@joyce. Goed gegaan? Ik durf het ook nog niet hoor. Maar komt ook omdat de voeding nog niet lekker gaat. Heb ook gewoon liever dat oma hier komt. En andere oma, ja zal over een paar weken ook wel gaan oefenen want ze gaat 1 dag naar oma en de andere dag komt dr andere oma hier oppassen. Maar vind het nog niet goed voelen. Eerst moet het met papa en de fles goed gaan en dan komen de oma's wel. Mijn ma zat gisteren ook al over logeren te beppen. Nou dat gaat echt nog niet gebeuren hoor. Wel grappig dat de anderen dat ook hebben! Fles. Heb de tommy tipple gehaald en gaan het straks proberen (als ze wakker is) hopelijk wil ze die wel (duim)
Inderdaad best een fijne nacht Kapedi! De rest van de dag ook goed gegaan? Oooh nou ik voelde me echt zo hoor! Hij begon precies te brullen toen wij weg gingen! Maar volgens mijn schoonmoeder was hij de hele dag aan het slapen (al geloof ik dat zelf niet zo, dat doet hij nooit haha). Ze heeft hem wel heel de camping over gewandeld in de wagen om te pronken haha. Hij lag lekker te slapen toen we terug kwamen, maar heb wel de hele dag aan hem gedacht Hij is ook nog zo klein.. Diddle, ja erg he Ik hou maar wijselijk m'n mond steeds.. Oh heerlijk je meisjes nog nooit ergens anders geslapen! De zus van mijn vriend laat haar meiden om het weekend bij opa en oma slapen, ik denk dat ze dat nu/straks ook van ons gaat verwachten... Jewe, ja wij willen hem ook nog echt niet laten logeren. We weten zeker dat hij dan helemaal uit zijn ritme is, nu zelfs ook al, alle flesjes zijn weer op andere tijden nu.. Oh ik zou me ook verschrikkelijk voelen als hij zo lang weg 'moest', vond dit al erg! Heb de rest van de dag dan ook lekker geknuffeld haha Oh ik vind het ook heerlijk, dat kleine lichaampje lekker tegen me aan in de draagdoek <3 Haha ik hoop voor je dat hij het nu langer vol houd! Zal vast wel goed gaan deze keer Lin, ik vind het ook echt nog te vroeg voor logeren hoor, en als het niet nodig is dan hoeft het ook nog niet toch. Ik duim voor je dat N deze fles wel wil! Hier, al met al wel een leuke dag gehad. We hebben lekker samen wat gegeten bij de bakker, kleding geshopt en daarna een ijsje gegeten. Al ben ik niet echt geslaagd voor shirtjes, mijn lichaam viel me behoorlijk tegen In tuniekjes leek het net alsof ik nog steeds zwanger was, en vriendlief had een bikini gevonden en die heb ik maar heel snel weer uitgedaan en terug gehangen. Ik ga volgend jaar wel weer zwemmen ofzo Wel weer twee broeken en 1 shirt rijker Oh en ik weet wel dat ik binnenkort een paspoortje ga aanvragen voor Benjamin, kan hij lekker mee haha. Vind het nu al zo raar om weg te gaan zonder hem. Je mist gewoon echt wat.
o hier gaat t me ook nog niet snel genoeg. de weegschaal is niet leuk en ik weiger zwangerschapsbroeken. pas een paar normale broeken maar zitten we strak en mn jurkjes lijk ik zwanger in.. neh vind het maar niks mn lijf. ik snoep niet veel sport nu weer en ik hoop echt dat die fles gaat lukken zodat ik ook weer mn eigen bh's aan kan ben die voedingsdingen ook beu! Ben dr eigenlijk nu wel klaar mee wil af gaan bouwen. hopelijk gaat die fles lukken. Ze slaapt nu al v.a 19.45 en ze heeft om 19 uur gehad, is nieuw sinds gisteren slaapt ze heel de avond en s nachts elke 3,5 uur eten.. overdag wil ze bijna niet slapen..
Pff erg hè Ik pas hier alleen nog in m'n jeansleggings, en 1 broek die ik extra al 1a2 maat(en) te groot had gehaald. En dan in elk shirt zie je die overtollige huid en vetrollen, bah bah! Ik wil ook zo graag weer gaan sporten! Oh en bh's, normale bh's weer aan! Wilde vanmiddag een paar passen, hebben ze ze allemaal vastgemaakt aan de broekjes op zo'n manier dat passen dus niet gaat! Nja en aangezien mijn eigen niet meer passen kon ik dus ook geen andere maten proberen. Dus loop nu nog steeds met die stomme slappe zwangerschapsbh. Hier wil meneer overdag ook niet slapen, savonds wel en snachts vaak rond de 6 uur achter elkaar. Behalve nu natuurlijk, want we zijn bij oma geweest en het ritme is er weer uit Hij heeft om 2.00 uur z'n fles gehad en is nu nog wakker... Grrr...
Zo, de nachtvoeding zit er weer in. We leggen nu n kruik in haar bed tijdens t voeden, misschien dat ze dan makkelijker doorslaapt na t voeden maar ik hoor toch nog gepruttel ben benieuwd hoe lang. Stoer hoor, de kleine al wegbrengen! Ik doe dat nog niet, maar half Augustus begint school weer, dus dan wik ik wel naar de eerste Teamvergadering gaan. Dan zal ik J wel weg moeten brengen. Ik denk dat ik vraag of ik haar naar de gastouder mag brengen en dan na de vergadering op haal. Dan neem ok haar gewoon mee naar school en kan ik met mijn vervangster overleggen. Maar goed, ff kijken hoe t dan met flesvoeding gaat. Ik vind t n geruststellend idee dat ik komende week nog volledig voed en daarna afbouw. En ik denk dat ik minimaal 1 voeding houd, dus de late voeding en mogelijk de vroege ook. Ik ga morgen ns kijken of ik iets met de draagdoek kan die wij geleend hebben. Wanneer gebruiken jullie de doek? Ik wil straks eigenlijk misschien een Bondolino. Lijkt me ook erg fijn? Nou ik ga proberen door t gepruttel heen te slapen. Truste!!
@ joyce, balen gelijk je ritme eruit. hopelijk heb je het snel weer terug! @ eevie, en is het gelukt om te gaan slapen? ik zit hier ook alweer een uur beneden en daar komt waarschijnlijk nog wel een uurtje bij... Ze is snachts altijd bijna 2 uur wakker en dan hoef je dr echt niet in dr bedje te leggen want dan krijst ze heel de boel bij elkaar
@diddl; wat vervelend dat dat iedere nacht zo is! En op jou slapen wil ze ook niet? @ Lin; balen hè, kleding? Vanaf wanneer ga jij afbouwen? Je hebt al n schema toch? @ Joyce; ik ken t; ik pas m'n oude broeken wel weer, maar die buik... Voel m gewoon trillen Is Benjamin wel weer rustig geworden? Zag dat we weer samen wakker waren! @ Kapedi; gaat reflux wel over na n tijd? @jewe; ik geniet ook sowieso van dat kleine lijfje... Zo lief!! Hier is J overdag ook meer wakker. S nachts slaapt ze prima tot de nachtvoeding. Daarna vaak 1,5 uur en dan gaat ze weer rommelen. Ze is n ster in zichzelf wakker houden! Bovenop mij slaapt ze wel, maar dat is ook niet de bedoeling. Ik vraag me af of ze straks op flesvoeding beter slaapt. Dan zitten ze toch voller? Logeren; vanaf wanneer doen jullie dat? Is het ook niet fijn om dat soms te oefenen? Ik heb kinderen in de klas gehad (van een jaar of 8/9) die nog nooit ergens hadden gelogeerd en wel 2 nachten met ons mee op kamp moesten. (wij gaan al vanaf groep 5). Ze zijn dan nog best jong. Sommige kids (die nog nooit gelogeerd hadden) vinden het fantastisch en gaan helemaal los, anderen huilen alleen maar. Is het dan niet fijn voor ze als ze al ns ergens geslapen hebben? (ik weet t niet hoor, ik zie dat nu nig als juf, heb natuurlijk nog geen ervaring als nieuwe mama!) Kan me wel voorstellen dat je dat vanaf n bepaalde leeftijd pas doet.
Diddlemouses, ja hoop ik ook echt! De laatste keer duurde het een paar dagen, hopelijk nu wat sneller Eevie, Hopelijk heeft ze nog even lekker doorgezopen met de kruik! Hier ook vaak nog wat gepruttel na het in bed leggen maar hij valt vaak wel in slaap als het bedje is voorverwarmd. Oh ja dat trillen, dat voel ik ook! Benjamin was gelukkig wel snel weer rustig, maar werd om 5 uur alweer wakker en wilde na de fles dus niet meer slapen. Hij ligt nu bij mij op bed, heb m'n benen opgetrokken en daar ligt hij nu tegen aan en hij valt eindelijk in slaap. Handig als hij om 10.00 alweer zijn fles moet Haha we zijn wel vaak samen wakker Benjamin is overdag ook erg veel wakker. Vrijwel de hele dag. Zo rond 18/19/20.00 uur slaapt hij eindelijk (ligt eraan hoe laat hij zijn flesje krijgt) en dan vaak tot een uur of 3/4 en vanaf 6.30 heeft hij zijn huilmomentje. Ik zou eigenlijk niet weten vanaf welke leeftijd ik hem zou laten logeren. zoals jij het idd beschrijft is het wel fijn als ze het soms even proberen.
Hi, Wat een tijden zie ik voorbij komen, lekkere nachtjes allemaal gehad. Hier weer een fijne avond en nacht gehad. 21.00/02.00/05.30....Net als gister. Hij heeft gister bijna de hele dag geslapen en was wakker van 19.00 tot 21.15 en daarna weer tussen de voedingen geslapen. Reflux; kunnen ze overheen groeien, dik de voeding in met jbpm en wacht tot de spruw over is om te kijken wat we verder gaan doen. Doe 3 keer per dag oefeningen met hem om zijn romp te verlengen ofzo....Iets wat de fysio zei. Spruw; Geen idee of het over is, ze zeiden dat ie het had omdat hij een witte tong had , maar nu 5 dagen later heeft hij nog steeds die witte tong dus ik heb echt geen idee. Heb nog voor 2 dagen spul. Er blert ïets"door de babyfoon....Ga ff checken.
@joyce. O die kleine is verwent met zn voorverwarmde bed! hihi ah als ie maar slaapt! Ik weet niet wat mn bh's gaan doen zit nog met de bv en zit 2 maten groter dan normaal. Nu D en ik had B.. Is het dan meer of minder dat je nu je maat niet meer aan kan? @Eevie. Ja zou al willen afbouwen maar het gaat nog niet eerst moet ze de fles met afgekolfde melk accepteren dan kunnen we die vervangen voor fles voeding. Maar afbouwen is simpel. Je begint met noteren hoeveel voedingen je hebt per 24 uur. Hier is dat 9 a 10. Kan ook meer of minder zijn maar ga even uit van 10 voedingen. Krijg je dit. BV-BV-BV-BV-BV-BV-BV-BV-BV-BV De eerste voeding die je laat vallen is je voeding rond het avondeten. Daar zitten de minste voedingsstoffen in. Die vervang je dan voor een flesje. bv-bv-bv-bv-bv-bv-bv-FV-bv-bv Dit gaat zo door tot je alle voedingen vervangen hebt voor de fles. Elk van deze stap MOET minstens 3 dagen tussen zitten dus je geeft al je voedingen nog behalve die van het avondetentijdstip daar geef je 3 dagen de fles. Dan mag je een nieuwe stap maken. Je pakt dan de middagvoeding eruit. Zorg dat je om en om uit komt in je schema. bv-bv-bv-bv-bv-FV-bv-FV-bv-bv Zo ga je door tot je om en om uit komt. Welke voedingen je laat vallen.. prettigste voor je boobs is om de avond, nacht en ochtendvoedingen als laatste te vervangen. Want in rust maak je veel melk aan. En praktisch is de laatste en eerste voeding ook. Die hebben ook de meeste voedingsstoffen erin. Hopelijk snap je het een beetje. Om en om vervangen. Tot je overdag niet meer voed. En als laatste stop je met de ochtendvoeding. ena laatste de avond voeding. Nacht kan je makkelijker laten vallen. als die kleine doorslaapt voed je ook niet namelijk.
@Kapedi, oh inderdaad lekkere avond en nacht! Hoop voor je dat Reece snel over de reflux heen groeit. @Lin, haha ja een beetje wel he! Maar alleen 's avonds en 's nachts hoor! Ik had een kleine C, maar ze zijn nu veel groter. Qua omvang passen ze nog wel, zou zelfs nog wel iets kleiner kunnen denk ik (had 75 maar die zit nu best los als ik het strakste haakje dicht heb) maar die cups dat past echt niet meer haha. Ben wel benieuwd of dat eigenlijk zo blijft, ik lek nog wel een beetje melk, niet veel. Zouden ze straks als ze niet meer lekken dan nog weer kleiner worden of niet? @Spruw, hier ook vermoed ik. Benjamin heeft nu al een paar dagen een dun wit laagje over zijn tong. Hij lijkt er nog geen last van te hebben bij het drinken, maar kan ik gewoon wachten tot het over is, of is het beter om te voorkomen dat hij er last van gaat krijgen door morgen toch de ha te bellen voor een medicijn? Hij is echt helemaal uit zijn ritme, arm jong. Schoonmoeders zei al: hij heeft de hele dag geslapen! Ja, als je hem ook bij elk huiltje de fles geeft. Ik geloofde het al niet, hij slaapt bijna nooit overdag! Had uitgerekend dat hij dus in 5 uur tijd gewoon 4 flessen zou hebben gehad! Inclusief de fles die wij hem hadden gedaan voordat we weggingen, en die we hem moesten doen van mijn schoonmoeder als we thuis waren. Toen we hem ophaalden ook, liet ze me de fles zien; kijk, zo weinig heeft ie nog maar over! Dikke 70 cc over. Hij drinkt nu ook telkens heel erg weinig, maar 50 cc en wil dan ook het uur erna weer drinken. Heb hem nu maar in bed laten liggen, telkens een beetje sussen en knuffelen om tijd te rekken. Hopen dat hij snel weer in zijn ritme van elke 4 uur een hele fles zit!
Hahaha ik zie nu dat ik bij een vorig bericht heb getypt naar Eevie dat ik hoopte dat J had doorgezopen, ik bedoelde natuurlijk doorgeslapen
Haha Joyce, dat dacht ik al! Maar zuipen doet ze wel! Alleen slapen dus maar tot 5 uur.... Nu lekker bij m'n vader voor n bbq, zo naar huis. Dan is J ook niet te moe. Ze slaapt alleen hazenslaapjes overdag, dus ik ben blij dat ze de avond beter doet! Wat zielig trouwens dat Benjamin zo van slag is. Volgende x zeggen dat hij op "vaste" tijden moet eten? J heeft ook n wit laagje, al sinds d geboorte. Schijnt niet erg te zijn. Ze heeft ook geen pijn.
@ Eevie, het is gewoon Noa dr ritme om zo'n 2 uur wakker te zijn na dr fles, dus tja ook snachts want ze begrijpt nog niet dat de rest vd wereld dan slaapt Dus nee ook op mij valt ze niet in slaap, ja na die 2 uur dan valt ze bij je in slaap, ze kan ook nog niet zelf in slaap vallen, alleen als ze bij je ligt. Wbt het logeren ik denk dat je dan puur op je eigen gevoel af moet gaan. Ik moet er niet aan denken dus hier gebeurt het echt nog niet. Maar nsap je wel door wat je meemaakt op schoolkamp. Daar zal ik tegen die tijd weleens over nadenken @ Joyce, vervelend zeg dat hij helemaal uit zn doen is. Maarja 4 flesjes in 5 uur, dan raak je ook wel van slag... Is het gelukt hem weer een beetje in zn eigen ritme te krijgen? Noa heeft vandaag even een half uurtje geslapen en verder helemaal niet. Nu ook nogsteeds klaarwakker.. Gekke beeb!
Hier vrijdag de tuin gedaan. Alles gesnoeid en onkruid gespoten. Mn moeder kwam helpen want met N wordt je steeds van je klusje gehaald. Van 12-17 bezig geweest met zn 2e en NM wilde er steeds bij dus in de wippertje onder de parasol erbij. viel ze inslaap, legde ik dr weer in bed en dat ging zo heel de dag door. Maar Ik was met N naar binnen gegaan, heeft mn ma even onkruid gespoten. Krijg ik gisteren en super dom smsje van haar. Dat ik moest zorgen dat ik de katten en N niet id tuin zou laten bij het vergif. Soms behandeld ze me echt als een kleuter hoor. Ik heb dr maar geen reactie op gegeven. Vond het lief dat ze kwam helpen maar echt soms... hahah
@joyce. O vervelend dat je merkt ze dan niet het ritme volgen vd beeb maar erg eigenwijs doen. En jij zit met de gebakken peren.. Gewoon zeggen dat ze alleen mag oppassen als ze zich aan jullie regels houden hoor. O hier ook nog een beetje wit op de tong. de arts zei dat dit geen spruw meer was maar melk resten/aanslag. Niks bijzonders. Je merkt snel genoeg als hij vreemd gaat drinken/ klakken ad fles etc.. @Didlmouse. Hier slaapt N overdag ook hazensslaapjes.. 's avonds en 's nachts slaapt ze beter. Misschien wel normaal? @eevie. Ow niet over bbq praten, ik heb er echt al heel de dag zin in. Denk dat ik vd week een bbq ga kopen! uit eten kunnen we voorlopig niet en mn vriend roept steeds dat ie het niet nodig vind maar hij is er dol op. Ja, dat ga ik denk even doen
Vandaag die tommpy tipple fles geprobeerd. Gaat nog niet super maar ze wees m niet gelijk af.. dus even aankijken en elke keer oefenen. Wat een gedoe he. Wil echt zo graag uit eten en ook ff naar de kapper etc Maar omdat ze de fles niet pakt en nog onwijs onregelmatig is met drinken (soms om de 1,5 en dan om de 4,5 uur) en ik hou niet van publiek voeden is dat eigenlijk niet te doen. Dus hoop dat ze vd week de fles wil!
@Joyce, 4 flessen in 5 uur oeps! Zou mijn schoonmoeder ook kunnen doen, dus ik geef altijd gepast eten mee met de duidelijke instructie op welke tijden ongeveer ze een fles mag geven. Als je twijfelt of het spruw is of niet. Als je met je vinger/nagel het niet weg kunt krabben de witte vlokjes dan kan het spruw zijn. @Bh maat, Bij Tygo had ik een D cup en tijdens de zwangerschap werd dat een E cup en dat is altijd zo gebleven. Nu na de 2e zwangerschap zit E wat krap dus ik hoop dat ze nog een beetje gaan slinken. Lekken daar heb ik ook nog steeds een beetje last van geen idee meer eigelijk tot hoe lang ik daar bij Tygo last van had. Ook best lang dacht ik. @Lin, Hopelijk gaat ze deze fles wel pakken. Soms kan het ook wel een weekje of 2 duren voor ze een fles goed onder de knie hebben dus gewoon even vol houden. Tuin ook weer helemaal zomer klaar met het goede weer in aantocht. Lekker hoor! @Diddlemouse, een wakkere dame zeg. @Eevie, oh lekker gebbq. Dat gaan wij van de week denk ik heel de week doen, heerlijk! Vorig jaar hebben we een overkapping laten bouwen aan ons huis en hebben we een buiten keuken gekocht echt heerlijk in de zomer. Vandaag een babyshower gehad bij een zwangere vriendin. Waas erg gezellig. We hebben rompers versiert met textielstiften, ze moest met een blindoek op een pop helemaal aankleden en we hadden een quiz bedacht. Het was weer echt hillarisch. Daarna gezellig met manlief en de kids wat gaan eten bij een restaurantje en nog een lekker ijsje gehaald voor onderweg nar huis. Dus het was weer een gezellig dagje vandaag.
Ja had haar ook duidelijk gezegd dat hij pa om 12 uur weer moest en om 16 uur mochten we er dan nog niet zijn. Maar ja, ze zal wel gedacht hebben jeetje wat huilt hij veel en wat is hij veel wakker... En vroeger... Blablabla En vriendlief had natuurlijk alle bakjes gevuld met poeder en die meegenomen, dus ze had ook zat om in totaal 6 flessen te maken, hallo hij blijft niet hoor haha. Hij is nu gelukkig weer redelijk rustig. Was ff heel erg geklooi vanochtend en vanmiddag, maar na zijn flesje van 14.00 uur sliep hij tot 17.30 uur, wel regelmatig wakker tussendoor maar ook snel weer slapen. En na z'n fles van 17.45/18.00 uur is hij de hele tijd wakker geweest tot 21.30 maar wel rustig alleen wilde hij daarna natuurlijk niet meer slapen maar de aanhouder wint haha hij ligt nu lekker te ronken in z'n bedje hopelijk slaapt ie lekker door @spruw, bedankt dames! Dan kijk ik het gewoon nog aan. Hij doet vaak wel halverwege de fles heel moeilijk, maar heeft dan last van lucht want na een boertje is het weer goed. @diddle, haha ook al zo'n wakkere beeb lijkt hier soms net alsof hij al echt het verschil tussen dag en nacht kent. Overdag is hij bijna altijd wakker, en savonds na 22.00 slaapt hij. @Lin, lekker de tuin weer zomerproof! Hier staat het onkruid zo hoog, niet normaal zo hard als het groeit. fijn dat deze fles iets beter lijkt te gaan, hopelijk hapt ze snel goed aan en heb je minder zorgen er over. @Jewe, oh heerlijk zo'n leuke dag! @Eevie, haha ik zal nog wel moe zijn geweest XD Jammer dat ze niet zo lang door sliep. Oh lekker bbq! Heb ik ook wel zin in. Hmmm je brengt me op ideeën Hier, morgen voor het eerst met de wandelwagen in de bus haha Moet de luiers ruilen voor een maat groter Benjamin lekt er steeds vaker door, meneer de brandweerman had papa gister nacht ook al ondergeplast, arme vent, verschoont ie em een keer, wordt ie onder gezeken