Oeh! En dan wilde ik ook nog zeggen dat ik het kindje gevoeld heb!!! Wauwie! Lag gister avond in bed en voelde 'wat' links onderin m'n buik. Dus ik leg m'n hand erop en toen voelde ik de schopjes!!!!!!! Aaaaaah. Echt te gek. Het gaf het zelfde gevoel alsof je met je vingers je hartslag voelt op je pols bijv. Maar dan zonder bepaald ritme. Zo leuk! Voelde het een keer of 10 misschien met korte tussenpozen. Wat een bijzonder gevoel zeg. Je maakt gewoon ineens een hele direct contact met elkaar. xxx
@ Moielle, vervelend zeg dat je zo erg last hebt van banden pijn. Hier weleens gevoelig maar nooit zo'n rg pijn van gehad. Leuk zeg je beebje gevoeld!! Speciaal he! Ik voel dit guppie ook af en toe maar mn placenta ligt voor dus vandaar dat ik het niet zo goed voel. Mn 2e voelde ik (en mn vriend) al met 12 weken heel goed @ ikweetniks, ik ben hier ook net nieuw, maar wat mij betreft welkom
Ja ik ben ook gewoon lekker even naar buiten geweest, buurtjes gelukkig nieuwjaar gewenst en even gekeken naar het vuurwerk. Moielle, vervelend dat je zo'n last hebt van de bandenpijn, zeg! Ik heb soms wel even een soort van krampachtig gevoel in mijn buik, maar niet zo erg of zo lang. Gelukkig weet je nu wat het is! En wat gaaf dat je je beebje gevoelt hebt! Lijkt me zo bijzonder! Ik voel zelf soms wel wat bewegen in mijn buik, of kleine plopjes maar kan het nog niet echt voelen met mijn hand. Of de kleine pest me en zodra ik wil voelen houdtie er stiekem mee op, haha! Ikweetniks, welkom! Diddlemouses, tuurlijk ben je welkom! Gezellig met elkaar kletsen en ervaringen uitwisselen
Oh vanavond hebben we trouwens de geslachtsbpaling (volgens mij heb ik dat al wel bijna elke dag gezegd, sorry haha) Vind het zo spannend! Ben zo benieuwd of we een ventje krijgen of dat we weer een meisje in de familie mogen verwelkomen.
Hoi dames, Iedereen de beste wensen uiteraard. Ik kom hier ook gezellig meekletsen. Zoals ik in m'n vorige bericht als zei ben 13 juni uitgerekend. Moet er even in komen in het topic hoor. Zal even wat over m'n zwangerschap vertellen. We zijn bijna een jaar bezig geweest voor de 2e en hebben 2 miskramen gehad in dat jaar. Nu blijft de beeb lekker plakken dus helemaal blij. Echt heel goed voel ik mij helaas niet. Heb de eerste 3 maanden alleen maar overgegeven en was erg misselijk. Medicijnen hielpen niet zo. Nu ben ik daar gelukkig vanaf. Alleen heb al veel last van m'n bekken en last van m'n nier. In mijn zwangerschap van Jay heb ik dit ook heel erg gehad met meerdere ziekenhuis opnames als gevolg. Ik had zo gehoopt op een leuke zwangerschap deze keer maar t wil niet helemaal lukken. Daarbij merkte ik dat ik erg negatief was en niet het blije gevoel heb wat ik graag zou willen. Het werd alleen maar erger dat gevoel. Ik merkte dat er iets niet helemaal goed ging. Toch maar de verlos gebeld en gezegd wat ik voelde en dacht. Moest dezelfde dag toch even langskomen. Toen kreeg ik te horen dat ik een prenatale depressie heb. Het verklaarde idd een hoop en ergens was ik er al bang voor. Moet zeggen dat het ook enorm opluchte voor mij. Ik begon echt te denken dat het aan mij lag en schaamde mij zelfs dat ik maar niet blij kan zijn met zwanger zijn. Moet zeggen sinds ik met de verlos, huisarts en psycholoog heb gepraat het een stuk beter gaat. Hoef gelukkig ook niet aan de medicatie zoals het nu gaat. Word goed in de gaten gehouden door huisarts en psycholoog. Hou het uiteraard zelf ook goed in de gaten en zodra ik merk dat het niet goed gaat trek ik gelijk aan de bel. Sorry voor t lange verhaal hoor
wat goed van je dat je hulp ben gaan zoeken! erover praten helpt blijkbaar dus ik zou zeggen: schrijf het hier lekker van je af
Welkom nieuwe mama's! @Sharmila. Heftig verhaal. Ik heb ook veel gespuugd heb wel baat bij medicijnen en probeer elke week of het helpt als ik stop maar vorige week was dat nog niet zo. Goed dat je handvaten hebt vervelend dat genieten wat lastig is. Sterkte en schrijf maar lekker mee. @Joyce. spannend zeg! Hopelijk is het al heel duidelijk en hoef je niet nog eens terug. Duim! @Moielle. Wow dat was even eng dus. Ik had het gisteren avond erge pijn thv mn schaambeen voelde alsof je aan de race bent en niet bij een wc bent om te kunnen. Ik stond helemaal dubbel gevouwen en te zweten van de kramp was met 5 minuten weg bij mij maar kreeg dr ook de zenuwen van. Ik moest vandaag toch even langs de vk en heb t gevraagd.. "bandenpijn".Dus ja t kan echt zeer doen en met deze termijn is t ook niet raar kan tot zn 24 weken erg pijnlijk zijn vertelde ze. Groetjes!
@ Joyce, spannnennnnd!!!! Ben benieuwd! of mogen wij het niet weten? @ Sharmila, jeetje heftig hoor. Goed dat je nu hulp hebt, sterkte!
@Joyce. we zijn nu wel benieuwd natuurlijk wat het gaat worden @Sharmila, jeetje wat een heftig verhaal. Wel goed van je vk dat ze je serieus heeft genomen. Hopelijk helpen de gesprekken zodat je toch nog een beetje kunt gaan genieten van je zwangerschap. @ikweetniks, welkom en klets vooral lekker mee. @moielle, bandenpijn kan af en toe best zeer doen ja. Heb het gelukkig nooit zo erg gehad en deze keer eigelijk nog helemaal geen last van maar ja de boel is hier natuurlijk al een keer flink opgerekt. haha
Hallo allemaal Ik ben nieuw op dit forum. Heb wel al wat gelezen,maar dit wordt mijn eerste post Ben nu 17 weken zwanger van mijn 2e kindje. Ik ben 11 juni uitgerekent,maar vanwege mijn eerste vreselijke bevalling krijg ik nu een geplande keizersnede. Dus 11 juni wordt het niet,maar wat wel? Iemand hier al een keizersnede gehad?
Welkom op het forum. Wat is er gebeurd bij je eerste bevalling dat je nu een keizersnee krijgt? Ik heb gelukkig nog nooit een ks gehad. Een vriendinnetje van mij wel en die vond mocht de eerste week(en) niks. Ze kon haar eigen kindje niet eens optillen of in bad doen. haar man deed in het begin bijna alles dat vond ze heel rot omdat ze natuurlijk zelf ook graag alles wilde doen.
Hier ook geen ks Kim, voordeel is dat je zelf je baby's verjaardag kan plannen (grapje) Je kan je wel voorbereiden nu je het weet en bent gelukkig in goede handen.
Hahaha sorry voor de spanning dames! Maar we krijgen een jongetje! Zo mooi om te zien, mijn vriend straalde helemaal, had een big smile van oor tot oor. Zal kijken of ik morgen een foto kan plaatsen! Voor nu slaap lekker lieve dames! Ik zal heerlijk dromen vanacht <3
@joyce. Leuk! Gefeliciteerd! @Hier een vreselijke nacht gehad. Om 2:45 wakker geworden met erge krampen in mn buik en rug hield steeds 10-15 minuten aan ging weg en kwam weer dat een uur lang. Op t moment dat ik dacht als het nu weer komt ga ik de hap bellen ben ik schijnbaar inslaap gevallen en heb ik vanmorgen de vk gebeld. Nu urine testen bij de dokter ik heb waarschijnlijk een blaasontsteking. Als dat het niet is moet ik langs voor een check bij de vk vandaag. Ben nog wel jarig ook Hoe is het met iedereen? Groetjes!
Gefeliciteerd Lin, hoop dat je snel weet wat t is en weer opknapt. Leuk Joyce een zoon, gaaf hoor, ik spreek uit ervaring