@Kapedi, haha das wel een goeie, van de cd! Volgens mij is Benjamin echt heel rustig 's nachts.. Hij was gisteren de hele dag wat huilerig en is vannacht na zijn flesje van 00.00 rond 3.30 even wakker geworden van een vieze luier, daarna wel flesje gedaan maar meneer was te moe dus die kwam maar voor de helft op. Daarna doorgeslapen tot 9.30! Net lekker in badje gedaan, wilde het mijn vriend leren, maar die vond het te eng eenmaal in bad (hij had hem ook niet helemaal goed vast, mannen en luisteren ) dus ik had het maar overgenomen hihi. Vanmiddag lekker even wandelen, vriendlief wil naar de kinderboerderij Fijne dag allemaal
Hi ladies, Zie nu pas dat iedereen nog lekker aan het doorkletsen is, wat leuk! Ik moet ook maar even mijn bijdrage doen.. ben alweer 2 weken niet geweest, had het ook veel te druk met mn kleine en lag sowieso een week in het ziekenhuis.. Laatst werd er nog gevraagd naar mijn verhaal achter mijn spoed keizersnee.. nou daar komt ie dan. Rond half 5 's ochtends had ik lichte menstruatiekrampjes, waar ik zelf niks van dacht, maar vriendlief nam het bloedserieus en besloot om thuis te blijven.. ik vond het allemaal maar overdreven hihi maar goed.. Die krampjes zetten de hele dag door, namen zelfs een beetje af in de middag, maar kwamen heftiger terug in de avond.. die nacht, rond 12u werden het echte weeen.. wij naar het ziekenhuis, maar ze vonden het nog niet 'erg' genoeg, dus mochten we terug. Nou, 2 uurtjes later scheurden mn vliezen (water kwam er in delen uit, verspreid over een paar uurtjes telkens een plensje haha) en werd daardoor wel opgenomen in het ziekenhuis.. sinds mijn komst daar werden de weeen al best snel heftiger en heftiger.. ontsluiting bij mijn komst was 3 cm. Een 2 uurtjes daarna zat ik op 4 cm.. het uur daarna ook, en daarna weer.. er bleek geen vordering in te komen, terwijl mijn weeen wel regelmatig en krachtig bleven komen, moest er ook van overgeven. Op een gegeven moment hadden ze besloten me te verplaatsen van het geboortehotel naar een medische kamer, waar ik aan de CTG moest en aan een infuus met vocht en hormonen gezet werd om de weeen krachtiger te maken, om mijn ontsluiting te vorderen.. maar helaas, ik bleef hangen op de 4 cm. Ze hebben me zelfs getoucheerd tijdens een wee en hebben met de hand geprobeerd mijn baarmoedermond soepeler te maken (ik schreeuwde het uit trouwens, dat wens ik niemand toe). Een klein uurtje na die mislukking kwamen ze terug en zeiden ze dat er maar 1 optie is nu: een keizersnee. Door de vele hormonen en het wegblijven van de ontsluiting, kreeg mn kleintje het benauwd en daalde dr hartslag erg snel. Voordat we boe of bah konden zeggen was de kamer ineens gevuld met 10 man inclusief de gyn, werd verplaatst naar een ander bed, catheter erin, ziekenhuis pakje aan en werd geraced naar de OK.. ondertussen ook nog es lekker 2 weeen gehad, laatste in de OK zelf.. Daar wachtten ze tot die over was om de ruggenprik te plaatsen en wat er daarna allemaal volgde kunnen jullie zelf wel aanvullen denk ik. Het ging wel erg snel, maar ik zat in een onwijze roes en was erg emotioneel. Zodra ze mn meisje eruit hadden begon ze te huilen (wij ook hihi) en alles is oke met haar. Een halve week laat, maar maar 3070 gram en een 48 cm (maatje 44 hihi). Nou dat was het zo'n beetje. Voor de rest gaat alles nu wel goed, ik kolf en geef haar mijn melk met de fles, we zitten nu op 100cc maar ga kijken of we het morgen op kunnen krikken naar 110cc. Nou, ik spreek jullie snel weer! Ik zal nu wel vaker komen, gezellig kletsen over onze beebjes! *wijziging: @firefly: Wat verschrikkelijk.. onwijs veel sterkte meis!!!
Oh ja ook nog even over mijn kraamhulp! Zondag was haar laatste dag, maar ik had ook een schat van een mens! Heb mn huis nog nooit zo schoon gehad volgens mij, heeft ook de hond uitgelaten, mn wasjes gedraaid en gestreken, echt alles deed ze! Had ik maar vaker zo iemand rondhuppelen hier hihi
@Celinac, jeetje meis dat is ook een heftige bevalling geweest. Gelukkig gaat alles weer goed met jullie. hier vandaag de kraamhulp ook voor het laatst geweest. Helaas dus ik mag van de week ook weer zelf de badkamer soppen enzo bleh! @Kapedi, haha goede van die cd. @Joyce, voor mannen is het meestal niet makkelijk om een kindje in bad te doen omdat hun hun pols niet zo kunnen buigen als vrouwen Misschien dat het straks leuk is voor hem om met de kleine onder de douche te gaan of in bad.
@Celinac, jeetje ook al zo heftig! Hoop dat je wel een beetje bijgekomen bent er van. Haha mijn vriend vroeg al aan de kraamhulp: Kan ik je niet inhuren? @Jewe, oh echt? Dat wist ik niet! Haha daarom kon hij hem ook niet zo goed vasthouden hihi Idd douche dan maar! Vind hij vast geweldig Wandelen was leuk, alleen heel vermoeiend. Gek he, dat je het gevoel hebt de wereld aan te kunnen maar eenmaal even wandelen en je bent kapot! Benjamin heeft vandaag wel last van de warmte denk ik, is heel slaperig en drinkt niet altijd zijn flesjes leeg. Nu is dat niet zo erg vanwege zijn gewicht, hij krijgt nu 100cc en woog donderdag nog 2720 en als hij wat laat staan is het vaak zo'n 20-30cc. Hebben jullie kleintjes ook last van de warmte? Fijne avond allemaal!
@ Celinac, jeetje wat een verhaal zeg! gelukkig gaat alles nu goed ne kunnen jullie lekker genieten. @ Joyce, jeetje jou mannetje is we heel voorbeeldig dan snachts, ideaal!! En tot 9.30 Heerlijk!! Vervelend dat je nog zo moe was na het wandelen. lekkerr vaak naar buiten gaan dan nu, komt het vast snel weer goed! @ Kapedi, ik zat tot 3 nachten terug ook steeds op 4 uur slaap. Nu nog maar 1 nachtvoeding dus nu 5 a 6 uur slaap, stuk beter hoor Het duurt hier idd ook wel even voordat ze weer slaapt dus je bent zo een uur verder. Dat jullie het allemaal zo fijn vinden zo'n kraamhulp in huis. Ik echt niet hoor, ga veel liever lekker mn eigen gang. Was echt blij toen ze weer wegging, hoe leuk mens het ook was! Maar ze zei ook dat ze het nog nooit had mee gemaakt hoe ik was, dat ik gewoon gelijk alles zelf weer deed Toen ze voor het eerst kwam deed ik ook zelf de deur open, gewoon aangekleed en al. Dus ze vertelde later dat ze flink twijfelde of ze voor mij kwam, daar had ik zelf geen moment bij stil gestaan toen ik zo de deur opendeed
Ja haha ben heel trots op m'n mannetje Diddlemouses! Hij is vandaag alleen zo slaperig overdag, normaal is hij bijna de hele dag wel wakker, zal het door de warmte komen? Wil hem zo voor de zekerheid nog ff tempen Fijn dat je je weer zo snel zo goed voelde! Ik vond het wel heerlijk, hoefde eindelijk niet zelf het huishouden te doen haha kon lekker gaan slapen en als ik wakker werd was mijn huisje weer helemaal spik en span hihi Maar kan me best voorstellen dat als je je weer zo goed voelt je graag alles zelf doet, kun je niet een beetje energie hierheen sturen? ik wil zo veel maar kan nog zo weinig
* stuurt een berg energie naar joyce! * Noa had het ook wel warm vandaag. vond het ook lastig wat ik aan moest doen vandaag. was even het dorp in gegaan met mn 3 meiden en toen had ze het ook warm. maar noa slaapt sowieso veel overdag (alleen vanaf fles 5.00/5.30 en savonds veel wakker) dus niet slaperiger. heb je nog getemperatuurd?
Yaay dankje! Ja ik vond het ook lastig qua kleding, had Benjamin gewoon een romper met vestje erover aan gedaan en thuis in bed vestje uit. Nu heeft hij voor de nacht een truitje erover. (En broekje en sokjes natuurlijk haha) Temp was gewoon goed, 37,1. Kleine man net z'n flesje gedaan, mama gaat weer slapen haha
Fijn dat zn temperatuur gewoon goed was. Hier ook weer net een flesje gedaan en mn 2 grote meiden slapen gewoon nog, 't is een wonder!!
Hier overdag een shirt met korte mouwen en korte broek. 's Avonds kleedt ik hem om naar shirt met lange mouw en lange broek. Zit al 1.5 uur met een klaarwakkere baby op de bank Ik kom echt niet aan mijn rust zo...
Trouwens, hier komt ie zowel overdag als snachts om de drie uur. Ben echt jaloers als ik lees dat een kindje al 4 uur of langer achtereen slaapt!! Wanneer zal dat hier toch eens gebeuren....
Hoi, even een korte post van mij. Wij hebben n regeldag sinds vannacht. J. bleef maar drinken. Ik was kapot en werd er echt gefrustreerd van. Zo erg!! We hebben haar toch maar n tut gegeven ook al geef ik borstvoeding. Daar werd ze rustig van. Mag van de vk. Zwaar hoor.... Verder doet ze t heel goed. We proberen er langzaamaan n ritme in te krijgen, dus s nachts drinkt ze om de 4 uur en overdag om de 3 als t lukt. Maar ik voed op verzoek dus t loopt wel ns anders! Er geven er vrij veel flesvoeding hier, of zie ik dat niet goed? Wel n voordeel dat je dan weer hoeveel je kindje drinkt. Dat zie ik helaas niet! Ik geniet wel volop van ons meisje. Gisteren hebben Eevieman en ik haar voor t eerst alleen in bad gedaan. De kraamhulp was vrijdag voor t laatst, en ze moest opeens 2 uur eerder naar n nieuw gezin. Dat was wel jammer. Gelukkig is Eevieman nu nog 4 weken vrij en kunnen we lekker samen genieten. Ik ga me maar ns aankleden; we liggen nog in bed na deze rotnacht!
Fijn dat je meiden lekker door hebben slapen Diddlemouses! Hopelijk heb jij ook nog een beetje slaap kunnen pakken Benjamins temp was vanochtend 36.3 maar hij was zo druk aan het spartelen! Merk wel dat hij zich nu iets beter voelt, hij is al de hele tijd na zijn flesje van 10.00 wakker haha niet moe te krijgen dat jong! Ik ben wel jaloers op iedereen die nu lekker samen met hun mannetje aan het genieten is. Die van mij moet gewoon werken de hele week en gaat zelfs vandaag nog weg om te vissen! Ben dus 6 dagen in de week alleen met de kleine, ik geniet er van hoor maar kan ook zo genieten als ik mijn twee mannen samen zie. En de zorg even overnemen, eventjes geen luier verschonen, flesje maken, troosten maar gewoon even lekker uitrusten...
Ik geef ook borstvoeding. Vandaag is hij 10 dagen. Tijd voor een regeldagje maar volgens mij heeft ie die al eerder gehad. Aan te weinig bv kan het niet liggen want heb tussen de voedingen door niet eens genoeg aan een borstcompres.. nachthemd nat, bh nat bah! Hij houdt hier trouwens continu zo'n drie uur tussen de voedingen.. had gehoopt dat ie er zo langzamerhand een uurtje bij zou trekken zodat ik ook iets meer slaap kan pakken... Laatste gedeelte van de nacht zelfs maar twee uurtjes
je beebje is pas 10 dagen oud! dan kan je toch ook niet alles verwachten? hier heeft ze nu (na de 10 dagen) 2x bijna 4 uur geslapen maar anders ook gewoon om de 3 (of liever 2 ) uur hoor! mijn oudste zat met 1,5 jaar nog op 2 nachtvoedingen
Helemaal eens met Diddlmouses... Op deze leeftijd (zeg, de eerste maand(en)) is dat echt normaal en kan je beter gewoon ingesteld zijn op een aantal nachtvoedingen. Maak het jezelf niet onnodig moeilijk door steeds op de klok te kijken, en je te frustreren. Het gaat vanzelf een ritme krijgen. Je noemt iets 'regeldagen' maar het is eigenlijk altijd 'geregel' met borstvoeding. Met voeden op verzoek zie je ook dat er bv. vaker gedronken wordt met warm weer of als je kindje ziek is, etc. Daar in meegaan en bv. je man andere dingen laten doen (zoals verschonen) maakt het een stuk makkelijker vind ik Hier zit er juist overdag langer tussen voedingen (3-4 uur en dan sta ik dus op knallen ), en 's nachts om de 2 uur. Ik ben wel wat gewend ondertussen. Heb mijn oudste ook nog aan de borst (1 keer per dag een volle plofborst wegdrinken, wat erg fijn is met zoveel melk 'overschot'). Die heeft tot ze een maand of 20 was nachtvoedingen gehad. We sliepen samen (of haalden haar van de kamer in ons bed) dus ik vond het nooit echt belastend. Om de 2 uur wakker worden is WEL belastend. Pfff. Ik vind een nacht goed te doen als ik in totaal minstens 5 uur geslapen heb, en als daar 1 stuk van 3 uur achter elkaar bij zat. Maar als ik nou slim zou zijn, ging ik 's avonds gewoon eerder naar bed, dan had ik makkelijk 3 uur achter elkaar (bv. tussen 21 en middernacht). Maar ja. Ik zit dan te genieten van een slapende baby en wil dan lekker even wat voor mezelf doen
hier ook bv hoor. ik kijk niet eens meer op de klok dat doet n. wel voor me. ik weet ongeveer hoelaat ze begonnen is met drinken en de ene keer komt ze om de 2 en dan om de 5 uur. Al is dat laatste een uitzondering. ;s nachts is het tussen de 3 en de 4,5 uur. Vind het best netjes maar toch ook erg vermoeiend. al lees ik dat het erger kan. Volgens mij hadden we hier gisteren weer een regeldag, las dat het met 3 weken kon zijn maar ze is al weer 4 weken.. ze wilde heel de avond drinken elk half uur zn beetje en had ook buikkrampjes weer. Om 00.00 uur ging ze slapen en ben om 2 en om 5.30 eruit geweest voor voeding. ah ja lekkere luie zondag. Dan maar. Lees dat het bij iedereen goed gaat! oja kleertjes, ik weet amper wat ik zelf aan moet! mn vriend heeft dr vanmorgen aangekleed. hahah hij heeft dr een pyama aangedaan.(had ie niet door) ah wat geeft het. Ben wel flink naar de getver. Best vermoeiend zn kleine dondersteen
Hier wel fv trouwens, wel bv geprobeerd maar dat werkte niet. Mijn tepels zijn te vlak en we hebben van alles geprobeerd! Tepelhoedjes, tepels naar voren kolfen (pijnlijk!), zittend voeden, rugby houding voeden, liggend voeden, over de baby heen hangen en dan proberen te voeden maar niets werkte. Benjamin werd er ook heel onrustig van en liet na 2x zuigen alweer los, boog zijn hoofdje weg en begon te huilen. Hij viel zo snel zo veel af omdat hij dus helemaal niets binnen kreeg dat we zijn gaan bijvoeden met de pink en een spuitje met melk. Nou dat hebben we geweten, het werd een echt melkmonster! Hij bleef maar vragen om meer en met de borst wilde hij op een gegeven moment al niet eens meer. Toen een proefverpakking fv gehaald en dat ging erin als koek. Dat deed het hem voor mij. Mijn kleine ventje was zo tevreden!
@joyce. Ja, bv moet ook voorjezelf te doen en mogelijk zijn anders heeft je kleintje er niks aan en zeker als ie zo reageert niks mis mee hoor. Ik ben zelf ook met de fles groot gebracht. maar ik ga er wel mee stoppen. Vind het heel lastig dat ik de enige ben die kan voeden. Daardoor erg moe en prikkelbaar. Ook vind ik het vervelend dat mn toeschietreflex zo heftig is dat n zich steeds verslikt loslaat en daardoor teveel lucht binnen krijgt en krampjes heeft. Het spuit er echt uit.. en ik heb ook veel voeding. Dus voor wat rust erin wil ik het nog een maand doen en dan afbouwen in de 3e maand zodat ik maand 4 die ik ook nog vrij heb goed kan wennen (hormonen weer een beetje in balans heb ik ook last van) en dan weer aan de slag. Was zo en zo niet de bedoeling om heel lang bv te gaan geven. Heb N de basis mee kunnen geven en dat is prima dat is ook wat ik wilde proberen. Zo heeft iedereen zn redenen en dat is ook prima.