@Kapedi, oh echt? Das niet zo fijn dan als de naam je daaraan doet denken. Ja het is inderdaad heel moeilijk, vooral als je vriend eerst zegt van niet aparte namen te houden, jij die gaat bedenken en hij dan ineens met hele standaard namen komt haha XD
Hai meiden! Eindelijk doet mijn telefoon het ook goed met internet.. Nog tot maandag wachten en dan eindelijk internet op de latop! Heb een beetje bijgelezen. Leuk dat veel al weten wat het gaat worden. Hier op t forun ga ik het wel bekent maken omdat toch niemand ons kent hihi.. En dan kan ik toch lekker erover praten! Vorige week dacht de gyn een meid. Maar het kon nog net zo goed een ventje zijn. De kleine lag met zijn beentjes bij elkaar! Dus hopelijk weten we woensdag meer. Dan gaat hij weer kijken. Verder voel ik het nog niet. Soms wel een idee.. Maar ik weet het niet zeker..Heb ook een placenta die zo ligt dat je het later voelt. Namen zijn we al over uit. Voor een jongen en een meisje. Dus dat scheelt al een hele hoop!! Liefs!
Gister las ik in een boekje een leuke naam met een Y erin. En dat willen we toch wel graag. Mijn naam eindigd op een Y en Tygo heeft er ook 1 in zijn naam. vriend en ik zijn niet getrouwd dus allebei de kids hebben straks zijn achternaam en de Y van mij Voor een meisje hebben we tot nu toe Faye (uitgesproken als Fee) En voor een jongen (al is vriendlief er nog niet helemaal uit) Fynn Kan makkelijk allemaal nog veranderen al ben ik erg gecharmeerd van de meisjesnaam.
@ Joyce, ik vind Benjamin Peter idd lekkereder klinken maar vind Tristan een leukere naam. En ach hoe vaak spreek je de namen nou samen uit, ik zou dan eerder voor Tristan gaan. Hier wachten we nog even tot we het geslacht weten voor we serieus gaan overleggen over de namen. Mijn favo jongensnaam vind vriendlief niet zo, en bij mn favo meisjesnaam twijfel ik er zelf over of ik hem niet weer teveel voorkomend vind, maar aan de andere kant de namen van mn meiden zijn ook populair dus het past er wel bij Veel meiden hier met de placenta aan de voorkant!! @ Jewe, hele leuke namen, zijn wel echt mijn smaak!
Jewe, hele leuke namen! Faye was ook 1 van mijn favo's voor een meisje En de verdeling van namen vind ik ook leuk bedankt Hebben ze van jullie allebei iets! Die van mij krijgt straks ook de achternaam van zijn vader. Diddlemouses, ik heb dus precies hetzelfde! Vind Tristan ook leuker haha. Ach, en hoe vaker je het zegt hoe logischer het op een gegeven moment gaat klinken haha. En we hebben nog genoeg tijd natuurlijk!
sorry, ik moest ook gelijk aan dat schietdrama denken bij het lezen van de naam tristan.. en hier dus nog 1 die een voorliggende placenta heeft.. idd heel erg veel hier!
Leuke namen Jewe! Ik houd mijn naam geheim hihi....Ik weet niet zeker of mensen mij herkennen, mijn schoonzusje heeft een account dus ik durf het niet aan. Je wete maar nooit. Ja wat hebben er veel een voorliggende placenta idd hier. Iedereen fijn weekend. Oh ja heeft er iemand ervaring met een draagdoek. Ik had bij mijn zoon een manduca maar dat vond ik echt een onding met die gespen en dat geprop, nu heb ik een bb tai gezien. Iemand ervaring?
@joyce89 Ik kan alleen maar meisjes namen verzinnen,misschien dat dat een voorteken is? Zou ook graag een meisje willen,we hebben al een knul. Deze zwangerschap is ook erg anders dan de eerste keer,hoeft natuurlijk niks te betekenen..maar toch,misschien dan toch een meid. Nog heel even wachten en dan weten we het. En bij Tristan denk ik niet aan die schutter,vind het een hele leuke naam en als dat een eerste keus is moet je daar gewoon voor gaan vind ik
@Kimafreaka, dat zou inderdaad een voorteken kunnen zijn, ik kan nu bijvoorbeeld alleen maar jongensnamen verzinnen, terwijl het juist andersom was voordat ik zwanger was. Je kunt het ook vaak aan de hartslag horen, een hele hoge is vaak een meisje. Nog eventjes geduld! En ik denk ook niet aan de schutter als ik die naam hoor, en ach, iedereen heeft wel een herinnering bij een naam toch?
@joyce89 Ja precies, een naam kan nog zo leuk zijn. Maar als je toevallig iemand kent met die naam en die mag je niet ofzo..dan is de naam ineens ook niet meer zo leuk. Stom is dat he?
@Kimafreaka, inderdaad! @Hier, manlief heeft volgens mij al last van nesteldrang haha. Hij heeft het hele (nou ja bijna hele) huis opgeknapt! We hebben een nieuw bed incl. lattenbodem en matras, hij heeft de keuken omgebouwd, de wc ziet er nu helemaal gaaf en gezellig uit, de badkamer is helemaal opgeknapt enz.! Je zou het hier haast niet weer kennen hahaha!
@Joyce. Ik had gewerkt de afgelopen 5 dagen. Heeft mn vriend gisteren het hele huis gesopt (badkamer en zelfs de wc!) Nog nooit meegemaakt. Hoefde ik niet zoveel te doen. Lief he! Naa. Wij konden ook geen jongensnaam bedenken.. het is ook een meisje..
@ Kapedi, ik heb een draagdoek van www.draagdoek.nl maar ik vind het echt helemaal nix, dus aan mij heb je ook niet veel @ Joyce, lekker zeg zo'n heel netjes huis nu. Ons huis staat te koop en nou hoord eik net dat we zaterdag ineen sweer een kijker krijgen. Ik weet dat het alleen maar ene kijker is en dat het nog echt niet verkocht is, maar zal je zien dat precies deze het willen hebben, lekkere timing, meestal is de oplevering over een half jaar Maar ach daar komen we dan ook wel weer uit Ik wist met mn vorige 2 zwangerschappen juist een jongensnaam, meisjesnamen vond ik moeilijker, maar het waren toch ehct 2 meiden. Nu heb ik voor allebei een naam in mn hoofd maar twijfel nog wel en vriendlief vind de jongensnaam niet zo (En volgens mij wordt dit een jongentje..) Hier net weer naar de VK geweest. Alles goed, hartje mooi gehoord. Ben nu 1 kg aangekomen totaal.
@Diddlemouses, Ja echt heerlijk! Oh inderdaad lekkere timing! Maar er zal dan vast wel wat te regelen zijn toch? Grappig dat het bij jou juist andersom was met de namen. En fijn dat alles goed was met jou en de beeb Oh ik ben al minstens 5 kilo aangekomen hahaha
Hai meiden ! Ik ben weer van de partij hoor.. Kan weer lekker komen kletsen. Heb wel veel gemist de afgelopen weken.. Hier morgen weer een afspraak met de gyn. Hij gaat dan ook kijken wat het word. Ben zo ontzettend benieuwd. Heb er echt heel veel zin in. En kan eigenlijk niet wachten haha.. Thuis heb ik nog geen weegschaal. Dus weet nog niet hoeveel ik ben aangekomen. 3 weken geleden was dat 1 kg.. Liefss !
Welcome back Firefly! Ooeeh spannend! Heb je al een soort van voorgevoel wat het is? Wij hebben ook nog geen weegschaal, maar de vorige keer dat ik bij mijn vader was stiekem erop gestaan, en woog 4,nogwat meer dan die keer ervoor bij de verloskundige Maar vind het niet erg, kan de kilo's hebben!
Hoi dames, Vandaag weer bij verlos geweest en baby maakt het goed groeit goed en hartje klonk ook prima. Verder voel ik me ook redelijk goed. Heb gewoon goeie en slechte dagen. Ben in ieder geval weer aan t werk na 2 weken vrij geweest te zijn dus dat scheelt ook weer. Normale ritme weer terug. Namen zijn wij denk wel over uit. Jongen sowieso en meisje redelijk zeker hihi. Iemand zei de naam Tristan (weet even niet wie ) vind het een leuke naam maar ik moet ook denken aan schietdrama maar denk dat dat komt omdat ik in alphen woon. Hoe is het verder met de dames. Groeien jullie goed Hier gaat het hard in ieder geval
@ Joyce, ja ik heb wel een voorgevoel.. Denk zelf een jongen.. Dus ben eigenlijk wel heel benieuwd of mijn voorgevoel klopt ! Hoop zo dat ze morgen wat kunnen zien. Zal toch wel bij 17+6?
@Shamila. Dan wonen we bij elkaar in de buurt( reeuwijk) ik moet ook erg aan dat drama denken maar ieder zn keuze @Firefly. Ja zeker dat kunnen ze zien hoor! Bij 16wk is het soms twijfelen maar 17+ wel hoor. MAAR je kindje moet wel meewerken maar dat is altijd. Leuk suc6 @Hier. We zijn net terug uit de voorlichtingsavond van het ziekenhuis. Ben er niet zo stuk van. Het geboorte centrum is een soort tussen afdeling. In een aangebouwde uithoek van het ziekenhuis. Er is wel een gyn die op piepdienst staat maar niet standaard fysiek aanwezig. Er is geen crashapparatuur etc. alleen zuurstof en uitzuigapparaten. Die heeft de verloskundige ook. Thuis heb ik een beter bad/douche en bed. en het voordeel dat t thuis allemaal op begane grond zit dus ook niet gedoe met trappen etc. Vind er daar niks aan eigenlijk. Van die goed bedoelde aardige verpleegkundige oude vrouwtjes"Ze maken het altijd heel gezellig" Nou geloof me daar heb ik helemaal geen zin in denk ik. Ze hebben daar 3 kamers op t geboortecentrum 2 grote en een hele kleine. De 12 suites van de kraamafdeling zelf zijn ook niet allemaal even groot. Maar daar kom je niet zonder medische reden op. Dus al met al is de enige vraag die ik mezelf moet stellen: " Wil ik reizen in een verder stadium?" Nou kan ik altijd nog beslissen dat ik daar toch heen wil enzo. Maar denk dat ik het toch maar eerst thuis ga proberen. Net tijd bijgehouden 7 minuten zijn we van de voordeur hier tot de voordeur daar. Badbevallen kan alleen als je zelf een bad meeneemt en je vk moet daar dan ook een voorstander van zijn. Het standaard bad daar is een normaal klein bad. Die van ons is een XL bad dus veel ruimer! Zou ik een bevalbad moeten huren en meenemen.. Als ik pijnbestrijding nodig heb of het vlot niet etc dan kan ik altijd nog naar het ziekenhuis maar dan kom ik gelijk op de verlosafdeling. Dat geboortecentrum daar zie ik zo niet heel erg de meerwaarde van in. De beste vergelijking. Het is alsof ze in het naastgelegen pand een duur betaalt hotel hebben neergezet. ik kan me voorstellen als je niet zn geschikt huis hebt (flat of slaap/badkamer op een hooggelegen verdieping) dat je dan een andere keuze maakt maar ik ben beter thuis dan in het geboortecentrum af ben ik van mening.. Deze uitkomst had ik niet verwacht aangezien ik niet zn voorstander ben van thuis bevallen. In mn werk zie ik daar natuurlijk veel nadelen van (ben agente dus als t niet goed gaat word je erbij gehaald). Toch ben ik dus veranderd van mening Groetjes!