uitgerekend de eerste helft van juni 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door peekaboo, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blays

Blays Niet meer actief

@Lin, ook vervelend van je toeschietreflex! Blijft lastig hoor bv, het moet inderdaad voor beiden te doen zijn. Ik wilde graag bv geven en erbij kolven, zodat mijn vriend ook kon voeden.
    Nou toen ik moest kolven om mijn tepels naar voren te krijgen moest ik elke borst eerst 3 minuten, dan 5 minuten en dan 10 minuten kolven, en pijn dat ze op een gegeven moment deden!
    Er kwam ook helemaal geen melk uit, dus dat viel ook erg tegen.

Voor mij was ook voornamelijk de bedoeling om in ieder geval de eerste 3 maand bv te geven. Inderdaad voor de basis.
    Vind het heel knap dat je het in ieder geval geprobeerd hebt, en het zo lang nog volhoudt :)

Ze zeggen dat elke vrouwenlichaam ervoor gemaakt is, maar dat van mij snapt er niet veel van haha. 2 dagen nadat we waren overgestapt naar fv kreeg ik ineens stuwing, en nu lekken m'n borsten een beetje, maar op de meest rare tijdstippen. Als B net zijn voeding heeft gehad, of als hij al een paar uur slaapt, of midden in de nacht. Niet echt logisch haha.

Vind het ook niet erg dat ik ben overgestapt. Ik heb het geprobeerd en een tevreden kindje gaat mij voor het principe van bv. Hij doet het goed en dat is het belangrijkste :)

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @Joyce, Ach als hij het goed doet op de fles is het toch ook prima worden ze ook groot van. Bv is een mooi iets maar het moet wel lukken. En als het alleen maar stress met zich mee brengt en je er dan niet van kunt genieten dan doe je niet alleen je kleine te kort maar ook jezelf.
    En je hebt het geprobeerd toch?

@Voedingen, hier nog een nachtvoeding meestal rond een uurtje of 5. De rest van de dag laat hij er over het algemeen 3 uur tussen soms 4 uur. En af en toe is het 2 uur tussen de voedingen ook prima. Hij geeft het aan en pa en ma volgen wel :D

We wilden zometeeen nog even gaan wandelen, maar het begint een beetje donker te worden en wat harder te waaien.....:( zo maar even buienradar checken.

3. Blays

Blays Niet meer actief

@Jewe, daarom! :D

Ook heerlijk die nachtvoeding pas rond 5 uur! Benjamin heeft nu een tik om om 3 uur/half 4 te komen haha daar gingen onze hele nachten slaap :p Gelukkig slaapt hij daarna snel verder en manlief net zo, die lag laatst toen ik Benjamin de fles gaf languit over het voeteneind te ronken :p

4. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hier enorme stuwing gehad maandag; ik had te veel melk. Heb toen 230ml weg gekolfd!! Bizar dat t zo per persoon verschilt. T gaat bij de een te makkelijk en bij de ander te moeilijk. Je moet t ook echt voor jezelf doen. Ik vind dat t niet tot frustratie toe moet zijn. Ik wil ook (grotendeels) stoppen voordat ik ga werken.
    Nu ook lichte stuwing door de regeldag; t loopt er gewoon uit. Bv gaat dus erg goed, maar ik heb t er ook moeilijk mee dat alleen ik kan voeden. Vrijdag ga ik m'n nagels weer laten doen, dus voor dan ga ik wat kolven zodat Eevieman ook kan voeden als ik weg ben. Ben benieuwd!! Vind dat wel spannend hoor, de eerste x alleen weg!

5. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    :D zo is het maar net. Ja, ik vind het ook pittig hoor bv. Morgen CB zal een afbouwschema vragen..

net wat nieuwe kleding online gekocht. spijkerjack, vest en een jurkje van edc. link vd jurk staat hieronder.
    ESPRIT jurk? Bestel nu bij wehkamp.nl
    Wil dr een beetje leuk uit zien en heb al in geen tijden kleding gekocht. dus maar online gedaan met een baby toch wel erg makkelijk:)

Mn wasmachine is stuk:( blijft hangen in het laatste deel van het programma!
    Dus ook daar even naar aan het kijken voor iets anders...

6. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Zo dan!
    Mijn record is 150ml uit 1 borst kolven..
    Al geoefend met een flesje dan? hier oefenen we nu elke dag met t flesje 1 keer 's avonds. Dan geeft papa de fles.
    woensdag morgen moet ik naar het ziekenhuis dus wilde wel dat t goed ging met de fles. ook al uitgeprobeerd of ontdooide melk erin ging. het maakt allemaal niks uit als ze maar eten krijgt (dat is ook wel te zien aan dr bolle toet)

7. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Het was na voeding aan 1 borst nog 90ml en de andere 140ml. Auw!! Ze dronk toen wel meteen uit de fles. Natuurtalent! <3

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Fles oefenen gaan wij pas over een paar weken doen (met 6 weken). Ben op zich niet heel bang voor tepel/speen verwarring, maar het is gewoon niet nodig nu. Ik stel het moment dat ik echt voor langer dan een aantal uur zonder haar op stap ga nog wat uit. Bij mijn oudste was mijn eerste uitje de kapper, maar dat heb ik precies tussen twee voedingen gemikt toen. Nu wil ik dat combineren met lekker lunchen met een vriendin. Ik zie er wel naar uit, haha! Mijn kapsel is model Zwabber nu :D

Ik kolf ook heel makkelijk, tussen 150-200 per borst als ze vol zijn (dat was met mijn oudste toen ik werkte, toen nam ik ongeveer een halve liter per dag mee naar huis). Maar mensen, hoeveel je kolft zegt niks over hoeveel voeding je werkelijk hebt. Je kindje is de beste kolf die er is, en sommige borsten zijn gewoon niet zo gewillig met de kolf. Anderen wel. Mijne zijn zelfs dankbaar, ik heb veel stuwing en lekkage, en de kolf biedt regelmatig verlichting (helaas houdt het de overproductie ook in stand als ik niet oppas).

9. Blays

Blays Niet meer actief

Hebben jullie nog steeds stuwing dan? Bij mij was die na 2-3 dagen al helemaal weg.

Wow Eevie, jou meisje komt in ieder geval niks te kort! :D

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    @joyce, ik heb nogal enthousiaste borsten en had bij de eerste ook 4 maanden regelmatig last van stuwing (hyperlactatie). Het is normaal (en fijn voor jou denk ik!) dat je het niet hebt hoor!

11. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

12. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

13. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Wat een haar! mooi meisje die Noa!

Zal ik ook even mee doen dan..

14. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ohhh nog zo'n schatje, liefffff!!!!
    enne thx :D

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Wat leuk al die foto's... ik moet nodig wat verkleinen en dan hier neerzetten. Voor nu even een versgemaakte foto met het oogje van mijn macbook, na een volle borst leeggedronken te hebben compleet knock-out op mijn buik... terwijl ze eigenlijk ECHT een luier moet en haar spruw spulletje in haar mond moet krijgen ;)

16. Blays

Blays Niet meer actief

Een fotootje van Benjamin toen hij 1 week oud was <3

17. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Lief zeg!

18. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Joyce, prachtige foto!!

@ Evenstar, jeetje wat een flinkerd al! lieve foto!

19. Blays

Blays Niet meer actief

@Diddlemouses, dankje! *trots* :D

@All, hele mooie foto's!

Hier vandaag een heerlijk rustige dag, Benjamin slaapt heerlijk na elke fles. Dat was gisteren wel anders, hij is toen van half 2 tot een uur of 8 heel onrustig en huilerig geweest. Meneertje wilde alleen slapen als hij dan op mijn borst mocht liggen haha.
    Het is wel weer heerlijk weer he! :D

20. Blays

Blays Niet meer actief

Net 'intake' gehad met het consultatiebureau.. Wat een stom mens zeg! Bleef maar door hameren dat ik zo jong moeder was!
    En maar vragen.. Wilde je wel zo jong moeder worden? Er zit straks niet veel leeftijdsverschil tussen jullie.. Ik heb dan een oma leeftijd vergeleken met jou.. Wilde je echt wel zo jong moeder worden?.. Kun je wel genieten van de kleine?..
    Nou zeg! Het is toch mijn eigen keuze? En zo heel jong ben ik niet eens hoor.. Toch? :p

Pff moest het ff kwijt hoor :p

Gisteravond trouwens weer een huilavond gehad.. Was ook net zo blij dat hij eindelijk weer rustig was haha. Hij was wel zo moe dat hij de hele nacht van 23.00 tot 06.00 heeft doorgeslapen!

Deel Deze Pagina