, allebei @hier; Net even naar de markt geweest, pff merk dat het steeds zwaarder wordt dat lopen met een ingedaalde baby...Moet ik aan wennen. Je hoofd wil wel maar je lijf niet, oneerlijk eigenlijk. Net uurtje even geslapen, kleine slaapt nog, maar de wasmand roept ook nog.
@Kapedi, ja maar had het wel fijn gevonden om te weten of er al iets gaande is of helemaal niets. Inderdaad een fijn idee dat je er wettelijk op mag staan om met 41 weken ingeleid te worden, dat wist ik niet! Ja we gaan allebei gewoon voor het weekend Nog een mooie, volle, bos bloemen gehaald? Hihi
@ eevie, en wat zei de VK hoe ze het bij jou willen gaan doen? Ik zie er juist nu al zo tegenop dat ze zondag al wil gaan kijken of ik al ontsluiting heb en anders al gaan strippen/vliezen breken, brrrr. Laat mij maar lekker nog even doorlopen hoor. @ Jewe, en hoe was het bij de vK? @ Kapedi, lekker zeg je man straks 3 weken vrij! Jammer dat je niet meer alleen weg kan. @ Joyce, spannend! Wel balen van je bloedruk en dat je weer dat sjago mens had Hier vanmorgen eindelijk een ochtendje helemaal niks geen plannen. Dus ben lekker heel de ochtend met mn jongste op pad geweest. Gezellig even op de fiets naar de stad en daarna naar de kinderboerderij geweest. Morgen gaat Lisa voor het eerst op schoolreis, dus hopelijk begint de bevalling niet ineens. Maarja zal je altijd zien natuurlijk...
@Diddlemouses, lekker een ochtendje geen plannen! En heerlijk weggeweest met de jongste. Lekker ff genoten Spannend, je meisje voor het eerst op schoolreisje! Waar gaat ze heen? Haha ja zal je altijd zien he Snap dat je er tegenop ziet voor zondag, ik vind het zelf wel een fijn idee als ze het hier zouden doen, maar ik ben er dan ook een beetje klaar mee. Telkens dat loze 'alarm'. Kan je niet vragen of ze je later zouden willen strippen? En dan misschien alleen kijken of je al ontsluiting hebt?
@Joyce, Ik denk dat je vk bedoelld met geen nut. Als je je lijmprop verliest kan het al zijn dat je misschien al weken met 1 of 2 cm ontsluiting loopt, maar zolang je geen echte weeen hebt is er nog niks aan de hand. Denk dat je het gewoon een beetje moet los laten. Het komt wanneer het komt. Bijna alle eerste kindjes komen te laat. @Kapedi, balen dat je zo'n last hebt met lopen. Hier gelukkig geen last van. Moet trouwens vandaag niet naar de vk maar morgen. Gelukkig keek ik nog op tijd in het mapje anders had ik daar voor nop gestaan. Al die datums weet gewoon niet meer op welke dag ik leef. Dus nu maar even boodschappen gedaan en met Tygo langs de hertenwei gegaan had nog wat brood liggen en nu ligt hij heerlijk te slapen en heb ik even laptop pauze. Zometeen verder met de geboorte slagroomsoesjes maken. Mot er nog 100. Dus dit keer ga ik geen beschuit met muisjes doen. Heb gesmolten witte chocolade daar doop ik de slagroomsoesjes in en dan in de blauw/witte spikkels (net als van die discodip op softijsjes) even laten drogen en dan kunnen ze weer de vriezer in. Kan ik gewoon ellke keer een zakje eruit pakken als er visite komt.
Ze gaan naar Drievliet in Den haag. Is een klein pretparkje een klein uurtje rijden hier vandaan. Pfff vind het zo erg als ik dr niet zelf zou kunnen brengen en halen! Ik heb al aangegeven dat ik liever niet gestript wil worden maar toen zei ze dus nou dan kijken we of je al ontsluiting hebt en anders breken we je vliezen. Tja dat is voor mij allemaal hetzelfde, het gaat mij erom dat ik niet op een onderzoek zit te wachten daar Ik ben nog nooit gestript dus weet niet hoe dat voelt ofzo. Ik hou gewoon niet van dat gepruts aan mn lijf. Beide keren dat ik bij mn vorige bevallingen de VK voor het eerst gebeld heb had ik dus al volledige ontsluiting.