Ja verjaardag was toch nog gezellig geworden. Veel badspul gehad dus kan ik lekker relaxen met olie enzo! En nog een prenatal kaart van 50 euro. Nooit weg! En geld en chocolatjes. Van mn vriend een dvd van Adele en een cd van Guus. En we gaan nog een nachtje weg eind januari. Kamertje. Begint goed vorm te krijgen als de muurstickers op de muur zitten en de gordijnen hangen zal ik wat foto's spammen! Bedje is nog niet binnen komt deze maand ergens. Voel de kleine goed bewegen sinds vanmiddag denk omdat ik relaxter ben. En misschien omdat ik jarig ben Ik las een horror bevalling. Ik snap dat je dan voor een ks wil gaan! Ik weet dat je niks van te voren kan zeggen maar wat doen jullie of hebben jullie gedaan om je voor te bereiden en waar had je iets aan? Ik ga slapen moet even wat inhalen van die spooknacht. Groetjes!
@Lin, ik had alleen een avond bij gewoont over bevallen via de vk en voor de rest heb ik het maar gewoon over me heen laten komen. Het gebeurd toch niet zoals je het in je hoofd had. Ik wilde graag thuis bevallen maar nna 2 dagen weeen om de 2 a 3 minuten was ik kapot en nog geen ontsluiting dus toen naar het ziekenhuis waar ik uiteindelijk een ruggeprik kreeg en dat was echt iets waarvan ik altijd heb gezegd dat ik dat echt niet zou willen. Ik zou zeggen laat het over je heen komen.
@ kimfreaka oh ben gelukkig dus niet de enige hihi. Hij is ook niet helemaal lekker en ik ook niet dus maakt t extra vervelend. En alles komt op mezelf aan. Heb geen moeder meer, is overleden toen ik 15 was dus dat speelt ook wel mee. Ik weet gewoon dat ze me echt geholpen had. Vriend werkt helaas veel maar moet zeggen sinds ie weet van m'n prenatale depressie doet ie er alles aan mij te helpen waar die kan. Is voor hem ook best zwaar maar waardeer het echt. Maakt het wat makkelijker voor mij. Helaas niet vroeg naar bed voor mij. Jay is erg onrustig en word vaak wakker. Wil mama dus tja @ jewe Het is idd ook een combinatie van alles. Vandaag was gewoon weer even een "slechte" dag. Heb ook genoeg goeie dagen gelukkig. Als de vakantie straks voorbij is zit ik ook weer in een vast ritme. Scheelt ook weer. @ diddlmouses. Ja ik had verwacht dat ik het bij de 2e wel zou willen weten omdat je dan toch al weet hoe of wat maar nee. Eigenlijk juist door te ervaren hoe het was om het pas te horen toen die er was wil ik weer dat gevoel. Het was zo'n mooi moment. En ook bij mn eerste zwangerschap heel negatief geweest en vond t niet leuk maar zodra die geboren was wauw wat een geluk voelde ik toen. Helemaal toen ze vertelden dat het een jongen was. Ja dat wil ik weer voelen hihi. Daar kijk ik zo naar uit en doordat ik weet dat dit negatieve gevoel weggaat zodra ik bevallen ben maakt het deze zwangerschap een stuk dragelijker. Dan kan ik er ook wel iets meer van genieten merk ik Nou ik ga maar een poging wagen te slapen en er morgen weer het beste van maken.
Hey meiden, Even een post van mij. Zie dat er weer veel nieuwe meiden bij zijn gekomen; welkom! Ik ben op vakantie, maar heb gelukkig internet. Ik ben flink aan het uitrusten en uitbuiken. Merk dat de buik toch echt al wel groeit; erg leuk! Ik voel de uk ook steeds vaker, nu toch wel bijna iedere dag. Vriendlief luistert vaak met z'n oor tegen m'n buik en hij hoort de beeb dan bewegen. Superleuk! eergisteren lag hij met zijn hoofd op m'n buik te luisteren en toen schopte de baby hem tegen z'n oor, hahaha! Was wel erg bijzonder om te voelen dat er steeds meer contact komt. Als ik veel gelopen heb, dan is de beeb ook drukker, maar ben ik rustig de hele dag dan is hij/zij dat ook. Vorige week ben ik nog even aar de VK geweest om naar het hartje te luisteren. Wilde toch wat meer zekerheid, ben soms zo bang dat het toch nog mis gaat... Maar het hartje klopt goed en je hoorde de beeb schoppen. Jammer dat ik het niet voelde! Bandenpijn; ja dat heb ik ook. Vooral 1 band rechts in m'n buik. Die kan echt heel veel pijn doen bij het omdraaien in bed. Slapen is nu trouwens echt al anders; ik lig niet lekker meer op m'n buik en als ik op m'n buik lig, doen m'n banden zeer. Dan maar met een kussen of dekbed eronder! Maar ik ben nu wel minder moe. Ik moet wel erg goed opletten op wat ik eet en drink. Ik drink te weinig waardoor ik regelmatig flauwtes heb; ik ga dan echt bijna van m'n graatje. Nu neem ik altijd drinken en wat te eten mee, zodat ik dat kan nemen als ik het op voel komen. Verder geniet ik vooral van het ukje in mijn buik!! Op 25 januari hebben we de 20-weken echo. Ik ben erg benieuwd. Hoop dat alles goed is! Nog 3 weken wachten....
@Sharmila, ja we hebben maandagavond de geslachtsbepaling gehad, wij zijn allebei heel nieuwsgierig aangelegd haha. Haha leuk dat we bijna samen de 20 weken echo hebben! Vind je het niet heel spannend, omdat je niet weet wat je krijgt? De zus van mijn vriend wilde het ook niet weten, lijkt me zo spannend! Wel heel bijzonder als het er dan is en je weet het dan. En als ik in een babywinkel werkte zou het niet goed komen, hahaha. Wij gaan vaak nog wel eens op donderdagavond de stad in, en komen nu al bijna 9 van de 10 keer thuis met iets voor de baby hahaha. Als ik er dan zou werken zou het niet veilig zijn voor mijn portemonnee! @Lin, ohh cadeaubon van de Prenatal komt altijd goed uit! Leuk! En leuk, een nachtje weg, even lekker ontspannen @Eevie, lekker vakantie! Geniet ervan! Fijn dat het hartje goed klopte, geeft toch altijd wat meer zekerheid om het even te horen Ik voel ook nog niks, maar dat komt omdat mijn placenta aan de voorkant ligt. Vertelde de echoscopiste me maandag. Vond het al zo jammer dat ik nooit wat voelde met mijn hand,als ik een plopje ofzo voelde in mijn buik, maar weet nu waarom. Stelt ook een beetje gerust
Lin, fijn dat je verjaardag nog leuk was en dat je de baby voelt bewegen is wel een geruststelling Evie, geniet van je vakantie Joyce, fijn dat je weet hoe het komt, maar voel je het wel vanbinnenuit dan? grtjs
Mirri, soms voel ik een soort plopje in mijn buik, heel lichtjes. Soort van belleblaas belletje dat kapot knapt, zo licht. En als ik dan met mijn hand op mijn buik voel voel ik het niet tegen mijn hand aan zeg maar. Snap je het? Haha
Hier ligt mn placenta dit x ook aan de voorkant. raar idd, je voelt nu bijna nix. @ Eevie, fijne vakantie nog verder @ Sharmila, mn vriendin is vorig jaar met dr 2e zwangerschap echt zwaar depressief geweest, die had het echt zo moeilijk terwijl ze normaal heel nuchter is. Gelukkig was alles over nadat dr dochtertje geboren was.
@joyce dat had ik ook steeds rond de 16 weken. Nu bijna 18 weken en voel echt sinds vandaag duidelijk de baby draaien en bewegen maar de bewegingen worden snel duidelijker. Mn placenta ligt achter aan mn rug dus ook wel logisch dat het al snel voel. Gisteren was het ploppen nu echt draaien te voelen O iemand nog tips voor een leuk nachtje weg? Eind januari za weg en zo terug. Groetjes
@eevie wat gaaf dat je je beeb al zo duidelijk voelt bewegen. Ik voel af en toe wel een licht geschop,maar nog niet zo heel krachtig en duidelijk. Sinds vandaag is mn buik echt uitgepopt. Gister paste alles nog best goed,maar vandaag kunnen mn broeken ineens niet meer dicht hahaha,grappig hoe snel dat ineens kan. En voor mij geld hetzelfde hoor,werken in een babywinkel...dan koop ik echt alles wat er is hihi
Op zich valt het wel mee. Het heeft ook een nadeel namelijk ik weet precies wat ik wil en op heel veel dingen raak je een beetje uitgekeken omdat het gewoontjes wordt. Als jullie een winkel binnen stappen is alles nieuw voor jullie maar voor mij is het allemaal gesneden koek. Voordeel is wel dat ik aan artikelen kan komen die niet iedereen heeft en soms al eerdervoordat het uberhaupt op de markt komt.
@lin Ja het is echt zo raar. Ben absoluut niet van de depressi's zeg maar. Wel gevoelig voor maar heb altijd zoiets van en nu weer door! Niet in blijven hangen zeg maar. Maar nu lijkt het alsof ik er weinig controle over heb. Zeg wel tegen mezelf, kom op doorgaan maar toch blijft t anders. Maar goed heb het bij m'n 1e zwangerschap ook heel erg gehad en weet dat het weg is zodra ik bevallen ben. Blijf het wel jammer vinden dat ik zwanger zijn niet leuk vind. Ik zit liever 9 maanden op een ei te broeden @ joyce89 Ja is echt heel spannend hihi. Je blijft je tot het eind afvragen is t een jongen of een meisje haha. Je blijft speculeren maar wat ik al eerder zei, het moment van geboorte en dan te horen krijgen wat het is, ja blijft voor mij zo bijzonder. Voelde mij zo intens gelukkig toen. Maar volgens mij heb je dat gevoel ook als je het bij de echo te horen krijgt hoor. M'n collega had dat in ieder geval wel. Dus is allebei leuk en mooi. Heb trouwens wel beter geslapen vannacht. Wel Jayden weer tussenin maar was te doen. Werd uitgerust wakker Vandaag was Jayden lekker even naar m'n pleegouders. Die passen altijd op op woensdag als ik werk maar nu ben ik vrij dus dat is wel even prettig. Lekker boodschapjes gedaan. Keuken schoongemaakt en even geslapen hihi. Alleen toen Jay weer thuis was deed ie gelijk weer lelijk en vervelend. Snap ik dan echt niet. Niks is goed lijkt wel. Geeft mij ook gelijk weer een rot gevoel. Voel mij schuldig dat ik hem toch weggebracht heb terwijl ik vrij was. Hij wilde ook weer niet eten maar was erg moe zag ik. Ging ook gelijk slapen toen die naar bed moest. Nou normaal duurt dat wel even. Dus dat zal ook wel meespelen. Volgende week weer werken dus weer het normale ritme. Vaak scheelt dat ook wel.
Echo afspraak voor de 23e wooooohoooo, nog even wachten en dan weten we eindelijk wie er in mn buik zit hihi
@jewe hahhahaha,heeel flauw. Spannend he? Dus jij mag dinsdag? zoooo leuk.Alleen dat wachten pffff..da's jammer
Morning, Zo hoop gekletst zeg....Ff snel de afgelopen pagina`s gelezen. Mijn kleine vent is sinds een week van 2 naar 1 slaapje gegaan dus moet even wennen aan mijn nieuwe huishouden ritme.Gister alle babykleertjes van mijn zoon tevoorschijn gehaald en in de kast van de baby gelegd....Leuk weer die kleine pakjes en ik heb zo veel...pff en dan komt er ook nog nieuw bij. Waar laat ik het! De muurschildering schiet al lekker op en vandaag komen de gordijnen. Helemaal leuk. Als het klaar is dan zal ik in mijn album wat foto`s plaatsen. @Lin; Wat fijn dat er niks ernstigs is. Ik heb een hoop gelezen en zie ook verhalen van de nieuwe dames, maar heb niet alles opgeslagen op mijn harde schijf....sorry hij zit vol. Even wat highlights.... @baby voelen; Mijn placenta ligt gedeeltelijk voor dus ik voel nog niet zoveel....Jammer want bij mijn zoon voelde ik nu al wel leven. Ben jaloers op de achterliggende placenta`s onder ons De rest van de highlights weet ik niet meer, erg he. Fijne dag vandaag
@ Sharmila, ja lijkt mij ook heel bijzonder dat moment, maar wij zijn beiden gewoon te nieuwsgierig haha. Ik denk ook dat het gevoel hetzelfde is, alleen heb jij dan je beebje in je armen, en zien wij het op tv, haha. Maar dat moment van trots en blijdschap is volgens mij inderdaad hetzelfde. @ Kimafreaka & Jewe, spannend! nog maar iets meer dan 2 weekjes! Hebben jullie al een soort voorgevoel? Of een stiekeme voorkeur? @ Kapedi, ben zo benieuwd naar het kamertje! Ook mijn placenta ligt voor, dus ik ben mede-jaloers op de andere dames @ Hier, vanochtend ons eerste namen drama gehad, hahaha Manlief wilde graag meedenken voor een naam, maar kon niks vinden. En mijn suggesties waren ook niet goed genoeg, daar gaat mijn lijstje! Hahaha We hebben tot nu toe 2 namen, Benjamin en Tristan (toch nog 1 van mijn lijstje! ) 1 van die 2 komt dan bij de naam Peter (naar zijn vader). Denk dat Benjamin dan beter klinkt (Benjamin Peter ....) alleen vind ik de naam zo 'oud' en klassiek, en ik ben meer van de nieuwe, niet zoveel voorkomende namen. Wat vinden jullie? Nog eventuele suggesties?
@Joyce....Bij Tristan moet ik denken aan de schutter uit Alphen aan den Rijn . Vind namen ook moeilijk, maar gelukkig zijn wij er al helemaal uit en is het een naam die je nooit hoort. Vond het zelf al moeilijk laat staan voor een ander haha